ناگفته‌هایی از زندگی سردار سلیمانی/درخواست قالیباف از مردم تهران/شفاف‌سازی زاکانی درباره حقوق و هزینه‌های انتخاباتی 

گروه سیاسی الف،   3981127127 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

ناگفته‌هایی از زندگی سردار سلیمانی/درخواست قالیباف از مردم تهران/شفاف‌سازی زاکانی درباره حقوق و هزینه‌های انتخاباتی 

 بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت در فرانسه برای من بود

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح الله زم معروف به نیما امروز یکشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

زم در دادگاه گفت: پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستی و شش یا هفت جلسه طول کشید تا من را بشناسند و حدود چهار یا پنج ماه این رفت و آمدها ادامه داشت و ایمیل دادند که گزارشات را در خصوص اخبار خودت ارسال کن. گزارشات را ارسال کردم....

زم افزود: حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اینکه آدرس خانه، تلفن، کارتهای بانکی و مشخصاتم در سایتهای داخلی منتشر شد. پس از آن آدرس را به پلیس دادم و 24 ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر دو ماه یکبار با من قرار می گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای توست. درباره شرایط ایران با من مشورت می کردند در خصوص تحلیل وضعیت صحبت می کردیم .

بیشتر بخوانید:

دومین جلسه دادگاه روح‌الله زم برگزار شد + دفاعیات زم

***

اخبار انتخاباتی/ چرا اصلاح طلبان در انتخابات ثبت نام نکردند؟

حسین کمالی، دبیرکل حزب‌ اسلامی کار در گفت‌وگو با ایلنا، انتخابات را مانند حضور گسترده مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی فرصتی برای افزایش سرمایه‌ اجتماعی در جهت همبستگی داخلی می‌داند که از آن به خوبی استفاده نشده است.

کمالی گفت: اصولگرایان از مدت‌ها پیش با جنگ روانی اعلام کردند که برنده انتخابات هستند و آن را به رسانه‌ها و مردم و حتی جریان‌های سیاسی منتقل کردند اما جریان اصولگرایی در حال حاضر طبق نظرسنجی‌ها از اصلاح‌طلبان هم عقب‌تر است اما اصلاح‌طلبان با تصمیمی که مبنی بر حضور نیافتن در صحنه انتخابات و لیست ارائه ندادن گرفتند این امکان را برایشان بیشتر فراهم کردند اما این دلیلی بر برنده نبودن اصلاحات نبود. بنابراین آنچه که در مورد برنده شدن اصولگرایان مطرح می‌شود، درست نیست اگر اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و تهران لیستی ارائه ندهند طبیعتا صحنه را واگذار خواهند کرد.

خبرآنلاین با محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا مصاحبه ای داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

ناصر ایمانی: هیچ دوره ای در انتخابات گذشته حتی از زمان جنگ هم به این سختی نبوده و یا حداقل احساسش نبوده است، یک سری مسائل هم به این موضوعات دامن می زند (مانند حوادثی که در این چند ماه گذشته داشتیم)، برای همین پیش بینی این انتخابات واقعا مشکل تر است اما معتقدم میزان مشارکت چیزی در حدود انتخابات 4 سال پیش خواهد بود شاید با 4 الی 2 درصد کمتر یا بیشتر ولی تفاوت فاحشی نخواهیم داشت.

محمد عطریانفر: توصیه انتخاباتی ما سیاسیون حزبی این است که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در قامت لیست ظاهر شوند چون بسیار شرافتمندانه تر است، زمانی که تک نفره حضور پیدا کنند اساسا رقابت ها به رفتارهای غیر اخلاقی آلوده می شود و هرکسی فکر می کند که همه دشمن او هستند... اساسا جامعه مشروعیت و مقبولیت یک گروه سیاسی را بیشتر در کارآمدی او جست و جو می کند و خیلی دنبال ایدئولوژی نیست؛ حساب می کند که جامعه خاکستری از این جنس است که چه کسی می تواند سرویس بهتری به من دهد...

ناصر ایمانی: من اعتقاد دارم کارآمدی اقلیت اصلاح طلب مجلس قبل به نسبت از اکثریت فراکسیون امید مجلس بیشتر بود به همین دلیل برای من مهم نیست که در مجلس آینده اصولگرایان اکثریت می شوند و اصلاح طلبان اقلیت یا برعکس! چیزی که برایم مهم است این است که چه کسی می آید.حتی ممکن است نقش مستقلین به نسبت مجلس فعلی پر رنگ تر باشد.

محمدعطریانفر: رهبری در ایران با توجه به شناختی که ما از ایشان داریم در قضایای انتخاباتی و تاسیس نهادهای انتخاب در کشور، حساسیت ویژه ای دارند، آیت الله خامنه ای هم چون شناختی از جهان دارد و می دانند که در جهان مقایسه می شود و اثر بخش است، ایشان در بزنگاه های انتخاباتی یک ماموریت شرعی و ملی برای خودشان ایفا می کنند که به صورت تمام عیار در واقع با کلام نافذ خودشان طبقات مختلف اجتماعی را به سمت انتخابات تحریک کنند...

محمد عطریانفر:... ما یک فراخوانی برای دوستانمان دادیم که بروید و ثبت نام کنید ولی تقریبا اجابت کافی نشد و فقط اندکی ثبت نام کردند.

ایمانی: اصلاح طلبان یک فضای تبلیغاتی فراهم کردند و می گویند اصولگرایان قطعا برنده مجلس هستند چون اصلاح طلبی وجود ندارد و فقط اصولگرایان هستند. به گفته آنها  از 290 نفر مجلس 291 نفر اصولگرا هستند. به نظر من این کارها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و چنین چیزی نیست چرا که اصلاح طلبان هم هستند و به راحتی هم می توانند لیست دهند

محمد عطریانفر: از دست شورای نگهبان رنجش داریم همچنین از دوستان خودمان هم رنجش داریم (از کسانی که دعوت کردیم تا مشارکت کنند اما نکردند)، اما واقعیت سیاسی و سیاست ورزی روی زمین حکم کرده که ما این سیاست را در پیش بگیریم و این واقع نگری ما مطلوب تر از مواضع رادیکال برخی از دوستان در جبهه ی اصلاحات خواهد بود.

***

اصلاح طلبانی که از یک سوراخ دوبار گزیده می شوند!

تابناک نوشت: با نگاهی به لیست‌های «ائتلاف برای ایران» و «سازندگی» به عنوان دو فهرست اصلی جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هر چیز همان مثل معروف «آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود» در اذهان تداعی می شود...

آنچه در مقایسه میان این لیست‌های متعدد بیشتر به چشم می‌آید، حضور 14 نماینده فعلی مجلس در لیست 30 نفره احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات است....

کارنامه‌ای که نه‌تنها مخالفان جریان اصلاحات را منتقد خود کرده بلکه داد بسیاری از حامیان و رأی‌دهندگان حامی اصلاح‌طلبی را هم درآورده است . حال با چنین سابقه و عملکردی، حضور پررنگ نمایندگان فعلی مجلس در لیست تهران (که به‌جز ساعی بقیه نماینده فعلی همین شهر هستند) و دیدن این اسامی در لیست 30 نفره یادآور همان مثل معروف است که آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود!

***

درخواست قالیباف از مردم تهران

محمدباقر قالیباف، کاندیدای مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:.. از روزی که لیست ائتلاف منتشر شده است عده‌ای به جای حمایت از آن، به نقد و رای ندادن به تمام 30 نفر را ترویج می کنند. آیا مفهوم این حرف این است که به این لیست نقد وارد نیست؟ حتما هست. من هم نقدهایی به آن دارم... بپذیریم آنچه مهم است این است که فارغ از جزئیات و بررسی تک تک مصادیق، این لیست در کلیت از نظر جوانگرایی، تخصص گرایی، وجود افراد باتجربه و حضور بانوان قابل دفاع است و با توجه به حضور جدی و پرچهره جریان حامی دولت و تعدد لیست های جریان انقلاب و سرگردانی مردم، باید با قدرت و جدیت از این لیست و فقط همین یک لیست حمایت کرد و اجازه نداد رای مردم پراکنده شود و آنها را به رای دادن به همه 30 نفر لیست بی کم و کاست تشویق کرد تا بدلیل اشتباه ما جریان حامی دولت پیروز انتخابات نشود.

امروز مرتضی‌آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری، در صفحه شخصی خود نسبت به برخی شایعات درباره درخواست جبهه پایداری برای حذف محمدباقر قالیباف از لیست نهایی اصولگرایان گفت: ‏اینکه می‌گویند آقای قالیباف خط قرمز پایداری است، واقعاً درست نیست. ما گفتیم ضابطه قرار دهید، آقای قالیباف یا هرکس دیگر اگر اصلح است و اگر نمره لازم را کسب کرد، به روی چشم باید باشد.

***

گر قدر رای مردم را می‌دانستند...

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آفتاب یزد نوشت: اگر اصلاح‌طلبان و همین فراکسیون امید و دولت قدر مردم را می‌دانستند، قدر رای مردم را می‌دانستند، اگر با مردم همدردی می‌کردند، صدای مردم می‌شدند مردم را بی‌نیاز میکردند اکنون وضع ما خیلی خیلی بهتر بود. اما اصلاح‌طلبانی که در قدرت قرار گرفتند نتوانستند رابطه با مردم را حفظ کنند، ادامه دهند و احساس مردم را درک کنند، رنج آنها را کم کنند و مشکلات را حل کنند؛ بنابراین همین موجب دلخوری مردم شد. اصلاح‌طلبان باید سعی کنند به دامان مردم برگردند، صدای مردم باشند و به آنها نزدیک شوند و معیشت مردم را دریابند.

***

شفاف سازی زاکانی درباره حقوق و هزینه های انتخاباتی 

قم فردا: علیرضا زاکانی در همایش جامعه پزشکی استان قم اظهار کرد: دانستن و شفافیت حق مردم است و مردم باید نظارت و بازخواست کنند. بی‌اطلاعی مردم از عملکرد مسؤولان خود با صلاح نظام و منافع مردم در تضاد است.

زاکانی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا تعهد می‌دهید در دورانی که نماینده مردم هستید تمام اموال، دارایی و درآمدهای خود و خانواده‎‌تان را برای مردم شفاف کنید؟» گفت: من بارها اموال خود را برای مردم شفاف اعلام کرده‌ام. من یک پزشک متخصص و عضو هیأت علمی دانشگاه هستم ولی ماهانه خودم حقوقم را معین می‌کنم که امسال مبلغ ماهیانه پنج میلیون تومان تعیین کردم. از پنج میلیون حقوقم استفاده می‌کنم و بقیه آن را صرف امور جامعه می‌کنم.

کاندیدای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در پاسخ به ... سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه «متعهد می‌شوید در صورت موفقیت در انتخابات تمام هزینه‌های انتخاباتی خود از زمان ثبت نام تا زمان ورود به مجلس را شفاف به مردم اعلام کنید؟» گفت: بله، این حق مردم است که از تمام ریز اقدامات و هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان خود مطلع شوند. در این دوره از انتخابات مجلس برآورد هزینه‌های انتخاباتی من و آقای امیرآبادی و حجت‌الاسلام ذوالنور با هم 300 میلیون تومان است که سهم هر کدام 100 میلیون تومان می‌شود. این مبلغ نصف هزینه استاندارد تعیین شده توسط استانداری برای یک کاندیدا طی این دوره است.

بیشتر بخوانید:

آغاز یک حرکت بزرگ/ به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندید

مجتبی توانگر: تا وقتی مجلس از رانت و فساد پاک نشود خانه ملت همچنان خراب خواهد بود

***

جای خالی«برنامه» در فعالیت‌های انتخاباتی

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه همشهری نوشت: نگاهی به فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها، جریان‌ها و احزاب سیاسی در کشور نشان می‌دهد که تقریبا هیچ‌یک از آنها برنامه مشخص و عملی برای پیشبرد شعارها و وعده‌های خود ارائه نداده‌اند و فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی حول محور شعارها جریان دارد...

***

ماجرای درگذشت فرزند سردار سلیمانی /چرا دختر حاج قاسم بیشتر از دیگر فرزندان فعال است؟

نصرالله جهانشاهی، پاسدار بازنشسته نیروی زمینی و راننده سپهبد شهید قاسم سلیمانی، در گفتگویی به نکاتی پیرامون روحیات شهید سلیمانی در فضای کار، فرزندان حاج قاسم و ... اشاره کرده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید. بخش هایی از این مصاحبه که در صبح صادق منتشر شده در ادامه آمده است:

*همه فرزندان حاجی را از کودکی می‌شناسم. به من عمو می‌گویند. بچه‌های حاجی یکی از یکی گل‌ترند. هیچ‌گاه از مقام پدر سوءاستفاده نکردند. در این مدتی که من در خدمت حاجی و خانواده بودم و با هم رفت‌وآمد داشتیم و من بعضاً در منزل حاجی رفت و آمد می‌کردم، می‌دیدم که چقدر به رعایت حجاب اهمیت می‌دهند. یکی از دلایلی که حاج قاسم، «حاج قاسم» شد، همراهی همسر ایشان بود. واقعاً تا جایی که به نظرم می‌آید و همسرم هم تصدیق می‌کند، همسر حاج قاسم هیچ‌گاه از او گله نکرد که الآن موقع کار نیست، به خانواده برسید. علت  موفقیت حاجی واقعاً همسرش بود. من هم که توانستم با حاجی همراه باشم، به خاطر همراهی همسرم بود. همسرم وقتی یکی از بچه‌های حاجی یا خود حاجی زنگ می‌زد و کارم داشت، به من می‌گفت این‌قدر کند نباش، سریع لباس بپوش برو. او تازه مرا تشویق و بدرقه هم می‌کرد. زمان جنگ حاجی خیلی خانه نبود. زمان قرارگاه قدس هم همین طور. در نیروی قدس که همیشه در سفر بود. جایی یادم هست که یکی از پسرهای حاج قاسم بیمار شد و حاجی در مأموریت قرارگاه قدس بود، نتوانست بالای سر پسرش باشد و پسرش هم در اثر بیماری در بیمارستان فوت شد. حتی حاجی بالای سر پدر و مادرش هم در زمانی که در بستر بودند، نتوانست برسد و بعد از فوت آنها رسید. بچه‌هایش خیلی عالی هستند؛ هم دخترها و هم پسرها.

* زینب حاج قاسم شبیه‌ترین فرد در عالم به حاج قاسم است. کوچکترین فرزند حاجی است؛ ولی هم در روحیه و هم در رفتار خیلی شبیه حاجی است. زینب حتی بارها با حاجی مأموریت‌های خارج از کشور هم رفته بود و مانند حاجی به لهجه‌های زبان عربی و زبان انگلیسی مسلط است.

*حاج اسماعیل به منطقه خیلی مسلط است و اطلاعاتش خیلی زیاد دارد. هرکس خصلتی دارد مخصوص خودش. ولی برداشت من این است که اگر شهید صیاد شیرازی برگ قرآن ارتش بود، حاج اسماعیل قاآنی، برگ قرآن سپاه است. ایشان خیلی فهیم و عزیز است و درک بالایی دارد. خیلی مردمی است. بارها او را در صف نانوایی و... دیده‌ام و در واقع کارهای شخصی‌اش را در کنار خانواده انجام می‌دهد.

***

مداحانِ نامدار تبدیل به سلبریتی‌ شده‌اند

معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در دوران جدید در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مداحی‌ تغییراتی ایجاد شده تصریح کرد: مدتی غفلت کردیم و مجالس مداح محور شد و اینگونه شد که مداحان نامدار مانند سلبریتی‌ها به چهره‌های شاخصی که تاثیرگذار هم هستند، تبدیل شدند به گونه‌ای که رابطه مداح و طرفدارانش به صورت مرید و مرادی شد و این افراد عده‌ای را در دور خود جمع کرده و سبک‌های مختلفی را نیز تبلیغ می‌کردند.

ظهیری با بیان اینکه سیره اهل بیت تنها زندگی‌نامه اهل بیت نباید باشد، خاطرنشان کرد: وقتی زندگی‌نامه اهل بیت را می‌خوانیم، باید تبدیل به یک سبک کنیم که پیام داشته باشد به طور مثال در بسیاری از مواقع قرآن کریم وقتی الگوهایی را به ما معرفی می‌کند، نام آنها را نمی‌برد و می‌فرماید «و جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعى‌» ما نیز در وقایع، سیره و تراجم (شرح‌ زندگی) اهل بیت، باید این سبک‌ها را به مردم بگوییم تا آنها توجه به سبک زندگی اهل بیت داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۳۳۶۶۷۲۰:۵۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حداقل مجازات خائنین به کشور (روح الله زم) اعدام باید باشد.
ناشناس۱۳۳۳۶۷۰۲۰:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۳۳۳۶۷۳۲۰:۵۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها با دلار 14000 تومانی و سکه 5 میلیونی و پراید 70 میلیونی و مشکلات شدید اقتصادی که برای مردم ایجاد کردند با چه رویی دوباره می خواهند در انتخابات شرکت کنند ؟!
حسین۱۳۳۴۰۰۵۱۰:۴۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
گرانی دلار14000 تومان کاردولت نیست کار امریکا است که ارز خودش گران می فروشه به ما!!! به نظر شما وقتی دولت اصول گرا ومجلس هم اصول گرا شد نرخ بیکاری به 5درصد وتورم هم تک رقمی ودلار هم هزار تومان خواهد شد؟ یا بازهم دست کارکار امریکاست که دلار شود 18هزارتومان
ناشناس۱۳۳۳۶۷۵۲۰:۵۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
تئوریسین اصلاحات تاجیک: جریان اصلاح طلبی نیازمند یک تعطیلات تاریخی است.
ناشناس۱۳۳۳۶۷۶۲۱:۰۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۳۳۳۶۷۹۲۱:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
دولت و مجلس اصلاح طلب باعث ناامیدی و یاس مردم شدند اگر قدر رای مردم را می دانستند اوضاع اقتصادی اینگونه وخیم نمی شد.
ناشناس۱۳۳۳۷۰۷۲۱:۵۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
سردار سلیمانی دلاور نماد عزت و اقتدار و مقاومت بود.
ناشناس۱۳۳۳۷۰۸۲۱:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام است.
ناشناس۱۳۳۳۷۲۸۲۲:۲۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی درک بسیار وسیع آن شهید نسبت به تحولات و توطئه‌‌های دشمنان را نشان می‌دهد. روی سخن من با آن عده‌ اندک از مسئولانی است که توطئه دشمنان در برجام، FATF ، CFT ، پالرمو و سند 2030 را ندیده، پذیرفتند و به مردم می‌خواهند تحمیل کنند. آیا این اقدامات آنان با راه انقلاب و شهید سلیمانی ضدیت نداشت؟
ناشناس۱۳۳۳۷۲۹۲۲:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اتحاد و همبستگی برای حضوری حماسی در انتخابات می‌تواند تمام معادلات و نقشه‌‌های شوم دشمنان را نابود کند. امنیت، آرامش و رفاه اجتماعی با حضور پای صندوق رای امکان‌پذیر است
ناشناس۱۳۳۳۸۲۱۰۱:۲۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
فکر کن کار بجایی رسیده که مداح ها هم لیست دادن.....
ناشناس۱۳۳۳۸۸۱۰۸:۰۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
حالا نوبت قالیباف شده بگه : تکرار میکنم. دنیا خیلی کوچیک شده انگار.
ناشناس۱۳۳۳۹۰۳۰۸:۴۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
قالیباف اگر بخواهد موفق شود باید راجع عملکرد خود شفاف سازی کند.
ناشناس۱۳۳۳۹۱۰۰۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دست سردار حاجی‌زاده و همکارانشان درد نکند که بیش از صد مزدور آمریکایی را دچار ضربه مغزی نمود که احتمالا دیگر نفس نمی‌کشند! بنازم به آن دستی که مقر شیطان بزرگ را در عین‌الاسد زیر و رو کرد!
ناشناس۱۳۳۳۹۱۸۰۹:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
یک درخواست دارم در این دنیا جز امام زمان (عج) هیچ انسان معصوم دیگری وجود ندارد و همه قابل انتقاد با تمام احترام نسبت به سردار سلیمانی انقدر مقامش را بالا نبرید که به حد معصوم برسد و انتقاد از وی در حد کفر شود
ناشناس۱۳۳۳۹۶۶۰۹:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
بازهم حرفهای تکراری و شعارهای انتخاباتی برای رای گرفتن از مردم.
ناشناس۱۳۳۳۹۹۵۱۰:۳۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اصلاح طلب ها بایستی یک مدتی برن مرخصی طولانی مدت واقعا در این مدت که بودند خیلی بی اثر بودند و اگر نباشند بهتر است نماینده باید برای سربلندی ایران و ایرانی کار کند نه اینکه به فکر خودش و فامیلش باشد
ناشناس۱۳۳۴۰۲۸۱۰:۵۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
از تنور انتخابات مجلس نانی برای مردم پخته نمی شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین