نوری: پرسپولیسی‌ها به جمال شریف قالیچه دادند

گروه ورزشی الف،   3981116012

پیشکسوت استقلال ضمن آرزوی موفقیت برای تیمش خاطره جالبی از داربی سال ۷۳ تعریف کرد که منجر به متوقف شدن بازی و ۳ بر صفر شدن آن به سود استقلال شد.

به گزارش ایسنا،  بیژن حیدری در ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه سوت حساس‌ترین بازی دور برگشت لیگ نوزدهم را در ورزشگاه آزادی خواهد زد. دیدار حساس بین سرخابی‌های پایتخت که شرایط جدولی دو تیم، این دیدار را بیش از پیش حساس کرده است. حضور ۲ مربی جوان ایرانی روی نیمکت ۲ تیم بر خلاف نیم‌فصل اول، انگیزه‌ها را برای کسب ۳ امتیاز توسط هر یک از دو تیم افزایش داده است. پرسپولیس به دنبال حفظ صدرنشینی و افزایش فاصله با سپاهان رده دومی است و استقلال به دنبال انتقام بازی رفت و بازگشت به جایگاه دوم است.

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال گفت‌وگو با ایسنا درباره این بازی گفت: استقلال در این چند هفته بازی‌های زیادی داشته است و فکر می‌کنم مجیدی کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است. البته از این هم نگذریم که استراماچونی تیم شسته و رفته‌ای را تحویل داده و مجیدی هم امانت‌دار خوبی بوده است.

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم آماده‌ای است اما از دیاباته ترس زیادی داشت. ارسلان مطهری شاید به اندازه دیاباته کامل نباشد ولی می‌تواند خلا شیخ را پر کند. همچنین غیبت اسماعیلی، یزدانی و غلامی هم بی‌تاثیر نیست و به نوعی استقلال را تضعیف کرده است. نباید انتظار زیادی از مجیدی داشت و باید به اندازه بضاعت تیم، از او انتظار داشت. مجیدی نمی‌تواند ریسک کند و مدافع بلغاری را در داربی به میدان بفرستد زیرا با وجود تجربه او، جو این دیدار متفاوت است و اولین تجربه بازی در چنین دیداری برای هر بازیکنی می‌تواند شمشیر دولبه باشد.

نوری درباره تلخ‌ترین خاطره‌اش از داربی گفت" سال ۷۴ یا ۷۵ بود که با پرسپولیس بازی داشتیم.  این تیم ۷ سال بود که ما را نبرده بود و با تمام قوا یعنی با حضور نفراتی چون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و ادموند بزیک به میدان آمده بود. تیم ما هم از لحاظ نفری کامل نبود و حدود ۱۳ یا ۱۴ بازیکن تاثیرگذار داشتیم. در آن زمان ۷۰ درصد قدرت پرسپولیس به حضور مهدوی‌کیا بود و سرمربی تیم هم من را مامور مهار او کرده بود. تا دقیقه ۸۵ من یار به یار مهدی بودم و او نمی‌توانست کاری از پیش ببرد. در یک صحنه هر دوی ما کورس گذاشتیم که در تنه به تنه، مهدوی‌کیا به زمین خورد.

وی افزود: داور آن دیدار جمال شریف بود و پرسپولیسی‌ها هنگام آمدن او به ایران، به این داور قالیچه دادند و از او پذیرایی مفصل کردند. او هم با اخراج من در دقیقه ۸۵ بازی جواب محبت پرسپولیسی‌ها را داد. در هنگام خروجم از زمین، احمدرضا عابدزاده از آن طرف زمین به سمت من آمد و در گوشم گفت "محمد، تو پدر تیم ما را در آوردی! مطمئنم با اخراج تو، تیم ما تا یک دقیقه دیگر گل خواهد زد." من هنوز پایم را از پله‌هایی که به سمت رختکن می‌رفت پایین نگذاشته بودم که صدای هوارای هواداران را شنیدم. مهدوی‌کیایی که ۸۵ دقیقه کنترلش کرده بودم، دفاع ما را دور زرده بود و با پاس به بزیک، پرسپولیس را به گل رساند.

این پیشکسوت استقلال در خصوص اتفاقات داربی سال ۷۳ و درگیری در دقایق پایانی و سه بر صفر شدن نتیجه به سود استقلال توضیح داد: بازی با درگیری شروع شد و از اواسط بازی، پرسپولیسی‌ها توپ را فراموش کردند و فقط به فکر زدن پا بازیکنان ما بودند. ما بازی ۲ بر صفر باخته را مساوی کردیم و حتی می‌توانستیم گل برتری را هم بزنیم. در اواخر بازی مجتبی محرمی روی من خطا کرد و و با پا روی کتف من آمد. قلعه‌نویی با محرمی درگیر شد. مجتبی بر خلاف خوب بودنش بیرون زمین، در داخل زمین بازیکنن بداخلاقی بود و باعث شد چنین آشوبی در زمین پیش بیاید. سرانجام نیز هواداران پرسپولیس به زمین ریختند و به همه حمله کردند.

او اضافه کرد: دورین‌های عکاسی و فیلمبرداری تمام عکاسان را شکستند و هیچ چیز را باقی نگذاشتند. تنها یک فیلمبردار بود که فیلم دوربینش را به من داد تا نگه دارم زیرا می‌دانست وسایل ما را نمی گردند اما او این فیلم را هیچوقت از من پس نگرفت. بعد از بازی رای به نتیجه ۳ بر صفر دادند و بسیاری از بازیکنان ما و پرسپولیس را محروم کردند. تیمسار فلاحی پس از بررسی فیلم‌ها به من گفت "خیلی سعی کردیم تو را محروم کنیم اما تو تا دوربین سمت درگیری‌ها می‌آمد، زیرکانه در می‌رفتی". این محرومیت‌ها و جریمه‌ها باعث شد تا ناصر عبداللهی در بازی برگشت به من بگوید که در دفاع وسط به میدان بروم و در آن دیدار آنقدر خوب بازی کردم که تغییر پست دادم و در بازی‌های بعدی نیز به عنوان دفاع میانی به میدان رفتم.

نوری در پایان گفت: آرزوی پیروزی برای استقلال را دارم زیرا اگر نتواند پیروز شود، باید با قهرمانی در لیگ برتر خداحافظی کند. هواداران نیز آرامش خود را حفظ کنند و فقط از تیم خودشان حمایت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین