تلاش ۳ وزنه‌بردار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک

گروه ورزشی الف،   3981113013

رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری فجرکاپ از امروزدر استان گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین دوره از رقابت‌های وزنه‌برداری فجرکاپ، امسال در استان گیلان و به میزبانی شهر رشت برگزار می‌شود. رقابت‌هایی که یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود و شانس خوبی برای افزایش امتیاز نمایندگان ایران در راه توکیو خواهد بود.

 

تیم ملی با ۷ وزنه‌بردار راهی رشت شد
محمد حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان برای این دوره از بازی‌ها از ۷ ملی‌پوش دعوت کرده و با توجه به اینکه ایران میزبان رقابت‌های فجرکاپ است، نسبت به دیگر کشور‌ها می‌تواند با ۲ شرکت کننده بیشتر نسبت به سایر کشورها شرکت کند. این بازی‌ها تنها در ۷ وزن المپیکی انجام می‌شود و هر کشور نیز می‌تواند از ۵ وزنه‌بردار در فجرکاپ استفاده کند.

در ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری ایران در دسته ۶۱ کیلوگرم، حافظ قشقایی، در دسته ۸۱ کیلوگرم حسین سلطانی، در دسته ۹۶ کیلوگرم، رضا دهدار و کیانوش رستمی، در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، علی هاشمی و امیر حقوقی و در نهایت در فوق سنگین علی داودی حضور خواهند داشت.

 
رقابتی حساس برای ۳ ملی‌پوش ایرانی
با نگاهی به ترکیب ۷ نفره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در این دوره از بازی‌ها، تا حدود زیادی می‌توان نفرات مدنظر کادر فنی تیم ملی برای المپیک ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرد. حضور داشتن قشقایی، سلطانی، دهدار و حقوقی برای کسب سهمیه المپیک نیست و این ۴ وزنه‌بردار به دلیل اینکه شانسی برای کسب سهمیه توکیو ندارند، در این بازی‌های بین‌المللی، کسب تجربه خواهند کرد. اما اوضوع برای رستمی، هاشمی و داودی متفاوت است.

 

کادر فنی تیم ملی  با توجه به داشتن ۲ سهمیه وزنه‌برداری در توکیو، از بین رستمی، هاشمی و داودی، ۲ وزنه‌بردار را برای توکیو ۲۰۲۰ انتخاب خواهد کرد و رقابت‌های فجرکاپ در کنار بازی‌های آسیایی ازبکستان و غرب آسیا در امارات، آخرین مراحل گزینشی و ارزیابی برای وزنه‌برداران ایرانی خواهد بود. البته اگر سهراب مرادی را نیز همچنان یکی از شانس‌های رفتن به المپیک لحاظ کنیم، او رقیبی برای  رستمی در وزن ۹۶ کیلوگرم خواهد بود که البته رنکینگ جهانی مرادی در این دسته، شانس رسیدن او را به توکیو کمرنگ کرده است.

 
استقبال نه‌چندان خوب از فجرکاپ
برگزاری همزمان رقابت‌های فجرکاپ با جام جهانی وزنه‌برداری در رم و البته مشخص شدن سهیمه المپیک بسیاری از کشور‌های مطرح دنیا همچون چین در توکیو ۲۰۲۰، باعث شد تا استقبال خوبی از این دوره از رقابت‌ها نشود و کشوری مثل چین بدون وزنه‌بردار و تنها با ۲ مدرس پا به رشت بگذارد. در بین تیم‌های شرکت کننده در این دوره از بازی‌ها اسامی  کشور‌هایی همچون نروژ، قرقیزستان، اردن، ارمنستان، اندونزی، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، ترکمنستان، عراق، مغولستان، کامرون، قطر، یمن و ترکیه دیده می‌شود.

اصغر ابراهیمی، رئیس هیئت وزنه برداری استان گیلان، درخصوص این دوره از بازی‌های فجرکاپ اظهار داشت:‌  به نظر من استقبال خوبی از این بازی‌ها شده است. باتوجه به اینکه آخرین مراحل انتخابی المپیک را طی می‌کنیم، بسیاری از کشور‌ها سهمیه‌های لازم را دریافت کردند  و دیگر کشور‌هایی که همچنان نیاز به سهمیه المپیک دارند در رشت و رُم به رقابت می‌پردازند.

گیلان؛ آماده میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی
ابراهیمی درباره نحوه میزبانی استان گیلان در این بازی‌ها ادامه داد: سالن ۶ هزار نفری شهدای رشت را برای این مسابقات کاملا تجهیز کردیم و نیاز‌های یک سالن استاندارد برای برگزاری بازی‌های بین‌المللی را فراهم کردیم. موضوع زیرساخت‌ها، فیبر نوری و دیگر مباحث را تدارک دیدیم. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و دیگر کارشناسان هم وقتی از سالن شهدای رشت بازدید کردند، از شرایط راضی بودند.

اضافه شدن ترکیه به جمع کشور‌های شرکت کننده
رئیس هیئت وزنه برداری استان گیلان درمورد کشور‌های شرکت کننده در فجرکاپ بیان کرد: برای اسکان تیم‌های شرکت کننده در این بازی‌ها، یک هتل ۵ ستاره را هماهنگ کردیم و اندونزی به عنوان اولین تیم به رشت آمد و آخرین تیم هم که به لیست تیم‌های شرکت کننده اضافه شد، کشور ترکیه بود.

او گفت: از شروع کاری که در این چند روز داشتیم، راضی هستم و امیدوارم پایان و نتیجه خوبی هم داشته باشیم و صبح روز یک‌شنبه بازی‌ها آغاز می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین