پزشکان به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی

گروه اقتصادی الف،   3981116017 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هدف‌گزاری پزشکان برای افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی درحالی است که حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۹ افزایش زیر ۲۰ درصد خواهد داشت. افزایش غیر متعارف تعرفه‌های درمانی سال ۱۳۹۹ به صلاح نیست و هزینه‌های زیادی را متحمل کشور و بیمه‌ها می‌کند.

پزشکان به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی

به گزارش الف، به استناد بند (الف) ماده «۹» قانون احكام دائمی كشور، شورای عالی بیمه سلامت كشور مكلف است هر ساله قبل از تصویب بودجه سال بعد، نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای كلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تشخیصی در كشور اعم از دولتی و غیر دولتی و خصوصی با حق فنی یکسان اقدام و مراتب را برای تصویب به هیات وزیران ارائه کند. شورای عالی بیمه متشکل از کار گروهی با ۹ عضو است. نمایندگان ۴ سازمان بیمه‌گر پایه، معاون رئیس جمهوری، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت رفاه، نماینده وزارت بهداشت و نماینده وزارت اقتصاد ازجمله اعضای این کارگروه هستند که تعرفه‌ها را تعیین و به دولت پیشنهاد می‌دهند.

۲۸ اسفند ۹۷ بود که تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۹۸ به تصویب هیئت دولت رسید و از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد؛ طبق تعرفه‌های جدید، نرخ خدمات تشخیصی درمانی بخش دولتی ۱۱ و بخش خصوصی ۱۳ درصد افزایش داشت. همزمان با اعلام تعرفه‌ها موجی از انتقادات و اعتراضات، روانه دولت و وزارت بهداشت شد؛ و روسای نظام پزشکی بیش از ۱۳ شهرستان در قالب مصاحبه یا نامه نسبت به این موضوع اعتراض کردند. 

اعتراض پزشکان به نرخ تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۹۸ با واکنش‌ها و مخالفت‌های نمایندگان مجلس و برخی اقتصاددان‌های حوزه سلامت مواجه شد. حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره گفت: «میزان تعرفه‌های خدمات درمانی باید کنترل شود و افزایش تعرفه‌های سال ۹۸ امکان‌پذیر نیست». حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم با بیان اینکه اعتراض پزشکان به تعرفه‌های درمانی قابل قبول نیست، گفت: «افزایش ۱۱ درصدی تعرفه‌ها برای مردم زیاد است و بسیاری از بیماران توان پرداخت آن را ندارند؛ پزشکان درآمد کافی دارند و نباید به این موضوع اعتراض کنند».

درنهایت با توجه به افزایش مخالفت‌ها و پافشاری دولت بر تعرفه‌های ابلاغی، تلاش پزشکان برای افزایش تعرفه‌های سال ۹۸ بی نتیجه ماند. البته طی سال ۹۸، نمایندگان سازمان نظام پزشکی بارها با استفاده از تربیون‌های مختلف نسبت به نرخ تعرفه‌ها اعتراضاتی داشتند. اما این پایان کار نبود. آبان ۹۸ و هم‌زمان با بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور با بیان اینکه تعرفه‌های خدمات درمانی فعلی فاصله قابل توجهی با میزان واقعی آن‌ها دارد، گفت: «با تعیین قیمت واقعی خدمات درمانی حداقل معلوم می‌شود که پزشکان برای سلامت مردم یارانه می‌پردازند».

ادعای مذکور درحالی توسط رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح شد که بر اساس آمارها بعد از اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه‌های خدمات درمانی رشد قابل توجهی داشت؛ در آغاز طرح تحول سلامت، نخستین پیشنهاد وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه برای افزایش انگیزه جامعه پزشکی، افزایش نرخ تعرفه‌های خدمات درمانی بود؛ در نهایت با اجرای طرح تحول سلامت و به واسطه افزایش ضریب تعرفه خدمات پزشکی (k) قیمت خدمات درمانی ۲.۲ برابر شد! مجموع دستمزد پرداختی به پزشکان هم در سال ۹۵ نیز نسبت به سال ۹۲، سه و نیم برابر شد.

پزشکان به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی

۲۳ آبان ۹۸ مهدی مطهری، رئیس کمیسیون مشورتی تعرفه و بیمه شورای عالی نظام پزشکی، برآورد نهایی این کمیسیون درباره افزایش تعرفه پزشکان عمومی را اعلام کرد. بر اساس صحبت‌های این مقام مسئول در سازمان نظام پزشکی برآورد نهایی حداقل هزینه تمام شده یک ویزیت برای پزشکان عمومی در شهر تهران مبلغ ۴۷ هزار ۵۹۲ تومان استخراج شده است. ویزیت ۴۷ هزار تومانی برای پزشکان عمومی در سال ۹۹ در مقایسه با نرخ ویزیت سال ۹۸ پزشکان که ۲۵ هزار تومان بود، نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی در این بخش دارد. موضوعی که واکنش‌های زیادی را در چنده وقت گذشته به همراه داشته است.

افزایش بیش از ۱۱ درصد تعرفه‌های خدمات درمانی پذیرفته نیست

در همین راستا، سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر ما بیاییم تعرفه‌های خدمات درمانی و ویزیت پزشکان را در سال ۹۹، ۱۰۰ درصد افزایش دهیم این پول در واقع از جیب مردم می‌رود. وقتی درآمد مردم کاهش پیدا کرده و درآمد کسانی که حقوق بگیر هستند، ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده ولی از آن طرف هزینه‌ها ۴۱ تا ۵۱ درصد و در برخی موارد بیشتر افزایش یافته است؛ این با چه منطقی جور در می‌آید که پزشکان انتظار افزایش بالای ۱۱ درصد تعرفه‌های خدمات درمانی و ویزیت خود را باشند».

بیمه‌ها توان مالی افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی را ندارند

باید توجه داشت که بیش از ۷۵ درصد بار مالی افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی متوجه دو بیمه‌گذار بزرگ، یعنی سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت می‌شود. بیمه‌گذارانی که درگیر اوضاع نابسامان اقتصادی هستند. به طوری که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی ورشکستگی سازمان تأمین اجتماعی را در دهه آینده محتمل دانسته است. درحال حاضر هم سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان بابت صورت حساب‌ها به دانشگاه علوم پزشکی، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها بدهکار است. با توجه به موارد گفته شده، بدیهی است که افزایش تعرفه‌های درمانی سال ۱۳۹۹ به صلاح نیست و هزینه‌های زیادی را متحمل کشور و بیمه‌ها می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۹۹۷۷۰۸:۴۲:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مردم توان پرداخت ندارند
ناشناس۱۳۲۰۱۴۷۱۰:۳۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این همه پول میگیرن. چشونه واقعا؟ دونبال چین؟ مگه می خوان طلا بخورن؟ خسته شدیم بابا. این پزشکای پولکی را نخواستیم. پزشک آدم می خوایم نه پزشک پول خوار. رذالت هم حدی داره
ناشناس۱۳۲۰۴۳۰۱۳:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برای بنزین هم چند ماه پیش ی عده پست گذاشتند مردم توان پرداخت ندارند اما اتوبانها هر روز شلوغ تر میشه-در ضمن بنده ماشین ندارم با دوچرخه قسطی تردد میکنم یه وقت نگید شکم سیر بود آمد کامنت گذاشت.
ناشناس۱۳۲۰۴۵۱۱۳:۲۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آقا جان از خارج پزشک بیارید هزینه های مردم کمتر میشه این پزشکان با پول و امکانات مردم تحصیل کردند حالا هم دارن پدر مردم را در می آورند دیگه از بی پولی دکتر هم نمی توانیم برویم
ناشناس۱۳۲۱۴۷۳۰۰:۳۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کجایی برادر؟ویزیت پزشک تو اربیل و سلیمانیه 60 دلار پزشکای افغانستانی که ایران با سهمیه اتباع خارجی درس خوندن همه از ایران مهاجرت کردن رفتن افغانستان چون ویزیت پزشک ایرانی 2دلار و ویزیت پزشک افغانستانی 35 دلار ،از کجا میخوای پزشک بیاری؟نکنه از آمریکا با ویزیت 250 دلاری؟ این مزخرفات ایران بهشت پزشکان رو برای عوامی مثل ما درست کردن
ناشناس۱۳۲۰۴۵۸۱۳:۲۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ب قول ظریف:خودمان اینطور انتخاب کردیم!حقوق کارگر درماه15درصدافزایش...حقوق پزشک 100درصد در دقیقه...
ناشناس۱۳۲۱۸۷۳۱۱:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اینها چیزیه که رسانه به خورد شما میده ،واقعیت چیز دیگه ست ،ویزیت پزشک هرسال 2 تا 3هزار تومن افزایش پیدا کرده ،کی 100درصد افزایش داشته که امسال دومیش باشه،تعرفه جراحی آپاندیس الان 80هزارتومنه یعنی کمتر از یه چلوکباب ،درخواست 100درصد افزایش برای اینجور تعرفه هاست ،دستمزد جراح از نخ بخیه و دستکشای مصرفی کمتره ،خنده دار نیست،اینهارو که به شما نمیگن ،میان فقط از بیمارستانهای خصوصی شمال تهران که خودشون میرن که البته برا خودشون رایگانه براتون حرف میزنن شما بشنو ولی باور نکن ،این نیز بگذرد ،یه روز اتاقهای فکر ضد پزشک بد رسوا ذلیل میشن همونطور که سلبریتیهایی که یه روزی دنباله رو این اتاق فکرا بودن و ضد پزشکان مطلب میزدن الان رسوا دارن میشن ، آبرویی که خدا به پزشکامیده با این توهین و تخریبا گرفتنی نیست یاعلی
ناشناس۱۳۱۹۹۸۸۰۸:۵۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این افراد بیست برابر استاندارد و صد برابر حقشون حقوق و مزایا دارند بازم سیر نمی شوند.
ناشناس۱۳۲۰۷۹۳۱۵:۳۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
طرف با امید پولدار شدن رفته درس خونده طبیعیه که با طمعی که داره کوتاه نمیاد
ناشناس۱۳۲۰۰۱۰۰۹:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
توان نداشتن بیمه دلیل نمی شود از جیب پزشکان آن را تامین کنیم .تورم پنجاه درصد است .تعرف یازده در صد زیاد شود.آن هم با فشردن گلوی پزشکان بامالیات،لطفا پزشکان را نابود نکنید
محمد۱۳۲۰۱۷۱۱۰:۴۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هموطن عزیز (پزشک محترم) اینکه با مالیات گلوی کارگر و معلم و کارمند فشرده شود هیچ جای اعتراضی ندارد؟!!! ما همگی یک جامعه را تشکیل میدهیم و قرار نیست از کارگر مالیت دریافت شود که زیر پای پرشک سنگ فرش شود.
حمید۱۳۲۰۱۸۰۱۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
از جیب زیاده خواهی پزشکان باید کم بشه. ایران بهشت پزشکاس و درامدشون هم زیاده. تجار نباید وارد حرفه پزشکی بشن حرفه پزشکی باید مال عاشقان خدمت به سلامتی مردم باشه. اگه دنبال پول پارو کردنید لطفا وارد شغل پزشکی نشین
ناشناس۱۳۲۰۳۰۱۱۲:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نابود نمیشن،فقط یه دونه از سفرهای تفریحی شون به خارج رو کم کنن حله.
ناشناس۱۳۲۰۸۱۳۱۶:۰۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
واقعا حیا کنید برای دادن چنین نظری شما یا پزشک هستید یا نماینده پزشکان و ماموریت شما کامنت گذاشتن است فساد گسترده وتعفن بی سوادی پزشکان و تاراج منابع ملی با فرستادن عناصر خود در دولت و مجلس بر همگان اشکار است بزودی به حسابشان می رسیم ..........
ناشناس۱۳۲۰۰۱۴۰۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بالاترین درآمد مال پزشک هاست و این افزایش واقعا بی انصافی هست.همانطور که میدانید اونها مالیات هم نمیدن
ناشناس۱۳۲۰۲۴۹۱۱:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هنرمندان و ورزشکاران چی؟؟؟؟آیا 1.5 میلیارد پول گرفتن برای یک فصل آنهم از تیمی دولتی انصاف است؟؟!!
جعفر۱۳۲۲۲۷۲۱۸:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
مقصر دولت هست نه پزشکان. معلوم نیست دولت چه نقطه ضعفی پیش خودروسازان و پزشکان دارد و با این اقشار رودربایستی داره. الان بعضی از پزشکان که زیرمیزی میگیرند و مالیات هم نمیدن شغل دولتی هم دارند و از نزدیکان دولت هستند
ناشناس۱۳۲۰۰۱۹۰۹:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خدا پدر و مادر وزیر بهداست قبلی را بیامرزد که مردم را ببچاره کرد و رفت دنبال ثروت اندوزی
ناشناس۱۳۲۰۰۲۱۰۹:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اگر سری به مطب ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و رادیولوژی های بخش خصوصی بزنید، متوجه خواهید شد که چقدر نسبت به سابق خلوت تر شده اند. مردم خیلی وقت است که توان پرداخت پوله ای کلان بابت سلامتی خود را ندارند. آنهایی که تقاضای افزایش تعرف های پزشکی را کرده اند، یا نابینا هستند، یا در جمع توده مردم حضور ندارند و یا بویی از انسانیت نبرده اند.
ناشناس۱۳۲۰۰۲۳۰۹:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
با تعرفه های موجود باید حداقل تا پنج سال افزایش نداشته باشد.
ناشناس۱۳۲۰۰۴۷۰۹:۳۳:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشکان بابت فروش دارو پورسانت هم می گیرند و مالیات هم نمی دهند . کسانی را که در مجلس پزشک هستند و برای درآمد خود و هم کیشان فاسدشان حرص می زنند را با لگد از مجلس بیرون کنید .
ناشناس۱۳۲۰۲۷۱۱۱:۴۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این دوره به پزشکان رای ندید
عجایب شهر۱۳۲۰۰۸۲۰۹:۵۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خب پزشکان درخواستی دارند دولت به صورت بی طرف باید بررسی کند همان طور که درخواست کارگران و کارمندان و غیره را بررسی می کند. دلیلی نمیشه چون اونها قدرت دارند حرفشان به کرسی بنشیند.
ایلامی۱۳۲۰۱۶۵۱۰:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
همین الان زندگی لاکچری و آنچنانی مختص پزشکان است. همه ما در میان فامیل پزشک داریم و سطح زندگی و خونه و ماشین و سفر خارج چند بار در سال کاملا مشهوده.
ناشناس۱۳۲۰۲۱۵۱۱:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دقیقا، بنده پزشک متخصص متولد 1367 می شناسم که از عموی بنده یه واحد آپارتمان به مبلغ 950 میلیون تومن خریده، تازه با ماشین موهاوی آمد بنگاه املاک.
ناشناس۱۳۲۰۵۱۹۱۳:۵۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پرت نگو،یعنی ایشون 31 سالشه و نتیجتا حداقل تا 25 سالگی عمومی خونده،طرحشو رفته باشه 27 سالش شده و تازه امسال متخصص شده،اگرم استریت باشه(که خیلی بعیده و اگرم شده باشه نشون میده خیلی تواناست)نهایتا 2 ساله متخصص شده،کلی هم تعهد خدمت داره، بعد یک متخصص طی دوسال تونسته 2 میلیارد تومن جمع کنه! اصلا تخیلی محضه این حرف. به ما هم بگو ما بریم جاش حاضریم با یک دهمش بسازیم، ایشون اگه وجود خارجی هم داشته باشند و ناشی از توهمات و شنیده های شما نباشند احتمالا خانواده پولداری دارند
علی۱۳۲۰۶۲۴۱۴:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عموی شما این همه املاک رو از کجا بدست آورده ؟
ناشناس۱۳۲۰۲۵۲۱۱:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
البته متخصصین و فوق تخصص ها وگرنه پزشکان عمومی شرایط مطلوبی ندارند
ناشناس۱۳۲۱۲۲۵۲۰:۵۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حسود هرگز نیاسود
ناشناس۱۳۲۰۱۷۵۱۰:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشکان چه خدمتی به ما کردند؟؟ آیا در خارج از این کشور نیز، این همه پول مفت و بی حساب کتاب درمیارند؟؟
ناشناس۱۳۲۰۲۴۳۱۱:۲۷:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
میشه بفرمایید آقایان کیروش و ویلموتس و استراماچونی و کالدرون و.... دقیقا چه خدمت ماندگار و ارزنده ای به این مملکت کردن که میلیارد میلیارد خوردن؟!!!؟
ناشناس۱۳۲۰۱۸۲۱۰:۵۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
امروز خرید تکنولوزی پزشکی با مصرف ارز همراه است و در حال حاضر تامین قطعات یدکی حتی از قیمت خرید دستگاهها گرانتر شده تا چه برسد به انکه تکنولوژی نو خریداری شود .لذا با تاسف فراوان در صورت عدم توازن هزینه و درآمد در ابتدا حذف تعدادی از خدمات و پس از آن بعد از مدتی خروج کل سرمایه از سیستم و تعطیل شدن و بیکاری پرسنل را شاهد خواهیم بود .
ناشناس۱۳۲۰۱۸۳۱۰:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کاش یه ذره اخلاقم داشتن حداقل با این ویزیتی که میگیرن ادم جرات یه سوال ساده هم نداره ازشون
ناشناس۱۳۲۰۶۰۷۱۴:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
فکر کردی پول میدی! این از صدقه هم کمتره، همینکه روی ماه پزشک رو میبینی خدا رو شاکر باش، داره مفت میبینتت.
ناشناس۱۳۲۱۲۵۹۲۱:۲۶:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اگه برات پزشکی تو ایران صرف نمیکنه برو خارج؟؟!! کسی جلوتو نگرفته
احمدی۱۳۲۰۱۹۴۱۱:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بی انصافی است
ناشناس۱۳۲۰۲۳۸۱۱:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مردم خوبی نیستیم با قراردادهای میلیاردی فوتبالیست های زیردیپلم برای ده ماه فوتبال بازی کردن مشکلی نداریم اما چشم دیدن زندگی مرفه برای اقشار تحصیل کرده و باآبرو رو نداریم. صرفا جهت اطلاع من خودم یک مهندس عالیرتبه ام و از لحاظ تاریخی دشمن شماره1 پزشکان اما واقعیت رو گفتم
ابو۱۳۲۰۲۹۳۱۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مشكل نمايندگان مجلس هستند كه بجاي طرفداري از حق محرومان جامعه به اقشار مرفه بيشتر توجه دارند كه البته بر مي گردد به انتخاب ما مردم كه بايد به افراد دلسوز و انقلابي راي بدهيم نه افراد مرفه بي درد .
علی۱۳۲۰۶۲۹۱۴:۳۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حق محرومان جامعه در سه برابر شدن قیمت بنزین مطرح نبود؟؟؟؟ در تورم افسارگسیخته مطرح نبود؟؟؟ و نمونه های بسیار...
ناشناس۱۳۲۰۹۱۶۱۶:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
متاسفانه لابی پزشکان در مجلس خیلی قدرتمنده و هر کاری دلشون بخواد انجام میدن وزیر قبلی هم که خدا رو شکر کاری کرد که برخی پزشکها دیگه خودشون رو از مردم جدا کردن و از یه قشر دیگه میدونن و زیر میزی و درآمدهای آنچنانی رو حق خودشون میدونند
ناشناس۱۳۲۱۲۸۵۲۱:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
واقعا انتخابهای دیگری هم داریم؟یا داشتیم؟
ناشناس۱۳۲۰۳۶۰۱۲:۳۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حیف به ان قسم دروغی که می خورند ومدرک دکان دریافت می کنندتا ملت را بدوشند
امین۱۳۲۰۳۷۱۱۲:۳۹:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این کشور چیش سر حسابه که درمانش باشه...
ناشناس۱۳۲۰۳۸۱۱۲:۴۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
جالب است بدانید حقوق یک استاد دانشگاه در ایران با مدارج بالا و دو دهه تجربه 500 دلار است یعنی تقریبا 30 تا 50 برابر کمتر از خیلی از کشورهای دنیا ولی این پزشکان هر روز برای جیب خالی مردم کیسه جدید تری می دوزند
ناشناس۱۳۲۱۰۹۲۱۹:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آمار های جفنگ .. بودن این حرف همین بس که میانگین درامد سالانه استادیار اونم توی امریکا و نه مثل حرف این دوست .. خیلی از کشورهای دنیا،60 هزار دلاره
ف.خ۱۳۲۱۳۰۷۲۲:۱۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تازه این حقوق هیـًت علمی است چه برسد به حق التدریسی های ساعتی
ناشناس۱۳۲۰۳۹۵۱۲:۵۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بیشتر این آقایون با عدم نصب کارتخوان در مقابل قانون ایستاده اند.
ناشناس۱۳۲۰۹۵۴۱۷:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بد میکنن در مقابل قانون می ایستند
م.ر۱۳۲۰۵۰۳۱۳:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هرروز چه چیزتازه میشنویم آهای دولتی ها آهای نماینده مجلسها برید یه نگاه به بازار خودرو کنید مگه نابینا هستید یاخودتون را زدید به بی خیالی ..سیل سیستان وبلوچستان اومد ولی بازار خودرو را داره آب میبره
ناشناس۱۳۲۰۶۰۱۱۴:۲۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در ایران ویزیت متخصص در مطب سه دلار است! و در امارات 95 دلار و عراق پنجاه دلار حتی افغانستان هم بیست دلار است، پزشکی کالایی لوکس است مانند طلا و کتاب تعرفه در همه جای دنیا ثابت و پذیرفته شده است و دولت و ملت باید هزینه برای سلامتشان بدهند بخصوص که یک پزشک عمرش و جوانی اش را برای همین ملت گذاشته( برخلاف آقازاده ها و بازاری ها و کاسب کارها و کارمندان بانک که وام مفت گرفتند و خانه ی مفت نشستند، و برخلاف.. ها که خانه و ملک مردم را بدون مالیات گرفتند) بله برای سلامتیتون باید هزینه کنید. ویزیت حداقلی معادل افغانستان دویست و شصت هزار تومان است.
ناشناس۱۳۲۰۶۱۱۱۴:۲۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
متاسفانه در اخلاقیات هزاران سال پسرفت کردیم زمانی پزشکی آبرویی داشت ولی الان !!!!
ناشناس۱۳۲۰۶۲۶۱۴:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حداقل حقوق سال 98 حدودا برابر 1.5 میلیون تومان هست که اگر ساعت کاری رو 176 ساعت فرض کنیم میشه ساعتی 8500 تومان تقریبا همه ما گذرمون به پزشکان خورده. اگه خیلی خیلی خوب برای مریض وقت بگزارن حدود 10 دقیقه هست که 55000 تومان حق ویزیت پرداخت میشه، یعنی ساعتی 550000 تومان میشه حدود 65 برابر ساعت مقرری وزارت کار!!! پزشکان محترم یه تحقیق بفرمایند اگه در جایی از دنیا اختلاف بین درآمدها تو این حد بود بیان اعتراض کنن
ناشناس۱۳۲۰۷۶۸۱۵:۲۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشكان براي اينكه بتوانند براحتي .. .. .. .. شرايط خودشان رابه ملت بدبخت تحميل كنند ظرفيت پزشكي دانشگاهها راسه قفله كرده اند تا بسرعت ميلياردرشدن خودشان راتضمين كنند!!! به پزشکان بگویید قبول نرخ ویزیت دو برابر شود ولی تعداد ظرفیت پزشک متخصص ده برابر شود و به پرستارها و تکنسینهای اتاق عمل هم اجازه داده شود در طول یک زمان مثلا 8 ساله و در حین خدمت و بدون کنکور با گذراندن واحدهای تخصصی مدرک تخصص پزشکی بگیرند باور کن که می دانند که درامدشان به شدت با فزونی عرضه بر تقاضا کاهش خواهد یافت و قبول نمی کنند و حاضرند اصلا تعرفه هایشان گران نشود این یک سیاستی است که با زرنگی خاص دو گروه قوی در کشور مانند سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا اعمال کرده اند تا با کمبود عالمانه ظرفیت تخصص پزشکی و کارآموزان وکالت بتوانند دستمزدهای دلخواه را به جامعه تحمیل کنند
ناشناس۱۳۲۱۰۵۶۱۸:۴۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هرگونه افزایش دریافتی این صنف باید منوط به شفافیت مالیاتی بالای 90 درصدی این صنف شود!!!
ناشناس۱۳۲۱۰۹۹۱۹:۱۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشكاني كه شاغل در بخش دولتي هستند و اجازه كار خصوصي ندارند و يك سال كارانه عقب هستند.كسي به فكر آنها نيست.
ناشناس۱۳۲۱۱۶۴۲۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
واقعا فکر میکنید چنددرصدازجامعه پزشکی کشور درآمد بالایی دارند؟ منکر درآمد نجومی برخی از پزشکان نیستم. ولی کمی فقط کمی انصاف داشته باشید واین دیدگاه را اصلاح کنید.من کاری به افرادی که با امتیازات خاص وارد این حرفه شده اند ندارم ولی باید بپذیریم که پزشکان قشر لایق و فرهیخته جامعه هستندوغالبا نه سهامدار کلینیک ،درمانگاه وبیمارستان هستند ونه پول پارو میکنند.علاوه براین از بیان مشکلاتشان به خاطر برداشت خاص جامعه پرهیز میکنند وبه قول قدیمی‌ها داخلش خودشون رو کشته وبیرونش دیگران رو. درد ما جای دیگری است ،دلالی،فساد،رانت،اختلاس و..
ناشناس۱۳۲۱۲۶۱۲۱:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشکی =کاسبی بیمار=مشتری
علی۱۳۲۱۲۷۴۲۱:۴۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برید مثل گذشته پزشک پاکستانی بنگلادشی افغان و تاجیک بیارید صحنه را رقابتی کنید و منت پزشکان ایرانی را نکشید
ف.خ۱۳۲۱۳۰۹۲۲:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشک متخصص برای یک نوبت ویزیت در خانه از 400.00 تا 800.000 تومان دریافت میکند لابد کم شان است.
ناشناس۱۳۲۱۴۳۷۲۳:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سلام سال هاست این ها دارند سواری میگیرند. مدیرشون دکتر ، وزیرشان دکتر، بیمارستان و دانش گاه دست خودشون، آمار پذیرش دانشگاه دست خودشون، مجوز دست خودشون و .. حالا بابا نمیشه اینها را کنترل کرد. اینها به درآمد ۲۰ برابری ( حداقل) نسبت به کارگر عادت کردند دیگه نمیشه ..
ناشناس۱۳۲۱۴۹۳۰۱:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ورودی دوره های تخصصی پزشکی را افزایش و ظرفیت ورودی رشته پزشکی را ۴ برابر نموده تا انحصار طبابت شکسته شود.
محمود۱۳۲۱۵۷۱۰۶:۴۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
روداری هم حدی داره والله!
عمار خسروجردی۱۳۲۱۵۹۶۰۷:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
تدبیر و ما ادراک ما التدبیر.
درد۱۳۲۲۰۹۹۱۴:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
برای شهرداری که عوارضش رو تا ۲ برابر یعنی ۱۰۰ درصد زیاد کرد مقاله ننوشتی .. ، همه چیز گران شده ، مگه لگن سازهای ملی خودروهاشون رو دو برابر نکردن مگه دولت بنزین رو سه برابر نکرده مگه کاپشن زمستانی دو تا سه برابر گرون نشده مگه یخچال ۵ برابر نشده مگه دارو این همه گرون نشده مگه بیمه و عوارض و قبض برق و گاز و آب گران نشده، مگه اجاره چند برابر نشده ، هی شرافت شرافت نکنید حناتون رنگی نداره هرچقدر صراف و بنا و املاکی و رستوران دار و لباس فروش وکارمند و دولت و مجلس و شورا شهر و .. شرافت براش مهمه برای پزشک ها هم مهمه»؛ .. ، جرات داشته باشین به یک قصاب و نونوا بگید چرا گرون کرده ..به یک املاکی که برای کاغذ امضا ء کردن چند ده میلیون به جیب میزنه سوسه بیان تا .. هر چند وقت .. یاد گیر دادن به پزشکا میفتین ..
تازه مستضعف۱۳۲۲۲۰۸۱۶:۳۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
_ ما که ديگه آب از سرمون گذشته، این يه ليوان هم روش،مرغ و گوشت و میوه.. که نمیخوریم، دکتر هم نميريم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین