رئیس قوه قضائیه: هدف از سفرهای استانی بررسی و رفع سریع مشکلات مردم است

گروه سیاسی الف،   3981118124

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی در استان بوشهر ضمن تاکید مجدد به «حفظ» و «رعایت» حقوق مردم، گفت: هدف از انجام چنین سفرهایی، بررسی و رفع سریع و ملموس مشکلات مردم است.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سلسله سفرهای استانی برای شنیدن بلاواسطه حرف مردم و بررسی میدانی مشکلات حوزه قضائی، روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۹۸ وارد استان بوشهر شد و مورد استقبالآیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و عبدالکریم گراوند استاندار این استان قرار گرفت.

دیدار چهره به چهره با مردم از جمله صیادان و ملوانان، دیدار با خانواده‌های «شهدا، جانبازان و ایثارگران»، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری بوشهر، حضور سرزده در در محل انباشت خودروهای پُرشمار وارداتی گمرک و حضور در شورای اداری استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دستگاه قضا به استانِ حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربعی بوشهر بود که با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در کنار خلیج همیشه فارس آرامیده است.

دو هفته قبل از سفر آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر، یک هیئت تخصصی ۳۰ نفره با حضور در استان به بررسی و احصاء مشکلات حوزه قضائی پرداختند و یک روز قبل از انجام سفر نیز ۹ هیئت متشکل از معاونان قوه قضائیه و رؤسای نهادهای این قوه با حضور در ۹ شهر بوشهر، نقاط ضعف و قوت استان در حوزه قضائی را شناسایی کردند.

گزارش ۱۷ هیئت در جلسه شورای عالی قضائی در استان بوشهر مطرح شد که تکلیف برخی موضوعات در همین جلسه تعیین و برخی نیز به منظور تعیین تکلیف بعد از تکمیل کار کارشناسی به تهران موکول شد.

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قضائی در استان بوشهر ضمن تاکید مجدد به «حفظ» و «رعایت» حقوق مردم، گفت: هدف از انجام چنین سفرهایی، بررسی و رفع سریع و ملموس مشکلات مردم است والا صرف سفر موضوعیت ندارد.

وی تصریح کرد: هرآنچه به «حقوق مردم» مرتبط می‌شود در اولویت کاری ماست و نباید حتی یک روز نسبت به این موارد تأخیر به وجود بیاید. اگر تأمین حقوق مردم مستلزم تأمین مالی است باید منابع محدود را به همین مسائل اختصاص دهیم.

رئیس دستگاه قضا در این نشست به تأمین ویژه حقوق صیادان تاکید کرد و گفت: افزایش سهمیه سوخت صیادان از جمله مسائلی بود که قبل از انجام سفر درباره آن با معاون اول رئیس جمهور گفت‌وگو کردم و به گفته وی برای رفع نیاز صیادان در دولت تصمیم‌گیری شده است که برای اجرایی شدن آن تاکید کردم و ایشان هم قول داد پیگیری کند.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی خواستار پیگیری این موضوع از سوی استاندار بوشهر شد و تاکید کرد: اگر موضوع حل نشد از تهران پیگیری شود چرا که مسئله سهمیه بنزین صیادان، از نگرانی‌های مهم مردم استان بوشهر بوده و باید نسبت به حل آن تسریع شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین به صید ماهی به روش ترال اشاره کرد و گفت: باید با مصادیق غیرمجاز آن برخورد شود و در مواردی که مجوز شیلات وجود دارد بررسی شود بر چه اساسی مجوز صادر شده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد به این موضوع ورود کرده و از طریق وزارت جهاد کشاوزی این مساله پیگیری شود.

رئیس قوه قضائیه به معاونان «راهبردی» و «مالی، پشتیبانی و عمرانی» این قوه دستور داد تأمین منابع مربوط به ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان‌های عسلویه دیلم و جم دایر و بازداشتگاه شهرستان‌های کنگان، عسلویه دیر و جم در اولویت قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: چطور می‌شود چند شهر پزشکی قانونی یا بازداشتگاه نداشته باشد؟! تأمین این خواسته‌ها اولویت ماست و برای تهیه آن‌ها نباید حتی یک روز تأخیر داشته باشیم. حتی اگر شده با استقراض باید نسبت به تأمین این موارد اقدام کنیم.

آیت‌الله رئیسی به درخواست استاندار بوشهر برای ورود دستگاه قضائی به پرونده «حریم ساحلی دریا» اشاره کرده و تاکید کرد: بیش از ۳ هزار کیلومتر حریم ساحلی دریا در کشور داریم که باید معاونت حقوقی قوه قضائیه نسبت به ارائه راهکاری عادلانه و حقوقی درباره بهره‌برداری از آن اقدام کند.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی در بخشی از جلسه شورای عالی قضائی کشور به پرونده «ساخت و ساز باغ ویلاها» اشاره کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها به نوعی به دنبال عادی کردن این ساخت و سازها هستند از طرفی گزارش‌هایی داریم که این امر آب شرب شهری را تهدید می‌کند.

وی از استاندار بوشهر خواست با حضور مسئولان ذی‌ربط، موضوع در شورای «حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی» مطرح و بررسی کند تا همه دست‌اندرکاران احساس کنند قانون حاکم است و کسی اجازه کارغیرقانونی ندارد.

آیت‌الله رئیسی در این جلسه از اقدام «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور» در جلب رضایت اولیای‌دَم چهار محکوم به قصاص در بوشهر قدردانی کرد و گفت: الحمدالله این اقدامات در سراسر کشور افزایش یافته و در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

در این جلسه محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه از اختصاص ۶۴ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان اعتبار به استان بوشهر پیرو سفر رئیس قوه قضائیه به این استان خبر داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین