جهانگیری: بهبود وضعیت معیشتی مردم مهمترین وظیفه دولت در شرایط کنونی است

گروه جهان الف،   3981119142 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جلسه دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار گذشته با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (شنبه) برگزار شد.

به گزارش مهر، جلسه دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار گذشته با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (شنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر با تاکید بر اینکه برای اداره کشور و حفظ منافع ملی باید از جان و آبرو مایه گذاشت، بر ضرورت تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه تأکید کرد و آن را مهمترین وظیفه دولت در شرایط کنونی دانست.

وی با اشاره به شرایط سخت بودجه و کاهش درآمدهای دولت، از اهتمام ویژه دولت برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی خبر داد و اظهار داشت: قدرت خرید مردم دوبار در دهه 90 یکی در سال های 90 و 91 و دیگری در سال های 97 و 98 به دلیل شوک تورمی با کاهش جدی مواجه شد و امروز یکی از مهمترین رسالت ها و وظایف دولت رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و چالش های فراوانی پیش روی اداره کشور است، افزود: با وجود آنکه مهمترین منبع درآمدی دولت یعنی منابع حاصل از فروش نفت به میزان چشمگیری کاهش یافته است اما به پشتوانه صادرات غیرنفتی و فعالیت بخش خصوصی، اقتصاد کشور روی پای خود ایستاده و از ثبات نسبی قابل قبولی برخوردار است و شاهد مثبت شدن شاخص رشد در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی و صنعت هستیم.

جهانگیری با یادآوری دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، به ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: جنایت آمریکا در ترور این سردار بزرگ اسلام و پذیرش مسئولیت آن اقدامی بی سابقه از سوی آنها بود که بیانگر اوج دشمنی و خصومت آمریکا با ملت ایران است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به بدعهدی های آمریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام گفت: با وجود آنکه در طی سالیان گذشته هیچگونه مذاکره ای حتی در سطح کارشناسی با آمریکا وجود نداشت، اما در این دوره با مجوز مقام معظم رهبری مذاکرات هسته ای با این کشور انجام شد اما رییس جمهور جدید این کشور در اقدامی غیرقابل پیش بینی تمام مذاکرات و توافقات را زیرپا گذاشت و از برجام خارج شد.

جهانگیری تاکید کرد: رییس جمهور فعلی آمریکا فردی غیرقابل پیش بینی است که به هیچ توافق و عهدی پایبند نیست و بنابراین ما هیچ راهی جز مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکا نداریم.

وی ابتکار ایجاد و شکل گیری مجمع وزرای ادوار را اقدامی مناسب توصیف کرد و افزود: اعضای مجمع وزرای ادوار گذشته از تجربیات و دانش فراوانی برخوردار هستند که این تجربیات می تواند به دولت در پیشبرد امور کشور و حل چالش های پیش روی مردم کمک کند.

جهانگیری با تأکید بر استفاده از ظرفیت و تجربه مجمع وزیران ادوار گذشته، از اعضای این مجمع خواست نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مهمترین مسایل کشور با دولت مطرح کنند و راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از شرایط کنونی را به دولت ارائه دهند.

در این جلسه رییس کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار نیز گزارشی از سابقه تشکیل و فعالیت این مجمع ارائه کرد و به تشریح فعالیت ها و جلسات مجمع وزرای ادوار پرداخت.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ارائه کردند و مقرر شد نتایج جلسات کمیسیون در خصوص چالش های اصلی اقتصاد کشور را جمع بندی و به دولت ارائه دهند.

دیدگاه کاربران

من۱۳۲۴۴۱۳۲۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
جدی؟ شوخی میکنید.
ناشناس۱۳۲۴۴۲۲۲۰:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
البته ابتداء باید آقایان و خانم ها ( نورچشمی ها.. ) هر چه نیاز دارند از خزانه مملکت بردارند و اگر چیزی باقی ماند فکری به حال وضعیت معیشت ملت خواهد شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین