بیژن خراسانی: برخی ورزشکاران مهاجر اسیر دشمنان شده‌اند

گروه ورزشی الف،   3981117123 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور با اشاره به مهاجرت برخی از ورزشکاران کشور گفت: تعدادی از این افراد اسیر دست دشمنان شده‌اند و باید متوجه بودند تا دچار غفلت نمی‌شدند.

بیژن شفیع خراسانی در مصاحبه با فارس در بجنورد با اشاره به پیشینه ورزش کارگری در کشور اظهار کرد: ورزش کارگری و کارگران دارای سابقه طولانی‌مدت در کشور بوده و بسیاری از پیشکسوتان تیم‌های ملی نیز از همین حوزه ورزش کارگری بوده‌اند.

وی از تأسیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در سال ۹۱ خبر داد و گفت: نگاه این فدراسیون ایجاد و همگانی کردن ورزش در قشر کارگران و خانواده‌های آنان بوده و ایجاد انگیزه را با مسابقات قهرمانی انجام داده است.

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور افزود: نگاه دنیا به ورزش کارگری برای ایجاد سلامت، نشاط و ارتقا بازدهی کارگران است اما در کشور چنین نگاهی وجود ندارد و فقط بر کار کارگر تمرکز می‌شود، درحالی‌که با پرداختن به ورزش می‌توان سلامت کارگر را تضمین کرد.

وی با تأکید بر وجود فاصله میان نگاه به ورزش کارگری در کشور نسبت به وضعیت مطلوب، تصریح کرد: تاکنون به شرایط مطلوب در این فدراسیون نرسیده‌ایم اما مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری امور هستند اما بخش زیادی از صنعتگران کشور که با کارگران در ارتباط هستند، نگاه مهربانی با ورزش کارگری ندارند.

خراسانی وضعیت حضور بانوان کارگر در این فدراسیون را کمتر از آقایان دانست و افزود: بانوان کارگر به میزان  40 درصد حضور آقایان در ورزش‌ها کارگری، فعالیت دارند زیرا حامی خاصی ندارند و تبلیغ ویژه‌ای انجام نمی‌شود و وضعیت سخت‌تری از آقایان دارند.

وی درباره کمک سایر نهادها و دستگاه‌ها به فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: بسیاری از بودجه‌های بهداشت و درمان، می‌تواند صرف پیشگیری از بیماری‌ها شود که ورزش عامل اصلی در راستای پیشگیری از بروز بیماری در کشور بوده و در صورت سلامتی جامعه 50 میلیون نفری کارگری کشور، سلامت همه جامعه می‌تواند تضمین شود.

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری کمک‌های بودجه‌ای و اعتباری از سوی وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون را خلاف قوانین بیان کرد و ادامه داد: طبق قانون فقط وزارت تعاون و حامیان می‌توانند در بودجه‌ها و اعتبارات کمک کنند اما وزارت ورزش در هماهنگی‌ها و کمک‌های غیرمالی حضورداشته‌اند.

وی از فعالیت دو تیم ملی منتخب کارگری کشور و منتخب شرکت‌های کشور خبر داد و افزود: تیم منتخب کارگری کشور برای نخستین بار به‌صورت کاملاً کارگری با حضور ۱۲۰ ورزشکار به مسابقات اعزام شد و با کسب ۱۳۸ مدال در جایگاه سوم جهان ایستاد.

شفیع خراسانی همچنین از اعزام تیم منتخب شرکت‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: این مسابقات در خردادماه سال آینده در یونان برگزار می‌شود و ۱۰۰ ورزشکار کارگر کشور به مسابقات روانه می‌شوند.

این کارشناس پیشکسوت ورزشی درباره مهاجرت برخی از ورزشکاران از کشور طی ماه‌های اخیر گفت: مدیران باید نگاه درستی به قهرمانان داشته باشند و اگر ورزشکاری در مسابقاتی همچون المپیک، مقام کسب می‌کند و جوایزی به آن مقام آور داده می‌شود، توجه به ورزشکار معطوف به اهدای جوایز نیست بلکه باید ازنظر عاطفی و روانی نیز بر روی ورزشکاران کارکرد که این اقدام تاکنون انجام‌نشده است.

وی ادامه داد: بسیاری از این ورزشکاران دست پرورنده فعالیت‌های کشور هستند و بزرگ‌شده‌اند اما گاها با بی‌مهری‌ها خالی‌شده‌اند و باید توجه داشت که نباید قهرمانان را از یاد برد و مراقب مربیان و ورزشکاران باشیم.

خراسانی در انتها نیز تصریح کرد: بخشی از ورزشکاران مهاجرت کرده از کشور اسیر دست دشمنان شده‌اند و مطمئن باشند درجایی که رفته‌اند نمی‌توانند دل‌خوشی‌های داخل کشور را کسب کنند و نباید دچار غفلت می‌شدند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۲۷۷۵۱۲:۰۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اسیر کدومه؟خودشون خواستن از فقر ..ی که اینجاست خلاص بشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین