گزارش اختصاصی الف؛ تلاش ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی برای توقف پیشروی رزمندگان یمنی در استان‌های الجوف و مارب؛ جزئیات حملات سنگین مزدوران در غرب استان الحدیده + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981119112

از جنوب غرب بخش «تحیتا» در استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای مزدور ائتلاف در ادامه نقض آتش بس به شدت مواضع رزمندگان یمنی را در منطقه «جبلیه» با انواع سلاح های سبک و سنگین هدف قرار دادند.

تلاش ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی برای توقف پیشروی رزمندگان یمنی در استان‌های الجوف و مارب؛ جزئیات حملات سنگین مزدوران در غرب استان الحدیده + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، پس از پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله یمن در شمال شرق استان صنعاء، جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب، نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی حملاتی را در استان الحدیده علیه نیروهای یمنی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور ائتلاف با انجام عملیات علیه رزمندگان یمنی در استان الحدیده در تلاش هستند فشار را در استان های « صنعاء، الجوف و مارب» کاهش دهند و از موضع دفاعی خارج شوند.

به گفته منابع میدانی، عناصر مزدور ائتلاف آتش بس را در سه راه « حسینیه» در محور غربی استان الحدیده نقض کردند و حملاتی را برای نفوذ به جنوب منطقه « الجاح» علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

خبرها حاکیست، نیروهای یمنی مستقر در منطقه در آماده باش کامل بودند و به سرعت تحرکات عناصر مزدور ائتلاف را رصد کردند و به سرعت با آنان درگیر شدند و در نهایت موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، شماری از نیروهای مزدور ائتلاف در جریان درگیری ها در حومه منطقه « الجاح» کشته و زخمی شدند و سایر نیز پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری و به سمت نقاط شرقی عقب نشینی کردند.

منطقه راهبردی الجاح در نزدیکی ساحل غربی استان الحدیده واقع شده و رزمندگان یمنی در این محور تحرکات نیروهای مزدور ائتلاف را در حدفاصل جنوب غربی استان الحدیده تا جنوب شهر الحدیده رصد می کنند و به راحتی می توانند با آتش یگان توپخانه سه راه حسینیه را مسدود کنند.

از جنوب غرب بخش «تحیتا» در استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای مزدور ائتلاف در ادامه نقض آتش بس به شدت مواضع رزمندگان یمنی را در منطقه «جبلیه» با انواع سلاح های سبک و سنگین هدف قرار دادند.

منطقه جبلیه دروازه جنوب غربی برای ورود به بخش تحیتا محسوب می شود و غرب این منطقه، اصلی ترین مسیرهای انتقال نیرو و تجهیزات نظامی مزدوران ائتلاف از استان تعز به جنوب فرودگاه شهر الحدیده به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده ساست.

در حال حاضر، نیروهای یمنی در مناطق «مغرس، المدمن، السویق و جبلیه» و نقاط حومه در غرب استان الحدیده به طور کامل تحرکات مزدوران ائتلاف را در حدفاصل منطقه «الفازه» تا جنوب شهر «الحدیده» رصد می کنند.

با توجه به این که احتمال افزایش حملات در استان الحدیده از سوی نیروهای مزدور ائتلاف برای جلوگیری از شکست های بیشتر در استان های الجوف و مارب وجود دارد، رزمندگان یمنی در تمامی محورهای استان الحدیده در آماده باش کامل هستند.

استان الحدیده در غرب یمن واقع شده و با استان های «تعز و حجه» هم مرز است و مهمترین راه ارتباط رزمندگان یمنی با ساحل کشور محسوب می شود؛ حدود 80 درصد از مساحت این استان شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی و جنوبی در کنترل نیروهای یمنی است.

به گزارش گروه بین الملل الف، بخش هایی  از غرب و جنوب غرب استان الحدیده از جمله مناطق « الفازه، المشیخی، المجیلس، حیس، الخوخه، نخلیه و....» در اشغال مزدوران رژیم های سعودی و اماراتی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین