گزارش اختصاصی الف/ جزئیات درگیری های سنگین و نفس گیر غرب شهر حلب؛ درس فراموش نشدنی جبهه مقاومت به تروریست ها مورد حمایت آنکارا در محله « جمیعه الزهراء» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981113129 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گزارش گروه بین الملل الف، عصر روز شنبه (دوازدهم بهمن ماه) دهها تن از عناصر گروهک تروریستی هیات تحریر الشام ( جبهه النصره) حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در غرب شهر حلب انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها حملات را از جنوب شهرک « کفرحمره» علیه نیروهای تیپ چهارم ارتش سوریه و نیروهای مردمی « نبل و الزهراء» با هدف اشغال محله « جمعیه الزهراء» آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی در گام نخست 3 خودروی انتحاری را به سمت محله « جمعیه الزهراء» روانه کردند تا خطوط دفاعی نیروهای سوری و مقاومت را در این منطقه مهم بشکنند و راه را برای پیشروی نیروهای پیاده باز کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، انفجار خودروهای انتحاری در غرب محله « جمعیه الزهراء» به حدی سنگین بود که ترکش های ناشی از آن به دانشکده دندان پزشکی در دانشگاه حلب و برخی از ساختمان های مسکونی در غرب شهر حلب اصابت کرد.

به گفته یک منبع میدانی، گروهک های تروریستی همزمان با حملات انتحاری، دهها خمپاره را هم به سمت محله های مسکونی « حلب جدید، جمعیه الزهراء و الجمیلیه» در غرب شهر حلب شلیک کردند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست ها پس از حملات انتحاری و خمپاره ای، عملیات زمینی خود را با هدف اشغال محله « جمعیه الزهرا» آغاز کردند، گفت: عناصر تروریستی در همان شروع درگیری ها موفق شدند به برخی از ساختمان های این محله نفوذ کنند.

وی افزود: نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند پیشروی تروریست ها را در محله « جمعیه الزهراء» متوقف کنند و در نهایت با عقب راندن آنان، ساختمان های آلوده را پاکسازی و بازپس گرفتند.

این منبع میدانی از محاصره شماری تروریست ها در یکی از ساختمان ها خبر داد و گفت: نیروهای سوری و مقاومت در جریان دفع حملات موفق شدند تعدادی زیادی از عناصر تروریستی را از پای درآوردند و به هلاکت برسانند .

وی با بیان این که گروهک های تروریستی متحمل تلفات بالایی شدند، افزود: نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در آمادگی کامل به سر می بردند و این احتمال را می دادند که تروریست ها حملات سنگینی را در حومه غربی شهر حلب انجام دهند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که نیروهای سوری و مقاومت با دفاع جانانه توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند، گفت: سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند.

رسانه های گروهک های تروریستی در شروع حملات از اشغال محله « جمعیه الزهراء» خبر دادند اما زمانی که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت توانستند ابتکار عمل را در دست گیرند مجبور شدند سکوت کنند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی درصدد بودند این محله را در غرب شهر حلب به اشغال دربیاروند و خود را از این محور هم به اتوبان مهم و راهبردی « کاستیلو» در شمال شهر حلب و غرب محله های « الخالدیه و الشهباء» برسانند که ناکام ماندند و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، اتوبان کاستیلو، بخش غربی و شرقی شهر حلب را به هم متصل می کند و از شمال شهر حلب به مناطق مرزی مشترک با ترکیه وصل می شود؛ این اتوبان همچنین نقطه اتصال شهر حلب با استان ادلب است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین