جهانگیری: ملت‌‌های منطقه انتقام خون شهید سلیمانی را ‌می‌گیرند

گروه سیاسی الف،   3981122080

معاون اول رئیس جمهور گفت: راهپیمایی شکوهمند امسال پیام مهمی به دنیا دارد و مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود پیام‌‌های مهمی به ملت‌های دنیا مخابره کرده‌اند.

جهانگیری: ملت‌‌های منطقه انتقام خون شهید سلیمانی را ‌می‌گیرند

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری در سخنرانی ‌مراسم راهپیمایی 22 بهمن زاهدان اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته‌اند و امروز توفیق یافته‌ام در سالروز پیروزی انقلاب در جمع چنین مردمی حضور پیدا کنم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: راهپیمایی شکوهمند امسال پیام مهمی به دنیا دارد و مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود پیام‌‌های مهمی به ملت‌های دنیا مخابره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان و به ویژه زاهدان همواره پشتیبان قوی انقلاب بوده‌اند، ادامه داد: مردم این خطه قبل انقلاب و پس از آن مرزدران غیوری بوده‌اند که انقلاب به حضور آنها افتخار کرده است.

جهانگیری بیان کرد: امروز روز اراده ملی است؛ همه آمده‌اند نشان دهند انقلاب از آن همگام است؛ انقلاب مثل اسلام، مثل امام(ره) و رهبری، مثل قانون اساس متعلق به همگان است. انقلاب فقط یک میراث تاریخی نیست و همه در آن سهم دارند. انقلاب اسلامی تحقق خواست تاریحی ملت ایران است. سخن امروز ملت ایران سخنی است که در 100 سال گذشته هواره از این ملت شنیده شده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ملت ایران همواره به دنبال استقلال، آزادی، پیشرفت و توسعه بوده و امروز هم همان مسیر را دنبال می‌کند. انقلاب اسلامی حقیقتی اجتماعی است؛ انقلاب اسلامی با نیروی نظامی به پیروزی نرسید بلکه با کلام و منطق به پیروزی رسید و در مقابل گلوله گل هدیه کرد. انقلاب اسلامی مردم ایران انقلابی مردمی بود و جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب، نظامی مردمی است.

وی اضافه کرد: انقلاب آیینه تمام عیار ملت ایران بود و ملت ایران در انقلاب رویت شد. انقلاب اسلامی پل بین ملت‌ها، قومیت‌ها و مذاهب ایجاد کرد. مردم ایران در سایه انقلاب اخلاق اسلامی را به نمایش گذاشتند. ما باید به نام انقلاب از اخلاق پاسداری کنیم. انقلاب چتری روی همه اقشار بود و هیچ گروهی حق مصادره آن را ندارد.

جهانگیری اظهار داشت: انقلاب سرنوشت اداره کشور را به مردم سپرد؛ امام(ره) با این که می‌دانست مردم به او علاقه دارند و تصمیم وی را قبول دارند اما باز هم نوع حکومت را به رای مردم گذاشت و نوع حکومت به دست مردم تایین شد. مهمترین شعار انقلاب قانون‌مداری است و کسی انقلابی است که به قانون و اجرای آن احترام بگذارد. امام و رهبری معیار قانون و حرکت قانونی در کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب توسعه و پیشرفت کشور را از درون می‌دانست. انقلاب ما عدالت در همه شئون را دنبال می‌کرد و یکی از مهترین آرمام‌های امام(ره) و شهدا عدالت بود. یکی از مهمترین مسائل انقلاب وحدت و تقریب است. ما حتی اگر مسادل منطقه تحدید نداشتیم باز هم باید با هم وحدت و تفاهم می‌داشتیم. رهبری و امام همواره بر تقریب به عنوان اصلی اساسی تاکید داشته‌اند و ما باید به این روش و منش برگردیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از این در این استان تبعید بوده‌اند و به مردم این خطه دلبسته هستند. مشی رهبر معظم انقلاب جلوگیری از تبعیض در همه ارکان جمهوری اسلامی است و ما باید بر این مشی تکیه کنیم. داروی پیشگیری از خشونت و افراطی‌گری، توسعه بنیان‌های اقتصادی و محرمیت‌زدایی وحدت و تقریب است و ما باید بر این امر تاکید کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته، افزود: آمریکا و صهیونست‌ها برای این منطقه مهم خاورمیانه نقشه‌های مختلفی داشته‌اند که یکی پس از دیگری خنثی شده و این مضوع را از چشم ملت ایران می بینند و بنابراین از هیچ رذالتی علیه این ملت دریغ نکرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه اد: آمریکایی‌ها تحریم علیه مردم ایران را در دستور کار قرار دادند و با توجه به اینکه نتیجه نگرفتند جنگ اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداختند و باز هم نتیجه نگرفتند و کار به جایی رسید که سردار عزیز ما قاسم سلیمانی را شهید کردند. آمریکایی‌ها با این اقدام حرکت جدیدی در منطقه آغاز کردند. ملت ایران و ملت‌‌های منطقه مصمم هستند انتقام خون سردار سلیمانی را بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز در چهلمین روز شهادت این سرباز ملت هستیم، گفت: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه رفیق شفیق و دوست روزهای سخت بود؛ او همواره به منعفت ملت می‌اندیشید و ما باید با ادامه رسمش اسمش را جاودان کنیم.

جهانگیری عنوان کرد: آمریکایی‌ها دارو، غذا و لوازم ضروری ملت ایران را تحریم کردند اما با افتخار عرض می‌کنیم اگر دشمنی آمریکا نبود امروز ما از کشورهای توسعه یافته سطح اول دنیا بودیم اما با وجود همه تحریم و فشارها ما در ابعاد مختلف از جمله علمی، بهداشت و درمان، طرح‌های صنعتی و ... پیشتاز هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از مهمترین و راهبردی‌ترین استان‌های کشور است، گفت: این استان ظرفیت‌های متعددی دارد که مهمترین آن نیروی تحصیل کرده و جوان است و در این زمینه این استان از استان‌های برتر کشور است. هم‌مرزی با دو کشور افغانساتان و پاکستان و برخورداری از آب‌های بین‌اللملی ظرفیت دیگر بی‌نظیر در این استان است که می‌تواند منشأ تحول شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سواحل مکران را گنج نهفته دانسته‌اند و به عبارتی این سواحل در جنوب سیستان بلوچستان می‌تواند توسعه کشور را رقم بزند. این استان استعداد توسعه کشور را دارد. ما در سیستان عزیز در شمال سیستان و بلوچستان طرح آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان را رقم زدیم تا با وجود خشکسالی مردم از حداقل شرایط معیشتی بهره‌مند شود. منطقه آزاد سیستان که چندین سال است به مجلس توصیه شده می‌تواند منشاً تحول شود

جهانگیری گفت: سیل اخیر بلوچستان و پیام رهبر معظم انقلاب جهت کمک به سیل‌زدگان همه نگاه‌ها را به این استان معطوف کرد. دولت و نظام در کنار مردم سیستان و بلوچستان است و ما به کمک مردم همین خطه محرومیت را از این استان رفع می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: رهبری در فرمایشان اخیر فرمودند اگر به ما اشکالاتی دارید باز در انتخابات شرکت کنید و ما هم تاکید داریم مردم با همه دلخوری‌ها باید در انتخابات حضور جدی داشته باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین