اسکوتر برقی، مزایا، معایب و هر آنچه باید راجع به آن بدانیم

گروه فناوری الف،   3981124046

چنانچه شما نیز ساکن شهرهای بزرگ هستید و از اینکه ساعت‌ها مجبور هستید در ترافیک‌های سنگین و طولانی بمانید، خسته و کلافه شده‌اید و علاقه‌مند هستید که تردد خود را به‌راحتی و سهولت انجام دهید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش رودارید اسکوتر برقی هست.

اسکوتر برقی، مزایا، معایب و هر آنچه باید راجع به آن بدانیم

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام عالی رو، ما در این صفحه قصد داریم این وسیله نقلیه نسبتا جدید را به شما معرفی کنیم و مزایای استفاده از آن را برای شما شرح دهیم. لذا چنانچه شما نیز به این موضوع علاقه‌مند هستید تا پایان این صفحه همراه ما باشید.

 امروز اسکوتر برقی در سرتاسر جهان مورد توجه افراد بسیاری در افشار گوناگون جوامع مختلف بخصوص جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

اسکوتر برقی و معضلی به نام ترافیک:

در جوامع امروزی یکی از بارزترین مشکلات مردم ترافیک‌های بسیار طولانی هست؛ این در صورتی است که مردم‌ همواره تمایل دارند که هر چه زودتر و در تایم‌های معین و صد البته با امنیت به مقصد خود برسند.

با توجه به این‌که استفاده از سوخت‌های فسیلی به دلیل سطح بالای آلودگی‌های زیست‌محیطی که تولید می‌کنند و معضلات فراوانی که جوامع را درگیر با عواقب آن می‌کند، ازاین‌رو سال‌هاست که دیگر دانشمندان به فکر استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک هستند که استفاده از الکتریسیته یکی از این منابع است و یکی از وسایل نقلیه‌ای که با الکتریسیته کار می‌کند، اسکوتر برقی ست.

البته این‌که الکتریسیته از چه منابعی تولید می‌شود نیز در حاصل کار (کاهش آلودگی هوا) بسیار تاثیر گذار است.

اکنون وقت آن است که بررسی کنیم که اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

نام دیگر این دستگاه‌هاور بورد یا اسکوتر هوشمند است؛ اسکوتر برقی دستگاه پیچیده‌ای نیست و از اتصال یک محور به دوچرخ ساخته‌ شده است که داری باتری قابل شارژ است. از جذابیت‌ها و هیجانات این وسیله این است که: پدال گاز و یا ترمز ندارد،

بلکه دارای دو سنسور (سنسور جایرسکوپ بوده) که این سنسورها جهتِ حرکت پاها و فشار پاها را تشخیص می‌دهند و پردازش می‌کنند، سپس تعادل روی ۲ چرخ را برقرار می‌کنند.

در اینجا به نحوه استفاده از اسکوتر برقی می‌پردازیم:

استفاده از این دستگاه نیازی به گذراندن مراحل آموزشی ندارد و کار چندان دشواری هم نیست. اوایل برای حفظ تعادل می‌توان از فردی کمک گرفت و یا اینکه در کنار درخت، ستون و یا دیوار تمرین کرد.

برای سوار شدن یکی از پاها را روی اسکوتر برقی قرار داده و بعد از روشن شدن چراغ دستگاه که نشان‌دهنده‌ی تایید حرکت هست پای دیگر را روی آن قرار می‌دهیم.

این دستگاه را تنها با حرکت و فشار پا می‌توان کنترل کرد، اگر بخواهیم از سرعت اسکوتر برقی بگوییم، باید به این نکته اشاره کرد که سرعت این وسیله بستگی به فشار وارد شده از سمت پاها دارد و هر چه فشار وارد آمده بیشتر باشد سرعت این دستگاه نیز بیشتر می‌شود و هر چه فشار کمتر، سرعت نیز کمتر خواهد شد.

 

مزیت‌های اسکوتر برقی

 از مزیت‌های بارز و مهمی که این وسیله نقلیه انفرادی دارا هست، بی‌صدا بودنِ آن است، بدون کوچک‌ترین سروصدایی حرکت می‌کند و شما را به مقصد می‌رساند. بنابراین از اسکوتر برقی در هر مکان و هر زمانی، می‌توان استفاده کرد.

دومین‌ ویژگی قابل‌ توجه این دستگاه، قابلِ شارژ بودنِ آن است که همین امر سبب شده، ازنظر زیست‌محیطی جایگزین بسیار مناسبی بجای وسایل نقلیه با سوخت‌های فسیلی (بنزین و گازوئیل...) می‌باشد

 با استفاده از این دستگاه‌ها از نظر اقتصادی، هم به خانواده‌ها (مردم) کمک می‌شود و هم کمکی به دولت و دولتمردان خواهد شد، زیرا با کاهش میزان مصرف سوخت‌های فسیلی نیاز کشور به واردات نیز کاهش می‌یابد.

 در درازمدت سبب کمتر شدن میزان آلودگی‌ها و در پی آن کمتر شدن امراض گوناگونی، از جمله بیماری‌های ریوی و قلبی (که در اثر آلودگی حاصل از سوخت فسیلی هست) می‌گردد.

پس می‌توان گفت که اسکوتر برقی می‌تواند نقش چشمگیری در سلامت جامعه ایفا کند؛ پیشنهاد ما برای داشتن آسمانی آبی و زمینی پاک برای فرزندان و آیندگانمان، استفاده روزافزون و همه‌گیر از این وسایلی ست که آلودگی‌های زیست‌محیطی تولید نمی‌کند.

 

از اسکوتر برقی حتی در محیط‌های کاری نیز می‌توان استفاده کرد، برای مثال محیط‌های کاری‌ که حرکت و جابجایی افراد در آن زیاد است. همانند کارگاه ها، رستوران‌ها، پارکینگ‌ها، سوله‌ها، انبارها، کارخانه‌های تولیدی وسیع و ...

قابلیت و توان حرکتی اسکوتر برقی:

سرعت پیمایش مسافت این دستگاه ۱۵ کیلومتر بر ساعت است و اگر کاملاً شارژ باشد قادر به پیمودن ۲۰ کیلومتر مسافت خواهد بود. روی اسکوترها نمایشگرهایی وجود دارد که از با مشاهده‌ی آن می‌توان به میزان شارژ آن پی برد. علاوه بر این در بعضی مدل‌های پیشرفته‌تر امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند و کنترل سرعت و میزان شارژ باتری هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از این امکان متوجه شوید که با شارژ موجود تا چند کیلومتر دیگر می‌توانید به پیمایش مسیر بپردازید.

جدا از برقراری تعادل، این دستگاه‌ها قابلیت حرکت در هر نوع سطحی را دارا می‌باشند، اعم از سطوح صاف و هموار و سطوحی که دارای شیب هستند و در این سطوح تا سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌توانند حرکت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین