تغییر نام چند معبر در جلسه شورای شهر

گروه اجتماعی الف،   3981127092

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز به تغییر نام چند معبر رأی مثبت دادند.

تغییر نام چند معبر در جلسه شورای شهر

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز شورای شهر به بررسی نام گذاری ۱۰ معبر و خیابان پرداختند که در ابتدا حسن رسولی با اشاره به نکاتی در خصوص نحوه نام گذاری گفت: از هفته گذشته این بحث که به لیست به یکباره رای بدهیم یا این که هرمورد از نام گذاری‌ها را به صورت مجزا تصویب کنیم، مطرح است و باید در این خصوص تصمیم بگیریم.

شهربانو امانی نیز با بیان این که در ابتدای دوره رئیس شورا رویه‌ای داشتند که براساس آن به صورت یک جا به تغییر نام معابر رای داده می‌شد گفت: حالا باید ببینیم این رویه‌ای که از سوی رئیس شورا در نظر گرفته شده منطبق با آیین‌نامه است یا نه؟ که بهاره آروین در واکنش به این سخنان امانی گفت: براساس آیین‌نامه داخلی شورا همه طرح‌ها و لوایح باید به صورت تک به تک به رأی گذاشته شود.

در ادامه مسجد جامعی با بیان این که نباید در مورد نام گذاری سرسری و موضوعی دم دستی نگاه شود و باید تغییر نام‌ها یک مبنای منطقی داشته باشد اظهار کرد: باید ذی‌نفعان هر محله در نام گذاری‌ها دخیل باشند چرا که آنها نسبت به هویت منطقه خود حساس هستند و مگر می‌شود بدون توجه به نظر اهالی یک محل نام یک خیابان که سال‌ها با آن انس گرفتند را تغییر دهیم.

وی با بیان این که متاسفانه ما با پدیده‌ای مواجهیم که برخی از بزرگان شهر به خاطر برخی لجبازی‌ها نامشان مغفول مانده است، افزود: نام گذاری یک محل یا معبر بسیار مهم است و نباید بدون در نظر گرفتن هویت شهری یک محله نام آن را تغییر دهیم.

در ادامه حق شناس نیز با انتقاد به برخی از اظهارنظر اعضای شورا گفت: دوستان قرار بود در مورد روال رأی گیری صحبت کنند؛ اما متاسفانه از بحث خارج می‌شوند و حرف‌های دیگری می‌زنند و باید تاکید کنم ما لایحه‌ای را به هیات رئیسه دادیم که براساس آن نظر شورایاران در تغییر نام‌ها امری طبیعی خواهد بود و دقت داشته باشید که ما به نظر شورایاران احترام می‌گذاریم و ما در این زمینه کم کاری نکردیم.

وی با بیان این که متاسفانه از گوشه و کنار صداهای انتقاد بر ما بلند است و به این دلیل است که برخی تصمیمات ما به مذاق آنها خوش نیامده گفت: یک بار برای همیشه باید در شورای شهر تصمیم بگیریم که روال نام گذاری باید چگونه باشد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران  مقرر کردند که این بار در این جلسه به صورت جزئی به تغییر نام معابر رأی بدهند که براین اساس به تغییر نام کوچه بی نام به ورزشگاه در منطقه یک رأی مثبت دادند. همچنین خیابان ۱۹ در منطقه دو به خیابان شهید سعید پور وافرانی تغییر یافت و کوچه درایت نیز به نام شهید نوید صفری در منطقه ۴ تغییر کرد. اما اعضای شورای شهر به تغییر نام ایستگاه اتوبوس پسیان به نام دهخدا رأی ندادند و قرار شد این پیشنهاد به کمیسیون تخصصی بازگردد تا مجددا بررسی شود.

به گزارش ایسنا، به دلیل اتمام وقت جلسه مابقی نامگذاری‌ها به جلسه آینده موکل شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین