ایرانیان منتقل شده از ووهان چین در قرنطینه هستند

گروه اجتماعی الف،   3981116122

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون و تا این لحظه از تمامی موارد مشکوکی که نمونه اخذ شده، هیچ مورد مثبتی دال بر ابتلای فردی به بیماری ناشی از کروناویروس در کشور نداشته‌ایم.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت انتقال ایرانیان مقیم شهر ووهان چین به ایران، ضمن رد شایعاتی مبنی بر عدم قرنطینه و مراقبت‌های بهداشتی این تعداد از هموطنان، اظهار کرد: بامداد امروز، هموطنان ایرانی مقیم ووهان چین با هماهنگی‌هایی که قبلا از طریق دستگاه دیپلماسی، وزارت بهداشت و دولت چین انجام شده بود، از طریق پرواز اختصاصی وارد کشور شدند.

 وی افزود: در این رویداد، 57 نفر از هموطنانمان که مایل بودند در این شرایط به کشور بازگردند، از طریق این پرواز امروز صبح وارد کشور شده و پس از انتقال به یکی از مراکزی که از قبل درنظر گرفته بود (خارج از محوطه فرودگاهی) بعداز بررسی‌های اولیه، به محل اسکانی که قرار است، دوره قرنطینه خود را به لحاظ بهداشتی طی کنند، منتقل شدند.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد: این عزیزان به همراه اعضای تیم اعزامی که از خط قرنطینه داخل هواپیما عبور کرده بودند، همگی در یکی از مکان های مناسبی که برای آنها در نظر گرفته شده بود، تحت مراقبت‌های بهداشتی هستند و به هیچ وجه موضوعی که در فضای مجازی توسط افراد ناشناس شایعه شده، صحت ندارد.

 وی افزود: براساس پروتکل‌هایی که تدوین شده، معاینات روزانه آنها انجام شده و در سه روز آینده، آزمایش PCR نیز برای تشخیص کروناویروس از آنها گرفته خواهد شد. همچنین، براساس پروتکل‌ها، مراقبت‌های بهداشتی از این افراد ادامه خواهد داشت تا زمانی که همکاران ما در معاونت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سلامت آنها را به صورت قطعی تایید کنند. زمانیکه سلامت این عزیزان تایید شود، از قرنطینه خارج خواهند شد و به آغوش خانواده‌ها بازخواهند گشت.

 وی درخصوص شایعاتی مبنی براینکه پرسنل پرواز وارد قرنطینه نشده و در پرواز بعدی شرکت کرده‌اند، گفت: این پرواز بلافاصله بعداز پیاده شدن مسافران ایرانی برای انتقال سایر مسافرین به بغداد پرواز کرده و بعداز آن به دمشق پرواز خواهد کرد، ضمن اینکه کلیه کادر پرواز لباس و پوشش ایمنی بر تن داشتند و از خط قرنطینه داخل پرواز هم عبور نکرده بودند و قاعدتا نیاز به قرنطینه نداشته اند. هنگام بازگشت از دمشق هم براساس پروتکل‌ها تحت مراقبت قرار خواهند گرفت، اما قطعا نیاز به قرنطینه با مشخصات قرنطینه دانشجویان انتقال یافته از چین، نخواهند گرفت.

جهانپور در پایان عنوان کرد: تاکنون و تا این لحظه، از تمامی موارد مشکوکی که نمونه اخذ شده، هیچ مورد مثبتی دال بر ابتلای فردی به بیماری ناشی از کروناویروس در کشور نداشته‌ایم و شواهد آزمایشگاهی هیچ یک مثبت نبوده است. موارد مشکوک احتمالی بررسی خواهند شد و این بررسی ها ادامه دارد و هر زمانی که مثبت بودن آزمایش هریک از افراد تایید شود، اعلام می شود تا رسانه های عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین