واکنش ترامپ به انتشار آمار جدید از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد

گروه جهان الف،   3981122049

در تازه‌ترین آمار ارائه شده، شمار نظامیان آسیب‌ دیده حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق به ۱۰۹ تن رسیده و رئیس‌جمهور آمریکا که همواره سعی داشته خسارات جانی وارده به نظامیان آمریکایی را کم‌ اهمیت جلوه دهد گفت بعدا متوجه این آسیب‌ها شدم.

واکنش ترامپ به انتشار آمار جدید از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه در پی تلاش‌هایش برای کم اهمیت جلوه دادن خسارات جانی و مالی وارد به بار آمده در پایگاه نظامی این کشور در عین‌الاسد عراق در پی حمله انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، باری دیگر شدت آسیب‌هایی را که نظامیان آمریکایی در این حمله متحمل شده‌اند کم جلوه داد. این در حالی است که در تازه‌ترین آمار ارائه شده، شمار نظامیان آسیب‌ دیده به ۱۰۹ تن رسیده است.

ترامپ روز دوشنبه پس از این که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ۱۰۹ تن از نظامیان آمریکایی پس از حمله ایران به عین‌الاسد در ماه ژانویه «آسیب مغزی خفیف» تشخیص داده شده است، با فاکس بیزینس گفت‌وگو کرد.

ترامپ درباره حمله ایران گفت که «آن‌ها[موشک‌ها] به گونه‌ای فرود آمدند که به کسی برخورد نکردند».

او بدون ارائه توضیحات مشخصی با بیان این که وقتی به من گفتند هیچ کسی کشته نشده است، این من را تحت تاثیر قرار داد، مدعی شد: می‌دانید، من چیزی را متوقف کردم که می‌توانست برایشان بسیار فاجعه‌بار باشد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که بعدا متوجه آسیب‌های مغزی شده است. او ماه گذشته این آسیب‌ها را به عنوان «سردرد» اعلام کرده و آن‌ها را مشابه آسیب‌ها و جراحات دیگر مانند قطع عضو ندانست.

ترامپ روز دوشنبه گفت: آسیب مغزی وجود دارد، اما من آن را کمی متفاوت‌تر از بسیاری دیگر جلوه دادم و نظرم را در این باره عوض نخواهم کرد.

اظهارات ترامپ در پی این مطرح می‌شود که پنتاگون نهم بهمن نیز با صدور بیانیه‌ای اذعان کرده بود که ۵۰ نظامی آمریکایی در حمله ماه گذشته ایران به پایگاه عین‌الاسد آسیب مغزی دیده‌اند که ۱۶ نفر بیشتر از آمارهای پیشین بود.

پنتاگون که به مخفی کاری درباره آمار تلفات و خسارت‌های این حمله متهم است، اعلام کرده بود که آمار و ارقام اعلام شده قطعی نبوده و ممکن است دستخوش تغییر شوند.

علاوه بر این، برخی مقامات آمریکایی روز دوشنبه به اطلاع خبرگزاری رویترز رسانده‌اند که ارتش آمریکا آماده است تا به دلیل افزایش آمار و ارقام ۵۰ درصدی اعلام کند که بیش از ۱۰۰ نظامی در حمله ماه گذشته ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا آسیب دیده‌اند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد بیش از ۱۰۰ مورد جراحت مغزی به سربازان آمریکایی وارد شده و گزارش ماه گذشته نیز آسیب ۶۴ تن از این افراد را نشان می‌داد.

پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که 109 تن از نظامیان آمریکایی در پی این حمله دچار آسیب مغزی شده‌اند که 76 نفر از آن‌ها به خدمت بازگشته‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین