لطفا از پرسش‌های مردم عصبانی نشوید...

محمدعلی حبیبی،   3981206115 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
لطفا از پرسش‌های مردم عصبانی نشوید...

دوشنبه‌شب و در آستانه افتتاح فاز اول آزادراه تهران-شمال، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مهمان یک برنامه تلویزیونی شد تا درباره این پروژه که اجرای آن با بنیاد بوده است توضیح دهد. اما آنچه از این برنامه بسیار به چشم آمد و در فضای مجازی دست‌به‌دست شد، عصبانیت فتاح در برابر پرسشی بود که به مذاقش خوش نیامد.

ببینید: عصبانیت فتاح از سوال مجری تلویزیون درباره آزادراه تهران-شمال

در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

*کارکرد رسانه‌ها اساسا نمایندگی افکارعمومی است. رسانه باید صدای افکارعمومی باشد و مطالبات و پرسش‌های ایشان را مطرح کند. طبیعتا وقتی مجری در این برنامه پرسش رسیده از سوی یکی از بینندگان را مطرح می‌کند آن مسئول محترم باید پاسخ منطقی دهد نه‌ اینکه عصبانی شود و به مجری بگوید تو نماینده مردم نیستی.

*طبعا صدا و سیما باید بیش از همه رسانه‌ها باید بازتاب‌دهنده نظرات افکار عمومی باشد چرا که یک رسانه انحصاری در کشور است. در کشور ما رادیو تلویزیون ملی است و تاکنون به هیچ شبکه خصوصی مجوز داده نشده است. در چنین شرایطی که صدا و سیما، تلویزیون انحصاری است حتما باید افکار عمومی را نمایندگی کند.

*اگر صدا و سیما افکار عمومی را نمایندگی نکند و صدای مردم در رسانه شنیده نشود، طبعا مردم به سراغ رسانه‌های دیگر می‌روند که گمان می‌کنند صدای ایشان است. متاسفانه یکی از علل اصلی گرایش مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای همین مسئله است.

*حال که صدا و سیما قصد داشته مانند یک رسانه واقعی رفتار کند و نظر مردم را بگوید، آقای فتاح با عصبانیت به مجری برنامه متعرض شده که «تو صدا و سیما هستی و نماینده مردم نیستی.» هرچند ایشان دقایقی بعد به این پرسش پاسخ داد اما ای کاش ایشان از همان ابتدا با آرامش توضیح می‌داد؛ به‌خصوص اینکه به نظر می‌رسد منطق درستی در پس قیمت گذاری عوارض بزرگراه تهران شمال وجود داشته است.

*قیمت عوارض آزادراه تهران-شمال از چند جهت درست به نظر می‌رسد: اولین جنبه، محاسبه میزان صرفه‌جویی بنزین ماشینی است که از این مسیر استفاده می‌کند. با یک محاسبه ساده به نظر می‌رسد پولی که بابت عبور یک خودرو از این آزادراه پرداخت می‌شود با میزان صرفه‌جویی بنزین آن خودرو برابر است.

اما فارغ از این مسئله، یک دیدگاه سیاستگذارانه، بنیاد را به این سوق می‌دهد که قیمت عوارض را بالاتر از قیمت عوارض بقیه آزادراه‌ها قرار دهد. مسافرین آزادراه تهران-شمال عموما از قشر متوسط و مرفه تهران هستند. بنیاد با اخذ عوارض از ایشان، خدمات بیشتر و بهتری به مستضعفین ارائه می‌کند. مستضعفینی که اساسا خودروی شخصی ندارند تا بتوانند با آن به سفر روند.

با تامل در این مسئله مشخص می‌شود منطق تصمیم بنیاد برای اخذ عوارض بالاتر از حد معمول، منطق قابل قبولی بوده است. اما چرا فتاح به‌جای دفاع از تصمیم سازمانش اینچنین برمی‌آشوبد؟ راه درست این بود که با آرامش، به پرسش مجری پاسخ دهد و منطق این تصمیم را توضیح دهد. اگر اینگونه عمل می‌کرد بسیاری از مردم قانع می‌شدند.

*بحران بی‌اعتمادی میان مردم و حاکمیت حقیقتی غیرقابل انکار است و  اوج این بحران را در مسئله شیوع کرونا می‌بینیم. یکی از اصلی‌ترین علل از بین رفتن اعتماد میان مردم و حاکمیت همین دو مسئله‌ای است که اشاره شد: رویه رسانه ملی و  عدم پاسخگویی مسئولین.

چنانکه اشاره شد متاسفانه رسانه ملی ما به اندازه کافی صدای افکار عمومی نیست و از سوی دیگر مسئولین ما بلد نیستند با مردم گفت‌وگو کنند و پاسخگو باشند. مسئولین باید در رسانه‌ها -به‌خصوص تلویزیون- حاضر شوند و تلویزیون هم پرسش‌های حقیقی مردم را از ایشان بپرسد و مسئولین پاسخ دهند. مسئولین ما باید یاد بگیرند از انتقادات عصبانی نشوند و به‌جای عصبانی شدن منطق تصمیمات را برای مردم توضیح دهند و اگر منطق ایشان قابل قبول نبود تصمیمشان را عوض کنند.

نمونه بارز در این زمینه تصمیم به افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه بود. اگر در این حادثه قبل از تصمیم‌گیری، مسئولین در رسانه حاضر می‌شدند و برای مردم توضیح می‌دادند آیا آن حوادث تلخ رخ می‌داد؟

*در نهایت باید گفت برای توضیح و عذرخواهی آقای فتاح از مردم دیر نشده است. ایشان می‌توانند با انتشار یک ویدئوی ساده از مردم و مجری آن برنامه عذرخواهی کنند. 

عناوین مرتبط

دیدگاه کاربران

حسین۱۳۴۷۹۵۳۱۶:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اصولا مگر مردم میتوانند سوال کنند؟ حالا یه مجری تو برنامه نا پرهیزی کرده، سوالی کرده؟!!! حقشه باید اصلا کتکش میزدند، کی گفته مجری سوال بپرسه. به صدا و سیما باید تذکر داده بشه در انتخاب مجری دقت کنه البته دقت لازم را دارن معمولا ...
ناشناس۱۳۴۸۰۷۱۱۷:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بنیاد باید پیگیر اجرای قانون از کجا آورده ای باشد و ثروت های کلان و نامشروع در دست غارتگران را از انها گرفته و آنها را به زندان های طویل المدت بیفکند
ناشناس۱۳۴۸۱۰۲۱۷:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
علت عدم محبوبیت صدا و سیما بین مردم همین خنثی بودن ها و تعریف و تمجید های الکی از مسئولان هستش
ناشناس۱۳۴۸۵۳۳۲۲:۲۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بنده به عنوان یک کارشناس حوزه راه از این پروژه بازدید کرده ام. پروژه باعظمتی افتتاح شده، یک کلاس عملی راهسازی در اشل جهانی، هزاران مشکل فنی و اجرایی و اعتباری و حقوقی حل شده تا به این مرحله رسیده، در این وانفسای خبرهای بد، افتتاح این پروژه یک خبر امیدبخش است. آن وقت مجری، همان ابتدای کار کل پروژه را با ادبیاتی تخریبی زیر سئوال می برد. فتاح که بزرگی کار و حجم آن را با گوشت و پوست لمس کرده حق داشت عصبی شود، هر چند بهتر بود با آرامش، مجری را متوجه اشتباهش کند.
یار۱۳۴۸۹۸۸۱۰:۰۱:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
آقای کارشناس محترم میشه بفرمایید کجای دنیا چنین بزرگراهی را در این مدت زمان طولانی و با این هزینه چندبرابری ساخته اند؟ نفرمایید لطفا در جهان مسخره می شویم.
سید مصطفی۱۳۴۹۰۷۵۱۰:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
سلام وادب بین صدا مردم بودن ونماینده مردم تفاوت فراوان است ،اشتباه مجری همین بود، کدام از خوانندگان صدا وسبما را نماینده خود میدانند؟!!! ولی همه انتظار دارندصدا ملت باشد. لحن وبار عاطفی جملات به کار رفته مجری حرفه ای نبود ،اگرچه اقای فتاح هم نتواست هیجان خود را کنترل کنند
ناشناس۱۳۴۷۹۶۳۱۶:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
شمایی که به مسئولیت رسیدی اون مسئولیت ارثی نیست که به شما رسیده باشه و مال خودت باشه ها اون جایگاه و میزی که شما چند صباحی بر او تکیه داده اید فقط برای خدمت است و هر کاری میکنید وظیفتون رو انجام میدهید چون بابتش دارید حقوق دریافت میکنید. و در قبال کارها و سیاستهایی که بر زیر مجموعه خود انجام میدید باید جوابگو باشید.
ناشناس۱۳۴۷۹۶۹۱۶:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
... ایشون قبلا هم ... طی دوبار مصاحبه دو گونه متضاد صحبت کرده بودند
ناشناس۱۳۴۷۹۸۲۱۶:۳۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
... چرا باید این بنیاد در امر جاده سازی سرمایه گذاری کند؟ ...
ناشناس۱۳۴۸۰۲۲۱۶:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
نون توی جاده تهران شماله
ناشناس۱۳۴۸۸۳۶۰۸:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
زمین های اطراف آزاد راه شمال قیمت نجومی پیدا کرده است!
ناشناس۱۳۴۸۲۲۳۱۹:۰۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
چون که خارجی هاتون هر باری امدن ان را گذاشتند رفتند و فقط چند شرکت و نهاد گردن کلفت قابلیت این کار را دارند وگرنه شرکت های کوچک هم هستند ولی توان کار روی این پروژه های بزرگ را ندارن و فقط در جاده های کوچک توانایی دارن
ناشناس۱۳۴۸۴۹۰۲۲:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
چون متولی امر جاده سازی هم بلد نیست جاده بسازه و هم پولشو نداره! اینها هم بلدند و هم پولشو دارند و هم نون توی راهسازیه! اولش گفتند درآمد فاز اول صرف فقر زدایی می شود و بعد گفتند صرف ساخت فاز دوم می شود. آخرش هم خواهید دید که تمام درآمدش گم خواهد شد.
ناشناس۱۳۴۸۵۰۱۲۲:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
سود و درآمدش به بنیاد برمیگرده ...
ناشناس۱۳۴۸۵۰۳۲۲:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
زیرا دولت پول کافی برای اجرای این پروژه ندارد.
م فلاح۱۳۴۷۹۹۹۱۶:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اقای فتاح انتظار ما از شما تمرین سعه صدر بیشتر داشتن است و زود براشفته نشوید مجری هم که سوال بدی نپرسید متاسفانه مسئولان انتظار دارند که هر کاری می کنند به به و چه چه بشنوند و از حرف حق و نقادانه براشفته می شوند این هم که قشر مرفه و متوسط از ازاد راه استفاده می کنند حرف درستی نیست در حالی که اکثریت کارگران و کارمندان دیگر قشر متوسط به حساب نمی ایند....مصلی و ازادراه و فرودگاه امام و...۴۰ ساله در حال ساختن است و هنوز تکمیل نشده ..... اگر بی تدبیری نیست پس چیست .یک بار هم که مجری صدا وسیما را نماینده و صدای مردم خطاب می کند اقای فتاح انرا نفی می کند . یعنی همصدا بابیگانگان رسانه ملی را رسانه ملت نمی داند. از همه مردم و مجری بابت واکنش اقای فتاح عذر خواهی می کنم از طرف خودم به عنوان یک ایرانی
ناشناس۱۳۴۸۰۰۲۱۶:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
... بهترین برجها و ساختمانهای شمال تهران از این بنیاد است....
ناشناس۱۳۴۸۰۱۱۱۶:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۶
قرار بود در انقلاب مردم ولی نعمت باشند ولی در عمل برعکس شد
ناشناس۱۳۴۸۰۲۱۱۶:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
... گذشت اون دوران بهشتی ها و چمران ها
ناشناس۱۳۴۸۲۱۵۱۸:۵۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اون دوران چی جوری بود مگه ؟!!!!
علی۱۳۴۸۸۵۴۰۸:۳۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۷
در همان دوران چقدر به مرحوم بهشتی تهمت می‌زدند و حمله می‌کردند! عادت کرده‌ایم تا زنده‌اند آبرویشان را ببریم و بعد که از دست دادیم، حسرت بخوریم!
ناشناس۱۳۴۸۰۲۴۱۶:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بله حق با شماست .مردم حق ندارند از شما سوال کنند...
ناشناس۱۳۴۸۰۲۵۱۶:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۶
... اصلاً یاد نگرفتن در قبال مسئولیتشون باید جوابگو باشن یا باید حساب و کتاب پس بدن.
ناشناس۱۳۴۸۰۲۶۱۶:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
البته اول باید گفت صدواسیما که مدعیه صدای مردمه خودش پاسخگوی سوالات مردم هست یا خیر؟ تا حالا که نشون داده نظر فقط یه بخش کمی از مردم براش مهمه...
ناشناس۱۳۴۸۲۷۷۱۹:۳۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
این پسره سوال را خیلی بد مطرح کرد
ناشناس۱۳۴۸۰۳۵۱۷:۰۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بعد 23 سال با این تجهیزات واقعا هنر کردین یک فازشو افتتاح کردین
ناشناس۱۳۴۸۲۱۱۱۸:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
عزیزم برو اطلاعات خودتو بروز کن 30سالبعد 30سال دوتا فاز را بزور ونصف نیمه افتتاح کردیک بااین تکنولوژی روز راهسازی دنیا بما نمیخنددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد؟
ناشناس۱۳۴۸۰۶۸۱۷:۱۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
بقول ظریف هیچ موقع یک ایرانی رو تهدید نکن و بقول مردم هیچ موقع ازمسولین سوال نپرس چرا بلکه بگو همه چیز خوب است و شما عالی هستید
ناشناس۱۳۴۸۰۸۵۱۷:۲۴:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
خدایی و بینی و بین الله شما معتقدید صدا و سیما نماینده مردم است؟
ناشناس۱۳۴۸۰۹۱۱۷:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
نوسینده ظاهرا شمال نرفتن ببین همه مردم با پراید و دوتا پتو میرن شمال پول هتل ندارن کنار جاده میخوابن درست عوارضی باید گرفته بشه برای ترمیم و نگهداری جاده ولی شما انگار اتوبان شخصی درست کردین
خواننده۱۳۴۸۰۹۴۱۷:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
فتاح غیر رسانه ای بودنش رو نشان داد
ناشناس۱۳۴۸۱۰۱۱۷:۳۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
سلام لطفا درست تیتر بزنید از سوال بی مورد مجری واکنش نشان میدهند که باید با ارامش جواب می دادن
ناشناس۱۳۴۸۱۱۶۱۷:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
آفرین بر غیرت این آدم با شرف که از حق دیگران دفاع کرد دو بار هم عنوان کرد من هفت ماه است که مسئولیت گرفتم . مقصر هم نیست . ولی در همین هفت ماه پروژه را به اینجا رسانده . بعضی عادت کرده اند که به افرادگذشته حمله کنند . مخصوصا این دولت . ولی این آقا اجازه نداد . الآن موقع کار است نه موقع ایراد گرفتن
ناشناس۱۳۴۸۱۵۰۱۸:۱۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
آقای مسئول اون آقای مجری اگر نماینده مردم هم نیست در واقع خود مردم است و اجازه دارد در مواجهه با مسئولین از اونها در مورد ناکارآمدیشان واینکه به چه دلیل سرمایه های کشور را بباد می دهند سوال کند.
ناشناس۱۳۴۸۱۵۱۱۸:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
صدا و سیمای میلی !!!!! کی صدا مردم بوده که این بار صدای مردم باشه اتفاقا فتاح که از معدود چهره های مثبت نظام است خیلی خوب جواب مجری گستاخ را داد دمش گرم
ناشناس۱۳۴۸۱۶۷۱۸:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اقای فتاح به مجری محترم سیما میگه تو سوال خودتو باید بپرسی سوال مردم نباید تو ذهنت باشه.!!!!!! ای خدا توبه.
علی۱۳۴۸۲۰۲۱۸:۵۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
با سلام از آقای فتاح عجیب بود این حرکتت..ایشون به صبر ومتانت معروف بودند. ان شالله به خیر بگذرد
الف خوان۱۳۴۸۲۰۵۱۸:۵۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
به نظر بنده حق با آقای فتاح می باشد.فرض کنید بنده که یک پیکان دارم خلاصه در طی ده سال یکبار که به شمال میروم و اونیکه بنز دارد هفته ای یک بار.برای آسایش مردم نباید دوقطبی می کرد..اصلا زیرساخت دو قطبی پذیر نیست .آقای دلاوری کاملا سوال اشتباهی پرسید..میتونست بگه مردم می خواهند این عدد عوارضکمتر بشود...آقای فتاح اصلا از ادب دور نشدند و مودبانه به مجری فهماندند سوالت غلط است..
ناشناس۱۳۴۸۲۱۳۱۸:۵۸:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
پرسش‌های مردم ؟ کدام مردم این پرسش رو کرده ؟ثروتترین کشور دنیا (نروژ) وارد هر شهر و هر اتوبان میشی عوارض میگیره.
ناشناس۱۳۴۸۲۲۹۱۹:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
جان؟ فقط چند سال است که امدن روی این بزرگراه وقبلا دست خارجی ها بوده
ناشناس۱۳۴۸۲۳۰۱۹:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
مسافرین آزادراه تهران-شمال عموما از قشر متوسط و مرفه تهران هستند این مطلب درست نیست
ایرانی۱۳۴۸۲۴۰۱۹:۱۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
این بنیاد کارش چیست برای مستضعفان چکار می کند چه بر سر اموال مردم در این بنیاد امد این اقا باید جواب دهد قیمت مصرف بنزین را معادل قیمت عوارض گذاشتن با کدام قیمت بنزین 1 تومانی یا 3500 تومانی اگر خارجی ها می ساختن اینقدر زمان از دست نداده بودیم عوارض هم کمتر بود مهمتر اینکه منت هم سر ملت نمی گذاشتن (البته شخصا مخالف حضور خارجی هستم) تحمل این نوابغ بسیار سخت است
ناشناس۱۳۴۸۲۴۸۱۹:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۶
صدا و سیما نیز باید پاسخگو باشد ولی از معدود سازمانهایی است که پاسخگو نیست
علی۱۳۴۸۲۹۹۱۹:۴۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۶
البته بنده رفتار آقای فتاح را تایید نمی کنم، اما روش و لحن مجری صدا و سیما هم مناسب نبود. حالا یک سوال از رییس صدا و سیما آقای صدا و سیما جنابعالی کی قرار است مدیران و معاونان بازنشسته نظیر معاون... و چندین تن که ماشاءالله کم نیستند را رها کرده و عرصه را برای جوانان رها کنید. و واقعا چه نهادی یا ارگانی باید بر خروجی صدا و سیما نظارت کند.
محسن نوروزی۱۳۴۸۳۰۵۱۹:۵۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اقای مهندس فتاح صدا و سیما ی ما یک رسانه ملی است و باید نظرات تمام مردم را مورد توجه قرار دهد نه یک جناح خاصی را .... امروز مردم ما با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان از یک سو وگرانی وایا گوش شنوا و چشم بینایی هست ....؟؟؟؟!!!!تورم موجود در بازار از یک سو و سوئ مدیریت مدیران ما در رنجند و شما با یکبار امدن در میان این مردم کاملا متوجه خواهید شد ایا با این همه مشکلات باز می توان به این مردم عزیز فشار اورد ....؟؟؟!!!1
ناشناس۱۳۴۸۳۳۱۲۰:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۶
حالا جناب فتاح از نوع بسیار خاکی مسولان هستن، شما ببین روحانی ها و جهانگیری ها و نعمت زاده ها و ..... بقیه ی چطورن؟
ناشناس۱۳۴۸۳۳۶۲۰:۰۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۶
به جای هزینه گزاف ۲۳ ساله جهت افتتاح اتوبان لاکچری برای مرفهین بی درد ،اگر نقاط حادثه خیز در سراسر کشور رو درست می کردند روزانه دها تن از هموطنانمان در جاده های غیر استاندار و نا ایمن در سراسر کشوراز بین نمی رفتن،به یاد بیاورید کودکی را که هنوز جهت رفتن به مدرس از طنابی اویزان بر روی رودخانه ای خروشان به ازای قطع انگشت و جانش در نقاط دور افتاده با خدایش معامله می کند و کسی برایش گریه نمی کند
ناشناس۱۳۴۸۳۶۷۲۰:۴۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
سعه صدر یکی از مدیران وابسته به اصول گرایان را دیدیم.
ناشناس۱۳۴۸۴۱۴۲۱:۱۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
یکنفر هم که واقعا کار می کند آنقدر انتقاد کنید که ناامید شود. مقصر تاخیر پروژه که فتاح نیست.
ناشناس۱۳۴۸۴۸۱۲۱:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
مجری باید جسارت داشته باشد گذشته که ندیدیم حال که خوب است ببینیم آینده چه می شود
ناشناس۱۳۴۸۵۰۶۲۲:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
متاسفانه بسیاری از مسوولین ما برای مردم هیچ گونه حق انتقاد و پرسشگری قائل نیستند وتصور میکنند اگر بعد از23 سال 20 کیلومتر آزاد راه درست کردند مردم باید دست آنها را ببوسند ودلیل این 23 سال تعلل را نپرسند.
یک ایرانی نجیب ومظلوم۱۳۴۸۵۴۶۲۲:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
پرسیدن که سهله، ایشون افاضات فرمودن که سوال های این چنینی حتی به ذهن تون هم نباید بیاد!!!!!!!انقلاب کردیم، شهید دادیم برای این این سطح از پاسخ گویی!!!!!!!!
میثم۱۳۴۸۵۵۰۲۲:۴۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
مردم هم درباره برنامه نود نظر دارند چرا صداو سیما توجهی نمیکنه؟؟
محمد۱۳۴۸۵۹۷۲۳:۳۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۶
صدا و سیما تنها در جهت ایجاد نا امیدی در مردم اقدام میکند و مجریان جویای نام که از تیم بیست وسی هستند به هر بهانه ای برای مطرح کردن خود سعی در تخریب کارهای انجام شده میباشند به گونه ای که در ایجاد بسیاری از بحران ها و از جمله آشوب بنزین این صدا و سیما بود که در ابتدا آتش بیار معرکه شد
ناشناس۱۳۴۸۶۰۷۲۳:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۶
باید مجری می گفت با عرض سلام و ارادات خدمت بزرگ مهندس عرصه عمران و ابادانی کشور و بانی بزرگراه های کشور و ... اخه بعد چند سال یه جاده ساختید دیگه این همه فخر و غرور چیه
سید۱۳۴۸۶۱۴۲۳:۴۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۶
اون طوری که مجری سوال و مطرح میکنه و با لحن طلبکارانه بیان میکنه اشتباه از مجری بوده آقای فتاح بعنوان مهمان برنامه دعوت میکنی باید طوری سوال و کنی که شخصیت و بنیاد مستضعفین و خورد نکنی مجری هامون نیاز به آموزشهای بیشتری دارن اینگونه آزمون و خطاها به نفع مملکت و جامعه نیست
پنجاه وهفتی۱۳۴۸۶۲۳۰۰:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۷
جای بسی تاسف است اینگونه پرخاشگری
حسن۱۳۴۸۶۳۰۰۰:۱۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اقاي نويسنده ي محترم متن ضمن تشكر از مقاله ي خوبتان بگذاريد از يك مورد مقاله تان انتقاد كنم اخه اين چه استدلايه كه جاده ي شمال را مردم مرفه تهراني استفاده ميكنند شما به مسافر كشهاي خطي و وانت بارها و اتوبوسهاي مسافري توجه كرده ايد و بدتراز همه مگر تهران چند درصد مرفه دارد واقعا با دقت اظهار نظري كه با معيشيت مردم را دارد دقت بيشتري بكنيد
اردوان۱۳۴۸۶۵۳۰۰:۳۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
اینجا تلویزیون ملی هست و باید از مسئواین فقط تقدیر و تشکر بشه.
ناشناس۱۳۴۸۶۶۵۰۰:۵۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۷
حق با اقای فتاح هست ایشون زمانی که وزیر نیرو بودند بهترین عملکرد را بین وزرای نیرو داشتند. ایشون نباید پاسخگوی عملکرد مدیران گذشته را بدن . اگر عملکرد خودش را زیر سوال می برد حق با مجری بود. و ایشون قطعا جواب منطقی می دادند فتاح عزیز خدمات شما را هیچ وقت فراموش نخواهیم نکرد.
ناشناس۱۳۴۸۶۶۷۰۰:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۷
24 سال طول کشیده 30 کیلومتر جاده بکشن، می خوان هر ماشینی 35000 تومن هم بگیرن طلبکار هم میشن. این جاده تو چین زیر 6 ماه تموم میشه. هر کشور بدبخت دیگه هم که بود 24 ماهه تموم می شد.
ناشناس۱۳۴۸۶۷۲۰۰:۵۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۷
این آقا سریع تر باید برکنار بشه.شما اون مقام در اختیارت که به مردم خدمت کنی و پاسخ گو باشی
بهزاد۱۳۴۸۶۷۸۰۱:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
سوال کاملا بی ربط با بحث افتتاح بود، اینکه این پروژه طولانی شد، هیچ ربطی به فتاح نداشت ! در هنگام جشن خرمن رسم این است که تبریک بگویند و تمجید کنند نه بازرسی ! آقای مجری و تهیه کننده برنامه بر خلاف آداب عمل کرده اند، سیمای جمهوری اسلامی با همین نوع رفتارها مخدوش شد و مردم را گریزان کرد و به بنگاه خبر پرکنی بیگانه اعتبار داد
ناشناس۱۳۴۸۷۱۱۰۲:۰۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
خب مجری راست میگه من به عنوان یه شهروند نمیتونم 40 هزار تومان هزینه کنم فقط عوارضی بدم! خب معلوم واسه پولدارها ساختید دیگه.
عمران۱۳۴۸۷۳۷۰۳:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
سه نکته: یکم اینکه سوال از هر مسئولی یک امر کاملا طبیعی است. مسئول نه تنها نباید عصبانی بشود بلکه باید از قبل پاسخ این پرسشها را هم داشته باشد که غافلگیر نشود. اگر پاسخی ندارد ماستمالی نکند، عصبانی هم نشود، خیلی راحت بگوید تحقیق میکنم بعدا پاسخ دقیق‌ را برای رسانه ها میفرستم. دوم طرح این آزادراه حدودا ۱۳۰ کیلومتر است که حدودا ۱۰۰ کیلومترش تونل و پل است. اصلا طرح ساده ای نیست و هزینه و زمان زیادی لازم دارد. مسئول طرح می‌تواند به صورت تطبیقی نگاه کند به طرحهای مشابه در دنیا و جدولی یا توضیح مختصری در مورد زمان و هزینه چنین طرحهایی ارائه کند تا افکار عمومی را اقناع کند. سوم اینکه آقای فتاح در میانه راه بحث مذهبی و شب شهادت و غیره را راه انداخت که کاملا نامرتبط با موضوع بود.
ناشناس۱۳۴۸۷۶۱۰۶:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۷
نگارنده محترم چرا فکر کرده اید مبلغ عوارضی قابل قبول است ؟ این چه استدلالی است که قشر مرفه و متوسط به شمال می روند و این هزینه را از جیب آنها می گیریم و به مستضعفین می دهیم !! اکثر قشر متوسط رو به پایین جامعه سالی یکبار آنهم در ایام تعطیلات عید یا تابستان می توانند شمال بروند باید عوارض ۳۵۰۰۰ تومن بدهند؟!! آیا اتوبوس ها از این جاده استفاده نمی کنند و هزینه ۴۵۰۰۰ تومن برای آنها روی بلیط قشر مستضعف تاثیر ندارد ؟! علاوه بر این آن دسته از مردم که ماشین شخصی دارند و از قشر متوسط هم محسوب می شوند اگه این مبلغ را ندهند و از جاده قبلی بروند با قیمت بنزین فعلی ، خیلی تفاوت نمی کند الا صرفه جویی در وقت علاوه اینکه از طبیعت ابتدایی جاده چالوس هم استفاده شده مستحضر هستید از گچسر به بعد جاده حالت کسل کننده و خشک دارد ولی قبل آن بالعکس این مطلب است بنابراین باید از همه جوانب هزینه و سود را سنجید
ناشناس۱۳۴۸۸۶۵۰۸:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
مجری هوشمندانه به مدت پروژه اشاره کرد تا کسی نپرسد با چه هزینه ای!بعد فتاح طلبکار هم شد!
کچل خان۱۳۴۸۹۴۵۰۹:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۷
1-اگر بنیادمستضعفان داریم چرا اینهمه مستضعف داریم ؟
ناشناس۱۳۴۹۰۸۱۱۰:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۷
صدا و سیما اگر راست میگوید یک گفتگوی چالشی مثلا با جناب کدخدایی برگزار کند تا از ایشان سوالهای که سالهاست جمع شده و ایشان هیچ موقع پاسخ درست و حسابی به آن نداده اند

پربحث‌های دیروز

  1. کرونا و برخوردهای جناحی

  2. بی‌هراس از کرونا در جستجوی زندگی در سطل‌های زباله

  3. اتهام زنی پمپئو به ایران در خصوص اهداف کشورمان برای رفع تحریم‌ها

  4. طبخ و توزیع غذای متبرک رضوی برای بیماران کرونایی

  5. تعطیلی مجلس و بدعت‌هایی اجتناب پذیر  

  6. گزارش نشریه آمریکایی از فاجعه کرونا در غزه محاصره شده

  7. قیمت سکه رکورد شکست

  8. ۸ توصیه‌ آیت‌الله وحید خراسانی برای رهایی از کرونا به روایت یکی از شاگردان

  9. بازگشت مردم ووهان به زندگی عادی بدون کرونا!

  10. روحانی: درباره پیک کرونا بعد از پایان تعطیلات می‌توان قضاوت کرد/ از همه می‌خواهم کمک کنند

  11. روزی که بچه‌های تهران، چلسی را در امجدیه به زانو درآوردند

  12. دختری که ذهن مادرش را می خواند

  13. تصویر و جمله‌ای معنادار در اینستاگرام سایت رهبر انقلاب

  14. سیروس مقدم: درباره «پایتخت» زود قضاوت نکنید

  15. چند واحد مسکونی در سال ۹۸ خرید و فروش شد؟/ تب‌وتاب قیمت مسکن

  16. آمار کرونا به ۳۸۳۰۹ نفر رسید/۱۲۳۹۱ نفر بهبود یافته اند

  17. هواپیمایی قطر به خاطر کرونا در آستانه ورشکستگی

  18. سرپیچی برخی بانک ها از مصوبه امهال سه ماهه اقساط تسهیلات

  19. ترسیم خلاقانه پرتره سردار شهید سپهبد سلیمانی در برنامه «عصر جدید»

  20. جامعه پزشکی ایران خطاب به سازمان ملل: "تحریمها" به اندازه سلاحهای جنگی مرگبارند

پربحث‌های هفته

  1. اعتراض به حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان/ احتمال ارتباط این پزشکان با سازمانهای جاسوسی

  2. «پایتخت ۶» و شوخی‌های مبتذل با ارزش‌های اساسی جامعه

  3. هنگامه حیرانی است...!

  4. گزارش میدل ایست آی از رسوایی برخی خوانندگان لس آنجلسی در جشنواره بن سلمان

  5. انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

  6. قالیباف: با خوش‌بینی کرونا کنترل نمی‌شود/ قرنطینه شدید تنها راه مقابله با کروناست

  7. وزارت بهداشت: حضور پزشکان بدون مرز در ایران منتفی شد

  8. طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ لازم اما دیرهنگام

  9. حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان منتفی شد/ نمکی در جریان نبود

  10. نوبخت:نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید

  11. کرونا و برخوردهای جناحی

  12. طلبه جهادگر که مورد حمله جوان مست قرار گرفت، زیر تیغ جراحان است

  13. شریعتمداری: پزشکان ظاهراً بدون مرز از کدام مرز اجازه ورود گرفته‌اند

  14. بی‌هراس از کرونا در جستجوی زندگی در سطل‌های زباله

  15. "سخنان فریبنده" کافی است / دو روزنامه مهم آمریکایی خواستار رفع تحریم های ایران برای مقابله کرونا شدند

  16. ترامپ برای مبارزه با کرونا دست به دامن کره جنوبی شد/ دست رد کره به ترامپ

  17. ایران و آمریکا در پیچ کرونا

  18. تلاش مذبوحانه آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در تشدید بحران کرونا

  19. تکذیب ساخت داروی کرونا/ تحقیق روی درمان کرونا با «سلول بنیادی»

  20. زیر پوست پایتخت...

  21. راهکار حجت‌الاسلام رئیسی برای تحقق جهش تولید

  22. ماجرای شبیه‌سازی پاندمی بیماری شبه کرونا در سال ۲۰۱۹ میلادی چه بود؟

  23. ارتش کاری کرد،کارستان/افتتاح نقاهتگاه بی‌نظیر ارتش

  24. اعلام جرم دیده بان علیه خریدار کشت و صنعت مغان و برخی دیگر از مسئولان مرتبط با این واگذاری غیرقانونی+ متن کامل شکایت

  25. روحانی: طرح فاصله‌گذاری تا ۲۰ فروردین است/اختصاص ۱۰۰هزار میلیارد به کرونا

پربحث‌های هفته

  1. اعتراض به حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان/ احتمال ارتباط این پزشکان با سازمانهای جاسوسی

  2. گزارش میدل ایست آی از رسوایی برخی خوانندگان لس آنجلسی در جشنواره بن سلمان

  3. قالیباف: با خوش‌بینی کرونا کنترل نمی‌شود/ قرنطینه شدید تنها راه مقابله با کروناست

  4. حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان منتفی شد/ نمکی در جریان نبود

  5. کرونا و برخوردهای جناحی

  6. شریعتمداری: پزشکان ظاهراً بدون مرز از کدام مرز اجازه ورود گرفته‌اند

  7. "سخنان فریبنده" کافی است / دو روزنامه مهم آمریکایی خواستار رفع تحریم های ایران برای مقابله کرونا شدند

  8. ایران و آمریکا در پیچ کرونا

  9. ماجرای شبیه‌سازی پاندمی بیماری شبه کرونا در سال ۲۰۱۹ میلادی چه بود؟

  10. اعلام جرم دیده بان علیه خریدار کشت و صنعت مغان و برخی دیگر از مسئولان مرتبط با این واگذاری غیرقانونی+ متن کامل شکایت

  11. کرونا و اشک کباب! ...

  12. اولین اقدامی که مجلس یازدهم باید انجام دهد

  13. آمریکا ، کرونا؛ از اتهام تا خوش بینی

  14. تعطیلی مجلس و بدعت‌هایی اجتناب پذیر  

  15. روایت کریمی قدوسی از اهداف پزشکان بدون مرز در ایران

  16. پیشرفت ۵۰درصدی برپایی مجتمع بیمارستانی ارتش تنها در۲۴ ساعت

  17. روحانی: شرایط ما درمقایسه با کشورهای پیشرفته بهتر است/مسئول بخشی از بیکاری آمریکاست

  18. ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران ترور بیولوژیک و جنایت جنگی است

  19. رضایی: مذاکره با آمریکا به بهانه ماسک و دستکش سم مهلک است /می‌خواهند جنازه تحریم‌ها را به ما بفروشند

  20. روحانی: هیچ مشکلی برای تامین بنزین وجود ندارد / از اقدامات سهل‌گیرانه و سختگیرانه پرهیز شود

  21. عضو شورای سردبیری خبرگزاری فارس به علت ابتلا به کرونا درگذشت

  22. موسوی: آقای روحانی! پیگیری منافع مردم و مصالح کشور، جنگ سیاسی نیست

  23. قالیباف: تلاش کنیم کارگران و کارمندان در مشاغل خود حفظ شوند

  24. هاشمی: اصلاح طلبان توهم قدرت و مهره چینی را کنار بگذارند/ عدم مشارکت در انتخابات با هدف آبروداری بود

  25. درس های آموختنی از سال سخت ۹۸

آخرین عناوین