تا انتخابات/۹ روح الامینی: اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی است/ رای یکپارچه به فهرست وحدت

گروه سیاسی الف،   3981130120 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:شعار لیست وحدت فهرست ایران سربلند و اقتصاد قوی و مجلسی ملی و کارآمد است. اولویت نخست و مهم کشور حل مسایل اقتصادی است اما در حوزه اجتماعی مسایلی مثل حاشیه‌نشینی، فاصله طبقاتی و اقتصادی وجود دارد که مجلس آینده باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

روح الامینی: اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی است/ رای یکپارچه به فهرست وحدت

عبدالحسین روح الامینی داوطلب یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد  اولویت خود در مسیر قانونگذاری و نظارت در صورت ورود به مجلس چیست، گفت: در بحث قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی باید از پرداختن به مسایل حاشیه‌ای، فرعی و خرد به مسایل اصلی مردم و جامعه بپردازد تا تاثیر بیشتری بر حیات اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشد، اما در مورد انسجام در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی و صنعتی با کمبود قوانین جامع روبرو هستیم که این مشکل باید برطرف شود، در واقع قوانین باید کم ولی تاثیرگذار و به صورت جامع باشد.

وی تصریح کرد: به طور مثال در حوزه دارو و درمان، قانون مصوب  ۱۳۳۴ که در سال ۶۵ با تاسیس وزارت بهداشت نوشته شده است و سال‌های بعد نیز تبصره خورده است، در حالیکه نیاز است تا نظام قانون جامع بهداشت دارو و درمان نیز نوشته شده و در این قانون باید فاصله‌های اجزای نظام سلامت مثل پرستاران، داروسازان، پزشکان و همه ابعاد مختلف آن مشخص باشد.

روح الامینی تاکید کرد:‌ بحث تعرفه‌ها، سطح دسترسی، عدالت و بهره برداری از بهداشت و خدمات درمانی بسیار مهم است،  دون اینکه به صندوق های بیمه و خدمات درمانی توجه شود.

وی همچنین در مورد نظارت بر خود نمایندگان مجلس افزود:‌ نظارت بر نمایندگان باید در دستور کار مجلس نیز قرار بگیرد، همانطور که نظارت بر مسایل کلان کشور نیز به عهده کمیسیون اصل 90 است که جایگاه ویژه ای دارد، مسئله دیگر در حوزه نظارت باید عدم تعارف و عدم نگاه قبیله‌ای به افراد باشد و نباید بحث خودی و غیرخودی مطرح باشد. تناسب جرم با جنایت بسیار مهم است و برخی از خطاهایی که صورت می گیرد باید جرم آنها پشیمان‌کننده باشد تا پیشگیری از خطای مجدد شود.

داوطلب یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد شفافیت آرا و فعالیت‌های نمایندگان مردم در مجلس گفت: بحث قانون انتخابات مجلس و به طور کلی قانون انتخابات کشور است که باید بازنگری جدی در آن صورت بگیرد و قوانین دیگری از این دست در حوزه های اجتماعی و اقتصادی  که بر اساس آن ضمن اینکه نماینده باید آزادگی خود را حفظ کند و عبد هیچ جریان‌های سیاسی نیز نباشد مسیر شفافیت آراء و مواضع در تصمیم‌گیری ها باید به طور جدی دنبال شود. 

روح الامینی تاکید کرد: کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد که این‌ پدیده‌ها بغرنج و طولانی شده است از جمله در حوزه اقتصاد که با مشکل رونق تولید، کاهش ارزش پول و تورم موجود روبرو هستیم. اولویت  کشور حل مسایل اقتصادی است .

وی افزود:‌ بزرگترین مشکل مجلس دهم این است که در ایفای وظایف نمایندگی خود، در نظارت بر قوه مجریه قاطع نبوده و نتوانسته حل کننده معضلات باشد، چرا که در نصب و تایید هیات دولت، رای اعتماد و همچنین استیضاح درست عمل نکرده است و در رفتار ایجابی و سلبی‌اش کارنامه درخشانی نداشته است و به جای ایفای وظایف نمایندگی به مسایلی فارغ از بحث حوزه نمایندگی پرداخته‌اند و در واقع دنبال سازو کارهای منافع شخصی و گروهی خود بودند و به همین دلیل نزدیک به یک سوم مجلس یا ثبت نام نمی کنند یا رد صلاحیت شده اند.

وی تاکید کرد: شعار لیست وحدت فهرست ایران سربلند و اقتصاد قوی و مجلسی ملی و کارآمد است.  در رابطه با شفافیت در هزینه ها هم جزو معدود و اولین افرادی بودیم که شماره حساب قرض الحسنه مستقل برای این کار باز کردیم و اعلام کردیم . مجموعه واریزها را هم حساب کردیم و تحویل مراجع رسمی می دهیم.

روح الامینی خاطرنشان کرد: از همه احزاب اصولگرا میخواهیم تا با رای یکپارچه از تمامی افراد لیست و این ائتلاف حمایت کنند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۳۷۶۸۷۱۷:۵۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
شما و همفکرانتان که معتقد به جوانگرایی هستید، چرا راه را برای جوانان برای تصدی امور باز نمی کنید؟ چرا می خواهید نماینده شوید؟ چرا به بازنشستگی فکر نمی کنید؟
ناشناس۱۳۳۷۷۰۰۱۸:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
چرا من باید به شما رای بدهم؟
ناشناس۱۳۳۷۷۲۳۱۸:۱۲:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
طرح و برنامه شما و همفکرانتان (با توجه به کاهش شدید درآمد حاصل از صدور نفت) برای کاهش تورم و رونق اقتصادی چیست؟ آیا فکر نمی کنید که فقط شعار می دهید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین