نماینده دادستان: اقدامات عباس ایروانی برای چپاول منابع ارزی بوده است

گروه اجتماعی الف،   3981206072

نماینده دادستان، اقدامات عباس ایروانی را سازمان یافته و به صورت کاغذی و صوری خواند و گفت: تمام بارنامه‌ها و گواهینامه‌های صادره نظارتی جعلی بوده و کالایی در ازای آنها وجود نداشته است و هدف متهمان غارت و چپاول ارز در زمان تحریم‌ها بوده است.

نماینده دادستان: اقدامات عباس ایروانی برای چپاول منابع ارزی بوده است

به گزارش تسنیم، شاه‌محمدی در نخستین جلسه محاکمه باند فساد عباس ایروانی مالک گروه عظام که در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اظهار کرد: عباس ایروانی و مرتبطان وی به جای پیروی از سیاستهای بانک مرکزی، منابع تجهیز شده بانکی را به طریق نامشروع تصاحب کرده و با دور زدن سیاستهای پولی به کشور خدشه وارد کردند.

وی افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته و محتوای پرونده متهم با علم و خواست مجرمانه مرتکب جرم شده و متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق دریافت اموال و وجوه نامشروع و غیرقانونی و معاونت در جعل 36 فقره گواهی های بازرسی وجعل 69 فقره بارنامه از طریق ارائه به بانک مسکن.

نماینده دادستان ادامه داد: همچنین عبدالرحیم گرامند متهم ردیف دوم و سهامدار گروه عظام در دوبی با مراجعه به بانک‌ها صورت‌های مالی و مدارک بانکی شرکت عظام را دریافت می‌کرده است و 20 هزار دلار به فریدون ساعی به منظور صدور بارنامه‌های جعلی و خارج کردن ارز به نفع گروه اعزام اقدام کرده و نامبرده متهم است به معاونت در اخلال نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی و ارزی کشور.

شاه‌محمدی همچنین با اشاره به فریدون ساعی متهم ردیف سوم این پرونده، گفت: نامبرده مدیرعامل شرکت بازرسی کاویان است که پیرو دریافت 20 هزار و 400 دلار آمریکا 36 فقره گواهی بازرسی مجعول صادر و موجب خروج نقدینگی از کشور شده است.

به گفته وی، ساعی متهم است به معاونت در اخلال عمده از طریق صدور 36 فقره گواهی بازرسی مجعول، تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به میزان 50 میلیون تومان و جعل اسناد شرکت سوئیسی بازرسی.

نماینده دادستان در ادامه اتهامات همایون نکونام دیگر متهم این پرونده را دریافت رشوه به مبلغ 250 میلیون ریال، معاونت در جعل جوابیه و تحویل اسناد دولتی به اشخاص غیرصلاحیت دار عنوان کرد.

شاه محمدی همچنین اتهامات حسین زارع را دریافت رشوه به مبلغ 25 میلیون تومان، معاونت در جعل جوابیه شرکت سوئیسی و تحویل اسناد دولتی به اشخاص غیرصلاحیت‌دار خواند و گفت: نامبرده با تبانی فریدون ساعی و مافوق خود نامه سازمان ملی استاندارد را در جهت جوابیه جعلی در اختیار فریدون ساعی می‌گذارد.

وی همچنین اتهامات منصور مسعودی متهم ردیف ششم این پرونده را معاونت در جعل جوابیه شرکت سوئیسی و وساطت در پرداخت رشوه به همایون نکونام خواند و گفت: نامبرده به عنوان واسطه در ازای چک 50 میلیون تومانی اصل نامه استاندارد را دریافت کرده و جهت جعل جواب تحویل فریدون ساعی می‌دهد.

نماینده دادستان در ادامه این جلسه تأکید کرد که عباس ایروانی به عنوان مغز متفکر عملیات با اقدامات صوری و غیرواقعی موجب خروج ارز از کشور شده است و اقدام به تأسیس شرکت در کشور امارات کرده و از این شرکت‌ها به عنوان صادرکننده غیرایرانی استفاده کرده است.

شاه‌محمدی اقدامات عباس ایروانی را سازمان یافته و به صورت کاغذی و صوری خواند و گفت: تمام بارنامه‌ها و گواهینامه‌های صادره نظارتی جعلی بوده و کالایی در ازای آنها وجود نداشته است و هدف متهمان غارت و چپاول ارز در زمان تحریم‌ها بوده است.

به گفته وی گروه عظام در سال 90 با ارتکاب جعل، ارتشاع و تحصیل اموال نامشروع اقدام به خروج 475 میلیون و 244 هزار و 201 درهم از منابع بانک مسکن کرده و تعهدات این شرکت هنوز پابرجاست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین