گزارش اختصاصی الف / جزئیات حملات سنگین در جنوب شرق استان نینوا عراق؛ دفع حملات تروریست های داعش در منطقه الحضر پس از ۴ ساعت درگیری های نفس گیر + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981117031

شب گذشته ( ساعت ده و چهل و پنج دقیقه) هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش عملیات گسترده ای را از سه محور از محور مرکزی و جنوب غربی استان نینوا علیه مواضع رزمندگان بسیج مردمی در جنوب شرق استان نینوا انجام دادند.

جزئیات حملات سنگین در جنوب شرق استان نینوا عراق؛ دفع حملات تروریست های داعش در منطقه الحضر پس از ۴ ساعت درگیری های نفس گیر + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش حملات را با  ۳ خودروی انتحاری علیه مواضع نیروهای تیپ ۴۴ بسیج مردمی(انصار المرجعیه) در منطقه الحضر آغاز کردند اما با واکنش قاطع در این محور مواجه شدند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان تیپ 44 بسیج مردمی که در آماده باش کامل بودند با کمک نیروهای اطلاعات فرماندهی نینوا موفق شدند خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به هدف با دوربین های حرارتی شناسایی و منهدم کنند. 

خبرها حاکیست، درگیری های سنگین و نفس گیر رزمندگان تیپ 44 بسیج مردمی با تروریست ها تا ساعت 12 شب نیز ادامه داشت که یگان موشکی و توپخانه وارد عمل شد و مواضع عناصر داعش را به شدت هدف قرار داد که باعث شد عناصر تروریستی در این محور زمین گیر شوند.

به گزارش گروه بین الملل الف، ساعت یک و نیم شب نیز در حالی که عناصر تروریستی داعش متحمل خسارت های سنگینی شده بودند، جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق وارد عمل شدند و مواضع تروریست ها را به شدت هدف قرار دادند و همزمان کاروانی از نیروهای ارتش عراق هم برای کمک به رزمندگان از موصل به منطقه الحضر اعزام شد.

رزمندگان بسیج مردمی پس از سه ساعت درگیری سنگین توانستند شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش را کشته و زخمی کنند و خسارت های زیادی ی به تجهیزات نظامی آنان وارد کنند. سایر تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه درگیری متواری شدند و عقب نشینی کردند. 

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی پس از درگیری های گسترده در نهایت حدود ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه شب موفق شدند  حملات تروریست ها را در منطقه الحضر به طور کامل دفع کنند و آرامش را به جنوب شرق استان نینوا منطقه بازگردانند. 

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری شب گذشته 7 تن از رزمندگان بسیج مردمی به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند؛ تعداد زیادی از تروریست های داعش در جریان دفع حملات به هلاکت رسیدند؛ 

در حال حاضر آرامش در منطقه الحضر برقرار است و نیروهای عراقی در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه حمله احتمالی واکنش نشان دهند؛ بیابانی بودن منطقه الحضر در جنوب شرق استان نینوا، فضا را برای حملات شبانه هسته های خاموش داعش علیه نیروهای عراقی باز کرده است. 

منطقه «الحضر» در نزدیکی مرزهای شمالی استان صلاح الدین واقع شده و از محور شرقی به جاده راهبردی «بغداد - ترکیه» متصل می شود؛ حومه شمالی، شرقی، جنوبی و غربی منطقه الحضر که بیابانی است به عناصر مخفی داعش آلوده است و تروریست ها حملات خود را از این محور ترتیب می دهند. 

عمده مناطق مرکزی و جنوبی استان نینوا بیابانی است و محل مناسبی برای تقویت دوباره هسته های خاموش داعش محسوب می شوند؛ منطقه الحضر نیز جزء معدود منطقه پرتراکم در محور جنوبی و جنوب شرقی استان نینوا یگبه شمار می آید. 

به گزارش گروه بین الملل الف، نزدیکی این منطقه به این نقاط بیابانی باعث شده تروریست‌ها چندین عملیات را در هفته های اخیر در این محور انجام دهند اما با واکنش نیروهای بسیج مردمی روبه رو شدند و ناکام ماندند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

    4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    5. وحدت ملی با وعده صادق

    6. کمی دیر نیست؟

    7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    آخرین عناوین