چرا شارژ باتری گوشی ال جی کاهش پیدا می‌کند

گزارش بازرگانی،   3981112087

یکی از مهمترین فاکتورهایی که بعد از خرید گوشی موبایل مورد بررسی قرار می‌گیرد، مدت زمان نگه داشتن شارژ توسط باتری است. در برخی موارد مشاهده شده است که بعد از مدتی، باتری دیگر همانند روزهای اول شارژ نگه نمی‌دارد و خیلی زودتر از زمان معمول شارژ باتری تخلیه می‌شود. این مشکل می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در ادامه بررسی شده است.

توصیه می‌شود برای چند روز میزان شارژ و نحوه تخلیه باتری گوشی خود را زیر نظر داشته باشید سپس مراحل زیر را بررسی کنید و نتیجه را با چند روز قبل خود مورد آزمون قرار دهید.

شبکه3G یا 4G شما در اکثر موارد فعال است

یکی از مواردی که باعث می‌شود شارژ گوشی در مدت زمان کمتری تخلیه شود، روشن بودن مداوم شبکه 3G یا 4G است. در این حالت گوشی شما همواره بدنبال شبکه‌های 3G و 4G است که میزان شارژ باتری گوشی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

استفاده از برنامه‌های پرمصرف

در برخی موارد برنامه‌های پر مصرف باعث کاهش شارژ باتری گوشی ال جی شما می‌شود . برنامه‌هایی نظیر فیسبوک برای اینکه روی گوشی فعالیت داشته باشند نیاز به سخت افزار قوی و دیتای زیادی نیاز دارند که همین امر باعث کاهش شارژ باتری گوشی LG شما می‌شود.

WiFi ، GPS ، Bluetooth گوشی همیشه فعال است

یکی دیگر از دلایل کاهش درصد باتری گوشی ال جی، روشن بودن بی دلیل Bluetooth ،GPS ، WiFi است. روشن بودن بدون دلیل هر کدام از این امکانات باعث خواهد شد تا باتری گوشی شما در زمان کمتری خالی شود. برای حل این مشکل لازم است که تنها در مواقع لازم هر یک از امکانات Bluetooth ،GPS ، Wifi را روشن کرد.

آسیب دیدگی باتری در اثر گرما

یکی از عواملی که باعث آسیب دیدگی باتری گوشی ال جی می‌شود، گرما است. بزرگترین دشمن برای انواع باتری، گرما است. برای اینکه باتری گوشی ال جی طول عمر بیشتری داشته باشد، باتری را در معرض گرما قرار نباید داد. اجازه ندهید گوشی در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد و یا آن را در کنار شومینه، کنار بخاری و ... قرار ندهید.

اجرا انیمیشن و جلوه‌های نمایشی

در نسخه‌های جدید اندروید، انیمیشن‌ها و جلوه‌های نمایشی افزوده شده‌اند که باعث جذاب‌تر شدن عملکرد گوشی ال جی شده است. اما در صورتی که میزان شارژ باتری برای شما اهمیت دارد، می‌توانید این انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری را غیرفعال کنید تا عمر باتری گوشی ال جی افزایش یابد.

نمایشگر گوشی، میزان نور صفحه نمایش

برای فهم بیشتر، این موضوع با گوشی ال جی جی 4 مثال زده می‌شود. اگر بخواهیم باتری ال جی جی 4 دارای طول عمر بیشتری باشد و بتواند مدت زمان بیشتری شارژ را در خود نگه دارد، بایستی نور صفحه نمایش را در حالت متعادل قرار داد و درصد شفافیت صفحه نمایش را بین 50 تا 60 درصد در نظر گرفت. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در طول عمر باتری ال جی، مدت زمان روشن ماندن گوشی است. برای این منظور بهتر است که محافظ صفحه نمایش گوشی بعد از 1 دقیقه، خاموش شود و اجازه مصرف بیش از اندازه از باتری را ندهد.

موبایل و تبلت شما برای مدت طولانی روشن مانده است

یکی از عوامل دیگری که بر عملکرد باتری تاثیر گذار است، روشن ماندن بیش از اندازه گوشی است. بهتر است که موبایل و تبلت خود را هر هفته برای چند ساعت خاموش کرد، با انجام این کار داده‌های ذخیره شده در حافظه کش دستگاه، پاک می‌شوند و عملکرد گوشی و تبلت را بهبود می‌بخشد. همچنین تجربه ثابت کرده است که با انجام این کار طول عمر باتری موبایل و باتری تبلت نیز افزایش پیدا می‌کند.

نمایش همیشگی اعلان های برنامه‌ها

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود، شارژ باتری گوشی بطور نامحسوس کاهش یابد، نمایش اعلان‌ها است. اعلان‌ها برای نمایش پیغام و خطا مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین منظور برای جلوگیری از کاهش باتری، بهتر است تنها به برنامه‌های ضروری اجازه نمایش اعلان را داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین