پیروزی فهرست وحدت با سرلیستی قالیباف در تهران/ انتقاد تند قوچانی از عارف/كرونا سياسی نيست

گروه سیاسی الف،   3981203109 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 پیروزی فهرست وحدت با سرلیستی قالیباف در تهران/ انتقاد تند قوچانی از عارف/كرونا سياسی نيست

نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و تحلیل آن

فهرست وحدت اصولگرایان در تهران به سرلیستی محمدباقر قالیباف با اختلاف از سایر فهرست‌های انتخاباتی پیشتاز است.

فارس نوشت: در میان 290 کرسی مجلس و 202 حوزه انتخابیه، (به استثنای 30 نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و نمایندگان 5 حوزه اقلیت‌های دینی)، تکلیف مستاجران 241 کرسی مجلس مشخص شده که از میان آنها، 191 نفر اصولگرا، 16 نفر اصلاح‌طلب و 34 نفر مستقل هستند؛ همچنین تکلیف 14 کرسی نیز در مرحله دوم مشخص خواهد شد.

محمد قوچانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه سازندگی ضمن پیش‌بینی نتیجه انتخابات روز گذشته مجلس شورای اسلامی، به تحلیل دلایل شکست اصلاح‌طلبان در این انتخابات پرداخته است.

قوچانی در بخشی از این یادداشت نوشته است: برای شخص من از اول روشن بود که در این نبرد نابرابر با یاران ناموافق و حریفان سازمان‌یافته و بی‌فرصتی برای گفت‌وگو با بدنه بحق معترضِ اصلاحات و ملت خشمگین و افسرده از کارنامه ناکام ما و ناامید از امید، چشم‌اندازی از پیروزی متصور نیست. سقف پیروزی ما به 50 کرسی هم نمی‌رسد، هرچند هنوز ناامید نیستم و ممکن است دستی از آستین خلق برآید و کاری کند.

سردبیر روزنامه سازندگی با کنایه به سران حزب اتحاد ملت که گفته می‌شد در تصمیم شورای سیاست‌گذاری برای عدم ارائه لیست واحد در تهران نقش بسزایی داشتند، تصریح می‌کند: دوستان عیبجو که در اوج رادیکالیزم، قهر و طعنه و تحقیر پیشه کرده بودند و حریف اصولگرا هم اول ما را جدی نگرفت اما از وسط هفته که دید له و علیه «یاران هاشمی» و کارگزاران سازندگی بیش از هر نام و نشان انتخاباتی گفت‌وگو می‌شود، در حمله به کارگزاران تردید نکرد و صلای وحدت سر داد و به‌زور قالیباف و پایداری را آشتی داد و این نشان داد که ما به هدف خود برای شکستن انحصارطلبی راست و چپ موفق شده‌ایم حتی اگر در قهر هدایت‌شده بدنه اصلاحات، حریف برنده بازی شود.

وی در ادامه تأکید می‌کند:‌ "ما از اصولگرایان شکست نمی‌خوریم، ما به خود می‌بازیم به کارنامه «امید» و به قهر «مشارکت» اما چه نسبتاً توفیق یابیم چه مطلقاً شکست بخوریم این تازه آغاز داستان است برای بازسازی جبهه اصلاحات که دیگر نمی‌تواند در میانه بوروکرات‌های راست و رادیکال‌های چپ له شود".

قوچانی می نویسد: باید شورای‌عالی اصلاحات که نتوانست تنها وظیفه خود را انجام دهد بازسازی شود. دوران مدیریت «عارفِ» آن پایان یابد و تکلیف احزابی که بدل و بدیل و سایه احزاب دیگرند، روشن شود و در تبارشناسی و گفتمان و راهبرد اصلاحات با دوستان چپ گفت‌وگوهای راهبردی انجام شود و از خود (حتی کارگزاران) انتقاد شود، باید از نو عالمی ساخت و آدمی و جبهه‌ای. اصلاحات مِلک شخصی نیست که هر وقت بخواهند درش را بگشایند یا ببندند اصلاحات زنده است حتی اگر اصلاح‌طلبان شکست بخورند.

صادق زیباکلام در روزنامه شرق نوشت:حدس و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیش از انتخابات وجود داشت که در انتخابات مجلس یازدهم، طیفی از جریانات خاص وابسته اصولگرایان، پیروز می‌شوند... بی‌تردید روزهای بسیار دشواری در انتظار دولت است. این دوره از بهارستان، شمشیر را از رو برای روحانی خواهد بست و لبه تیز تیغ مجلس از همان ابتدا بر گردن دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت... هدف بعدی نمایندگان مجلس یازدهم، برجام خواهد بود. تندروها در ضدیت با برجام هم چیزی کم نخواهند گذاشت. دولت را تحت فشار می‌گذارند که ایران را از برجام خارج کند. 

حمیدرضا جلائی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در کانال تلگرام شخصی درباره علل کاهش مشارکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس نوشته است: «بر اساس نظرسنجی‌ها مهم‌ترین علل رای ندادن در این انتخابات به ترتیب عدم تاثیرگذاری انتخابات در بهبود وضعیت کشور، عدم اعتماد به برگزارکنندگان انتخابات و نبودن کاندیدای مورد علاقه» است.

بر اساس نظرسنجی‌ها آنچه می‌تواند به افزایش مشارکت کسانی که رای ندادند بیانجامد هم به ترتیب «افزایش تاثیر نهادهای انتخابی در بهبود وضعیت»، «بهبود شرایط اقتصادی» و «حضور نامزدهای مورد اعتماد و حمایت» در انتخابات است.

روزنامه اعتماد نوشت: ... مردم با وجود تمام گلایه‌ها، شکایت‌ها و ناراحتی‌هایی که از وضعیت بد معیشتی و اقتصادی داشتند با وجود همه نقدهایی که به مجلس، دولت و سایر نهادهای تصمیم‌گیر داشتند و با وجود همه کمی‌ها و کاستی‌ها باز هم با صندوق رای قهر نکردند. به نظر می‌رسد که مردم به این استراتژی باور پیدا کرده‌اند که پشت کردن به صندوق رای و قهر کردن با آن راه به جایی نمی‌برد. 

در این مدت شاهد بودیم پس از اتمام بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، برخی با اعتراض‌ها و رایزنی‌هایی تایید صلاحیت شدند. شاید بهتر است قانون‌گذاران بالاخره پس از 11 دوره برگزاری فرآیند انتخابات، تغییری در بازه زمانی بررسی صلاحیت‌ها که بسیار در انتخابات تاثیرگذار است، ایجاد کنند.

اینکه در بازه زمانی کوتاه، صلاحیت ده‌ها هزار کاندیدا بررسی می‌شود عملا هم کار را برای شورای نگهبان دشوار می‌کند و هم ممکن است باعث اختلال در این فرآیند شود. کما اینکه شاهد بودیم چند کاندیدا لحظه آخر تایید صلاحیت شدند اما دیگر برای ارتباط گرفتن با مردم حوزه انتخابیه که ممکن است شامل چند شهر و ده‌ها روستا شود، دیر شده بود و این کاندیداها نیز همچنان از حضور در رقابت انتخاباتی بی‌بهره ماندند.

به هر روی با وجود همه کمی‌ها و کاستی‌ها رویکرد مردم، رویکردی معقول بود. مردم نشان دادند به این آگاهی دست پیدا کرده‌اند که به ‌رغم همه ناملایمتی‌ها و ناکامی‌ها معتقدند که راه توسعه و پیشرفت از صندوق‌های رای می‌گذرد و نباید با آن قهر کرد. در عین حال همین انتخابات هم با برخورد معقولانه مسوولان می‌توانست، شکوه و جلال بیشتری داشته ‌باشد.

بیشتر بخوانید:

نتایج رسمی اولیه از شمارش آرای تهران / ۴۰ نفر برتر / قالیباف؛ بیشترین رای

اعلام نتایج انتخابات در برخی حوزه‌ها / شهرهای بزرگ روز یکشنبه

***

 حاشیه های کرونا ویروس

 به دنبال گزارش موارد مثبت کروناویروس در کشور، شواهد حاکی از آن است که بازار برای محتکران و گران‌فروشان ماسک داغ شده؛ به طوری که گزارش‌ها از برخی داروخانه‌ها و مراکز عرضه ملزومات پزشکی نشان می‌دهد که انواع ماسک یا گیر نمی‌آید و یا با قیمت‌های چند برابری عرضه می‌شود...

گزارش‌های مردمی و پیگیری خبرنگار ایسنا از داروخانه‌ها حاکی از این است که نه‌تنها ماسک، بلکه ژل ضدعفونی کننده دست هم در برخی داروخانه‌ها نایاب شده و اگر هم پیدا شود، باید آن را به قیمتی گزاف تهیه کرد؛ به طوری که ماسکی که پیش از این ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شده، حالا در برخی مراکز حتی تا ۳۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

دکتر فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا ویروس نیست، گفت: مردم به‌جای هجوم به داروخانه‌ها و تهیه ماسک‌های بهداشتی بیشتر به فکر رعایت آداب بهداشتی و نکات اصولی پیشگیری از ابتلا به این ویروس همچون سایر ویروس‌های مشابه نظیر آنفولانزا باشند.

مهرابیان با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد مبتلایان به کرونا ویروس به‌راحتی بهبود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: اگر بیمار تنگی نفس، سرفه و عطسه شدید داشت می‌توانند به مراکز جامع سلامت، مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنند.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش در روزنامه اعتمادنوشت: سلامت با سیاست معاوضه نمی‌شود. هیچ دولت و هیچ كشوری در هیچ نقطه‌ای از دنیا نه این اجازه را به خود می‌دهد و نه این كار را انجام می‌دهد كه سلامت خود را با سیاست معامله كند. امكان ندارد كه دولتی بخواهد سلامت را به سیاست بفروشد، اما بدبینی مردم همچنان اصرار دارد كه پشت پرده‌های شیوع كرونا در ایران خبرهای دیگری است. انگاره‌های منفی از همین بدبینی نشات می‌گیرد... توسط فضای مجازی دست به دست می‌شود و به نگرش منفی مردم دامن می‌زند و از آن بدتر، مردم را به وحشت می‌اندازد.

نمونه این نوع شیطنت‌ها، همان نامه جعلی وزیر بود كه در فضای مجازی دست به دست شد، اما مردم نباید تحت‌ تاثیر این اخبار قرار بگیرند، بلكه باید اعتماد خود را به دولت و وزارت بهداشت حفظ كنند و بدانند كه وظیفه وزارت بهداشت، نگهبانی از سلامت مردم كشور است. در شرایط بحران، وحشت‌زدگی مردم مضر است و گردش چنین اطلاعات غلطی هم به وحشت مردم دامن می‌زند و این بدترین اتفاقی است كه می‌تواند در شرایط بحران رخ دهد...

ایرنا: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید ضرورت توجه به هشدار ها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است.

گفتنی است طی چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان توصیه کرده اند با توجه به این که برخی شواهد و قرائن نشانگر وضعیت انتشار احتمالی ویروس کرونا در قم است، حضور در کلیه اجتماعات لغو شود و مردم تنها برای کارهای ضروری به محل های عمومی بروند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند محافظانی را برای بشر می فرستد که  بشر را از بسیاری از بلایا حفظ می کنند و در این بلا نیز، این حافظان در این شهر و شهرهای دیگر وجود دارد که امیدواریم با  با دعا و توسل، خداوند این بلا را رفع کند، کما اینکه در سابق نیز رفع کرده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت بهداشت: کرونا در کشور در حال مهار و مدیریت است/ افزایش مراکز تشخیص بیماری در کشور

لیست بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران ویروس کرونا در کل کشور اعلام شد

وزیر بهداشت: از ۲۸۵ مورد مشکوک به کرونا فقط نتیجه آزمایش ۱۸ نفر مثبت بوده است

بوسیدن و لمس ضریح مطهر در شرایط کنونی

***

راه حل های عباس عبدی برای یک چالش

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: انتشار متنی از طرف خانم نیلوفر بیانی درباره جزییات نحوه برخورد با او حین بازجویی‌ها، بازتاب گسترده‌ و تاثرآوری داشت... شاید عده‌ای در مقام اثبات و رد ادعاهای طرح شده از جانب خانم بیانی برآیند ولی مساله بسیار مهم‌تر از اثبات و رد این ادعاهاست. مساله این است كه جامعه ما به صورت عینی و منطقی قادر به اثبات و رد این ادعاها و هر ادعای مشابه دیگری نیست و هر كس فقط برحسب اعتمادش به مدعی یا متهم است كه این اخبار را می‌پذیرد یا آنها را رد می‌كند. این وضعیت بسیار خطرناك از اصل و احتمال وجود چنین رفتارهایی است... چه می‌توان كرد؟

1- اول و مهم‌تر از همه دسترسی بی‌قید و شرط به وكیل چه در مرحله بازپرسی و چه در مرحله دادگاه. البته نه وكلایی محدود و گلچین شده!.

2- استقلال نهاد زندان از مراجع رسمی دیگر چون دادگاه و بازپرسی و بازجویی امری ضروری است. 

3- زندانی باید همیشه و در همه حال و بدون قید و شرط امكان دسترسی به وكیل و نوشتن نامه و درخواست مستندات و ثبت و ضبط آنها را داشته باشد...

4- بدون آزادی رسانه و مطبوعات و نهادهای مدنی دسترسی‌های آنان به زندان ممكن نیست كه وضعیت اصلاح شود..

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۴۲۳۶۶۲۰:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۳
آقای قوچانی این اصلاح طلبان بودند که به تو و رییست باختند
ناشناس۱۳۴۳۱۹۹۱۰:۳۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱۲/۴
حال باید دید آقای قالیباف به وعده های انتخاباتی که زمان ریاست جمهوری در برخورد با سرمایه داران افسانه ای و گنج قارونی و نجومی و در یک کلام مفسدین اقتصادی که ریشه انقلاب و مردم را زده اند عمل می کنند
ناشناس۱۳۴۲۳۷۰۲۰:۴۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۳
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۳۴۲۳۷۷۲۰:۴۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۳
از آقای قالیباف که به احتمال زیاد رییس مجلس آینده هستند درخواست داریم پیگیر اجرای قانون از کجا آورده ای به این ثروت کلان و افسانه ای و گنج قارونی رسیده ای پیرو تسلط 4 درصدی ها بر 96 درصد جامعه باشید
ناشناس۱۳۴۳۰۹۵۰۹:۵۶:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۴
ببینیم جبهه انقلابی و اصولگرا چه گلی به سر مملکت و مردم می زنن
ناشناس۱۳۴۳۳۲۵۱۱:۲۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۴
ما از آقای قالیباف و دوستانش هیچ درخواستی نداریم
ناشناس۱۳۴۲۳۸۰۲۰:۴۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۳
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها با دلار 14000 تومانی و سکه 5 میلیونی و پراید 70 میلیونی و تورم 400 درصدی مردم را ناامید و بیچاره کردند و شکست شون در انتخابات نتیجه عملکرد بسیار ضعیف شون بود.
ناشناس۱۳۴۲۳۸۴۲۰:۴۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۳
تئوریسین اصلاحات تاجیک: جریان اصلاح طلبی نیازمند یک تعطیلات تاریخی است.
ناشناس۱۳۴۲۳۸۶۲۰:۵۰:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۳
نمایندگان جدید برنامه ریزی لازم را برای استیضاح وزرا و در صورت نیاز رییس جمهور که نمایندگان فعلی با تبانی از اجرای ان امتناع کردند بنمایند همان اول کار مفسدین تسلط یافته را قلع و قمع نمایند
ناشناس۱۳۴۲۳۸۷۲۰:۵۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۳
با تشکیل مجلس و دولت انقلابی و متعهد میتوان به آینده کشور و شکوفایی اقتصاد امیدوار شد.
ناشناس۱۳۴۲۳۹۲۲۰:۵۳:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۳
مجلس جدید پیگیر خیانت های تعداد زیادی از نمایندگان فعلی و فساد اقتصادی انها باشد
ناشناس۱۳۴۲۳۹۳۲۰:۵۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۳
دونده ای که همیشه تنها مسابقه می دهد، همیشه اول می شود!
ناشناس۱۳۴۲۳۹۷۲۰:۵۹:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۳
مجلس جدید با تعامل با قوه قضاییه قوانین ضد فسادی تصویب کند که هزینه های بسیار سنگینی برای مفسدین داشته باشد لطفا احکام شلاق نمایندگان مفسد اقتصادی مجلس فعلی را در روز افتتاح مجلس جدید در صحت مجلس و بصورت زنده که از تلویزیون پخش شود اجرا کنید
ناشناس۱۳۴۲۳۹۸۲۰:۵۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۳
دنیا یک بار دیگر شاهد اجرای دموکراسی در ایران بود.
ناشناس۱۳۴۲۴۱۰۲۱:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۳
در همان هفته اول وزرای نفت و کشور را به مجلس دعوت و در فرصت مناسب استیضاح کنید این دو هزینه های جبران ناپذیری به کشور وارد کردند
پالان دوز لاکچری با جای لپ تاپ و قلیان۱۳۴۲۴۲۰۲۱:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۳
قانون از کجا آورده ای که در مجلس قبلی تصویب شده هم ناقص است و هم اجرا نشد مجلس منتخب یک قانون جامع که در بر گیرنده همه موارد چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی و چه افراد به اصطلاح عادی را در بر گیرد تصویب و پیگیر اجرای ان توسط قوه قضاییه باشند
ناشناس۱۳۴۲۴۳۲۲۱:۱۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۳
آقای عارف بازنشسته شدی
ناشناس۱۳۴۲۴۴۳۲۱:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۳
ملت از حسن و اسحاق و کابینه ملولند مجلس یازدهم به این موضوع توجه وافر داشته باشند استیضاح کمترین جزا برای انها می باشد
ناشناس۱۳۴۲۴۶۳۲۱:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۳
اصلاح طلب ها به عملکرد خود باختند در هز زمینه ناکارآمد فقط به فکر خود وهم حزبشان بودند ملت یادشان رفته بود مردم تشنه عدالت هستند.
ناشناس۱۳۴۳۲۰۰۱۰:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۴
همانگونه که در انتخابات گذشته اصولگرایان به عملکردشان باختند
ناشناس۱۳۴۲۴۶۵۲۱:۴۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۳
قانون از کجا آورده ای را در درجه اول برای تمامی اعضا این دولت و مجلس فعلی پیاده کرد
ناشناس۱۳۴۲۴۸۹۲۲:۰۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۳
تبریک به قالیباف.بالاخره در یک انتخابات برنده شدی!!!
ناشناس۱۳۴۲۵۱۷۲۲:۱۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۳
شیوع کرونا هم نتیجه سوء مدیریت دولت بی تدبیر و وزارت بهداشت بی برنامه است.
ناشناس۱۳۴۲۵۳۶۲۲:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۳
ببختی نبوده که در این 7 سال بر این کشور وارد نشده باشد ظاهر در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن خوب نبوده
ناشناس۱۳۴۲۵۵۲۲۲:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۳
مگه رقابتی وجود داشت که پیروز هم وجود داشته باشه
ناشناس۱۳۴۲۵۷۴۲۳:۰۰:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۳
ببینیم تو این چندسال چه گلی به سر مملکت میزنین با اون همه ادعا
امیر حسین سلطان/تهران۱۳۴۲۶۰۹۲۳:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۳
دلم گرفته از این نتایج برآمده در تهران اصلاح طلبان مستحق یا قربانی این بی مهری های دوبله
ناشناس۱۳۴۲۶۴۸۲۳:۴۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۳
کرونا را شما سیاسی کردید. برای این که درست شب قبل از رای گیری تهمیدی بیاندیشید که مشارکت مردم را پایین بیاورید که البته خوب بود نقشه تان تا حدودی موفقیت آمیز بود
محمد۱۳۴۲۸۸۲۰۷:۲۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۴
سلام نماینده بیجار که فک و صورت پلیس را با کله شکسته بود هم رای آورد راستی یک بار هم در دوره نمایندگی اش همه تجهیزات بیمارستان امام حسین (ع) بیجار را شکست.
ناشناس۱۳۴۲۹۰۰۰۷:۴۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۴
از آقاي قاليباف خواهش داريم كمتر لبخند بزنند تا كمتر مثل احمدي نژاد و دكتر روحاني تو مخ بروند .
000۱۳۴۲۹۲۷۰۸:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۴
آقای قوچانی به جای اینهمه ننه من غریبم بازی درآوردن به عملکرد همین هفت سال گذشته اصلاح طلبها که هم مجلس و هم دولت را به دست داشتند یه نگاهی عمیقتری بکنید
ناشناس۱۳۴۲۹۳۸۰۸:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۴
میزان مشارکت کی اعلام میشه؟
سید امین۱۳۴۲۹۴۳۰۸:۱۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱۲/۴
آقای عباس عبدی گفته: «بدون آزادی رسانه و مطبوعات و نهادهای مدنی دسترسی‌های آنان به زندان ممكن نیست كه وضعیت اصلاح شود..» ! آقای عبدی در کجای عالم اجازه می دهند بازجویی های امنیتی بصورت علنی برگزار شود؟ آقای عبدی اگر منظورتان آزادی مطلق است بدان این آزادی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد چرا که نه معقول است و نه شدنی! آقای عبدی اگر این چیزهایی که می گویی مطلقا در ایران نیست و نبوده شما جرات نمی کردی این حرفها را بزنی.
ناشناس۱۳۴۲۹۶۲۰۸:۲۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۴
اصولگراها که لیست را انتخاب فله ای می دونستن
ناشناس۱۳۴۲۹۷۸۰۸:۳۹:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۴
با کی رقابت داشتند که پیروز شدند؟؟؟؟؟؟؟؟ رقابت خودشون با بدتر از خودشون
ناشناس۱۳۴۳۱۶۷۱۰:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۴
یادتونه 4 سال قبل که میگفتید 30 بر هیچ بردید؟ اولا امروز 33 بر هیچ باختید. دوما نفر اولتون هم کمتر از 5درصد نفراول ما رای آورد در حالی که نفر اول ما در انتخابات قبلی بیش از 10 برابر نماینده شما رای اورد سوما: لطفا جنبه باخت داشته باشید. چهارما: مشتاق دیدار مجدد شما در 1400 هم هستیم. زیاده عرضی نیست.
ناشناس۱۳۴۳۰۲۲۰۹:۰۵:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۴
8 سال برای مذاکره ومذاکره ومذاکره
اسامه۱۳۴۳۱۰۷۱۰:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۱۲/۴
بازندۀ اصلی مردمی اند که ناامید از صندوق رأی شدن.
ناشناس۱۳۴۳۳۸۶۱۱:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۴
بالاخره لیستی رای دادن خوبه یا بده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین