نوبخت: آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است/ ایجاد ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در پاییز امسال

گروه اقتصادی الف،   3981114066 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رئیس جمهور گفت: در پاییز امسال ۸۴۳ هزار فرصت شغلی نسبت به پاییز سال قبل ایجاد شده است.

نوبخت: آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است/ ایجاد ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در پاییز امسال

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به شرایط بودجه کشور اشاره کرد و گفت: دومین سال یک تحریم سخت و بی‌سابقه را پشت سر می‌گذاریم و آخرین آن نفت در برابر غذا بود و افرادی که از انسانیت بوئی نبرده‌اند برای غذا و دارو اجازه نمی‌دهند نفت صادر کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آنها واردات دارو برای بیماران خاص را از ما دریغ کردند اما همه آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ما در میان کشورهای منطقه دکترین بازدارنده را در پیش گرفته‌ایم به هیچ کشوری حمله نکرده و نمی‌کنیم و به کسی هم اجازه نمی‌دهیم به لحاظ نظامی ما را بیآزماید.

نوبخت با بیان اینکه با محدود کردن منابع نفتی بخشی از درآمدهای نفت در بودجه تقلیل پیدا کرد، گفت:  اما ظرف ده ماهه امسال تا ابتدای بهمن براساس گزارشات خزانه منابع ما ۱۱۷ درصد پارسال بوده و ما توانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تمامی پرداخت پرسنل در  ۱۰ ماهه امسال ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل بود و به صندوق بازنشستگی ۱۳۲ درصد پارسال هزینه دادیم درست است در این زمینه افزایش داشتیم اما در سایر منابع صرفه‌جویی کردیم.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا نتوانیم کار عمرانی و اجرایی انجام دهیم، افزود: در ۱۰ماهه امسال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که ۴۰ هزار میلیارد پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: سیل به ما ۲۱ هزار میلیارد خسارت وارد کرد و ۱۸ هزار میلیارد پرداخت شد که ۱۱ هزار میلیارد از خزانه و مابقی توسط سیستم بانکی پرداخت شد.

نوبخت با بیان اینکه در شهریور ماه امسال تمام مطالبات گندمکاران پرداخت شد گفت: در همین شرایط تحریم با گندمکاران تسویه کردیم، در این شرایط پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شد و تنها ۴۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان علوم‌پزشکی مانده بوده که آن هم پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با همه این شرایط می‌پذیریم سختی‌هایی وجود دارد و تورم از دست ما رفته بود، گفت: در حال حاضر تورم نزولی شده و به ۸ دهم درصد تقلیل پیدا کرد.همچنین بیش از ۸۴۳ هزار فرصت شغلی فقط در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ایجاد و اشتغال افزایش پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد منابع کشور نفت است، گفت: از این چالش یک فرصت ساختیم در آزادراه تهران_شمال که کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و ۶۲ کیلومتر راه در البرز ایجاد کردیم، ۳۲ کیلومتر آزادراه ساختیم و ۵ از جمله همدان، کرمانشاه ، آذربایجان غربی گیلان رت به شبکه سراسری ریلی وصل شدند.

نوبخت خاطرنشان کرد: با سرعت بندر چابهار را به زاهدان متصل می‌کنیم و ۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید ایجاد می‌شود که در این شرایط تحریم همه این خدمات با وحدت و همدلی ایجاد شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۷۸۰۶۱۱:۳۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
خوشبختانه مردم دیگر گول وعده و وعید های دولت روحانی رو نمی خورند و این آمارها رو آمارهای ساختگی می دانند. دولت روحانی رفتنی است، علی برکت الله
تبریزی۱۳۱۸۲۵۵۱۶:۱۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
می دونی چرا مردم ما هر دفعه دم انتخابات..
ناشناس۱۳۱۸۴۳۲۱۸:۵۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
خجالت نمیکشید؟ پرایدو کردید ۶۰ تومن دشمن شادمون کردین این بود تدبیر و امیدتون؟
سعید۱۳۱۸۵۱۴۲۰:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دولت روحانی که بره درم پشت سرش ببنده ولی یه جور میگی این بره انگار اوضاع بدتر نمیشه. در این چند وقته هر روز بدتر از دیروز بوده
تمشک۱۳۱۸۶۰۱۲۱:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دولتهای دیگه راستگو بودن؟؟؟؟دولت قبلی سرآمد .. اختلاس و رکود اقتصادی بود چه زود فراموش کردید
رضا۱۳۱۷۸۰۹۱۱:۴۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
اخوی چرا هذیان میگی؟۸۰۰ هزار شغل تو ۳ ماه معادل ۳ میلیون شغل در سال است که اگر اینطور بود باید کل نیروی کار خاورمیانه را به کار می گرفتیم چون کارگر کم می اوردیم
ناشناس۱۳۱۷۸۱۴۱۱:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
جالب است مثل اینکه هر چه تحریم‌ها سخت تر می شود شغل بیشتر ایجاد می شود حالا چطوری و کجا و چگونه با چه سرمایه‌گذاری و زیر ساخت بماند
ناشناس۱۳۱۷۸۱۵۱۱:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
3 نون اقتصادی کشور نوبخت نیلی نهاوندیان باید دستگیر و محاکمه شوند
ناشناس۱۳۱۷۸۳۳۱۱:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
800 هزار شغل... خب رندش کن بگو یک ملیون ... تو که در آمار دادن استادی... کی به کیه!!! یادش بخیر دوران محمود را مسخره می کردید... الان لابد فرق کرده!!! میگن چوب خدا صدا نداره
ناشناس۱۳۱۷۸۳۴۱۱:۵۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
استاد عزیز . فقط دیروز سمند ملی 6 میلیون در یک روز گران شد . عرق شرم باید بر پیشانی شما بنشیند
ربیعی۱۳۱۷۸۶۲۱۲:۱۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مردم نگران آجیل و گوشت و میوه شب عید نباشند. فقط شب عید بقیشو نگران باشن. دلار هم بخرید ارزون نمیشه
ناشناس۱۳۱۷۸۷۰۱۲:۱۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
ایران خیلی خوبه چون توش هیشکی به هیشکی جواب پس نمیده البته رده های بالا. مثلا معلوم بشه دکتر الکی بودی هیچی نمیشه و بازم دکتر میمونی. از کشورهای سختگیر قانون‌مدار ..
املی۱۳۱۷۸۸۰۱۲:۲۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
من نمیدانم این فرصتهای شغلی برای فرزندان ماهاست یا برای فرزندان ..، آقازاده ها؟ اگر برای جوانان ماهاست ماکه فرصت شغلی نمیبینیم
سیدرضا۱۳۱۷۸۸۵۱۲:۲۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
با سلام واحترام "در ۱۰ماهه امسال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که ۴۰ هزار میلیارد پرداخت شده است." نمیدانم این آمار چقدر صحت دارد ولیکن ما که حدود 25 سال است درپروژه های عمرانی هستیم،شرایط بدتر از امسال راشاهد نبوده ایم .بطوریکه حقوق پرسنل وکارگران دربخش مهندسان مشاور وپیمانکاران(همان بخش که درکارهای عمرانی کشور هستند) بیش از 6 ماه است پرداخت نشده. وهر روز شاهد بیکاری بیشتری از همکاران در نظام عمرانی ومهندسی کشور هستیم.البته میدانیم که عامل اصلی آن تحریم وکمبود نقدینگی است لیکن بدلیل سوء مدیریت وعدم تخصیص منابع درآمدی کشور به بخش تولید وعمران ،بیشترین فشار اقتصادی درست بر بخش مهندسی وکارگران زحمت کش وارد شده است.متاسفانه کمترین فشار اقتصادی بر قشر دلال وبازاریان است که اغلب نقش موثری درتولید کشور ندارند.
ناشناس۱۳۱۷۸۹۰۱۲:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
منظور از 840000 شغل دقیقا چیه راننده.تاکسی اینترنتی،. یا بازاریابی شبکه ای، یا اشغال جمع کنی یا اهن قزاضه جمع کنی
ناشناس۱۳۱۷۹۳۷۱۳:۰۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
اين كاهش تورم رو اين آقا از كجا آورده؟ در بحث مسكن كه نابودى مطلق صورت گرفته در بحث فولاد و آهن آلات ساختمانى و صنعتى در ٣ ماه گذشته حدود ٧٠ درصد به تورم گذشته اضافه شده در بحث مايحتاح عمومى هم كه همه مردم شاهد هستند حالا براى اينكه سال ٩٨ را به پايان برسونند قيمت دلارو نگه داشتند اصل ماجرا از اول ٩٩ آغاز ميشه چرا اينقدر دروغ ميگيد؟؟؟!!!؟؟؟
ناشناس۱۳۱۷۹۸۷۱۳:۲۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
ایشون اصلا میدونن که هزار تا فرصت شغلی یعنی چی؟!! که اینجوری عدد میگن در ضمن فرمودن که : "از این چالش یک فرصت ساختیم" میشه فقط یک مورد بیان کنند که چالش را برای مردم به بحران تبدیل نکردن؟!
مجتبی۱۳۱۸۰۲۷۱۳:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
«...همچنین بیش از ۸۴۳ هزار فرصت شغلی فقط در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ایجاد و اشتغال افزایش پیدا کرد..» الان این جناب ما رو چی فرض کرده؟! تو مناظرات ۹۶ که آقای رئیسی می‌گفت سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم، هزار تا بد و بیراه بهش می‌گفتند.
بازنشسته۱۳۱۸۰۴۷۱۳:۵۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
جناب نوبخت تمام فرمایشات اقتصادی شما وتیم اقتصادی دولت دراین شش سال درست نبود وما که به وعده های شما اعتماد کردیم ضرر بزرگی رو متحمل شدیم تو روخدابسه دیگه خسته شدیم
ناشناس۱۳۱۸۰۷۰۱۴:۰۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
کیه که بشماره گزافه هرچه بزرگتر باشه قابل قبولتره راستی نگفتی چند نفر بیکار شدن میخوای آمار بدم
ناشناس۱۳۱۸۱۹۵۱۵:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
.. شما هر 2 3 ماه يکبار يک خبر از نوبخت ميزاريد که ميگه چندين هزار شغل ايجاد ميشه. از شما به عنوان يک رسانه(نسبتا قوي!) انتظار ميره حداقل با ايشون تماس بگيريد دو تا فقط دو تا از اين مشاغل رو نام ببرن شما در خبرتون اضافه کنيد.
ناشناس۱۳۱۸۲۶۳۱۶:۲۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
اشتباه به عرضتان رساندند هشتاد و چهار میلیون و سیصد هزار فرصت شغلی ایجاد شده
ناشناس۱۳۱۸۳۲۴۱۷:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
وقتی آقای قالیباف در میزگردهای انتخاباتی گفت من 800000 شغل ایجاد میکنم جهانگیری مسخره کرد و گفت نمیشه حالا چرا شد کدومشو باور کنیم
ناشناس۱۳۱۸۳۵۳۱۷:۳۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
روحانی قدرت تغییر تیم اقتصادی فعلی را ندارد ونوبخت یکی از ناصالحین تیم میباشد
ناشناس۱۳۱۸۳۷۳۱۸:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
از قدیم گفتند دروغ که .. نیست
ناشناس۱۳۱۸۳۷۶۱۸:۰۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
حتماً ۸۴۰۰۰۰ نفر از وابستگان وفامیلها هستند که توسط مسوولین مشغول بکار شدند وگرنه در جامعه از این خبرها که نیست بر عکس روز به روز تعداد بیکار ها بیشتر می شود
ناشناس۱۳۱۸۳۷۸۱۸:۰۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
منظور ایشان بد برداشت شده منظور ایشان این است که ۸۴۰۰۰۰نفر بیکار شدند اشتباه لپی بوده
ناشناش۱۳۱۸۵۲۰۲۰:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
کاش دروغ نبود از اینکه ایرانیم شرمنده ام تا کی ..
ناشناس۱۳۱۸۶۳۴۲۲:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
این همه کار داریم اما بیکاریم
ناشناس۱۳۱۸۶۳۸۲۲:۲۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
متأسفانه آمار های آقای نوبخت با خوشبینانه ترین احتمال نادرست است ،فارغ از تعداد اشتغالی که بنا بر ادعای وی ایجاد شده که حتما از آمار دولت معجزه هزاره سوم مبنی بر شمول اشتغال در مورد کسانی که دو ساعت در هفته به کاری مشغولند اقتباس شده ، ایشان در مورد معنا و مفهوم و کیفیت اشتغال عمدا تجاهل میکنند ،شغل وقتی مفهوم دارد که با درآمد آن یک زندگی آبرومند اداره شود در صورتی که در حال حاضر حتی افرادی که حدود سی سال سابقه خدمت دارند قادر به اداره یک زندگی کاملا معمولی نیستند.
ناشناس۱۳۱۸۶۴۳۲۲:۳۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
اين شغلها كجا ايجاد شده بفرماييد اونجا بريم ما چند بيكار تو خانواده داريم دنبال كار ميگردند اين ..ها ملت رو مسخره كردن خجالت هم ..
ناشناس۱۳۱۸۶۶۸۲۲:۵۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
تنها کشوری که با رشد اقتصادی منفی نه درصد میتونه این همه شغل ایجاد کنه ایرانه چین و امریکا باید بیان از ما یاد بگیرند
نریمان۱۳۱۸۶۸۶۲۳:۲۱:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
شرکت ما تعطیل شد و بنده با مدرک مهندسی و سابقه بیش از ۲۰ سال حدود یکساله دنبال کار هستم.کاریابیهای متعدد هم رفتم.با اینکه رزومه پر و سابقه مدیریتی و کلی آشنا هم دارم ولی کار نیست. نمیدونم این بنده خدا این آمار و ارقام رو از کجا میاره؟!
ناشناس۱۳۱۸۷۰۰۲۳:۳۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
منظورشان ایجاد شغل شریف بیکاری است
سام۱۳۱۸۷۰۸۲۳:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دمت گرم نوبخت ما فکر می‌کردیم دکترای اقتصاد داری نگو دکترای .. .. گرفتی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین