روایت یک عضو شورای نگهبان از فرآیند برگزاری انتخابات

گروه سیاسی الف،   3981205155

یک عضو شورای نگهبان با اشاره به انتخابات دوم اسفند ۹۸ ، گفت: در روز انتخابات حدود ۲۷۰ هزار نفر اعضای شبکه بزرگ نظارت شورای نگهبان، همگی ناظران_مردمی انتخابات بودند و با دقت و حساسیت بالا، سعی در ایفای نقش مهم و خطیر خود در تامین سلامت انتخابات و امانت‌داری آرای مردم داشتند که بر خود لازم می‌دانم از زحمات تک‌تک آنها تشکر ‌کنم‌.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در اینستاگرام نوشت:

"تلاش‌های چندماهه دستگاه‌ها اعم از مجریان و ناظران و سایر دستگاه‌های مرتبط با انتخابات به ثمر نشست و روز جمعه دوم اسفند، روز برگزاری انتخابات فرا رسید و با تمهیدات صورت گرفته، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

البته دشمنان مردم ایران از ماه‌ها قبل به دنبال دلسرد کردن مردم بودند و تا آخرین لحظه نیز از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکردند اما در روز انتخابات نیز حوادثی رخ داد که نیازمند تصمیم‌گیری سریع و مدبرانه برای مردم بود؛ از بحث شیوع ویروس کرونا و غیراجباری اعلام نمودن اثر انگشت در شعب اخذ رای به خاطر اهمیت سلامت مردم تا تلاش‌های فراوان برای تمدید مهلت اخذ رای برای محروم نشدن مردم از حق‌ رای خود و بسیاری موضوعات دیگر.

ما در شورای نگهبان تمام سعی خود را بر این امر متمرکز نمودیم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها اعم از مجریان انتخابات و سایر دستگاه‌ها از آراء مردم به عنوان حق‌الناس حراست و صیانت نماییم.

در روز انتخابات حدود ۲۷۰ هزار نفر اعضای شبکه بزرگ نظارت شورای نگهبان، همگی ناظران_مردمی انتخابات بودند و با دقت و حساسیت بالا، سعی در ایفای نقش مهم و خطیر خود در تامین سلامت انتخابات و امانت‌داری آرای مردم داشتند که بر خود لازم می‌دانم از زحمات تک‌تک آنها تشکر ‌کنم‌.

این افراد طبعا هیچ رابطه قرادادی و استخدامی با شورای نگهبان ندارند و از اقشار مختلف مردم بودند که مانند همیشه به امر نظارت بر انتخابات پرداخته و به یاری شورای نگهبان در انجام چنین مسوولیت خطیری می‌پرداختند. البته در وزارت کشور نیز وضعیت به همین صورت است و عوامل اجرایی عموما از جنس مردم هستند و برای مردم به انجام چنین امر خطیری اهتمام می‌ورزند. لذا باید بگویم که در نظام جمهوری اسلامی ایران، اجرای انتخابات و نظارت بر آن فرآیندی مردمی است و توسط مردم صورت می‌پذیرد.

فرآیند انتخابات، فرآیندی رقابتی بوده که در آن هر کس به دنبال برنده شدن است و ممکن است در این مسیر، تخلفاتی نیز صورت پذیرد که هر چند اندک باید این موارد، پیگیری و رسیدگی شوند.

شورای نگهبان همان گونه که در روز انتخابات و قبل از آن، تمام تلاش خود را صرف پاسداری از حق مردم نمود، پس از آن نیز به شکایات واصله مستند و مستدل رسیدگی خواهد کرد تا خدای ناکرده حق هیچ یک از طرفین ضایع نگردد. لذا این شورا به مدت هفت روز شکایات افراد و نامزدها دریافت می‌کند و پس از بررسی و جمع‌بندی گزارش‌ها نتیجه صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهد نمود." 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین