با جایگزین‌های شکر آشنا شوید

گروه سلامت الف،   3981201115

مصرف زیاد قند منجر به بروز مشکلاتی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد، حال برای کاهش میل‌مان به قند و پیشگیری از بروز این بیماری‌ها چه کنیم؟.

با جایگزین‌های شکر آشنا شوید

به گزارش ایسنا، باید توجه کرد که با جذب کالری اضافی در بدن، مصرف شکر به ‌سادگی منجر به افزایش دور کمر می‌شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد قند منجر به بروز سایر مشکلات، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، با این حال گام‌های ساده‌ای وجود دارد برای این که بتوانید علاقه خود به مصرف شکر را کاهش دهید. یکی از این گام‌ها، انتخاب مواد غذایی سالم است:

توت‌ها: یک انتخاب عالی و مغذی برای توقف هوس مصرف قند هستند. توت‌ها اگرچه طعم شیرین دارند، اما به دلیل محتوای بالای فیبر به حفظ وزن در محدوده سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، توت‌ها دارای ترکیبات گیاهی هستند که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارند. مصرف توت‌ها منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود.

شکلات تیره: یکی از گزینه‌های غذایی است که میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. شکلات تیره حاوی بیش از ۷۰ درصد کاکائو است و ترکیبات گیاهی سالم مانند پلی‌فنل‌ها را دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پلی‌فنل‌ها به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

دانه‌های چیا: منبع خوبی از مواد مغذی مهم از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، فیبرغذایی محلول و ترکیبات گیاهی سالم هستند. در واقع ۴۰ درصد از دانه‌های چیا را فیبرهای محلول تشکیل می‌دهند. دانه‌های چیا همه کاره هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک دسر مفید برای تسلط به هوس شیرینی داشته باشید، می‌توانید پودینگ چیا را امتحان کنید.

حبوبات: حبوباتی مانند عدس و نخود فرنگی حاوی منابع گیاهی مانند فیبر و پروتئین هستند. در واقع یک فنجان عدس به شما ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر می‌رساند. هر دوی این مواد مغذی میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. مصرف عدس همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند.

ماست: یک میان وعده سالم حاوی پروتئین بالا و کلسیم است. علاوه بر این برخی مطالعات پیشنهاد کرده‌اند که ماست می‌تواند یک میان وعده مفید برای تنظیم اشتها و میل به مصرف شکر باشد. ماست یونانی کم چرب در میان انواع ماست، انتخاب سالم‌تری است.

خرما: حتی نوع خشک آن سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است. مصرف چند عدد خرما به جای نوشابه‌ها و آب نبات‌ها می‌تواند میل شدید شما به مصرف شکر را مهار کند.

سیب زمینی شیرین: سرشاراز کربوهیدرات‌ها، فیبر و تعدادی از موادمعدنی و ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ویتامین سی و پتاسیم است. کربوهیدرات‌های سالم موجود در سیب زمینی شیرین پخته شده راهی سالم برای مهار مصرف شیرینی است.

آلو: سرشار از فیبر و مواد مغذی است و طعم بسیار شیرینی دارد. محتوای بالای فیبر آلو به کاهش یبوست کمک می‌کند.

تخم مرغ: پروتئین بالای آن میل شما به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که مصرف یک صبحانه با پروتئین بالا گرسنگی را کاهش می‌دهد و هورمون گرسنگی یعنی گرلین را مهار می‌کند.

پربحث‌های دیروز

  1. آیا پیروزی بایدن بر ترامپ به نفع ایران است؟

  2. املاک بنیاد مستضعفان و فرصت‌های برابر

  3. حمله وحشیانه با قمه به صاحب مغازه در کرمانشاه

  4. صحنه آهسته انفجار بیروت

  5. برجام ۹۹ به روایت زیباکلام/واکنش کدخدایی به اظهارات علی مطهری/احمدی‌نژاد دوباره ردصلاحیت می شود؟

  6. زیباکلام: باید برجام ۹۹ را با آمریکا امضا کنیم!

  7. واکنش سردار جباری به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان

  8. بیژن مقدم : آقای فتاح رسما و شفاف اعلام کند که قصد کاندیداتوری ندارد

  9. روایت آسوشیتدپرس از رویای «ماکرون بناپارت» در لبنان

  10. ریش و قیچی قیمت خودرو در دستان خودروسازها/ قیمت ماشین هر سه ماه یک‌بار تغییر می‌کند!

  11. وزیر بهداشت: پیشنهاد تعویق یک ماهه کنکور در ستاد ملی کرونا بررسی می شود

  12. وعده انتخاباتی ترامپ: اگر پیروز شوم ظرف چهار هفته توافقی با ایران خواهم داشت

  13. جزئیاتی از تغییر طرح فروش نفتی دولت توسط مجلس به نفع مردم

  14. امضاهای استیضاح زنگنه در حال افزایش است/ نوع مدیریت زنگنه به صورتی است که مشکلات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وجود می‌آورد

  15. جزئیات احتمالی از وعده «گشایش اقتصادی»

  16. توضیحات نیروی دریایی ارتش پیرامون اظهارات فتاح

  17. موضع‌گیری دژپسند علیه وزارت نفت/ نفتی‌ها آماده عرضه «دارا دوم» نبودند

  18. جزئیات طرح مجلس برای تغییر در شیوه سهمیه‌بندی بنزین

  19. تصاویر هوایی از اعتراضات بیروت

  20. جزئیاتی از آسانسور پرماجرای کاخ مرمر + عکس

  21. کدخدایی: توصیه می‌شود کسانی که در دوران قبل صلاحیت‌شان تایید نشده، در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نکنند/ مرحله دوم انتخابات مجلس با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود

  22. مالیات خانه‌های خالی بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی ۲ برابر می‌شود

  23. همتی: بانک‌ها خانه‌های مسکونی خالی ندارند

  24. اعلام آمادگی دانشجویان جهادی ایران برای کمک به بازسازی بیروت

  25. آشنا: خریداران جدید املاک «طاغوتیان» چه کسانی هستند؟

پربحث‌های هفته

  1. با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود؟

  2. ماجرای یک قاضی که علیه خودش حکم صادر کرد

  3. آیا پیروزی بایدن بر ترامپ به نفع ایران است؟

  4. بازگشت به سیاست‌های هاشمی ؟!

  5. وعده سربسته روحاني درباره گشايش اقتصادي/ گرهي گشوده مي شود؟!

  6. املاک بنیاد مستضعفان و فرصت‌های برابر

  7. توصیه های جمعیتی مسوولان به مردم از کنار گود

  8. دستورالعمل اخذ مالیات بر خانه‌های خالی یکماهه تدوین می شود + جزئیات

  9. صحبت‌های «فتاح» درباره کاخ مرمر، مدرسه حدادعادل، ساختمان مرکز پژوهش‌ها و املاک در دست نیروهای مسلح

  10. وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان با صدها کشته و هزاران زخمی + فیلم | پیام همدردی کشورهای مسلمان با لبنان

  11. شايعات مربوط به آذری جهرمی به روایت روزنامه اصلاح‌طلب/ مانور تجمل در خاطرات آیت‌الله هاشمی/ احمدی‌نژاد، مهره سوخته عرصه سیاست/وزارت اطلاعات: فساد بشدت امنیت ملی را تهدید می‌کند

  12. حمله وحشیانه با قمه به صاحب مغازه در کرمانشاه

  13. ترامپ بازنده انتخابات رياست جمهوری می‌شود؟

  14. گشایش اقتصادی برای مردم یا دولت؟

  15. صحنه آهسته انفجار بیروت

  16. پاساژگردها معترض برگزاری محرم

  17. رئیس‌جمهور دستکم موافقان سیاسی خود را تحمل کند!

  18. برجام ۹۹ به روایت زیباکلام/واکنش کدخدایی به اظهارات علی مطهری/احمدی‌نژاد دوباره ردصلاحیت می شود؟

  19. صفر تا ۱۰۰ داستان وضع مالیات بر محتکران خانه

  20. جهانگیری: مخالف کالابرگ هستیم

  21. تحریف در روایت تاریخی مشروطه

  22. چرا آمریکا "تیک‌تاک" را فیلتر می‌کند؟

  23. تصویری کمتر دیده شده از رهبر انقلاب

  24. خبر خوش واعظی درباره پایان تحریم ها و سیگنال مثبت کشورهای اروپایی و آسیایی

  25. گوژپشت نوتردام، زيباترين زن پاريس و دشنه ظريف عروس خاورميانه

ابر آروان

آخرین عناوین