بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد انقلاب

گروه سیاسی الف،   3981118090

مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: ملت ایران با شرکت در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، همزمان روز شهادت سردار سلیمانی را گرامی می‌دارد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را صادر و در آن تاکید کرد: ملت وفادار ایران با برگزاری جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در راهپیمایی‌ها همزمان به مناسبت چهلمین روز شهادت سرباز اسلام سردار نامدار سپهبد قاسم سلیمانی یاد و خاطره آن مهاجر الی الله را گرامی می‌دارد.

متن کامل این بیانیه مجمع بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از راه می‌رسد، انقلابی بر ضد نظامی فاسد و بریده از ملت و وابسته به بیگانه، انقلابی که بشارت خیر و صلاح و صفا و عدالت می‌داد. سالگرد پیروزی انقلابی از راه می‌رسد که تمام قد بر ضد دیکتاتوری و اختناق و خفقان که صدای اعتراض و انتقاد از رژیم را باخشونت و قساوت سرکوب می‌کرد ایستاده بود. انقلابی که نوید آزادی و محو هرگونه دیکتاتوری و وعده فضایٔی عاری از اختناق و خفقان می‌داد. انقلابی که مردم زیر سایه اسلام، سرنوشت حویش را به دست گیرند و اجازه ندهند همچون رژیم سلطنتی یک نفر حاکم بر سرنوشت کشور باشد و هرگونه که خواست ویا مصلحت تشخیص داد تصمیم بگیرد. انقلاب اسلامی شکوهمندی که رهبر بی بدیل آن مردم را، ولی نعمت مسؤلان می‌دانست که حق دارند و باید در باره آنان تصمیم بگیرند و آنان حق ندارند بر خلاف میل مردم و بدون رضایت آنان در باره کشور و سرنوشتشان تصمیم بگیرند هرچند آن را به صلاح مردم و کشور بدانند.

انقلاب خون‌باری که پس از پیروزی و در روزهایٔی که هنوز جوانان در کوچه پس کوچه‌ها وخیابان‌ها ودر درگیری با بازمانده‌های مزدوران رژیم گذشته خون می‌دادند و کشته می‌شدند رهبر آن عزم بر استوار ساختن نظام جدید بر اساس آراء ملت کرد و با گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب اولین رفراندم برگزار شد و با اکثریّت قاطع آراء مردم نظام جمهوری اسلامی به تصویب رسید. سالگرد پیروزی انقلابی از راه می‌رسد که سراسر نوید نور و برادری و صفا و همدلی و همراهی بود تا همه دست به دست هم دهند برای ساختن ایرانی اسلامی، آباد، که دیگر تهیدستان زیر دست و پای ثروتمندان لگد کوب نشوند، واغنیا حقوق مربوط به بیت المال را حد اقل در اندازه قانون بپردازند و روابط ناسالم در اداره امور کشور دخالت نکند و نهاد‌ها و دستگاه‌ها و بنگاه‌ها همه قانون‌مند شوند تا فسادی به بار نیاید. سالگرد پیروزی انقلابی از راه می‌رسد که پرچمدار آن امام خمینی که درود بی پایان خداوند بر او باد، مجلس یعنی مرکز قانونگذاری کشور را در رأس امور می‌دانست و برای این که همه در چارچوب قانون حرکت کنند تاکید مکرر کرد تا انتخابات مجلس هر چه زودتر برگزار شود تا وظایٔف هر دستگاه و هر نهاد و هر بنگاه و هر سازمان و هر ... بر اساس قانون معین شود و هیچ یک از آن‌ها و هیچ کس حق نداشته باشد در حوزه اختیارات و وظایٔف دیگری دخالت کند که خود بالاترین فساد است و منشأَ اکثر فساد‌ها اگر نه همه آن‌ها است.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از راه میرسد، ولی بنیانگذار آن به درستی می‌دانست و بار‌ها می‌گفت که ما در آغاز راهیم و در طول حیات مبارک خود از نهال نوپای انقلاب مراقبت می‌کرد تا مبادا به دست کج فهمان و متحجران به انحراف کشانده شود و به نام اسلام مردم را خدای نخواسته از اسلام دور کنند و مجمع تشخیص مصلحت را بنیان نهاد برای حل مشکلات مردم و برداشتن موانع از سر را اداره کشور و به همین منظور بر این نظریّه تاکید داشت که می‌شود از برخی احکام شرعی موقتاً دست بر داشت و بالاتر از آن اعلام کرد: «زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد است». آری بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از راه می‌رسد که انفجار نور بود وسخن در باره نوید‌ها و بشارت ها‌ی آن بسیار است که در این مجال می‌گذاریم و می‌گذریم؛ و امروز ملت بزرگوار و رشید ایران در شرایٔطی به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب می‌رود که هنوز از تحقق آن وعده‌ها و نوید‌ها و مژده‌ها با گذشت بیش از چهل سال مأیوس نشده است در حالی که می‌بیند و می‌شنود که بسیاری از مسؤلان از فساد لانه کرده در همه جای کشور فریاد بر آورده و می‌آورند مسؤلانی فساد را فریاد می‌زنند که تازه از راه نرسیده اند که ده‌ها سال است در تمشیت امور کشور کم یا زیاد دخالت داشته اند و از این فساد‌های ویرانگر یا بی اطلاع بوده اند و یا از کنار آن گذشته اند.

امروز در حالی مردم به استقبال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌روند و هنوز به تحقق وعده‌های آن دل خوش دارند که دائماً بر تعداد فرودستانی که برای گذران حداقل معیشت خود به کمک‌های دولت نیازمندند افزوده می‌شود. امروز که مردم خود را آماده استقبال از فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب میکنند و با همه تلخی هایٔی که چشیده اند و هنوز امید خود را از دست نداده اند در آستانه انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند، مجلسی که قرار بود در رأس امور باشد، ولی کم نیستند نمایندگانی که باافسوس فراوان بر این باورند که سال‌ها بلکه دوره هایٔی است که مجلس چنین نیست. شورای محترم نگهبان که با وسواس در پی احراز صلاحیٰت نامزد‌های نمایندگی است، پس از گذشت چهار سال سخنگوی این شورا اعلام می‌کند که بسیاری از همین نمایندگان برای انتخابات پیش رو به علت فساد‌های گوناگون صلاحیّت ندارند! ما با انتخابات چه کرده ایم که با چنین ورد تأسف باری رو به رو هستیم؟! امروز فساد چنان دامنگیر کشور شده است که مبارزه با آن دستمایه مانور شغلی بعضی از مسؤلان شده است و دیار به دیار می‌گردند و مبارزه بااین فساد گسترده را فریاد می‌کنند غافل از آن که این اقدام از نظر افکار عمومی سند معتبری است بر ناکار آمدی دستگاه هایٔی است که مسؤل جلوگیری از به وجود آمدن فساد و شیوع گسترده آن در همه جای کشور بوده اند و غافل از آن که این مفاسد اقتصادی و پولی گوشه‌ای است از فسادی بزرگ‌تر و آن فساد تداخل مسؤلیت‌ها است، زیرا هستند دستگاه هایٔی و نهاد هایٔی که بگونه‌ای نهادینه شده دخالت در وظایٔف سایر دستگاه‌ها می‌کنند و شگفت آور این که ناکار آمدی دستگاه‌ها را در انجام وظایٔف ذاتی خود علت این دخالت‌ها اعلام می‌کنند و شاید نمی‌دانند که این دخالت‌ها خود سبب افزایش ناکار آمدی‌ها می‌شود و چنین شده است.

آیا برای ایجاد امید در دل‌های علاقمند به میراث امام خمینی که درود بی پایان خداوند بر او باد نباید به جای هر دشنام و بد گفتن به هر کس که ناصحانه به مسؤلان هشدار میدهد لختی در سخنان آن تأّمل کرد. آیا وقت آن نرسیده است که احتمال دهیم به جز ما دیگرانی هم هستند که به خدا ایمان دارند و به عزت اسلام و مسلمین می‌اندیشند و دل در گرو سربلندی ایران و مردم عزیز ایران دارند؟ و آیا وقت آن نرسیده است باور کنیم خداوند عزیز و رحیم تمام فهم و عقل و درک مسایٔل و مصالح کشور را تنها به مانداده است و دیگران را نیز از این عطیّه بی پایان بهرمند ساخته است، پس به آنان نیز اعتماد کنیم و سخنانشان را بشنویم و کشور را از مشکلاتی که درآن لانه کرده و جا خوش کرده است به یاری خداوند نجات دهیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که پس از چهل سال و با وجود این فساد‌ها واین ناکار آمدی‌ها و این تداخل مدیریّت‌ها و این محرومیّت‌های جانگداز و در همین حال وفاداری مردم به اسلام و امام و انقلاب در کنار این همه مبارزه با معلول، لختی هم به مبارزه با علت‌ها بیندیشیم و بپردازیم. ملت وفادار ایران با برگزاری جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در راهپیمایی‌ها همزمان به مناسبت چهلمین روز شهادت سرباز اسلام سردار نامدار سپهبد قاسم سلیمانی یاد و خاطره آن مهاجر الی الله را گرامی می‌دارد. خداوندا به ملت ایران صبر و بردباری و به معیشت محرومان و فرو دستان گشایش و به مسؤلان درست اندیشیدن در چگونه حکومت کردن و به مردم درک عمیق از حقوق مسلمشان وقدرت به دست آوردن آن را عنایت فرما.

مجمع روحانیون مبارز

۱۳۹۸»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین