نکات کاربردی درباره انواع آهن آلات

گزارش بازرگانی،   3981204093

فلزات به عنوان بخش جدایی ناپذیر ساخت و ساز وسایل در زندگی به شمار می روند. از میان همه ی انواع فلزات آهن و ترکیبات و محصولاتی که به واسطه وجود آهن ساخته می شوند، از اهمیت بالاتری برخوردارند. محصولاتی مانند توری مرغی، خاموت، سیم خاردار، مفتول آرماتور بندی، مفتول گالوانیزه و تعداد بسیاری از محصولات دیگر که به طور معمول و روزمره در پیش چشم ما قرار می گیرند.

استفاده از آهن آلات طیف وسیعی از صنایع و مشاغل را در بر می گیرد. بنا بر این انتخاب یک مجموعه مناسب که با بخش های مرتبط در ارتباط باشد و زوایای پنهان تمام صنایع را بداند به خریدار کمک شایانی خواهد کرد. از جمله صنایعی که نیاز به آهن آلات را با خود به همراه دارد می توان به صنعت ها و شرکت هایی از جمله شرکت های عمران و ساختمان سازی، شرکت های پتروشیمی و آب و گاز اشاره کرد. نام بردن همین چند نوع شغل و صنعت مشخص می کند که دامنه استفاده از محصولات و خدمات مربوط به آهن تا چه میزان وسیع و گسترده است. شرکت آهن تخفیف یکی از آن دسته شرکت هایی است که با صنعت های مختلف همکاری کرده و تمام نکات مورد سوال خریداران را به خوبی می شناسد و می تواند به بهترین شکل خریداران را راهنمایی کند. برای شناخت بیشتر خدمات و محصولات توضیحات چند مورد ذکر شده در بالا تر را با هم می خوانیم.

توری مرغی

ساده ترین کاربرد توری مرغی استفاده از آن برای نگه داری دام و طیور است. توری مرغی در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شود. دانستن این اندازه ها به شما کمک می کند که بدانید چه نوع و مدلی را می خواهید بخرید. توری مرغی در موارد دیگری از جمله ساختمان سازی، سوله ها، دور ستون، نگه دارنده پشم شیشه، عایق کاری، گچ کاری، حصار کشی و در کار های هنری از جمله مجسمه سازی استفاده می شود. حال این سوال مطرح می شود که پیدا کردن ضخامت ها و انتخاب مدل مناسب بدون هیچ اطلاعاتی از توری مرغی چطور ممکن است؟ یکی از خدمات سایت آهن تخفیف در مورد توری مرغی و اساسا همه ی محصولاتی که ارائه می کند مشاوره قبل از خرید است. با کمک مشاورین شما می توانید پاسخ پرسش های خود را بیابید و خریدی مطمئن انجام دهید. این مشاوره در خصوص مواردی مثل قیمت توری مرغی، ابعاد، توری مرغی تولید شده با گالوانیزه گرم یا سرد و بسیاری موارد دیگر مثل کاربرد های توری مرغی انجام خواهد شد.

البته مطالب و مقالات قرار گرفته بر روی سایت این شرکت آنقدر جامع است که پاسخ بسیاری از سوالاتتان را خواهید یافت. همان طور که گفته شد کاربرد های این نوع توری بسیار زیاد است. هر چه کیفیت این توری ها بیشتر باشد کاربرد های آن نیز گسترده تر می شود؛ مانند مواردی مثل گچ کاری که در ابتدای پاراگراف به آن اشاره شد؛ اما به کار بردن توری با موادی مثل گچ نیاز مند آن است که از توری گالوانیزه استفاده شود تا دچار هیچ گونه خرابی، خوردگی و زنگ زدگی نشود.

یکی از موارد دیگری که کمتر به ذهن می رسد کاشی کاری است. در مورد چسباندن کاشی ها به دیوار نکات زیادی باید رعایت شوند که مهم ترین آن ها مناسب بودن زیر سازی کار است. اگر زیر سازی کار مناسب نباشد ممکن است سیمان به کاشی نچسبد و بر روی دیوار قرار نگیرد. در خصوص این مورد راه حلی که به ذهن می رسد استفاده از توری مرغی است. استفاده از این نوع توری ها باعث بالا رفتن میزان چسبندگی شده و مشکل را حل می کند. اگر بخواهیم در یک جمع بندی کلی مزایای توری مرغی را برشماریم باید به سه مورد نصب راحت، حمل آسان و ضد زنگ بودن اشاره کنیم.

خاموت

خاموت یکی از اصطلاحاتی است که در حوضه ساختمان سازی و مهندسی عمران و معماری شنیده می شود. در تعریف کلی خاموت به میلگرد هایی گفته می شود که به صورت دستی یا هر نوع دستگاهی به شکل مربع درآمده اند. برای درک بهتر این موضوع لازم است با اصطلاح دیگری به نام بتن مسلح آشنا شوید. بتن در حالت عادی در برابر نیرو های فشاری مقاومت خوبی دارد؛ اما اگر به آن نیرویی وارد شود که از نوع نیرو های کششی باشد، دوام نمی آورد. به همین منظور درون بتن را به میلگرد مسلح می کنند تا این ضعف جبران شود. خاموت هم یکی از آن روش ها و وسایلی است که می توان بتن را با آن مسلح کرد. آشنا ترین واژه ای که در این مورد ممکن است به گوشتان بخورد آرماتور بندی است. خاموت ها مدل های مختلفی دارند.

1)خاموت سنتی

2)خاموت معمولی

3)خاموت مارپیچی

4)خاموت سولار

علت تفاوت این چهار دسته نحوه تولیدشان است.

دو دسته اول به صورت دستی و با کمک اهرم و دو دسته آخر با کمک ماشین آلات ساخته می شوند؛ اما بسته به نیاز خریدار همه ی این چهار دسته یک کار را انجام می دهند و آن هم بالا بردن استحکام است. استفاده از خاموت ها در ساختمان سازی سبب می شود، نیرو هایی که به طور ناگهانی به ساختمان وارد می شوند (زلزله) خرابی و آواری را در پی نداشته باشند و هم چنین ساختمان در دراز مدت نیز استحکام خود را حفظ کند. شاید ساخت ساختمان مسکونی اولین موردی باشد که در مورد کاربرد خاموت ها به چشم می آید و به نظر می رسد؛ اما یکی دیگر از بخش هایی که روزانه با جان بسیاری از افراد درگیر است و غفلت در ساخت آن موجب است حادثه آفرین باشد. مهندسی ساخت پل هاست. خاموت ها در ساخت پل ها نیز موثرند. چرا که روزانه تعداد بسیاری خودرو با وزن های متغیر بر روی آن در حال رفت و آمدند؛ و زلزله یا یک اشتباه مهندسی می تواند حادثه آفرین باشد. اهمیت ساختن پل ها و استفاده از خاموت در آن ها در همین متغیر بودن وزنی است که در حال جا به جایی است. ممکن است باری که از روی پل رد می شود از چند تن هم رد شده باشد. پس لازم است پل به اندازه کافی و برای تمام مقادیر پیش بینی شده استحکام داشته باشد.

سیم خاردار

اولین مطلبی که با شنیدن کلمه ی سیم خاردار در ذهن نقش می بندد، تامین امنیت است. بنا بر این می توان گفت کاربرد سیم خاردار حفاظت از ما و محیط اطراف ما است. سیم خاردار هم انواع مختلفی دارد که هر کدام برای مصارف گوناگون به کار می روند. اولین نوع آن سیم خاردار حلقوی است که خود ضخامت های مختلفی دارد و در صنعت کشاورزی رایج است. کشاورزان و باغ داران برای محصور کردن زمین زراعی خود از دست حیوانات و آسیب هایی که به محصول می زنند زمین خود را با سیم خاردار محصور می کنند. سیم خاردار ساده یا سوزنی مورد بعدی است که بیشتر در مراکز نظامی دیده می شود. سیم خاردار تبری حلقوی هم به علت مدل خار هایش به این شکل نام گذاری شده است. این نوع از سیم خاردار مقاومت بالایی دارد. چرا که درصد کربن استفاده شده در تولید آن از بقیه انواع سیم خاردار بیشتر است. سیم خاردار خطی نیز یکی دیگر از مدل های سیم خاردار است که از نظر کارکرد مشابه سیم سوزنی است، اما تراکم خار های آن بیشتر است و برای مکان هایی مانند فرودگاه ها، زندان ها و مراکز نظامی حساس گزینه مناسبی می باشد. البته از این نوع برای حصار کشی زمین ها هم استفاده می شود. هر یک از مدل های سیم خاردار مشخصات مربوط به خود را دارند و وزن و ضخامت و طول حلقه هایشان با هم دیگر فرق می کند. شما می توانید بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید با مشاورین شرکت آهن تخفیف مشورت کنید و ببینید که کدام مورد از لحاظ قیمت، دوام، تامین امنیت و کاربرد برای شما مناسب تر است. علاوه بر این شرکت همواره برای تمامی محصولات خود جداولی را در سایت قرار می دهد تا شما بتوانید همه ی مدل ها و ویژگی هایشان را به طور هم زمان بررسی کنید. ضمنا می توانید در مورد نحوه نصب سیم خاردار ها نیز با شرکت مشورت کنید. سیم خاردار ها اگر برای منازل مسکونی انتخاب شوند می توانند چهره نما را خراب کنند؛ اما شیوه های نصب دیپلمات و نظامی به شما کمک می کند که مشکلات نصب سیم خاردار از لحاظ زیبایی شناسی بر روی نمای ساختمان تاثیر سوئی نگذارد. هم چنین اگر می خواهید خودتان به عنوان نصاب سیم خاردار را نصب کنید، می توانید از نوعی سیم خاردار به نام حلقوی تیغی سلولزی استفاده کنید. هم چنین بر چیدن این نوع از سیم خاردار ها هم ساده تر بوده و هر زمان که شما اراده کنید می توانید این کار را خودتان به راحتی انجام دهید.

مفتول آرماتوربندی

مفتول آرماتوربندی هم یکی دیگر اجزای تکمیل شدن استحکام و دوام ساختمان است که میلگرد ها را کنار هم نگه می دارد و در شناژ و پی ساختمان کاربرد دارد. میلگرد ها را به خوبی کنار هم نگه می دارد تا بتن مسلح تشکیل شده و ساختمان به خوبی ساخته شود. مجموعه خاموت، میلگرد و مفتول آرماتوربندی کنار هم کمک می کند تا مهندسی ساختمان به خوبی انجام شود. البته انتخاب نوع مفتول و ضخامتی که مورد احتیاج است نیاز به محاسبات دقیق مهندسی دارد. ولی می توان گفت که مفتول 1.5 میلی متری بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرد. مفتول آرماتوربندی تنها در صنعت ساختمان کاربرد ندارد بلکه از آن به عنوان بست برای بسته بندی عدل، کارتن پلاستیک و هم چنین در کار های نجاری استفاده می شود. ضخامت مفتول ها هر چه بیشتر باشد، قیمتشان هم بالا تر است؛ اما ضخامت زیاد انعطاف پذیری را کم می کند. بنا بر این برای کار هایی که احتیاج به خم مداوم است باید ضخمات هایی مانند 1.5 میلی متر استفاده شود. مفتول ها در دو نوع مفتول آرماتوربندی و مفتول قالب بندی تقسیم می شوند. مفتول های قالب بندی انعطاف کمتری دارند و برای کار های نجاری مناسب‌ اند. مفتول آرماتور بندی از نظر شیوه ی تولید نیز متفاوت است. فابریک و تسمه نام دو روش تولیدی است که برای مفتول به کار می رود. شیوه تولید این دو نوع مفتول از نظر قرار گرفتن در معرض کشش و حرارت مشترک است، اما برای تولید نوع تسمه از ضایعات آهن استفاده می کنند و آن را تحت کشش و حرارت قرار می دهند تا مفتول به وجود آید. طبیعی است که مفتول فابریک کیفیت بهتری دارد. مفتول تسمه نیز به دلیل قیمت کمتر تمام شده و کاربردی بودن آن در بازار محبوب است. انتخاب هر کدام از انواع مفتول آرماتور بندی وابسته به نیاز شما است که چه کاری را می خواهید انجام دهید. شاید برایتان جالب باشد که مفتول آرماتوربندی در کارهایی مثل مجسمه سازی و حتی تولید انیمیشن نیز به کار می رود. ضخامت مفتول هایی که برای تولید انیمیشن استفاده می کنند چیزی در حدود0.5 است که در عین باریک و منعطف بودن بسیار محکم است و دوام و استحکام خوبی دارد. بنا بر این اگر شما یک هنر مند، آن هم در حوضه ساخت انیمیشن هستید می توانید سری به سایت آهن تخفیف بزنید.

مفتول گالوانیزه

بر عکس مفتول آرماتوربندی که سیاه رنگ است. مفتول گالوانیزه رنگی سفید دارد. گالوانیزه کلمه ای است که در مورد بسیاری از محصولات مربوط به آهن شنیده می شود؛ اما چگونه یک محصول گالوانیزه می شود؟ روکش کردن فولاد با روی مذاب روشی است که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن به کار می رود تا حد بسیار بالایی مقاومت آهن را بالا می برد. به این عمل گالوانیزه کردن می گویند. در مورد مفتول سفید یا مفتول گالوانیزه هم همین موضوع صادق است. مزیت مفتول گالوانیزه همین مقاومت و دوام بالا است. اگر چه افراد معتقدند قیمت تمام شده آن بالا است ولی این مورد را در نظر نمی گیرند که به دلیل مقاومت بالا در طول زمان نیاز کمتری به تعمیر پیدا می کند و نگه داری اش راحت تر است. بنا بر این می توان نتیجه گرفت که مفتول گالوانیزه در طول زمان محصولی اقتصادی و مقرون به صرفه به حساب می آید. مفتول گالوانیزه را می توان از جهات مختلف مانند درصد کربن و شیوه ی گالوانیزه کردن دسته بندی کرد. مفتول گالوانیزه از لحاظ درصد کربن به کار رفته به دو نوع سخت و نرم تقسیم بندی می شود. شیوه ی گالوانیزه کردن اما مفتول گاروانیزه را به دو گونه مفتول گالوانیزه گرم و مفتول گالوانیزه سرد تقسیم بندی می کند. تفاوت این نوع سرد و گرم به تفاوت در روی اندود کردن مفتول بر می گردد. اگر ضخامت لایه روی کم باشد مفتول سرد و اگر مفتول در روی شناور شده باشد و ضخامت آن زیاد باشد مفتول گالوانیزه گرم شکل می گیرد. اگر بخواهیم در مورد کاربرد های مفتول گالوانیزه صحبت کنیم، باید بگوییم اکثر ویژگی ها و کاربرد های نام برده شده در بخش های قبل را دارا می باشد؛ یعنی می توان از مفتول گالوانیزه در صنعت ساختمان (بخش های شناژ وآرماتور بندی)، توری حصاری، ساخت توری مرغی، حصار مزارع کشاورزی، ساخت سیم خاردار، ساخت آثار مختلف هنری رابیتس بندی، اسکوپ سنگ گرانیت و غیره استفاده کرد. در مورد ساخت آثار هنری خاص باید این نکته را متذکر شد که امروزه بسیاری از هنرمندان با استفاده از ضایعات فلزات یا همین سیم های مفتول کار هایی شاخص به صورت تزئینی و حتی کاربردی مثل لوستر و آباژور می سازند. شما می توانید برای خریداری این نوع مفتول ها و اطلاع از انواع و ضخامت و قیمت آن به سایت آهن تخفیف مراجعه کرده و از مشاوره این سایت بهره مند شوید.

شرکت آهن تخفیف

همان طور که گفته شد داشتن اطلاعات مناسب از محصول خرید بهتری را به همراه خواهد داشت. در تمام قسمت های بالا یاد آور شدیم که شما می توانید از بخش مشاوره شرکت آهن تخفیف بهره ببرید؛ اما این تنها مزیت آن نیست. این شرکت در واقع نمایشگاهی جامع از محصولات آهن است و کار های مربوط به نصب و جوشکاری را نیز انجام می دهد و خدمات پس از فروش خود را تضمین می کند. علاوه بر این با شرکت های مختلف و نام آشنایی همکاری داشته و در بازار شناخته شده است.



منبع : ویرلن