حسین‌زاده: میزان افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۹۹ خلاف قانون است

گروه اقتصادی الف،   3981125013 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی درباره عدم انطباق افزایش حقوق ۱۵ درصدی کارمندان با نرخ تورم در سال آتی گفت: این عدم انطباق «نسخ» قانون است ولی دولت باید با اعمال روش‌های جبرانی از کارمندان پشتیبانی کند.

حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره عدم انطباق افزایش حقوق 15 درصدی کارمندان با نرخ تورم در سال آتی گفت: ما در جامعه با واقعیتی به نام مارپیچ حقوق و تورم مواجه هستیم؛ یعنی اینکه اگر دولت منابع کافی برای افزایش حقوق کارمندان به میزان 40 درصد در شرایط فعلی و همسان با نرخ تورم داشت، باز هم به مشکل برمی‌خوردیم.

وی افزود: دولت افزایش حقوق کارمندان به میزان 15 درصد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دلیل محدودیت منابع و اعتبارات اعمال کرده است وگرنه نرخ افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با رقم تورم باشد.

** افزایش حقوق بیشتر یعنی تحمل تورم بیشتر

حسین‌زاده بحرینی گفت: علاوه بر مارپیچ حقوق و تورم در اقتصاد ما مارپیچ دستمزد و تورم داریم؛ یعنی اینکه اگر حقوق‌ها و دستمزدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکلی که همسان با نرخ تورم افزایش دهیم شاهد آن خواهیم بود که در تورم‌های خفیف و متعادل موضوع خوب و مطلوب است اما در تورم‌های بالا این افزایش حقوق منجر به افزایش تورم بیشتر خواهد شد؛ یعنی همان حقوق‌بگیری که برای حمایت از آن فرد به دنبال افزایش 40 درصدی درآمدش هستیم، در سال 99 مجبور خواهد شد تورم بالاتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل کند. به عبارت دیگر خالص افزایش موثر کمتر از آنی است که در اذهان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌توانستیم 40 درصد حقوق کارمندان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم و سطح عمومی قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثابت نگه داریم به نفع کارمندان بود اما واقعیت این است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

** میزان افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه 99 خلاف قانون است

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید با اعمال روش‌های جبرانی از کارمندان پشتیبانی کند.

حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه ما با بخش اصلی حقوق مواجه هستیم که باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند، چون قانون در این باره صراحت دارد خاطرنشان کرد: بخش افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه دولت برای سال 99 خلاف قانون است، اما چون مجلس خود قانون‌گذار است می‌تواند این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کند، این در حالی است که ما در حقیقت با این کار حقوق قبلی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسخ می‌کنیم که این کار حداقل برای مدت یک سال است.

وی افزود: زمانی که قانون همسان بودن افزایش حقوق کارمندان با نرخ تورم تصویب شد تصور تورم‌های 40 درصد در ذهن قانون‌گذار نبوده است و به نظرم این قانون برای تورم‌های معتدل قانون خوبی است.

دیدگاه کاربران

رضا۱۳۳۰۷۳۸۱۰:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
من عضوهیات علمی هستم. بعدازکسرمالیات - بازنشستگی وبیمه دریافتی ام می شودشش میلیون وپانصدهزارتومان.معیشتی ویارانه هم که شامل حال مانمیشود.تصمیم گرفتم گوسفندداری یازنبورداری کنم چون اینطوری بایدبروم گدایی.خداشاهداست چوپان می گویدماهی شش میلیون تومان دستمزدمی خواهد.ای کاش به جای بیست سال تدریس دردانشگاه و13 سال تحصیل دانشگاهی واخذمدرک دکتری همان اول چوپان شده بودم.
ناشناس۱۳۳۰۷۵۴۱۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
بجای افزایش حقوق فقط تورم را کنترل کنید هر سال درصدی روی حقوق می گذاریدواجناس چند برابر می شود یک گزینه غلط چند بار امتحان می کنیم اصلا این افزایش حقوق منبع تامین آن کجا میباشد حتما بانک مرکزی از اول مهر ارزش پول ملی 20درصد کاهش یافته
ناشناس۱۳۳۰۷۷۴۱۱:۴۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
پس حقوق خودتون رو هم کم کنید تا تورم زیاد نشه
ناشناس۱۳۳۰۷۸۴۱۱:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
در دولتهای آقایان احمدی نژاد و روحانی به غیر از دو سه سال این عمل خلاف قانون توسط دولت و مجلس انجام گرفته و حقوق بگیران بخصوص بازنشستگان را به زیر خط فقر کشانده است.
ناشناس۱۳۳۰۸۰۹۱۲:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
ممنون از توضیحات بسیار کارشناسانه شما .ممنون ازاین که کارمندان را راهنمایی مینمایید تا بفهمند که زندگی چقدر شیرین است .!
سعید۱۳۳۰۸۲۶۱۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
آقای بحرینی عزیز اگر تورم به حقو ق این کارمند حقیربالا و پایین میره پس خواهشمند است ۱۵ درصد که افزایش ندهید و۱۵ درصد هم کسر کنید شاید تورم نقطه به ۴۰ درصدی که در تمام امور زندگی کارمند خلل جبران ناپذیری ایجاد کرده جبران شود آقای بحرینی من حتی دفترچه بیمه خدمات درمانی من کارمند را بیمارستانا ی خصوصی نمیپذیرند چون دکتر متخصص که تابلو مدرس دانشگاه برسر مطب خود زده وبه آن مینازه حاضر نیست در بیمارستان دولتی بپذیره بعد پشت میز نشستی فتوا صادر میکنی ایول از مدیریت کردن شما ها که انشاله خدا بدادمان برسه برادر که نفست از جای گرم .. مدیریت میرسه ..،.. که چه تزی دادم به جامعه جهت مدیریت تورم اقتصادی دولت ..،..
ميثم۱۳۳۰۹۰۲۱۴:۰۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
نوبت به حقوق ميرسه آقايان مدبر به ياد اصول اقتصاد ميافتن كه افزايش حقوق تورم ايجاد ميكنه كلا بيايید حقوقو نصف كنيد تا همه چيز قيمتش نصف بشه اقايان دانشمند
ناشناس۱۳۳۰۹۰۶۱۴:۰۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
هر چیزی را مجلس وضع کند قانون است و اگر با اراده قبلی اش متفاوت باشد میشود نسخ قانون قبل
ناشناس۱۳۳۰۹۱۲۱۴:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
بلاخره باید معلوم بشه ملت با اینهمه گرانی ایجاد شده چطور باید سر کنن؟!!از طرفی میخوان یارانه ی معیشتی رو‌ با یارانه ی ماهانه بصورت کاهش ادغام کنند از طرفی تورم حقیقی با تورم‌اعلامی خیلی فرق‌داره از یه طرف گرانی بعد از قیمت بنزین تشدید شد علی رغم انهمه وعده و وعید ها و حالا با این شرایط افزایش ۱۵درصدی حقوق ها یعنی با دست خودشون نارضایتی قلبی ملت و باعث شدن یعنی افزایش فشار روی فشار
علی۱۳۳۰۹۵۴۱۵:۳۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
لطفا تکلیف را روشن بفرمایید، افزایش بدهند یا ندهند؟!!!
ناشناس۱۳۳۰۹۷۰۱۶:۱۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
اگه راست میگی معادل همان ۴۰ درصد جنس بدهید این که مارپیچ نیست یا اژدها پیچ ✓
ناشناس۱۳۳۱۰۶۵۱۸:۲۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
پاراگراف آخر چقدر واضح، نحوه قانونگذاری را توضیح داده! قانون، قانونگذار و تصور، به نظرم قانون خوبی است‌.
محمد۱۳۳۱۰۸۹۱۸:۴۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
من به عنوان یک کارمند حاضرم حتی حقوق کاهش پیدا کند تا تورم کنترل شود. 10 درصد حقوق کاهش یابد و تورم کنترل شود خیلی بهتر است از 40 درصد افزایش حقوق و تورم 60 درصدی سال دیگر
ناشناس۱۳۳۱۰۹۰۱۸:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
با روش های جبرانی شمابعد از سالها هرسال کارمندان وکارگران به اقشار ضعیف تر جامعه تبدیل شده اند.دیگر کارمندی را همه معنی اش را میدانند.یعنی بخور ونمیر.درآمدثابت درشرایط تحریم بدترین ضربه را به این قشر زد درحالی که افراد دارای دآرمد متغیر همه خدمات واجناس خودرا سه برابر کردند.
ناشناس۱۳۳۱۱۳۶۲۰:۳۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
تورم در ایران ناشی از کسری بودجه است نه افزایش حقوق. این پروپاگاندایی است که سالهاست برای توجیه ظلم به کارمند و کارگر استفاده میشود اما تهی از حقیقت است.
بیژن توسلی۱۳۳۱۱۵۶۲۱:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
من تعجب میکنم از این آقای محترم که درمورد مارپیچ دستمزد وتورم حرف میزنند.قبل ازاینکه به این مورد اشاره بشه باید دید سهم دستمزد نیروی کار چه درصدی از میزان هزینه های تولید به شمار میاد ایشون مثل بخش کارفرمایی که مخالف افزایش دستمزد مطابق با تورم هستند حرفی از این تسهیم نسبت نمیزنند شرکتهای تولیدی نسبت دستمزد به هزینه های تولید وبهره برداریشان 7 تا 8 درصد بیشتر نیست درحالیکه میزان دیون وتعهداتی که دارند گاه به 22 درصد نیز میرسد.این هزینه هاست که اینگونه شرکتهارا از بهره وری جدا کرده ودلیلی میشوند تا افزایش دستمزد تورمی به نظر برسد.با بهره وری میتونیم شرکتها رو سود ده وهزینه هارو شناسنامه دار کنیم .من با حرف این آقا اصلا موافق نیستم .حرفشون علمی نیست.
ناشناس۱۳۳۱۱۷۶۲۲:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
دولت و‌مجلس با هم دست به یکی کردن مثل سال های قبل باز پروژه ی خودشون‌ رو عملی کردن
ناشناس۱۳۳۲۱۴۱۱۵:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تورم بالای 40 درصد، افزایش حقوق کارمندان 15 درصد؟؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین