واشنگتن‌تایمز: چرا هنوز روش‌های هوشمندانه برای کشتن آمریکایی‌ها وجود دارد؟

گروه جهان الف،   3981114083

روزنامه واشنگتن‌تایمز نوشت: ایالات متحده باید با انجام حملات متعارف، نامتقارن و حتی احمقانه این اطمینان را ایجاد کند که همه دشمنان خارجی از ارتش این کشور می ترسند.

واشنگتن‌تایمز: چرا هنوز روش‌های هوشمندانه برای کشتن آمریکایی‌ها وجود دارد؟

به گزارش شفقنا به نقل از واشنگتن تایمز، این روزنامه آمریکایی در وب‌سایت خود نوشت: ایالات متحده به دو روش جنگ نظامی خود را انجام می دهد: «نامتقارن و احمقانه». کمتر کسی با مشاهدات ژنرال بازنشسته هربرت مک مستر،‌ مشاور سابق امنیت ملی ترامپ و از اعضای کنونی هیات مشاوران مرکز قدرت نظامی و سیاسی اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مخالفت می‌کند. اما یک سوال مطرح می‌شود: چرا ما نتوانسته ایم راهبردی را برای شکست دشمنانی که در جنگ نامتقارن با ما هستند،‌ تدوین کنیم؟ به عبارت دیگر، چرا هنوز روش‌های هوشمندانه برای کشتن آمریکایی ها وجود دارد؟

نویسنده این مطلب افزود:‌ من هفته گذشته یک دلیل ارائه دادم: بسیاری از نظریه‌پردازان حزب چپ و راست در کشور ما تفکری منسوخ شده و دوگانه دارند. در ذهن های آنها، ما یا در صلح هستیم یا در جنگ. آنها طبیعتا اولی را ترجیح می دهند و تمایل چندانی به پاسخ اجباری به دشمنان ندارند چرا که ما را در آستانه دومی قرار می دهد. تصرف سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹، بمباران سفارتخانه های آمریکا در بیروت و کویت در سال ۱۹۸۳، اولین حمله به مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳ . ما به این اقدامات همانند اقدامی که مجرمان انجام می دهند، پاسخ دادیم. پس از ان حملات دیگری نیز صورت گرفت، از جمله در سال های ۱۹۹۶، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱.

دلیل دیگر اینکه، چشم انداز جنگ های طولانی مدت و با شدت کمتر ـ که به جنگ های خاکستری شهرت دارد ـ نامطلوب است. همانطور که که باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا پیش بینی کرده بود، «روند جنگ رو به زوال است» و یا برچسبی که بر روی جنگ های ما گذاشته می شود «جنگ های بی پایان». ما در اینجا فقط راجع به فرضیات صحبت نمی کنیم، آزمایش هایی نیز انجام شده است. اوباما گفته بود : «ما از ایده جنگ های بی پایان حمایت نمی کنیم». بنابراین وی در سال ۲۰۱۱ نیروهای ارتش آمریکا را از خاک عراق بازگرداند. سه سال بعد ، دولت اسلامی(داعش) از خاکسترهای القاعده در بین النهرین برخاست و اوباما ناچار شد بار دیگر نظامیان خود را به عراق اعزام کند.

ترامپ نیز قول داد که نظامیان آمریکایی را از جنگ های بی پایان به خانه بازگرداند. با این حال، طی یک سال گذشته گسترش نیروهای آمریکایی در خاورمیانه افزایش یافته است. رقابت شدید برای قدرت ریشه جنگ هاست. از جمله عوامل ناراحت کننده در آمریکا این است که هم دولت و هم نمایندگان و قانونگذاران طبق قانون ایالات متحده اختیار آغاز جنگ را دارند. با این حال، از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، هیچ جنگی که ایالات متحده در آن درگیر بوده با اعلان جنگ کنگره ،‌ آغاز نشده است.

در ادامه این مطلب آمده است: پس از حذف قاسم سلیمانی، دموکرات های مجلس نمایندگان در کنار تعداد اندکی از جمهوری خواهان قطعنامه غیرالزام‌آوری را برای محدود کردن اختیارات جنگی رییس جمهور ارائه کردند. سناتور تام کاتن طی ایمیلی به من گفت: بستن دستان رییس جمهور در این زمان بسیار خطرناک یک سیگنال فاجعه بار برای ایران می فرستد و به آنها چراغ سبز نشان می دهد که به تاسیسات و نظامیان ما حمله کرده و مصونیت ما را از بین ببرد.

آمریکایی ها آنقدر باهوش هستند که بدانند جنگ های این کشور – چه نامتقارن و چه متعارف و چه با هر روش دیگر – احمقانه است. اما باید این ماموریت را در اولویت قرار داد که توهم پایان دادن به جنگ های بی پایان از طریق ایجاد تنش های بیشتر، تکیه بر اقدامات دیپلماتیک به تنهایی و عقب نشینی زودهنگام از میادین مبارزه امکان پذیر نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین