توافق فتاح، حناچی و اسلامی برای حل مشکل عوارض و پارکینگ پلاسکو

گروه اجتماعی الف،   3981112159

در جلسه مشترک رئیس بنیاد مستضعفان، وزیر راه و شهرسازی و همچنین شهردار تهران، اختلافات موجود درباره عوارض و پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو حل و فصل شد.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، بعد از ظهر امروز رئیس بنیاد مستضعفان، وزیر راه و شهرسازی و همچنین شهردار تهران در جلسه‌ای مشترک، به بحث و بررسی موانع موجود در مسیر احداث ساختمان جدید پلاسکو پرداختند. در این جلسه که برای اخذ آخرین تصمیمات در خصوص احداث ساختمان جدید پلاسکو برگزار شد، برخی اختلافات مطرح شده درباره عوارض و پارکینگ این ساختمان بررسی و حل و فصل شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه اظهارکرد: حادثه پلاسکو، حادثه جانسوزی بود که در آن تعدادی از آتش نشانان ما جان خود را از دست دادند و اموال بسیاری از کسبه این ساختمان هم در آتش سوخت، لذا پس از این حادثه تلخ، تصمیماتی در سطح ملی برایپروژ احداث ساختمان جدید پلاسکو اتخاذ شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود بنیاد مستضعفان به احداث ساختمان جدید پلاسکو گفت: بنیاد مستضعفان کریمانه به میدان آمد و قبول کرد ساختمان جدید را احداث کند؛ آن حادثه بقدری غم بار بود که همه درصدد برآمدند تا با انجام یک خدمت، آن حادثه تلخ را جبران کنند؛ لذا بنیاد مستضعفان نیز در احداث ساختمان جدید پلاسکو سهم بسیار بزرگی را عهده دار شد.

وی با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی احداث ساختمان جدید پلاسکو ادامه داد: برای پروژه احداث ساختمان جدید پلاسکو و احداث یادمانی از شهدای آتش نشان در ساختمان جدید پلاسکو مسابقه‌ای برگزار شد که نتیجه آن نیز می‌بایست ملاک صدور «پروانه ساختمان» و «دستور نقشه» برای کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی می‌شد.

اسلامی اضافه کرد: ولی متأسفانه چند مشکل در این مسیر به وجود آمد که برای حل آنها، این جلسه با دعوت آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد.

اسلامی تاکید کرد: ما سعی کردیم در این جلسه با یک تفاهم، ابهامات و نقاطی که ممکن بود باعث توقف کار شود را برطرف کنیم تا بر اساس آن شهرداری بتواند صدور پروانه ساختمان پلاسکو جدید را تسریع کند و بنیاد مستضعفان نیز سریع‌تر این پروژه را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه در وضعیت خوبی قرار دارد افزود: در جلسه امروز موانع و مشکلاتی که بین همکاری شهرداری و بنیاد مستضعفان وجود داشت، حل و فصل شد و با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر برطرف کردن این موانع، ساخت پلاسکو جدید سرعت می‌گیرد.

فتاح: از زمان بندی ساخت پلاسکو عقب نیستیم

پرویز فتاح نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به تلاش بنیاد مستضعفان برای تکمیل ساختمان جدید پلاسکو تا نیمه دوم سال آینده گفت: ما از زمانبندی احداث پلاسکو که طرح جدید آن از اسفند ۹۷ شروع شد، عقب نیستیم؛ چراکه همان زمان نیز بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود ۲ سال برای اجرایی کردن این طرح جدید، نیازمند زمان است؛ لذا با هماهنگی شکل گرفته و پیشرفت پروژه امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم سال ۹۹ احداث ساختمان جدید پلاسکو را به اتمام برسانیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: البته گرچه مسائلی بین ما و شهرداری تهران وجود داشته ولی این مسائل، موضوعات درون خانواده است و هرگز مانع ساخت پلاسکو نشده و انشاالله این مسائل به نفع مردم و کسبه حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماجرای پلاسکو هر بخشی باید مسئولیتی را چه از نظر هزینه‌ای و چه از نظر مجوزهای لازم بپذیرد؛ گفت: بالاخره از نظر حقوقی نیز ما در مقابل این سوال قرار داریم که چرا باید بنیاد مستضعفان همه هزینه‌های ساخت را متقبل شود؟ ولی ما نمی‌خواهیم از وعده‌ای که داده بودیم عدول کنیم.

فتاح با اشاره به ۲ مورد اختلاف میان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران گفت: در جریان احداث ساختمان جدید پلاسکو ما ۲ اختلاف با شهرداری تهران داشتیم یکی موضوع تأمین پارکینگ بود که با ورود آقای وزیر و با توجه به سوابق مذاکرات قبلی، حل و فصل شد و قرار شد تا «تیک مربوط به پارکینگ» برای بارگذاری نقشه‌های پلاسکو برداشته شود تا ما نیز بسرعت برای اخذ پروانه که یک موضوع مهم است اقدام کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: نکته دوم نیز موضوع پرداخت عوارض این ساختمان به دنبال حقوق مکتسبه آن بود که با توجه به سوابق امضای اعضای کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری، با شهرداری تهران به توافق نظری کلی رسیدیم و این اتفاق نظر وجود داشت که هیچ مانعی برای پیشرفت پروژه ایجاد نشود.

فتاح درخصوص هزینه ساخت پلاسکو جدید نیز گفت: هزینه احداث ساختمان پلاسکو حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که این رقم بدون احتساب هزینه‌های جانبی همچون هزینه عوارض و هزینه خرید زمین مجاور برای تجهیز کارگاه است.

حناچی: این جلسه فصل الخطاب است

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در حاشیه این جلسه گفت: نگاه شهرداری نسبت به این پروژه اساساً نگاه مالی نیست و ما حساب‌های کلانی با بنیاد مستضعفان داریم و اگر هم حسابی درخصوص عوارض مکتسبه باشد در آن حساب‌های کلان محاسبه می‌شود.

وی در خصوص توافق شهرداری و بنیاد مستضعفان درخصوص پارکینگ پلاسکو نیز گفت: طبق توافق انجام شده مقرر شد، پارکینگ پروانه با همکاری بنیاد مستضعفان، مقاوم سازی شود و با همکاری شهرداری تهران در اختیار ساختمان پلاسکو و مراجعان آن قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه موضوع پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو، اصلی ترین موضوعی بود که باعث ایجاد موانعی در صدور پروانه این ساختمان می‌شد گفت: تمام تلاش ما این است که بر اساس اجرای تمامی این موارد، پروژه متوقف نشود؛ همچنین اگر عوارض حقوق مکتسبه نیز محاسبه شود و مشخص شود حقوق مکتسبه ساختمان جدید چیزی بیش ازپلاسکوی قدیم است، این عوارض در قالب حساب‌های ما و بنیاد محاسبه خواهد شد.

حناچی تاکید کرد: این جلسه انشالله فصل الخطابی خواهد بود که اگر مطابق تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه حرکت کنیم مشکلی وجود نخواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین