سنای آمریکا ترامپ را از ۲ بند اتهامی استیضاح تبرئه کرد

گروه جهان الف،   3981117002 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با رای مجلس سنای آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از هر دو بند اتهامی خود در قطعنامه استیضاح مجلس نمایندگان تبرئه شد.

سنای آمریکا ترامپ را از ۲ بند اتهامی استیضاح تبرئه کرد

به گزارش فارس، مجلس سنای آمریکا در حال رای‌گیری در خصوص استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست. پیش از آغاز این رای‌گیری نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در خصوص آن به سخنرانی پرداختند. چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا و میچ‌مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا آخرین سخنرانان صحن علنی سنا پیش از رای‌گیری بودند.

در ابتدا در خصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت رای‌گیری شد. در این رای‌گیری 52 نفر از سناتورها ترامپ را تبرئه کردند و تنها 48 نفر به گناهکار بودن او رای دادند. برای رای آوردن استیضاح، 67 سناتور باید ترامپ را گناهکار تشخیص می‌دادند.

سپس در خصوص بند ممانعت از اجرای عدالت در مجلس سنای آمریکا رای‌گیری شد. در خصوص این بند نیز 53 سناتور ترامپ را گناهکار ندانستند و 47 سناتور به گناهکار بودن او رای دادند.

به این ترتیب ترامپ از هر دو بند استیضاح تبرئه شد.

روند رای‌گیری در خصوص بندهای استیضاح کاملا حزبی بود و سناتورها جز در یک مورد بر اساس تمایلات حزبی رای دادند. تنها «میت رامنی»، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص بند اول اسیضاح رای به گناهکار بودن ترامپ داد.

مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 میلادی به استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در اجرای عدالت (کارشکنی در کار کنگره در مسیر تحقیقات استیضاح) رای داد. مجلس نمایندگان آمریکا دارای اکثریت دموکرات است. در پی این رای مجلس نمایندگان، استیضاح ترامپ برای برگزاری دادگاه استیضاح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شد.

بر اساس مورد اول، رئیس‌جمهور آمریکا با سوءاستفاده از قدرت خود و تهدید به توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین، خواستار آن شده که دولت اوکراین در خصوص شرکتی که فرزند «جو بایدن»، رقیب احتمالی او از حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری در هیات مدیره آن حضور دارد، تحقیق کند. قصد ترامپ از این اقدام، آسیب زدن به موقعیت بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 ارزیابی شده و این پرونده به اوکراین‌گیت شهرت یافته است.

در خصوص دومین مورد استیضاحی ترامپ هم گفته شده که او در کار دستگاه‌های تحقیق‌کننده در مورد فوق ایجاداخلال کرده است.

ترامپ، پس از «اندرو جانسون» و «بیل کلینتون»، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که استیضاح می‌شود. دو رئیس‌جمهور قبلی با استیضاح از قدرت برکنار نشده بودند.

سناتورهای دموکرات تلاش داشتند شهود بیشتری را به روند دادگاه سنا دعوت کنند اما با رای روز یازدهم بهمن سنا، تلاش آنها ناکام ماند. یکی از این شهود، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید بود که با کتاب اخیر خود خشم دونالد ترامپ را برانگیخته است.

رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدا روند استیضاح را امری حزبی توصیف کرده و گفته دموکرات‌ها از ابتدا هم نمی‌خواستند که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 را بپذیرند.

از ابتدا پیش‌بینی می‌شد که با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا، استیضاح ترامپ در سنا موفق نباشد. 53 کرسی از یکصد کرسی مجلس سنای آمریکا در اختیار اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکاست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۱۵۲۶۰۲:۴۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کسانی که جز حزبشون چیزی نمیبینند چیزی نیستند جز عده ای ..نادان
ناشناس۱۳۲۱۵۶۰۰۶:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
از اول معلوم بود. یک واقعیت را قبول کنید. ترامپ قطعا دور بعد انتخاب میشود و جمهوری خواهان تا ۳ تا ۴ دوره سر کار هستند. راه حل فقط اتحاد درونی و همراه کردن همه مردم با دولت است نه حذف نظرات ..در فضای سیاسی.
ناشناس۱۳۲۱۵۸۶۰۷:۲۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
پس با ترامپ تا 2024
مهرداد رادمهر۱۳۲۱۶۰۱۰۷:۴۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
استیضاح ترامپ ساختگی و نمایشی بود و از همان ابتدای نمایش، نتیجه قابل پیش بینی بود امیدوارم مردم آمریکا به درک درستی از واقعیت های جهان برسند که شخصیت های بی هویت و بی ماهیتی چون ترامپ جهان را به سمت خشونت، جنگ و نابودی سوق می دهند؛ دنیای کنونی بیش از هرچیزی نیازمند آرامش، مهربانی با محیط زیست، هم اندیشی، تعامل و گفتگوی سازنده بین همه کشورها است.ترامپ! یک شخص باج گیر و تاجر مسلک است و کوچک ترین اثر مثبتی برای دنیا و حتی آمریکا نداشته است، برنامه های ترامپ: ایجاد آشوب گسترده در خاورمیانه به بهانه بزرگ کردن ایران، باج گیری از اعراب مرتجع به بهانه دشمنی با ایران، فروش سلاح به اعراب به بهانه نفوذ منطقه ای ایران، در اختیار گرفتن نفت خاورمیانه به بهانه تحریم نفتی ایران و این برنامه ها فقط در راستای تامین خواسته های ثروتمندان آمریکا و صهیونیست های یهودی بوده است در برنامه های ترامپ فقط رسیدن به پول های کثیف و باد آورده بدون در نظر گرفتن قانون، اصول انسانی و اخلاقی نهفته است امیدوارم روزی در آینده نزدیک؛ شاهد مجازات و سزای اعمال ننگین ترامپ در این دنیا توسط پروردگار باشیم. مهرداد رادمهر --- فرزند کوچک ایران زمین
ناشناس۱۳۲۱۷۰۱۰۹:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
نکته مهم این استیضاح وجود دموکراسی به مفهوم واقعی در آمریکا بود. جایی که بخاطر چنین موضوع کوچکی بالاترین قدرت کشور مورد سوال و استیضاح قرار میگیرد. این چنین مواردی در کشورهای جهان سوم در حد یک ایده آل دست نیافتی هست.
ناشناس۱۳۲۱۷۳۴۱۰:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
در جایی که نظرات بر اساس منافع حزبی بیان می شود و اصل بیطرفی رعایت نمیشه، کلمه ی "تبرئه" را نباید بکار برد
ناشناس۱۳۲۱۷۶۴۱۰:۱۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
این رای قابل پیش بینی بود. ترامپ ..علی رغم ایجاد هزینه های زیاد بین المللی برای کشور امریکا(کاهش محبوبیت امریکا در بین شرکای سنتی از جمله اعراب ، اروپایی ها، کانادا و..)ایجاد کرده است ولی هرگز حاضر نمی شوند رئیس جمهور هم حزبی خود را با استیضاح کنار بکشند که قطعا نتیجه آن روی کار آمدن رئیس جمهوری دمکرات خواهد بود.
ناشناس۱۳۲۱۸۱۰۱۰:۴۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
لامصب چقدر موفقه ..
ناشناس۱۳۲۲۰۲۷۱۳:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
با ترامپ تا2024 . قابل توجه برنامه ریزان سیاسی و اقتصادی.
ناشناس۱۳۲۲۰۳۶۱۳:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
یه ساندیس بدین به نانسی ..فشار خونش نیوفته
ناشناس۱۳۲۲۰۵۱۱۳:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
او به تمام آرزوهاي خود خواهد رسيد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین