امام جمعه مشهد: هیچ مجلسی به اندازه مجلس یازدهم خطیر و موثر نیست؛ شورای نگهبان قهرمانانه از دروازه دموکراسی حمایت می‌کند

گروه اقتصادی الف،   3981125062 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ۱۰ دوره مجلس را پشت سر گذاشته‌ایم اما هیچ کدام به اندازه مجلس یازدهم خطیرتر و موثرتر نیست.

امام جمعه مشهد: هیچ مجلسی به اندازه مجلس یازدهم خطیر و موثر نیست؛ شورای نگهبان قهرمانانه از دروازه دموکراسی حمایت می‌کند

 به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا بود و سخن در وظایف زن و شوهر در کانون زندگی خانوادگی بود و به این نتیجه رسیدیم که کفالت در خانواده به عهده مرد و مدیریت زندگی برعهده زن است.

وی افزود: درباره مدیریت خانم‌ها در زندگی و خانواده بحث شد و عرض شد که مدیریت زن در خانه دو بعد دارد، مدیریت آرامشگاهی خانواده است و بعد دیگر مدیریت زن، مدیریت پرورشگاهی خانواده است، ذات مقدس پروردگار زن را از نظر استعداد و ذخائر، ساختاری به‌وجود آورده که در سازندگی و انسان‌سازی به‌کار برده می‌شود و مسئله انسان‌سازی جامعه آینده بشر به این طریق تمهید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زن باید در عرصه خانواده نقش اول را ایفا کند، مسئله تربیت و پرورش یک واقعیتی نیست که با تعلیم و آموزش صورت بگیرد، با یاد دادن نمی‌شود تربیت کرد، تربیت و پرورش با امر و نهی سازگار نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به میلاد صدیقه اطهر(ع) بیان کرد: امیدواریم فضائل ایشان به‌عنوان یک اسوه کامل در برابر بینش زنان و خواهران ما قرار گیرد و زنان ما دنباله‌رو راه صدیقه اطهر(ع) باشند.

علم‌الهدی ضمن تشکر از حضور پربرکت و حماسه‌آفرین مردم مشهد و خراسان رضوی و آحاد مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: امام راحل «رضوان الله» به مناسبت 22 بهمن که عده‌ای خدمت ایشان رسیدند نکته‌ای را فرمودند و عنوان کردند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این پیروزی نیز خیلی سخت و سنگین به دست آمد اما بدانید سخت‌تر و سنگین‌تر از پیروزی انقلاب، پیروز نگه داشتن انقلاب است.

وی ادامه داد: عده‌ای با کمال قدرت حماسه‌ای آفریدند که نظام نابکارانه دست نشانده دشمن به‌عنوان نظام ستمشاهی براندازی و حکومت اسلامی استوار شد؛ پیروزی به زحمت به دست آمد اما امام فرمودند پیروز نگه داشتن انقلاب سخت‌تر است؛ مقاومتی که شما مردم داشتید و جریان‌های مختلف، حوادث گوناگون و فراز و نشیبی که در زندگی شما مردم در مسیر انقلاب شکل گرفت و شما پایمردانه ایستادید، خیلی سنگین بود و زحمت کشیدید اما بدانید 40 ساله دوم، پیروز نگه داشتن انقلاب از 40 ساله اول سخت‌تر است.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در 40 ساله نخست دشمن فقط به‌دنبال این بود که بر مطامع خود مسلط شده و سرنوشت مردم را ملعبه مطامع خود قرار دهد اما در 40 ساله دوم مسئله زندگی و حیات دشمن به بقاء و از میان رفتن این انقلاب وابستگی یافته است؛ انقلاب بماند دشمن نابود است لذا در چهل ساله دوم نگه داشتن انقلاب خیلی سخت‌تر است. هر جریانی که پیش می‌آید حساس‌تر و خطرناک‌تر و موقعیت خطیرتر است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه 10 دوره مجلس را پشت سر گذاشته‌ایم اما هیچ کدام به اندازه مجلس یازدهم خطیرتر و موثرتر نیست عنوان کرد: این مجلس خیلی خطیرتر از مجالس دیگر است؛ دشمن به نقطه‌ای رسیده که با ناوگان و تهاجم نظامی نمی‌تواند ما را از میان ببرد و به هر وسیله‌ای دست می‌زند و تنها جایی که می‌تواند با نفوذ از درون نظام ما را ساقط کند، مجلس شورای اسلامی است؛ خوشبختانه پاسداری قهرمانانه و دقیق شورای نگهبان آن چنان دروازه دموکراسی کشور را بازسازی می‌کند که عوامل نفوذی دشمن نمی‌توانند به مجلس وارد شوند.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: اما آن که خطرناک است این است که از نامزدهایی که به مجلس می‌روند دشمن نفوذی بسازد و از اینها دشمن یارگیری کرده و برای خودش عامل بتراشد؛ این دست شما مردم است که اجازه دهید چه کسی به مجلس برود و چه کسی نرود؛ وضعیت معیشتی باید با تکیه بر قدرت خودمان اداره شود و مجلسی می‌خواهد که با تمام قدرت و فعالیت بیاید این مشکلات را حل کند و از جهت دوم به مجلسی احتیاج داریم که خیلی قوی و بدون ترس و واهمه و شجاع مقابل استکبار جهانی بایستد و با استکبار مبارزه کند.

علم‌الهدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای کسانی که شما می‌خواهید به مجلس بفرستید پنج معیار تعیین کردند؛ اول مومن باشد یعنی اینکه خدا را باور کند و معاد را هم باور کند و آدمی باشد که خدا و معاد را باور دارد؛ آدمی که خدا و معاد را باور ندارد نباید به مجلس برود؛ دوم اینکه انقلابی باشد یعنی اینکه دلداده انقلاب و ایستاده پای انقلاب باشد و همه چیزش قربانی انقلاب باشد و اندیشه انقلابی داشته باشد؛ آدم انقلابی یک نشان بیشتر ندارد و آن این است که بینشش به پشت پای رهبر و اندیشه رهبر باشد.

وی خاطرنشان کرد: خصلت سوم این است که فرد باید شجاع باشد؛ آدم ترسو که از قدرت‌های پوشالی استکباری و اروپایی وحشت کند نباید به مجلس برود؛ خاصیت چهارم اینکه جهادی باشد و روز و شب نشناسد؛ خاصیت پنجم این است که فرد باید کارآمد باشد و مشکل سیاسی و اقتصادی را بتواند حل کند. تمامی این خصلت‌ها را در شهید سپهبد سلیمانی نیز شاهد هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سردار سلیمانی جهادی بود و از هیچ قدرتی هراس نداشت و آرزویش شهادت بود و کنار هر شهیدی اشک می‌ریخت و کارآمد بود؛ ایشان نه یک فرمانده بلکه یک مدیر مقاومت بود. مسئله این است که جریان مقاومت یک مدیر از دست داد. مدیر مقاومت برازنده ایشان بود. مردم باید در مجلس کسانی را بفرستند که نسخه بدل حاج قاسم باشد و با این خط آدم باید به مجلس برود.

علم‌الهدی تصریح کرد: باید فعالیت کنیم و این گونه نباشد که فعالیت را فقط به رای محدود کنیم؛ نباید گذاشت عده‌ای وارد مجلس شوند و اینها کسانی هستند که چند خصوصیت دارند؛ یکی اینکه انقلابی نیستند یعنی اینکه زاویه با رهبری دارند ولو هر اندازه کم و رهبری و ولایت را به تمام معنا قبول ندارند.

وی ادامه داد: خصوصیت دوم اینها این است که غربگرا هستند و چشمشان به دروازه اروپا است؛ زنی از اروپا می‌آید و دنبال عکس گرفتن هستند؛ آدم این شکلی به مجلس نفرستید؛ خاصیت سوم اینها عدم اعتقاد راسخ به نقش حاکمیت دین در اداره کشور است و معتقدند دین نمی‌تواند کشور را اداره کند. اینها را به مجلس نفرستید که مومن نیستند. خاصیت چهارم اینها این است که از ولایت فقیه تبعیت گزینشی دارند؛ شعار تبعیت سر می‌دهند اما در مقابل فرمان ولی فقیه خاضع نیستند. آنجایی که منافعشان اقتضا کند از آن تبعیت می‌کنند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: خاصیت پنجم مرعوب بودن و وادادگی در مقابل استکبار است؛ آن را که از آمریکا و بمب اتمی آمریکا و ناوگانش می‌ترسد و فکر می‌کند رزق این مملکت دست آمریکاست و باید تحریم برداشته شود به مجلس نفرستید. نداشتن روحیه انقلابی و تلاش برای سازش و ترویج و اشاعه نمی‌شود و نمی‌توانیم، نفوذپذیری و بی‌توجه به خط نفوذ دشمن، خویشاوندسالاری و باندبازی و ولنگاری فرهنگی و لاابالی‌گری مقابل منکرات دیگر خصایل این افراد است. این قبیل افراد اگر به مجلس بروند مجلس را به هم می‌ریزند و کاری از دست اینها برنمی‌آید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۳۱۰۴۷۱۸:۰۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
هيچ تفاوتي با مجالس قبلي ندارد هردوره انتخابات بر گذار ميشود وتعدادي به عنوان نماينده بر كرسي ها تكيه زده وچهار سال تمام به ..،.. مشغول ميشوند،اين دوره هم همين است اگر غير از اين بود .. نماينده هاي دوره قبل را مجددا معرفي نمي كردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین