سران حزب کارگزاران در نشست خبری: نباید انتخابات را تحریم کنیم

گروه سیاسی الف،   3981128044

در نشست انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه نباید انتخابات را تحریم کنیم تصریح شد تحریم، آینده ایران را سخت تر می‌کند.

سران حزب کارگزاران در نشست خبری: نباید انتخابات را تحریم کنیم

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در  نشست خبری کارگزاران سازندگی ایران اسلامی ومعرفی فهرست نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس گفت: همانطور که مستحضر هستید در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم. مجلس نخستین نهادی بود که بعداز انقلاب اسلامی برای مردم سالاری پایه گذاری شد.  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت مضاعف برای کشور است.

وی با بیان این‌که امروز کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است، تصریح کرد: مهم ترین موضوع که نظام و حاکمیت را با چالش رو به رو کرده است، افزایش فشارهای اقتصادی است که دلیل آن  تحریم هاست که به  کاهش شدید ارزش پول ملی انجامید. این مساله باعث شده است که معیشت مردم با مشکل مواجه و سفره مردم کوچک شده است.  هفت یا هشت دهک جامعه درگیر همین مشکلات معیشتی است و انتظار مردم برای رفع این مشکلات به حق و است. باید مسایل معیشتی مردم حل شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس امروز اثر گذاری کمتری دارد، اظهار کرد:چالش بعدی خود مجلس شورای اسلامی است که با مجموعه اتفاقاتی که در دهه های گذشته افتاده است مشخص شده اثر گذاری اش کمتر شده است. باید کاری کرد  که بار دیگر مجلس در راس امور قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: چالش بعدی پیش روی اصلاح طلبان عملکرد،  کارنامه و  دستاوردی است که باید به  جای می‌گذاشتیم.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: نکته بعدی بحث رد و تایید صلاحیت‌هاست که باعث شد بخش عمده‌ای از نیروهای خودمان را از دست  بدهیم. مشاهده کردید شورای عالی اصلاحات تصمیم گرفت فهرست رسمی ندهد، اما تصمیم گرفت احزاب اصلاح طلب با اختیار خودشان لیست انتخاباتی دهند.
 
وی ادامه داد: ما تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم و باید بگویم فعالیت کارگزاران منحصر به این انتخابات نیست و همیشه فعال بود است. گذشت زمان ثابت کرده است احزاب فعال به صورت زیکزاکی حرکت نمی‌کنند و همیشه حضور دارند.

هاشمی گفت: امروز بحث حضور مردم  در انتخابات مطرح است. گفته‌ می‌شود مردم شرکت نمی کنند یا اقبال عمومی کم است اما ما امیدواریم نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم .

وی افزود:عمده دلیل این فهرست حضور فعال در انتخابات بود، امروز برای ما حضور در انتخابات مهم است و مشاهده می‌کنید افرادی انتخاب شدند ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند.

این عضو حزب کارگزارن سازندگی درباره لیست یاران هاشمی گفت:مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت مسائل کشور بود و مسائل فردی مطرح نبوده است.

وی ادامه داد:  کاندیدای این لیست اگر نتوانند در انتخابات به مجلس راه پیدا کنند ناراحت نباشند چرا که ما به وظیفه خود عمل کردیم. عنوان یاران هاشمی بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده است و به منظور  نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.پیام حضور ماگفتن نه به افراطیون داخلی و خارجی است و نمی‌خواهیم زمینه  در داخل برای حاکمیت تندرو‌ها و در خارج برای مخالفان نظام  و حاکمیت فراهم شود.

در ادامه حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که چرا نگاه کارگزاران به انتخابات تکلیف محوری است، اظهار کرد: نگاه ما به انتخابات تکلیف محور نیست. این انتخابات سخت ترین انتخاباتی است که من تجربه کرده ام. یکی از سختی ها به دلیل عملکرد شورای نگهبان است. مساله بعدی رنجش مردم است که این رنجش دلایل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی ایران . شرایط اقتصادی ناشی از تحریم ها و سوءتدبیرهای داخلی است. چرا بعد از چندین ماه آمار کشته شدگان اعتراض به بنزین اعلام نمی‌شود؟ این مسائل مردم را عصبانی کرده است با این حال تجربه کارگزاران این است که نباید انتخابات را تحریم کنیم زیرا تحریم، آینده  ایران را سخت تر می‌کند. بحث ما تکلیف محوری نیست بلکه سیاست ورزی هوشمندانه و استفاده از موقعیت انتخابات است.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران هم در این نشست در پاسخ به این پرسش که برنامه کارگزاران برای به پای  صندوق رای آوردن مردم چیست، گفت: اگر مردم از فرصت علی مطهری، علیرضا رحیمی و سایر چهره های ارزنده محروم می شوند، ولی افراد با تقوا، متخصص، توانمند و علاقمند به توسعه کشور وجود دارند و نباید خود را از این نیروها محروم کنیم.

وی ادامه داد: همه ما تکلیف داریم اما تعریف تکلیف مهم است. می توان تکلیف را تنگ نظرانه تعریف کرد اما ما فکر می کنیم تکلیف داریم در شرایط سیاسی و بن بست های کشور، وارد شویم زیرا نباید مردم را تنها بگذاریم. نمی شود مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم اما خود ما در انتخابات نباشیم. لیست کارگزاران شامل نمایندگان فعلی مجلس، اساتید دانشگاه و جوانان می شود. ما ده سرفصل و برنامه کلی را معرفی کرده ایم تا نمایندگان معرفی شده توسط ما در مجلس بعدی، آن برنامه ها را دنبال کنند. از مردم هم خواهش می کنیم حتما در انتخابات فعال باشند.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایط اصلاح طلبان باید در انتخابات شرکت کنند؟ تصریح کرد: آینده ایران به زمین بلندشدن و زمین خوردن ها بستگی دارد. قبول ندارم چون نهادهای قدرت کار خود را می کنند، ما باید صحنه سیاسی را ترک کنیم. درست نیست رای مردم بی اثر نیست. در سال76، مردم با وجود ناطق نوری، خاتمی را برگزیدند. در سال84 همه می گفتند قالیباف انتخاب می شود اما احمدی نژاد انتخاب شد. در تمام این سال ها، رای مردم اثرگذار بوده است. قرار نیست همیشه ما پیروز باشیم بلکه باید در این روند، رشد کنیم. باید از همین انتخابات محدود استفاده هم کنیم. خردورزی حکم می کند از همین شرایط هم استفاده کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین