معرفی جاذبه های گردشگری تور استانبول با آریو پرواز

گزارش بازرگانی،   3981114114

استانبول قطب اقتصادی – فرهنگی ترکیه و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. شهر استانبول ترکیه در دو طرف تنگه بسفر، بین دریای سیاه و مرمره، امتداد یافته است. استانبول را می توان پل ارتباطی آسیا و اروپا از لحاظ فیزیکی و فرهنگی دانست. این شهر را با جمعیتی بین ۱۲ تا ۱۹ میلیون نفر می توان بزرگترین شهر اروپا نیز دانست. استانبول تنها شهر در جهان است که در دو قاره واقع شده است، همینطور تنها شهری است که در طول تاریخ بیش از ۲۵۰۰ ساله اش، پایتخت حکومت های اسلامی و مسیحی بوده است. امروزه، از آن پیشینه درخشان تاریخی بناهای زیبایی از کلیسای ایاسوفیه و دیوارهای اطراف شهر تا مسجدها مناره ها و قصرهای اسلامی به یادگار مانده است. اگرچه امروزه استانبول دیگر پایتخت ترکیه نیست اما از لحاظ اقتصادی و فرهنگی شهری توسعه یافته است و پل ارتباطی با کفایتی بین اروپا و آسیا است.

در محله های سنتی مثل محله “فتیح”، مردها با شلوارهای پارچه ای گشاد و کلاه های اسلامی بر سر برای اقامه نماز به مساجد می روند و زن ها هرگز بدون روسری در انظار عمومی حاضر نمی شوند. این در حالی است که در محله های مدرن مثل خیابان استقلال (Istikbal Caddesi) زنان و مردان جوانی که هرگز در طول عمر خود به مسجد نرفته اند با لباس¬های مد روز در خیابان ها تردد می کنند و در محله های تجاری مثل “شیشلی” کارمندان با مترو به محل کار خود در ساختمان های بلند مرتبه می روند، از فروشگاه ها بزرگ خرید می کنند و آخر هفته ها می توانند تا ساعت ۶ صبح در کلوپ ها به تفریح بپردازند.

خواه برای گشت زنی در “مسجد آبی” و “قصر توپکاپی” یا برای تفریح در کلوپ های شبانه محله “بیگ لو” و بارهای کوچک خیابانی به استانبول سفر کنید، قطعا این شهر زیبا رضایتتان را جلب خواهد نمود. برای مشاهده اماکن تاریخی در محله “سلطان احمد” و گشت زنی با کشتی در تنگه بسفر، اقامت سه تا چهار روز کافی خواهد بود. اما گشت زنی در کوچه پس کوچه ها ی قدیمی و محله های حومه شهر، یک تا دو هفته زمان می طلبد.

 

تور استانبول نوروز

معرفی تور کیش با آریو پرواز

جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضوی‌ مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.
نام جزیره کیش از نظر معنا به مفهوم "تیردان" یا "ترکش" میباشد. این نام ازآن جهت برگزیده شده است که وقتی بر بلندیهای اطراف جزیره می ایستادند چون تیری که در ترکش باشد به نظر میرسید.
برخی از نویسندگان نیز نام قدیم کیش را کیان نوشته اند. افسانه ای میگوید: کیکاوس هنگامی که به فارس رفت تختش در سیراف فرود آمد از این رو احتمال دارد نام کیان از نام سلسله کیانیان گرفته شده باشد.
نیارخوس دریاسالار یونانی در سال 325 قبل از میلاد به فرمان اسکندر مامور شد سفری اکتشافی در دریای عمان و خلیج فارس انجام دهد و نوشته های وی دلالت بر آن دارد که او جزیره کیش را در قرن چهارم قبل از میلاد بازدید کرده است.
آریان مورخ یونانی از جزیره کیش به نام کامتینا یاد کرده و بر این باور بود که در زمان اسکندر مقدونی هنگامی که نیارخوس در خلیج فارس به سیر و سفر پرداخت این جزیره به دو الهه ونوس و مرکور اختصاص داشته است.
در دوره هخامنشی کیش مرکز عمده صید مروارید بین النهرین و هندوستان بوده و بازرگانان بزرگ دنیا به این جزیره رفت و آمد داشتند. تور کیش نوروز


در زمان اتابکان فارس اهمیت کیش به حدی بوده است که والی خلیج فارس در این جزیره سکونت داشت و درآمد کیش از عشریه (نوعی عوارض) کشتی های تجاری مبالغ بسیار قابل توجهی بوده است.
بنابر نوشته های تاریخ نویسان، در دوره ایلخانان مغول نام کیش همیشه در زمره شهرهای بزرگ و مهم چون بغداد، شیراز، بحرین و هندوستان آورده می شده است و ویرانه های باقی مانده از شهر حریره خود گواه این موضوع است. مارکوپولو در سفر به چین و ملاقات با امپراطور و یکی از همسران او مجذوب گردنبندی گران بها آویخته به گردن او میشود که به او گفته شد: این مروارید بسیا زیبا ارمغانی از جزیره کیش می باشد.
در قرن شانزدهم میلادی، پرتغالیها با اهداف تسلط بر بازارهای تجاری هندوستان، اعرابستان و ایران کشتیهای جنگی خود را به اقیانوس هند گسیل داشته و تا دوره صفویه نیز در کیش حضور داشتند.
در سال 1349 کیش مورد بازدید هیات کارشناسی قرار گرفت و با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی مناسب به عنوان مرکز بین المللی توریستی تجاری مورد نظر قرار گرفت و بالاخره در سال 1371 با تاسیس سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره جانی تازه گرفت و دوران توسعه کیش آغاز شد.

آریو پرواز

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین