دلیل افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو چیست؟

گروه اقتصادی الف،   3981118008 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت خودرو این روزها در شرایطی افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند که بررسی‌ها نشان می‌دهد سایر بازارها نوسانی اندک را تجربه کرده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار خودرو در هفته گذشته با شدتی بی سابقه رو به افزایش می رود و این در حالی است که بازار خودرو با کاهش چشمگیر خرید و فروش مواجه شده است. این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که بقیه بخش های اقتصاد ایران در یک هفته گذشته روزهای چندان پرنوسانی را سپری نکردند و به همین دلیل از نظر برخی این افزایش قیمت ها نامحتمل بوده است.

حسین اردوخانی، نایب رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در رابطه با وضعیت خودرو در بازار تهران و دلایل افزایش پرشتاب قیمت آن در روزهای گذشته گفت: دلیل اصلی این مساله همانی است که بارها هم در مصاحبه های قبلی خودم به آن اشاره کرده امد. از یک سو ما به شکل واقعی خودروساز نیستیم یعنی خودرویی وجود ندارد که تمام قطعات آن را ما بسازیم و مثلا همین پراید ۱۲ درصد قطعاتش وابسته به تولید کره جنوبی است. درنتیجه ما واقعا هنوز خودروساز نیستیم و همچنان به مونتاژ کاری ادامه می دهیم.

او افزود: در مقابل از سوی دیگر خودروسازان با کاهش تولید روبرو بوده‌اند و همین امر سبب شده است نتوانند به تعهدات خود به درستی عمل کنند.

وی تاکید کرد: طبق آمارهای ارائه شده یکی از خودروسازان  ۱۲ هزار خودرو به مردم بدهکار است و نتوانسته نیاز موجود در بازار را تولید کند.

او در پاسخ به این سئوال که سخنان وزیر صنعت در خصوص افزایش حجم تولید و هشدار به فروشندگان خودرو تا چه حد می تواند وضعیت بازار را عادی کند، گفت: اگر واقعا تولید خودرو رونق گیرد و کاستی‌ها برطرف شود، قیمت‌ها در بازار واقعی می‌شود و آن وقت مشتریان با بازار خودرو آشتی می‌کنند اما همه این ها در گرو این است مه تولید افزایش یابد تا فضا برای سودجویان دیگر مساعد نباشد.

مشتری نیست 

در این میان نه تنها اردوخانی رکود بازار رت بی سابقه توصیف می‌کند بلکه سایر فعالان بازار نیز می‌گویند میزان کاهش بی‌سابقه است و قیمت‌ها در شرایطی بالا می‌رود که خبری از مشتری نیست. برخی گزارش ها نیز از خرید و فروش‌های صوری در بازار با هدف جا انداختن قیمت‌های جدید دلالت دارد و به این ترتیب مشتری واقعی در بازار وجود ندارد.

فعالان بازار می‌گویند بخش مهمی از کسانی که حتی در شرایط کنونی خودرو پیش‌خرید می‌کنند نیز کسانی هستند که قصد دارند خودروهایشان را بفروشند و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی نیستند در نتیجه طولانی‌تر شدن دوره رکود سبب می‌شود خواب سرمایه‌هایشان بالا برود. 

نظارت نیست 

اردوخانی در بخش دیگری از سخنانش به مساله نظارت نیز اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم نظارت مافی بر بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و هنوز در حوزه تحویل خودرو به مصرف کننده واقعی با مشکلاتی روبرو هستیم .

در رابطه با تاثیر بازار ارز بر بازار خودرو گفت: گرانی بازار خودرو هیچ ارتباطی به بازار ارز همان طور که می دانیم در هفته گذشته بازار ارز وتب و تاب خاصی نداشت ولی بازار خودرو با افزایش شدید قیمت مواجه شد. به نظر من مشکل بازار خودرو قطعا داخلی است. 

او با اشاره به رکود بازار گفت: بازار قفل شده ولی قیمتها بالا می روند و اکنون گهگاه در بازار خودروهای کارکرده فروش می رود ولی مشتری برای خودروهای نو وجود ندارد. به بیان دیگر وضعیتی که برای بازار خودرو ایجاد شده شبیه بازار مسکن است؛ قیمتها آن قدر بالا رفته که دیگر نه خریدار توان خرید دارد و نه فروشنده موفق به فروش با قیمتها شد.

به گفته وی قیمت‌ها واقعی نیست و برای راه افتادن بازار خودرو باید تدبیری جدی اتخاذ شود.این تدبیر از سوی سیاستگذار یعنی وزارت صنعت، معدن پ تجارت و خودروساز و نهادهای نظارتی باید اجرایی شود تا بازار خودرو از پس رکودی طولانی به حرکت درآمد در غیر این صورت عواقب این رکود بزرگ‌ترین صنعت غیر نفتی ایران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ابوذر۱۳۲۲۶۰۱۰۹:۳۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
تحریم خرید خودرو راه حله
ناشناس۱۳۲۲۷۹۴۱۲:۳۰:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
مشکل فرهنگی داریم جناب وگرنه اصل پیشنهاد شما خوب و درسته اما با این مردم میشه متحد شد؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۲۲۸۹۰۱۴:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
حل مشکل تحریم ها راه حل اصلی است
omid۱۳۲۲۹۱۷۱۴:۳۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
نخریدن خودرو راحل نیست چون خودروساز کلا نمیتواند خودرو تولید کند و علت این مشکل و سایر مشکلات اقتصادی کشور فقط تصمیمات مدبرانه دولت تدبیر و امید است از جمله این تصمیمات : 1-دلار 4200 تومانی یا همان دلار جهانگیری است معلوم نشد شبانه چطور وبا کدام نظر کارشناسی این قیمت 4200 تومان برای دلار تعیین و اعلام شد.که فقط همین فقره بقول خودشان 18میلیارد از منابع ارزی کشور را بباد داد. 2-بانکداری ربوی و باز گذاشتن دست بانک ها در سود دهی که علت العلل بوجود آمدن نقدینگی سرگردان امروز کشور است و از طرفی باعث تعطیلی تولید و بیکاری هم شد این فقط دو نمونه از خروار تدابیر دولت تدبیر و امید بودکه حاصل آن وضع امروز است.حال میتوانید بخرید یا نخرید،خودرویی وجود ندارد.
ناشناس۱۳۲۳۱۵۶۱۹:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اگر مردم ما به اندازه مردم بورکینا فاسو جربزه داشتند و تنها هر کالایی را از گوجه گرفته تا ماشین و منزل را یک ماه تحریم میردند همه چیز گل و بلبل میشد
۱۱۳۲۳۱۷۳۲۰:۲۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم چرا ثبت نام خودرو قرعه کشی نمیشود ؟ ثبت نام را آزاد کنند تا همه بتوانند ثبت نام کنند . آنگاه با نظارت ارگان های ناظر، از بین ثبت نام شدگان به اندازه ظرفیت قرعه کشی شود تا بصورت احتمال عده ای برنده شوند. اینطور شائبه ی ثبت نام بدون نوبت مافیای خودرو بر طرف میشود.
ناشناس۱۳۲۳۱۸۵۲۰:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
این یک دوره 7 ساله بود الان شده دوره 5 ساله
سید رضا۱۳۲۲۶۴۲۱۰:۲۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
وضعیت بازار کامیون وحشتناک تر هست ، بعضی از مدل ها در یک هفته ، پنجاه میلیون گرون میشه ، بیچاره راننده ها ، دیگه صاحب ماشین نمیشن .
ناشناس۱۳۲۳۱۵۸۱۹:۵۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل عجیب و غریب قیمت خودرو بی .. و بی لیاقتی ما مردم است که خرید و فروش میکنیم
ناشناس۱۳۲۳۱۶۷۲۰:۰۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
صاحب چی میشه شد که حالا صاحب کامیون نمیشن. خانه؟ ماشین؟ این اوضاع کشور اینجوری بمونه که!..
مصطفی۱۳۲۲۶۷۱۱۰:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
سلام قوه محترم قضاییه اگر دنبال بزرگترین جرم اقتصادی هست با ورود به پرونده خودروسازان از نحوه ثبت نام و پیش فروش و قیمت گذاری تا تحویل وخدمات بعد از فروش وگردانندگان بازار آزاد خودرو مردم ایران را دعاگوی همیشگی خود کند البته اگر مافیای کذایی اجازه این کار را بدهد و الف هم این پیام .. را چاپ کند
ناشناس۱۳۲۲۶۹۱۱۱:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
این رو باش میگوید خودرو ساز نیستیم چون 12 درصد از خارج وارد میشود!!!! از نظر شما پس هیچ کشوری خودرو ساز نیست چون حداقل بالای 30 درصد قطعات را از خارج کشور وارد می کنند!!!!
ناشناس۱۳۲۲۶۹۴۱۱:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
وقتی دولت و مجلس .. مالیات را از سوداگران این بخش نمی گیرند و معاملات صوری انجام می شود معلوم است دیگر ..چه خبر است مانند مسکن و ارز
کوروش۱۳۲۲۷۰۱۱۱:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
تا وقتی مرزها بسته باشه و هیچ خودرویی وارد نشه وضع از این هم بدتر میشه.دولت باید عوارض و حق و حقوق گمرکی را به ۴ درصد برسونه تا قیمتها واقعا بصورت صددرصد واقعی بشه.والا باید بشینیم ببینیم مثلا ۲۰۷ اتوماتیک ۵۰میلیونی بشه ۳۰۰ میلیون.علی برکت ..
ناشناس۱۳۲۲۷۶۳۱۲:۰۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
تعطیلی قریب الوقوع خودروسازهای داخلی
ناشناس۱۳۲۲۷۶۵۱۲:۰۰:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اقتصاد ورشکسته دلیل اصلی میباشد. اقتصاد ورشکسته یعنی تولید روز افزون نقدینگی داریم با سرعت زیاد به ته دره سقوط میکنیم ..
ناشناس۱۳۲۲۷۷۲۱۲:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل افزایش قیمت خودرو یا دولته،یا ..!مدیونی فکرکنی بادلار١۴هزارتومنی پراید ۵هزار دلاری ٧٠میلیون میشه!مدیونی فکر کنی گرانی دلار بخاطر عدم فروش نفت وتحریمه
ناشناس۱۳۲۲۷۷۷۱۲:۰۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
عدم اعدام مسئولین فاسد و رانتخواران و اختلاس گران و مشتی دلال کثیف
ناشناس۱۳۲۲۷۹۷۱۲:۳۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
سلام عليكم قيمت ها در خودرو داره ميره بالا قيمت سهام داره ميره بالا قيمت ها حبابي است تا مردم اندك سرمايه خود را از دست بدهند مثل قضيه موسسات اعتباري كه سود هاي بالا به ملت مي دادند و در نهايت مردم را آوردن كف خيابانها اگر زودتر كسي فكري نكنه حباب قيمت در خودرو و سهام مي شكنه و دوباره قشر متوسط و فقير جامعه به كف خيابان ميان من اعلام خطر مي كنم يكسري ميخوان نارضايتي را عمومي كنند و دارن از ترفند بالا بردن قيمتها براي ناراضي كردن مردم استفاده مي كنند
ناشناس۱۳۲۲۸۰۴۱۲:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
این حرف خودرو سازان که قبلا می گفتن آزاد سازی قیمت خودرو و فروش زیر قیمت بازار نشان داد در این شرایط جواب نمی دهد پس باید دولت خودش حتما در قیمت گذاری دخالت کند .
امیر۱۳۲۲۸۰۵۱۲:۴۹:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل روشنه: مسئولان بی‌کفایت دست در دست ابردلالان.
ناشناس۱۳۲۲۸۱۴۱۳:۰۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
واقعا شرم آوره برای مسئولین که اینهمه هرج ومرج در بازار وجود دارد
حسین۱۳۲۲۸۴۸۱۳:۳۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
والله اگر مردم چندماه این قراضه ها را نخرند این دلال واسطه رانت وگرانی بساطشون جمع میشه واگر مثل جمع آوری دلالان واسطه های طلا وسکه مراجع قضایی دخالت کنند قیمت این قراضه ها شبی پنچ میلیون تومان پایین میاد
ناشناس۱۳۲۲۸۹۷۱۴:۱۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
خودرو سازان اگر قيمت را چندين برابر قيمت فعلي هم كنند نظارتي نيست
ناشناس۱۳۲۲۹۰۷۱۴:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
این نشانه اوج تدبیر و امید در دولت دوازدهم است و البته اگر از وزیر صنعت معدن تجارت که تنها تخصص تائید شده اش لیسانس حقوق ..میباشد انتظاری بیش از این داشته باشیم قطعاً باطل است .
ناشناس۱۳۲۲۹۳۴۱۴:۵۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
پس خودکفا شدن در صنعت خودرو دروغ بود دلار 16تومن پراید 40میلیون دلار 13تومن پراید 60میلیون بیچاره مردمی که به شما دلخوش هستن
ناشناس۱۳۲۲۹۴۸۱۵:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
سیاست های خردمندانه وزارت صمت
ناشناس۱۳۲۲۹۵۵۱۵:۱۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
چون شرکت های خودروسازی با قیمت بازار آزاد و بواسطه دلال ها در بازار فروشنده هستند و دولت هم ذینفع است لذا دلیلی بر نظارت وجود ندارد.
ناشناس۱۳۲۲۹۸۳۱۵:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
..خودرو سازان فشل!
ناشناس۱۳۲۲۹۸۶۱۵:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
خوب بايد پرايد به بالاي يك ميليارد برسه كه بشه قانوني ازش ماليات بگيرند
ناشناس۱۳۲۳۲۵۰۲۱:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
حدودا ۲۰ سال دیگه اتومبیل ۶۰ میلیونی امروز میشه یک میلیارد
شوقی۱۳۲۳۰۰۶۱۶:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
کجاش عجیب است عزیزم دلار ۳ هزار تومان ۲۰۶ قیمتش ۳۲ میلیون بود وقتی دلار شد ۱۳۵۰۰ قیمت ۲۰۶ هم باید حدود ۱۴۰ تومان باشه مگر حساب و کتاب وقتی بر اساس منطق واقعیت میشه عجیب و غریب است!!!!
ناشناس۱۳۲۳۰۱۳۱۶:۲۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
آقای ارودخانی حتما شما نمایشگاه دار هستید وقتی مشتری برای هر کالا نیست آیا کالا قیمتش بالا یا پایین میاید شما پراید که در نمایشگاه داری چندی میدی آیا مدل ۱۱۱ بقیمت ۵۸ میلیون داری یا ۶۴ اگر گفتی ده ها مشتری داری حرف منطقی و معقول بزن شعار و عوام فریبی نکن لطفا
ناشناس۱۳۲۳۰۲۰۱۶:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو چیست؟ چون هیچ نهاد نظارتی در کشورمان از پس لابی و مافیای خودروسازان بر نمی آید آخر عاقبت حمایت این عزیز دردانه های که لوس بار امده اند همین است
كامران۱۳۲۳۰۲۳۱۶:۳۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
يك بار هم كه شده به نفع مردم تعرفه ورود خودرو را نه صفر حداقل كاهش دهيد تا واردات خودرو ارزان و مناسب براي مردم فراهم شود.
ناشناس۱۳۲۳۲۳۹۲۱:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اون موقع هم عزیزم باز دلال سود میکنه نه تو
ناشناس۱۳۲۳۰۲۵۱۶:۳۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
بیچاره نسل بعدی محروم از شغل و خانه و ماشین از دیو دد ملولم و انسانم آرزوست
ناشناس۱۳۲۳۰۴۷۱۷:۰۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
یخچال فریزر ایرانی ساید بای ساید زیر ده میلیون تومن نیست
ناشناس۱۳۲۳۰۵۹۱۷:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو چیست؟ جواب: بی عرضگی!
ناشناس۱۳۲۳۰۷۱۱۷:۳۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل افزایش قیمت خودرو ؟ انحصارگری صنایع توسعه نیافته خودروسازی داخلی آنهم در غیبت رقبای خارجی در بازار کشور ! سوء مدیریتی و.. به گروگان گرفتن مصرف کننده بدون انتخاب با کالای تحمیلی و فاقد استاندارد !!؟؟
ناشناس۱۳۲۳۰۸۳۱۷:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیلش مشخصه اینهمه مطالب نمیخواهد. «بی عرضگی»
ناشناس۱۳۲۳۰۹۵۱۸:۲۱:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
راه حل مشكل افزايش قيمت خودرو كه نتيجه عدم توان توليد خودروسازان است، آزاد سازي واردات خودرو در يك محدوده خاص زماني تا هنگامي كه خودرو سازان بتوانند توليد شان را افزايش دهندونياز به واردات نباشدبويژه خودروهاي كار كرده زير سه سال از برند هاي خوب مانند هيوندا،تويوتا،مزاد وغيره است
علی۱۳۲۳۱۰۵۱۸:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
یک اتحاد ملی لازمه که یک بار برای همیشه دست دلالان خودرو قطع بشه و دیگه هیچکس ماشین رو تبدیل به کالای سرمایه ای نکنه ، تن به خرید خودرو حتی یک ریال بالاتر از قیمت کارخونه ندهیم و ریشه این گرونی رو بخشکونیم
ناشناس۱۳۲۳۱۱۷۱۸:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
رانت و دزدی مسئولان
ناشناس۱۳۲۳۱۴۰۱۹:۲۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
سوال: دلیل افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو چیست؟ جواب: بی کفایتی، .. ، بی .. و بی لیاقتی مسؤلین است
معلم اقتصاد سیاسی۱۳۲۳۱۴۹۱۹:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
با اقتصاد وابسته به نفت، تحریم و رکود و سیاست خارجی فعلی چه انتظاری دارید.
ناشناس۱۳۲۳۱۵۹۱۹:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
یعنی این مملکت صاحاب نداره هر بیجایی میخوان میکنن و مسئولین فقط حرف و ادعا قیمتها هم تثبیت شد و رفت هیچ چیزی هم تو مملکت پایین بیا نیست
عباس۱۳۲۳۱۷۲۲۰:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
یغما از جیب ملت برای تامین مخارج دولت بی کفایت
سعید۱۳۲۳۱۸۲۲۰:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
دلیل فقط بی عرضگیه مسئولینه فقط همین
ناشناس۱۳۲۳۱۸۴۲۰:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
بعد .. وارد فاز ارز و طلا و سکه میشویم دقت کنید مخارج دولت و حقوق مسئولین هم بالاست و مردم باید هزینه بدهند (مالیات ،گران شدن بنزین ،بی ارزش شدن پول ملی) اقتصاد ما با این پیکره دولت و دستمزد بالای مسئولین مجبور به تورم است
ناشناس۱۳۲۳۱۹۰۲۰:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
همواره خشت اول تورم و کم ارزش پول ملی با خودرو انجام میشود هر وقت خودرو گران شد نگران بعدش بودم برخی هم میدونند و ثروتشون را افزایش میدن
حسن۱۳۲۳۲۳۳۲۱:۳۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
زیاد نگران نباشید.فردا انشاالله رئیس جمهور محترم و هیئت دولت همه مشکلات رو یک روزه حل میکنن.این هم یکی از میوه های باغ برجامه که انشاالله به زودی کام همه مردم رو شیرین میکنه.زیاد نگران نباشید.انشاالله همانطور که پس از تصویب برجام میلیونها نفر به استقبال ظریف و هیئت مذاکره کننده رفتن و از اونا تشکر کردن، اونها هم با ارزان کردن خودرو از شما تشکر میکنند!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین