ترامپ خودداری ایران از مذاکره با آمریکا را به گردن «کری» و «مورفی» انداخت

گروه جهان الف،   3981130141 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا در یک دلیل‌تراشی جدید، دیدار سیاستمداران دموکرات با وزیر خارجه ایران را دلیل بی‌میلی تهران برای مذاکره با واشنگتن دانسته است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته امروز (چهارشنبه) دیدار برخی از سیاستمداران دموکرات این کشور با مقام‌های ایران را دلیل بی‌میلی تهران به توافق با آمریکا دانسته است.

ترامپ در شناسه‌اش در توئیتر با اشاره به دیدارهایی که در دوران ریاست‌جمهوری او میان «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی و «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا صورت گرفته نوشت: «کری و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند. به این خاطر است که ایران [با آمریکا] توافق نمی‌کند. باید قاطعانه به این مسئله رسیدگی کرد!»

ظریف و مورفی شنبه شب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند. پایگاه آمریکایی «فدرالیست» نخستین رسانه‌ای بود که این خبر را به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرد، اما اشاره‌ای به محتوای گفت‌وگوی دو طرف نکرد.

«قانون لوگان» که ترامپ مدعی نقض آن توسط جان کری و کریس مورفی شده شهروندان آمریکا را از ورود به هر گونه ارتباط با طرف‌های خارجی با هدف اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت این کشور منع می‌کند.

در این قانون آمده است: «هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و منصبی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به آغاز یا انجام مکاتبه یا گفت‌و‌گو با  هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آنها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آنها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم شود.»

«کریس مورفی» بامداد امروز چهارشنبه با انتشار یادداشتی دلایل خودش برای دیدار با ظریف را تشریح کرده و مدعی شده هدفش از این دیدار اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت ترامپ صورت نگرفته است.

او در توئیتر نوشته است: «من در مونیخ با وزیر خارجه ایران گفت‌وگو کردم. صحبت نکردم با دشمنان، به خصوص در بحبوحه تشدید تنش‌ها خطرناک است.»

مورفی در دومین توئیت نوشته است: «اولاً از او خواستم نیروهای نیابتی ایران در عراق را که ممکن است به نیروها و متحدان آمریکا حمله کنند را کنترل کند. دوماً او را برای آزادسازی شهروندان آمریکا که به صورت غیرقانونی در ایران بازداشت شده‌اند تحت فشار قرار دادم. سوم، از او خواستم اقدامات حوثی‌ها در مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه در یمن را متوقف کند.» (جزئیات بیشتر)

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است. 

دولت آمریکا هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفت‌وگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه آمریکا با خروج از برجام میز مذاکره را ترک کرده تصریح کرده هر گونه گفت‌وگو با این کشور منوط به بازگشت واشنگتن به برجام و صرفاً در چارچوب مذاکرات مربوط به آن توافق انجام خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۳۸۴۱۵۰۷:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱
مثل دولت خودمون که شکست برجام و شکستهای دیگرش را به گردن منتقدین و موشک و.. می‌اندازد. این دولت و دولت ترامپ خیلی به هم شباهت دارند
ناشناس۱۳۳۸۴۲۱۰۷:۳۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱
مرگ بر آمریکا و ترامپ و آمریکایی ها
مهرداد رادمهر۱۳۳۸۴۳۲۰۷:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱
ترامپ باید دست از حماقت و جهالت خود نسبت به مردم ایران بردارد و به یقین رسیده باشد که مردم ایران تسلیم محض خودخواهی های ترامپ نبوده و تحمیل خواسته های نامشروع و غیراخلاقی به این مردم غیرممکن است اگر ترامپ خواهان مذاکره است باید: 1- ترامپ باید نسبت به ترور سردار سیلمانی و گروه همراه ایشان اظهار شرم، پشیمانی و در نهایت عذر خواهی از مردم ایران نموده و شرایط خروج نظامیان آمریکا را از منطقه خاورمیانه در اسرع وقت فراهم نماید. 2- ترامپ باید بابت تحمیل تحریم های ظالمانه، غیر قانونی و غیر انسانی خود به مردم ایران اظهار پشیمانی نمایید و تمام خسارت های وارده را از طریق مادی جبران نمایید. 3- ترامپ باید به تعهدات برجام برگردد و تمام تحریم های اقتصادی، فروش نفت و تبادلات ارزی را فوراً برداشته و شرایط قبل از تحریم را ایجاد نمایید؛ تا شاید با انجام این سه شرط و دادن تعهدات بین المللی، شرایط برای مذاکره با ایران فقط در موضوع هسته ای در گروه6+1 مهیا شود .. ترامپ یقین بداند که مذاکره با ایران با ایجاد کردن شرایط بسیارسخت برای مردم ایران و تحمیل انواع فشار که منجر شود مردم ایران تن به ذلت دهند را به گور خواهد برد ما مردمی آزاد و همیشه سربلند در تاریخ بوده و هستیم و به هیچ وجه تسلیم در شرایط ذلت بار را تحمل نخواهیم کرد مهرداد رادمهر --- فرزند کوچک ایران زمین و پیرو راه و مکتب سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی
ناشناس۱۳۳۸۶۵۰۱۰:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱
ترامپ هم شد مثل مدیران ما هر گندی میزنند می گویند تقصیر خارجیهاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین