استقبال جریان‌های سیاسی مختلف از امضای تعهدنامه مجلس شفاف / اسامی نامزدها تکمیل می شود

گروه سیاسی الف،   3981129063 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با گذشت دو هفته از دعوت دیده‌بان شفافیت و عدالت از داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم برای پیوستن به پویش“مجلس شفاف و ضدفساد” تعداد کسانی که اقدام به امضای تعهدنامه “مجلس شفاف و ضدفساد” کرده اند دو برابر شده است.

استقبال جریان‌های سیاسی مختلف از امضای تعهدنامه مجلس شفاف / اسامی نامزدها تکمیل می شود

به گزارش الف دیده بان شفافیت و عدالت طی فراخوانی در ۱۱ بهمن ماه از نامزدهای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی خواست تا با هدف کمک به پالایش و احیای جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندند.

متن این فراخوان به شرح زیر است:

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم، بازار شعارها و وعده‌ها داغ میشود.

مجلس شورای اسلامی، جایگاه قانونگذاری و نظارت بر اجرای درست وموثر قوانین به ویژه هزینه از بیت المال است، اما متاسفانه خیانت عده‌ای فاسد با سکوت بزرگان، خانه ملت را از جایگاه والای خود تنزل داده و به انواع رانتخواریها، منفعت‌طلبی‌ها و لابیگری‌های فاسد، آلوده کرده است.

دیده بان شفافیت و عدالت باهدف کمک به پالایش و احیای جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی، فرهنگسازی درباره وظایف صحیح نمایندگان، اخذ تعهد از نامزدهای نمایندگی ملت برای دوری از فساد و پیگیری این تعهدات، از همه نامزدها دعوت میکند این تعهدنامه را امضاکنند.

متن تعهدنامه

پویش مجلس شفاف و ضدفساد

تعهدنامه داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 

اینجانب ……………………………………………………، فرزند ………………………………….. داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه …………………………………….. در کمال صحت و سلامت عقل متعهد میشوم درصورت ورود به مجلس یازدهم، هر ۱۰ تعهد زیر را اجراکنم و به دیده­بان شفافیت و عدالت وکالت میدهم با همکاری و نظارت مردمی، رفتار من را زیرنظر بگیرد و درصورت تخطی‌ام از این ۱۰ تعهد، ابتدا به خودم تذکر کتبی دهد واگر اعتنا نکردم، مستندات تخلف من از هریک از این ۱۰ تعهد را برای اطلاع عموم منتشرکند و من درقبال این اقدامات دیده­بان شفافیت و عدالت، حق شکایت و پیگیری حقوقی نخواهم داشت:

۱-درطول دوره نمایندگی، از هیچ شخص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی، هدیه دارای ارزش مادی دریافت نکنم.

۲-درطول دوره نمایندگی، عضو هیات مدیره موظف یا غیرموظف هیچ شرکت یا سازمان دولتی یا خصولتی (عمومی غیر دولتی و…) به هرنوع نباشم و به استخدام دولت یا شرکتها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی در نیایم.

۳-درطول دوره نمایندگی، فقط حقوق و مزایای نمایندگی دریافت کنم و از هیچ شخص حقیقی و حقوقی دولتی یا خصوصی، هیچ نوع حقوق، پاداش، حق مشاوره، کمیسیون، حق‌جلسه و امثال آنها دریافت نکنم. کسب وکار خصوصی یا خانوادگی­ام قبل از نمایندگی از شمول این تعهد خارج است.

۴. درطول دوره نمایندگی، بجز ماموریتهای رسمی پارلمانی، هیچ سفرخارجی به هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی نروم.

۵. از روز شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی، حکم ماده۲۹ قانون برنامه ششم را داوطلبانه اجرا و همه حقوق و همه مزایای دریافتی‌ام از بیت‌المال را برای اطلاع عموم مردم منتشرکنم.

۶. برای انتصاب یا استخدام اشخاص در ادارات و شرکتهای دولتی و به نوعی وابسته به حکومت، پرداخت وام، جابجایی کارمند یا دانشجو و دیگر انواع تخصیص امتیازات بیت المال، هیچگونه توصیه کتبی و شفاهی نکنم.

۷. هرگاه موضوعی در دستور کار کمیسیونها یا صحن قرارگیرد که مستقیما به منفعت شخصی یا کسب‌وکار خودم یا خانواده‌ام مربوط باشد، موضوع تعارض منافعم را اعلام و از حضور در رای‌گیری و هرنوع تاثیرگذاری در تصمیم مجلس، خودداری کنم.

درطول دوره نمایندگی، خود را وقف تکالیف نقنین و نظارت کنم و دعوت به عضویت در هیات­علمی دانشگاه­ها و تحصیل در مقطع دکتری را نپذیرم.
در اولین فرصت ممکن، طرح شفافیت آرای نمایندگان و پخش زنده کمیسیونهای مجلس را ارائه کنم و اگر تصویب نشدند، آرای خود را داوطلبانه اعلام و حتی­المقدور ریز مذاکرات و مصوبات غیرمحرمانه کمیسیونهای مجلس را منتشرکنم.
در اولین فرصت ممکن در مجلس یازدهم، طرح لغو مجوزها و امتیارات تخصیص یافته برای نمایندگان ادوار را تهیه و تلاش کنم اجرا شود و درصورت تصویب نشدن، خود بعد از دوره نمایندگی هیچ امتیازی به عنوان نماینده ادوار دریافت نکنم.
نام و نام خانوادگی، تاریخ و امضای داوطلب نمایندگی

توجه۱٫ امضای تعهدنامه فوق به معنی تایید نامزدهای عضو این پویش توسط دیده­بان شفافیت و عدالت نیست.

توجه۲٫ دیده­بان شفافیت و عدالت در پذیرش درخواست عضویت داوطلبان نمایندگی در این پویش مختار است و حق دارد هر زمان حضور افرادی را در این پویش مصلحت ندانست، نامشان را از فهرست امضاکنندگان این تعهدنامه حذف کند.

توجه۳٫ دیده­بان شفافیت­وعدالت از همه داوطلبان نمایندگی برای پیوستن به این پویش دعوت می­کند و اسامی امضاکنندگان این تعهدنامه را اعلام خواهدکرد و ان­شاالله پیگیری و تلاش می­کند منتخبین ملت، هر ۱۰ بند این تعهدنامه را اجراکنند.

داوطلبان پیوستن به این پویش می­توانند بهمراه رسید ثبت نام انتخابات مجلس و کارت ملی، شخصا به دفاتر مرکزی یا استانی دیده­ بان شفافیت و عدالت مراجعه و تعهدنامه فوق را امضاکنند.

در تهران، آقای جمشیدیان (۰۹۳۸۵۲۲۰۹۹۵) در ساعات اداری با وقت قبلی آماده اخذ امضا در دفتر مرکزی دیده بان واقع در خیابان استاد نجات الهی انتهای شهید صارمی غربی خواهدبود.

به گزارش الف دیده بان  امروز  (سه شنبه) نیز همچنان تلاش خواهدکرد سایر نامزدها را به امضای تعهدنامه “مجلس شفاف و ضدفساد” و اجرای مفاد آن، تشویق کند. داوطلبان همکاری با دیده بان در سایر استانها در حال تماس با نامزدهای مطرح و دعوت از آنها برای امضای این تعهدنامه هستند.

پرهیز از دریافت هدیه، عضویت در هیات مدیره موسسات و شرکتهای دولتی و خصولتی، شروع تحصیل در مقطع دکتری، شروع عضویت هیات علمی دانشگاه ها، مهمان شده در سفرهای خارجی به دعوت شرکتهای داخلی و خارجی و مکاتبه با دستگاه ها برای انتصاب یا استخدام اشخاص، از جمله مفاد تعهدنامه “مجلس شفاف و ضدفساد” است. دیده بان متعهد شده با کمک شبکه نظارت مردمی و سامانه گرادهی (سوت زنی) خود، همه نمایندگان امضاکننده را تا پایان مجلس یازدهم زیرنظر بگیرد و درصورت نقض عهد، علاوه بر اعلام عمومی، علیه آنها اقدام قانونی صورت دهد.

این فهرست شامل اسامی ۱۶۴نامزد از استانهای تهران، قزوین، مازندران، اصفهان، سیستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مرکزی، قم ، خراسان شمالی ،یزد، زنجان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی، البرز، گیلان، فارس، سمنان است.

دفاتر استانی دیده بان مشغول اخذ تعهدنامه از سایر نامزدهای داوطلب امضای تعهدنامه مجلس شفاف هستند. در این تعهدنامه، نامزدها به مردم قول می­دهند در دوران نمایندگی از کسی هدیه دارای ارزش مادی دریافت نکنند، عضو هیات مدیره هیچ شرکت یا موسسه دولتی یا خصولتی نشوند، فقط از مجلس حقوق و مزایا بگیرند و میزان آنرا شفاف برای اطلاع عموم اعلام کنند، آرا و مذاکرات غیر محرمانه کمیسیونهای مجلس را شفاف و منتشرکنند و برای انتصاب یا استخدام احدی، با دستگاه های اجرایی لابیگری و مکاتبه نکنند.

دیده بان شفافیت و عدالت از همه نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم دعوت کرده است این تعهدنامه را امضاکنند و عملکرد شفاف مالی و پارلمانی خود را به نظارت عمومی بسپارند.

اسامی نامزدهایی را که تا کنون اقدام به امضای این تعهد نامه کرده اند اینجا ببینید .

دیدگاه کاربران

یه الفی۱۳۳۵۴۷۰۱۲:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
قسم خوردن که بالاتر از این تعهدنامه است، سرانجامش توسط نمایندگان چنین شد حالا شما انتظار دارید این تعهدنامه را بالاتر از قسم ببینند
ناشناس۱۳۳۵۵۴۷۱۲:۵۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
کار آقای توکلی حرکتی خوب و از روی اخلاص است اما مشکل جای دیگری است: باید دید چه چیزی باعث میشود بعضی اشخاص سالم در دوران نمایندگی فاسد شوند !
ناشناس۱۳۳۵۹۱۰۱۷:۲۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
شما تعهدنامه را مطالعه کرده باشید و فعالیت 5 سال اخیر دیده بان را رصد کنید خواهید دانست هزینه عمل خلاف تعهد نامه بسیار زیاد است.
ناشناس۱۳۳۵۴۷۲۱۲:۱۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اگر به سوگند خوردن و تعهد دادن است که همه نمایندگان ( از جمله نمایندگان فعلی) در ابتدای کارشان در مجلس سوگند می خورند. همانطور که پزشکان و وکلا سوگند می خورند. اما چند درصد به سوگندشان وفادار می مانند؟ حقیقت این است که هیچکس در ابتدا و حتی در ادامه کار نمی گوید ماست من ترش است! نیت واقعی همه پنهان است.
ناشناس۱۳۳۵۵۰۹۱۲:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
صندلی مجلس چند می ارزد که اینقدر خریدار و سینه چاک و عاشق و مشتاق دارد؟؟؟؟
بانو۱۳۳۵۷۱۵۱۴:۵۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
خیلی.
ناشناس۱۳۳۵۴۷۷۱۲:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اشخاص زیر تعهد محضری خود می زنند! اینکه یک نفر کاغذی را امضا و تعهد کند که چنین و چنان کنم، برای شما ملاک انتخاب می شود؟
ناشناس۱۳۳۵۷۰۹۱۴:۵۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اگر مدعی العموم که دادستان کل کشور می باشد به مسله فساد اقتصادی ان تعدادنمایندگانی که رد صلاحیت شده انها بر اساس فساد و تخلف اقتصادی بوده ورود نکند معلوم است که............
ناشناس۱۳۳۵۵۰۳۱۲:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
لاقل برای اینکه مردم اعتما کنن افرادی که در کارنامه خود سوابق خوبی ندارند را وارد لیست نکنید.
سعید۱۳۳۵۵۳۸۱۲:۵۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
تعهد نامه چیه دیگه؟! گیر آوردین مردمو باید قانون باشه و براش مجازات تعیین شده باشه اصلا من تعهد میدم از فردا نفس نکشم کیه که بیاد پیگیری کنه؟
ناشناس۱۳۳۵۵۴۳۱۲:۵۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
افرادی که این تعهدنامه را تهیه کرده اند، پیش خود چه فکر می کنند؟ یعنی مردم این قدر کند ذهن هستند که با دیدن این تعهد نامه به آنها اعتماد کرده و رای می دهند؟
ناشناس۱۳۳۵۸۱۰۱۶:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
همه رو تایید صلاحیت کردید جز اونی که من دوست داشتم خانم طیبه سیاوشی رو چرا تایید نمی کنید واقعن که:/.
ناشناس۱۳۳۵۹۳۸۱۷:۵۳:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
سوگند نمایندگی را طرف زیرش میزنه دیگه این چیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین