درباره عدم تایید صلاحیت حدود ۹۰ نماینده مجلس دهم

امیرحسین رحمانی،   3981113146 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره عدم تایید صلاحیت حدود ۹۰ نماینده مجلس دهم

چند هفته قبل سخنگوی شورای نگهبان از رد صلاحیت 90 نماینده مجلس فعلی(اندکی کمتر از یک سوم) عمدتاً بدلیل مسایل مالی خبر داد. چند روز قبل نیز در بررسی صلاحیت دوباره این افراد حدود هفت یا هشت نفر بیشتر نتوانستند تایید صلاحیت شوند. احتمالاً نیز با توجه به صحبت های سخنگوی شورا این عدد تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت.

درباره این مسئله توجه به نکاتی حائز اهمیت است از این باب که شاید منجر به اصلاح امور در راستای بازیابی اعتماد عمومی شود:

*بدون شک عدم تائید صلاحیت حدود یک سوم نمایندگان فعلی بدلیل مسائل مالی باید به مثابه زنگ هشداری باشد که درباره نوع حکمرانی، جایگاه و ساختار نهاد قانونگذاری و تصمیم گیری در کشور تامل صورت گیرد. به نظر می رسد حداقل وقتی نهادهای استعلامی نتایج بررسی های خود را به شورای نگهبان ارسال کردند و سپس در رسانه های عمومی چنین خبری منتشر شد می بایست بلافاصله جلسات متعددی با حضور مقامات و مسئولان برگزار می شد و آسیب شناسی دقیقی درباره این موضوع صورت می گرفت. نگارنده از تشکیل چنین جلساتی خبر ندارد و شاید هم برگزار شده باشد که آینده آن را مشخص خواهد کرد.

* انتظار می رود در این جلسات حتماً به تصور و برداشت افکار عمومی توجه شود. سیستم سیاسی در خلاً تصمیم نمی گیرد و اجرا نمی کند بنابراین برای موفقیت سیاست ها حتماً و اتفاقاً اولویت اصلی باید تلاش برای همراهی مردم باشد. اما چنین موضوعاتی بدون شک اگر همراه با درمان نباشد ضربه عمیقی به باورها و همراهی مردم وارد می کند. 

* اگر مشکل به صورت اساسی و مبنایی حل نشود نمی توان چهار، هشت یا ... سال دیگر دوباره آخر دوره مجلس به مردم اعلام شود فلان تعداد نماینده بدلیل مسائل مالی رد صلاحیت شده اند. این شیوه سیاست ورزی به مرور منجر به فرسایش جدی اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می شود و به جایگاه و اعتبار نهادهای مختلف خدشه وارد می سازد. 

* طبق رویه معمول این احتمال بسیار زیاد است بعد از پایان دوره نمایندگی تعداد بسیار زیادی از این افراد وارد مناصب و پست های دیگر شوند. اما آیا واقعاً چنین افرادی صلاحیت و شایستگی لازم را برای سپردن امانت انجام امور مردم را دارند؟ پاسخ به این سوال مشخص و واضح است. وقتی فردی در منصب قبلی خود امانت دار خوبی نبوده و گرفتار شده تضمینی ندارد دوباره این اتفاق رخ ندهد.

*بهترین پیشنهاد در این باره ورود قوه قضائیه به موضوع و بررسی پرونده این افراد است. همچنین ضرورت دارد نتیجه قطعی دادگاه ها به صورت علنی برای اطلاع عموم منتشر شود.

* اگر چه در وضعیت و شرایط فعلی باید از رد صلاحیت نمایندگانی که مشکلات مالی دارند و از پیشنهاد توکلی و نادران برای محاکمه آنها حمایت کرد اما نباید گذاشت کل فرایند رسیدگی برعکس شود و «سرنا از سر گشادش زده شود». این امر باید تبدیل به رویه معمول قوه قضاییه شود  و نماینده ای تخلف مالی و اقتصادی انجام داد بلافاصله سیستم قضایی با آن برخورد کند و از این بابت هیچ تفاوتی بین مردم عادی و نماینده نباید وجود داشته باشد. 

* با ساختار فعلی که هیات نظارت بر نمایندگان مسئول چنین کاری است هرگز چنین اتفاقی محقق نخواهد شد. بنابراین شاید یکی از اولین اقدامات مجلس یازدهم باید اصلاح همین رویه اشتباه باشد. در غیر این صورت وقتی نظارت صحیحی وجود نداشته باشد و نماینده که دائماً دچار تعارض منافع می شود مصونیت داشته باشد خروجی آن بهتر از وضعیت فعلی نخواهد بود.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۱۳۱۷۹۲۹۱۲:۵۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
خواهشمند است آندسته از نمایندگان فعلی را هم کاندید نشده اند موارد بررسی صلاحیت را هم برای انها انجام دهید تا اگر در بین آنها هن فردی با تخلفات اقتصادی و اخلاقی وجود دارد مشخص سپس کلیه رد صلاحیت شده ها را از نظر قضایی به قوه قضاییه معرفی بفرمایید
ناشناس۱۳۱۸۰۳۱۱۳:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
باید بیشترشون رد میشدن
ناشناس۱۳۱۸۴۹۸۲۰:۲۳:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
واقعا . تعداد زیادی از نماینده های مجلس فعلی صلاحیت نمایندگی ندارن
ناشناس۱۳۱۷۹۳۵۱۲:۵۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
از ریاست محترم قوه قضاییه انتظار داریم قانون از کجا آورده ای را از همین نمایندگان رد صلاحیت شده که موارد تخلفات اقتصادی دارتد شروع بفرمایید چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
پیر دیر مغ بچگان۱۳۱۸۳۵۲۱۷:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
وزارت اقتصاد سایتی را طراحی کند که از این به بعد هر نوع دارایی منقول و غیر منقول و امتیاز و مالکیت معنوی برای خودش یک شناسه پیدا نماید و فقط از طریق شناسه نقل و انتقال و جابجایی ها صورت بگیرد اینکار خاصیت های فراوانی دارد اولا میزان دارایی ها را میشود مشخص کرد ثانیا مالیات ها واقعی میشود گردش وجوه و اموال کنترل میشه و قانون از کجا آورده ای به این ثروت گنج قارونی و افسانه ایی و نجومی رسیده ای را براحتی میتوان شناسایی کرد و بیت المال بازگرداند
ناشناس۱۳۱۷۹۳۹۱۳:۰۲:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
از کسانی که برای دوره بعد انتخاب میشوند و وارد مجلس میشوند باید در ابتدا لیست اموال و دارایی انها را گرفت و درپایان دوره نمایندگی هم دو باره از انها و اقاربشان لیست انوال و دارایی بگیرید
ناشناس۱۳۱۸۳۵۸۱۷:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
قوه قضاییه بدون نوبت و تا قبل از شروع مجلس جدید به پرونده نمایندگانی که فساد . تخلف اقتصادی و اخلاقی دارند رسیدگی و آندسته را که یکی از احکام انها شلاق می باشد در روز شروع بکار مجلس جدید احکام شلاق را با پخش زنده تلویزیونی اجرا کنتد قطعا اینکار در جلوگیری از فساد نمایندگان مجلس بعد و سایر مسولین کشور بسیار بسیار اثر بازدارنده از جرم دارد
ناشناس۱۳۱۷۹۴۴۱۳:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
برای اینکه مجلس کارآمد و محل تصمیم گیری شود، باید کارهای زیر انجام شود: 1) ساختمان فعلی مجلس تعطیل و جلسات مجلس در سالنی کوچک با صندلی های چوبی معمولی مانند مجلس ایتالیا و انگلیس برگزار شود. 2) حقوق نمایندگان مجلس برابر حداقل حقوق کارمندان دولت تعیین شود. 3) در هر زمانی اگر مشخص شود که نماینده ای تخلفات مالی انجام داده، بلافاصله اخراج شود. نماینده مجلس نباید هیچگونه مصونیت مادی داشته باشد. 4) نماینده مجلس باید مصونیت سیاسی داشته و بتواند حرف های خود را بدون دغدغه بیان کند. 5) باید تجارب و تحصیلات نمایندگان مورد موشکافی دقیق قرار گرفته و از ورود نمایندگان بی تجربه و کم سواد به مجلس جلوگیری شود. 6) باید تصمیماتی که این مجلس می گیرد ضمانت اجرایی داشته باشد. 7) باید مطابق قانون همه گروه ها و احزاب بتوانند کاندیدا معرفی کرده و درصورت انتخاب در مجلس حضور داشته باشند.
ناشناس۱۳۱۸۴۶۴۱۹:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
احسنت احسنت احسنت تکبیر
ناشناس۱۳۱۸۵۸۶۲۱:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
۸) باید شدیدترین برخوردها با نمایندگانی که به پشتوانه رای مردم برای خود و فامیلشان از وزرا طلب پستهای بالا و ... می کنندانجام شود.
ناشناس۱۳۱۸۹۷۳۱۰:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
« حقوق نمایندگان مجلس برابر حداقل حقوق کارمندان دولت تعیین شود.» یک حرف عوام فریبانه و البته بی فایده هست. نماینده بایستی درآمدی در حد یک مدیر سطح بالای مملکتی داشته باشد اما: شفاف، پاسخگو ، مسئولیت پذیر ، کارآمد و‌البته دارای اختیارات باشد، مثل هر کشور درست و‌حسابی دیگر.
ناشناس۱۳۱۷۹۴۶۱۳:۰۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
هر ۲۹۰ نفر ( البته سلحشوری خودش که اصلا شرکت نکرد ) باید رد صلاحیت میشدن نه ۹۰ نفر .
ناشناس۱۳۱۸۹۸۹۱۰:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
و شما را که خود را نماینده 100درصد مردم میدانی به تنهایی در مجلس قرار میدادند.!!!!
ناشناس۱۳۱۷۹۵۰۱۳:۱۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
نمایندگان رد صلاحیت شده و مفسد باید به مردم و دادگاه معرفی بشوند.
ناشناس۱۳۱۷۹۶۸۱۳:۲۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مجلس میخواهیم چی کار ؟! پراید شده ۶۴ میلیون مجلس در قعر امور نمی خواهیم مجلسی که فقط به حقوق نجومی خودشون فکر میکنن
ناشناس۱۳۱۸۱۰۴۱۴:۲۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
ساختمان مجلس از طریق مناقصه به فروش برسد و عواید حاصله ، خرج مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گردد
ناشناس۱۳۱۷۹۸۱۱۳:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مجلس به چه دردی میخوره ؟!!!! فقط ماهی ۲۹۰ تا ۳۰ میلیون تومن داره هدر میره
ناشناس۱۳۱۸۰۱۲۱۳:۴۰:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مجلسی که صبح جمعه بفهمه قیمت بنزین ۳ برابر شده به درد ملت نمیخوره
ناشناس۱۳۱۸۱۰۸۱۴:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
از این مجلس ؛ فقط یه کت و شلوار نماینده ها مونده و یه حقوق نجومی براشون
علی۱۳۱۸۱۲۱۱۴:۳۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
و مجلسی که اجازه نداشته باشد به این مساله رسیدگی کرده و احیانا در آن تغییری دهد عدم وجودش به از وجودش است. با این ترتیب مجلس میخواهیم چکار؟!
ناشناس۱۳۱۸۲۸۵۱۶:۴۰:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
طرح تحقیق و تفحص در صحن مجلس تصویب شده نماینده های طراح جرات اجرا ندارند و تهدید و تطمیع شدند به این میشه گفت مجلس
ناشناس۱۳۱۸۱۱۵۱۴:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
خداوکیلی ماهی ۳۰۰ هزار تومان هم زیاده برای این حضرات !
ناشناس۱۳۱۷۹۸۳۱۳:۲۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مجلس تماشاچی نجومی بگیر نمیخواهیم
ناشناس۱۳۱۷۹۹۲۱۳:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
یک تصمیم به درد بخور مجلس که توانسته باشد مشکلی از مشکلات مردم رو حل کرده باشه در طول این ۱۰ دوره مجلس انجام شده باشد نام ببرید
ناشناس۱۳۱۷۹۹۳۱۳:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
بهترین پیشنهاد در این باره ورود قوه قضائیه به موضوع و بررسی پرونده این افراد است. همچنین ضرورت دارد نتیجه قطعی دادگاه ها به صورت علنی برای اطلاع عموم منتشر شود. * اگر چه در وضعیت و شرایط فعلی باید از رد صلاحیت نمایندگانی که مشکلات مالی دارند و از پیشنهاد توکلی و نادران برای محاکمه آنها حمایت کرد اما نباید گذاشت کل فرایند رسیدگی برعکس شود و «سرنا از سر گشادش زده شود». این امر باید تبدیل به رویه معمول قوه قضاییه شود و نماینده ای تخلف مالی و اقتصادی انجام داد بلافاصله سیستم قضایی با آن برخورد کند و از این بابت هیچ تفاوتی بین مردم عادی و نماینده نباید وجود داشته باشد.
یاور ولایت۱۳۱۸۰۱۱۱۳:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
چرا دو رئیس کمیسیون را گزینشی تایید کردند پس؟
ناشناس۱۳۱۸۰۱۹۱۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
کل پستهای مملکت همینه آخرش مشخص میشه عملکردشون چی بوده !
ناشناس۱۳۱۸۰۲۹۱۳:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
چرا دودمان این دزدان فاسد بیشرف را بباد نمیدهید!!!! باور کنید اگر بیشتر تحقیق و تفحص کنید، بغیر چند نفر بقیه هم اینکاره اند. کشور و مردم را خوردند و کسی هم پاسخو نیست!!!!!!!!!! پس قوه قضاییه کجاست و چکار میکند که این دزدان چهار سال آزادانه دزدیده اند و هنوز هم در مجلس نماینده(دزد) هستند!!!!!
ناشناس۱۳۱۸۰۴۱۱۳:۵۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
۹۰ نماینده فاسد بودجه ۹۹ بررسی میکند
ناشناس۱۳۱۸۰۹۴۱۴:۲۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
فاسد بی صلاحیت
ناشناس۱۳۱۸۲۹۰۱۶:۴۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
تازه در بین آنها هم که برای دوره بعد کاندید شده اند قطعا مفسدینی هستند که به این 90 نفر اضافه میشوند 3
ناشناس۱۳۱۸۰۸۴۱۴:۱۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
تا زمانی که طرف نماینده هست که همه ماها داد میزنیم طرف دزده و رانت خوار و باندباز و دنبال منافع خودشه وقتی که رد صلاحیت میشه باز هم داد میزنیم که مجلس فرمایشی هست و کاندیداها فقط باید از خودشون باشن و اجازه صحبت کردن به مخالف داده نمی شه و از این حرفا یه نگاه بندازیم ببینیم با خودمون چند چندیم
ناشناس۱۳۱۸۰۸۹۱۴:۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
حال سوال اینجاست: 1 - مگر نه نظارت شورای نگهبان هم مستمر و هم دائمی ست پس چرا این شورای محترم بعنوان سیستم ناظر و امین، طی دوره نمایندگی احکام آنان را لغو نکرد؟ 2 - تکلیف قوانینی که در این مدت با رای نمایندگان فاقد صلاحیت به تصویب رسیده چه می شود؟ 3 - با این شیوه ناقص نظارتی، آیا سیستم شورای نگهبان کارآمد و کارایی دارد؟
امل۱۳۱۸۱۴۰۱۴:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
حالا یکی بگه اقای سلمان خدادادی تایید شد؟
ناشناس۱۳۱۸۶۶۱۲۲:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
آن دو نماینده که فساد خودرویی داشتند چع برخوردی با انها شد
علی کریمی۱۳۱۸۱۴۳۱۴:۵۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
جناب آقای امیر حسین رحمانی اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی دچار فرسایش جدی شده است لذا اکنون باید فکری برای ترمیم و بازسازی اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کرد.
مهدی۱۳۱۸۱۵۳۱۵:۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
باید تمام نهادهای موازی با مجلس منحل شوند
ناشناس۱۳۱۸۲۲۰۱۵:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
اندر حكايت مجلس دهم !! --------------- --- ميگم كه برادر نماينده ! چهار سال وكالت مان هم تموم شد !! ... اي داد و بيداد ... همين فردا پس فردا انتخاباته !! انگار ديروز بود كه وارد مجلس شديم ، ... كي باور ميكنه ... به سرعت برق گذشت ، انگاري اين چهار سال ، چهار روز بود !! حالا ارزيابي شما همكار نماينده از اين دوره چيه ؟!.. بله ؟! -- چي عرض كنم برادر ! ... هي ي ي ي روزگار بي وفا !! ... فقط مي گويم كه : " مجلس تمام گشت و به پايان رسيد عمر ( البته عمر مجلس دهم ) و ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم !! " فقط همين ... همين و همين !!!
ناشناس۱۳۱۸۳۳۳۱۷:۱۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
نمایندگان منحرف جنسی و فاسد اقتصادی و بیسواد و رانت خوار جایی در مجلس ندارند..
معلم تاریخ۱۳۱۸۳۹۴۱۸:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
رد صلاحیت مطهری جای سئوال دارد.
ناشناس۱۳۱۸۴۵۸۱۹:۲۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
البته آقای قالیباف خودش مشکل نداشته که قائم مقامش با اتهامات سنگین در زندان است. آقای توکلی لطف کنند در مورد این یاور سیاسی خد هم نامه ای بنویسند.
محمدی۱۳۱۸۵۸۵۲۱:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مصوبات مجلسی که یک سوم آن فاقد صلاحیت هستند، فاقد مشروعیت و اعتبار قانونی است و هرگونه اقدام چنین مجلسی غیر قانونی است.
ناشناس۱۳۱۸۷۴۳۰۱:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
قدم اول برای پیشرفت این هست که با خودتون صادق باشید، عدم تایید صلاحیت یعنی چی؟ خب بگید رد صلاحیت دیگه. اگر واقعیت بر اساس یک سری معیارهای قانونی که از قبل نوشته شده و بر مبنای یک فرآیند قانونی و تعریف شده صلاحیت افراد تایید میشود، خب طبیعتا کسانی که در این چهارچوب نیستن یعنی صلاحیت ندارن، یعنی رد صلاحیت. عدم تایید صلاحیت یعنی چی؟ این تعارف ها و بازی با واژه ها یعنی چی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین