ران پال: آمریکا از عراق خارج شود؛ ترور سلیمانی اقدامی احمقانه بود

گروه جهان الف،   3981112064

یک اندیشکده آمریکایی با  اشاره به تظاهرات ضد آمریکایی اخیر درعراق می نویسد، وقتی صدها هزار عراقی خواستار  خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند، باید پیش از آنکه آمریکایی های بیشتری به  خاطر هیچ کشته شوند، از عراق خارج شویم.

ران پال: آمریکا از عراق خارج شود؛ ترور سلیمانی اقدامی احمقانه بود

"موسسه ران پل برای صلح وموفقیت" در مقاله ای همچنین اقدام دولت ترامپ را در ترور سپهبد سلیمانی، احمقانه و غیرقانونی خواند. 

<<از گزارش رسانه های جریان اصلی آمریکا نمی توان به این مساله پی برد، اما جمعه گذشته حدود یک میلیون عراقی به خیابان ها آمدند تا به ادامه حضور نظامی آمریکا در کشورشان اعتراض کنند. اما در همان میزان کم پوشش خبری این تظاهرات، آنچه که همه رسانه های جریان  اصلی گزارش دادند، کمتر از تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات بود. نخبگانی که کشور را محاصره  کرده اند، مصمم هستند که آمریکایی ها  ندانند یا نفهمند که حضور نظامی ما در عراق چقدر با مخالفت مردم آن کشور روبرو است.

معترضین عمدتا  طرفدار روحانی شیعه و ملی گرا -  مقتدی صدر – بودند که با حضور نظامی آمریکا  و ایران در عراق مخالف است. تظاهر کنندگان نوشته هایی حمل می کردند که نشان می داد خواستار خروج آمریکا از عراق هستند. رهبران تظاهر کنندگان نسبت به عواقب بی توجهی آمریکا به خواسته های مردم عراق، هشدار دادند. 

به دنبال اقدام غیرقانونی و احمقانه رئیس جمهور ترامپ در ترور یک فرمانده ارشد نظامی ایرانی در خاک عراق، پارلمان این  کشور به لغو توافق نامه ای رای داد که بر اساس آن ارتش آمریکا حضور خود را  در عراق حفظ خواهد کرد. اما وقتی نخست وزیر عراق با "مایک پومپئو" وزیر خارجه آمریکا تماس گرفت و از وی خواست برای خروج نیروهای آمریکایی جدول زمانی ارائه کند، پومپئو در صورت وی خندید.

دولت آمریکا در بیانیه ای به رای پارلمان عراق پاسخ داد و اعلام کرد ارتش آمریکا  "نیرویی است که تا ابد" در خاورمیانه باقی می ماند و این که به دلیل ادامه جنگ با داعش، نظامیان آمریکایی در آن کشور باقی خواهند ماند، حتی اگر با حضورشان مخالفت شود.

ما چند میلیارد دلار به عراق فرستاده ایم  که به آنها در بازسازی دمکراسی خودشان کمک کنیم؟ با این وجود به محض اینکه پارلمان منتخب عراق تصمیمی می گیرد که مخالف میل واشنگتن است، دولت آمریکا  دیگر به دمکراسی چندان علاقمند نیست. آیا آنها تصور می کنند که عراقی ها متوجه  این دوگانگی نمی شوند؟ 

فشار برای خروج آمریکا از عراق، در داخل این کشور در حال افزایش بوده است، اما دولت آمریکا و رسانه های جریان اصلی کاملا – و به شیوه ای خطرناک- این حس (ضد آمریکایی) را نادیده می گیرند. این جریانی است که سیاست های تبلیغاتی تندروان را به پیش می برد، به گونه ای که گویی بعد از اقدام آمریکا در ترور ژنرال سلیمانی، ایرانی ها وعراقی ها در خیابان ها به جشن و پایکوبی پرداخته اند؛ به ویژه در شرایطی که در پنج سال گذشته ژنرال سلیمانی استرتژیست اصلی عملیات ضد  داعش بوده است. اعتقاد به تبلیغات رسانه ای با این واقعیات کاملا متفاوت است به خصوص زمانی که آن همه ایرانی  در عزاداری آن فرمانده محبوب نظامی شرکت کردند.

تظاهر کنندگان روز جمعه خواستار تعطیلی تمام پایگاه های آمریکا در عراق، پایان همه توافق  نامه های امنیتی با آمریکا و شرکت های امنیتی آمریکایی و اعلام برنامه ای برای خروج تمام نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

صدر اعلام کرد اگر برنامه ای برای خروج منظم نیروهای آمریکایی اعلام و اجرا شود، مقاومت در برابر حضور سربازان آمریکایی در عراق، موقتا متوقف خواهد شد. وی تاکید کرد در غیر این صورت، برنامه های مخالفت با حضور آمریکا بار دیگر فعال خواهد شد.

یک میلیون معترض عراقی شعار دادند "نه ، نه به اشغالگری." پارلمان عراق به خروج ما رای داده است. نخست وزیر عراق  از ما خواسته  است از این کشور خارج شویم. سرلشکر "الکس گرینکویچ" معاون فرمانده  نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هفته پیش گفت که سربازان آمریکایی در عراق، بیشتر از داعش، در معرض تهدید شبه نظامیان شیعه هستند.

لذا پیش از آنکه سربازان آمریکایی بیشتری برای هیچ در عراق کشته شوند، چرا به حرف مردم عراق گوش نکرده و به وطن بازنمی گردیم؟ باید  به مردم خاورمیانه اجازه  دهیم، خودشان  مشکلاتشان را حل کنند؛ و بیایید ما مشکلات داخلی خودمان را حل و فصل  کنیم.>>

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین