عیدی کارمندان و کارگران کافیست؟/ نوبخت: تنها توان افزایش ۱۵درصدی حقوق و دستمزد را داشتیم

گروه اقتصادی الف،   3981112036 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

با نزدیک شدن به ایام پایان سال بازار تعیین نرخ دستمزد و تخصیص عیدی به کارکنان و کارگران حسابی داغ شده است.

عیدی کارمندان و کارگران کافیست؟/ نوبخت: تنها توان افزایش ۱۵درصدی حقوق و دستمزد را داشتیم
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ماه برای تمام اقشار جامعه، ماهی مهم و به نوعی تصمیم ساز در حوزه درآمدی است. ماهی که علاوه بر کنکاش بودجه سال آینده و تعیین تکلیف حقوق کارکنان، شورای عالی کار نیز حداقل حقوق و دستمزد را برای کارگران تعریف می کند.
 
امسال نیز دولت عنوان می کند که افزایش قابل تاملی را برای حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران در نظر گرفته است.
 
به نوعی که با تصویب مجلس شورای اسلامی مقرر شده تا سال آینده کسی کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت نکند که البته این رقم شامل حال کارکنان، کارمندان و کارگران دولتی است!
 
جدول زیر روند افزایش نرخ حقوق کارمندان و کارکنان دولتی طی ادوار گذشته است که تا میانه این راه نرخ تورم با درصد افزایش حقوق همراه بوده، اما از سال ۹۷ به بعد این روند با مشکلات مختلفی همراه شده است. گفته می شود دولت در مجموع به حدود ٨,٥‌میلیون نفر حقوق می‌دهد که این تعداد حدود ٣٥‌درصد شاغلان ایران هستند.
 
سال  افزایش حقوق تورم رقم عیدی
۹۳ 18% 15.6% 402 هزار و 500 تومان
۹۴ 17% 11.3% 687 هزار تومان
۹۵ 14% 9% 770 هزار و 500 تومان
۹۶ 14% 9.6% 847 هزار تومان
۹۷ 19.5% 27% ۹۳۲ هزارتومان
۹۸ 400هزار تومان + 10% 28.3% یک میلیون تومان
۹۹ 15% 40% یک میلیون و 200 هزار تتومان

تنها توان افزایش  ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد را داشتیم

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره  عدم تناسب نرخ تورم با رشد دستمزد و درآمدها بیان کرد: قانون معین کرده که متناسب با نرخ تورم حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند و نه دقیقا مشابه با نرخ تورم, ما نیز دستمان برای افزایش نرخ حقوق دستمزد تا همین مقدار باز بود. معتقدیم سال آینده نرخ تورم کاهنده باشد.

اما بعد از کارمندان دولت، قشر عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل می دهند که متاسفانه همیشه در ماه های بهمن و اسفند مباحثه ها و همچنین کشمش ها برای تعیین دستمزد بالا می گیرد و در نهایت نیز رقم تعیین شده با رقم پرداختی حقوق به اقشار کارگر جامعه تطابق ندارد.

عیدی

امسال قیمت ها نوسانات زیادی داشته و با توجه به افزایش زیاد تورم، اعضای شورای عالی کار باید میزان سبد معیشت خانواده و افزایش حقوق کارگران را به‌گونه‌ای تعیین کنند که خانواده‌ها بتوانند از پس حداقل نیازهای خانواده خود بر آیند.البته تاکنون سه جلسه برای تعیین رقم هزینه سبد معیشت خانوار تشکیل شده است اما به خاطر وجود اختلاف میان گروه کارگری و کارفرمایی، این جلسات بی نتیجه مانده اند.

اما اینکه عیدی کارگران چگونه باید محاسبه شود به روند سال های قبل باید نگاهی انداخت، با توجه به اینکه «حداقل دستمزد سال ۹۸» کارگران با تصویب شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفته شده بود، بنابراین عیدی کارگران «حداقلی بگیر» باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان پرداخت می شد.

سبد معیشت سال گذشته ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان محاسبه شد، اما حقوق کارگران با حق مسکن و خواربار کمتر از نیمی از آن است. این به معنای آن است که بسیاری  از کارگران تنها کمتر از نصف سبد معیشت خود را دریافت می‌کنند.
 
اجرای دست و پا شکسته افزایش حقوق ها در سال های متوالی

بهزاد مهدیان, اقتصاددان و استاد دانشگاه در این باره می گوید: نحوه محاسبه افزایش حقوق کارکنان دولت بر مبنای افزایش تورم در سال گذشته محاسبه می شود. یعنی اگر در سال ۹۷ نرخ تورم ۳۰ درصد گزارش می شود حقوق باید متناسب با آن یعنی نهایت تا سقف ۲۵ درصد رشد داشته باشد.

او افزود: دولت امسال بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای حقوق کارکنان در سال تخصیص داد که بنا به گفته ریاست سازمان برنامه  و بودجه این رقم قطعی و تامین شده است. چرا که نمی  تواند یک روز در پرداخت حقوق تاخیر بیاندازد. اما جای سوال اینجاست که چرا با اینکه سال ۹۸  نرخ افزایش حقوق ۳۰ درصد بود این طرخ در فروردین این سال دست و پا شکسته به برخی از نهادها پرداخت شد؟ این افزایش با تلاطم نیز در ماه های دیگر برای بازنشستگان تعبیه شد!

این استاد دانشگاه معتقد است: باید در افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده مجلس شورای اسلامی دست به کار شود چرا که این رقم قابل قبول نیست و لزوما نام کارمندی نشانه مرفه بودن نیست. برخی از کارمندان دولت حتی میزان حقوق دریافتی یک میلیون تومان نیز دارند.

توان خرید کارمندان و کارگران در شب عید چقدر با عیدی افزایش می یابد؟

سوالات بسیار زیادی برای مخاطبان مطرح می شود که آیا رقم پرداختی تحت عنوان عیدی برای سال آینده تا چه تامین کننده نیازهای یک خانواده برای استقبال از سال نو است. سالی که ممکن است خانواده ای  به سفر بروند و با توجه به افزایش نرخ بنزین، رقم افزایش یافته عیدی کفاف هزینه سفر را نمی دهد. از طرفی نیز وزارت نفت از طریق وزیر نفت اعلام کرده که فعلا خبری از بنزین طرح نوروزی نیست.

از آن طرف هم با افزایش قیمت پوشاک در بازارهای رسمی کشور حتی این میزان عیدی کفاف یک خرید کافی را هم نمی دهد. شاید اصل بیان عمومی و تخصصی کارشناسان در انتقاد به کاستی های پرداختی در بحث عیدی و دستمزد به این موضوع اشاره دارد که دولت به جای پرداخت نقدی عیدانه و یا حتی یارانه های نقدی, تولید را تقویت و نرخ تورم در جامعه را کاهش  دهد تا علاوه بر جلوگیری از ورود نقدینگی سرگردان به بازارها و سو استفاده عده ای سودجو از این موج نقدینگی, رضایت عمومی را به دنبال داشته باشد، فعلا باید منتظر ماند و دید رقم نهایی دستمزد کارگران برای سال آینده چه میزان است تا بتوان رقم دقیق عیدی آن ها را نیز محاسبه کرد.

حذف مالیات هنرمندان و مناطق آزاد، درآمد دولت را می افزاید

ناگفته نماند علاوه دولت درحالی مدعیست که با کمبود منابع مواجه است و توان افزایش نرخ حقوق و دستمزد را ندارد که با کمی صرفه جویی و هزینه کرد بهینه میتوانداین مشکلات رو حل کند.

حذف معافیت مالیات هنرمندان، مالیات مناطق آزاد، جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان و سایر صنوف مختلف، اصلاح پایه‌های مالیاتی و مالیات ستانی از فعالیت‌های غیر مولد (مالیات برعایدی سرمایه) از جمله کارهایی است که کارشناسان عنوان می کنند که با توجه به این موارد می توان  بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد کسب کرد.

حال باید منتظر ماند و دید؛ رسم الخط دستمزدها و حقوق کارکنان دولت در سال آینده چطور تنظیم خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۴۸۹۰۱۰:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
نوبخت چطور براي مديران تا بيست ميليون حقوق را توان پرداخت دارد ولي براي افزايش حقوق كارمندان ريال نشستگان توان ندارد
ناشناس۱۳۱۵۴۶۶۱۷:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب نوبخت چطور چند سال پیش زمان جناب قاضی زاده هاشمی پول بود ۷۰۰ میلیون کارانه به پزشکان بدین. الان فقط ۱۵ درصد به حقوق کارمند اضافه میکنین.
ناشناس۱۳۱۵۴۶۹۱۷:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
شرکتهای خصولتی مثل مخابرات و توزیع برق و آبفا و فولادها و پتروشیمی ها حقوق کارمندانشون سه برابر شرکتهای دولتی مثل اداره کار و محیط زیست و برق منطقه ای هست و عیدیشونم ۴۵۵۰ هست اونوقت عیدی دولتی ها ۱۱۰۰. احسنت به این تدبیر.
ناشناس۱۳۱۵۵۹۱۱۹:۰۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
چون اون مدیر از بروبچ .. و دوستان است.
علی۱۳۱۴۸۹۳۱۰:۳۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
توان ۱۵ درصدی را داشتید ولی آیا مردم توان تحمل تورم ۴۰ درصدی را دارند.
ناشناس۱۳۱۴۸۹۶۱۰:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
توان افزايش حقوق كارمندان از ديدگاه نوبخت : فقط ١٥ درصد نا قابل و لا غير !!! توان تحمل تورمي مردم از ديد گاه مسئولين : الي ما شاء الله !!!
ناشناس۱۳۱۴۹۰۳۱۰:۳۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
قانون همیشه در افزایش حقوق و افزایش مالیات و قیمت های حامل های انرژی و سایر اقلام به نفع دولت ها و به ضرر قشر کارمند و کارگر تصمیم گیری کرده
ناشناس۱۳۱۴۹۰۶۱۰:۳۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جلوی دزدی ها را بگیرید میتوانید خیلی بیشتر برای مردم رفاه ایجاد کنید. اما جیبتان بد جور بزرگ است.
علی 671۱۳۱۴۹۲۲۱۰:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
برای وزرا و نمایندگان و .. جامعه ایرانی که حقوق های بالا می گیرند این عیدی خوب است ولی برای طبقه ضعیف که حقوق پایین می گیرند با این تورم زجر آور است .بله آقای نوبخت اگر خودت هم چهار بچه دانشگاه آزادی دختر و پسر داشتی و زیر سه میلیون حقوق می گرفتی و فرزندانت شب گرسنه سر به بالین می گذاشتند و خودت تا صبح خواب به چشمانت نمی آمد که یادت می رفت زن و بچه داری این حرف رانمی زدی .. نفس از جای گرم بلند می شود چون از ..این مردم نیستید .وای به تو و.. که ما را به این پرتگاه رسانیدید .
کارمند بیمارستان۱۳۱۴۹۳۰۱۱:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
پس چطور برای پزشکان پول هست؟! در این هفته برای هر پزشک بیمارستان ما از 20 تا 170 میلیون واریز شده.
ناشناس۱۳۱۵۲۳۵۱۴:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
آخه چی را به چی ربط میدین؟
آریا۱۳۱۵۳۱۹۱۵:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
پزشکان اصلا مالیات نمیدن کارتخوان ندارن اکثرا پول نقد میگیرن بجاش کارگرا جبران میکنن هه
ناشناس۱۳۱۵۳۸۲۱۶:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
پروانه نظام پزشکی دو تا پزشک متخلف که لغو شد بعد همه کارت خوان می گذارند.
ناشناس۱۳۱۴۹۳۹۱۱:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این کارها را نمی کنند تا فشار بر کشور همچنان باشد برای باج دادن به برجام و....
بردیا۱۳۱۴۹۷۳۱۱:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
نه امیدی به این مجلس هست و نه این دولت.
رضا۱۳۱۵۲۴۱۱۴:۴۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
كلا مردم اميدي به مسوولين ندارند دولتها هم نتيجه همين مسولين هستند . چطور از كساني كه براي كشور داري آموزش نديده اند انتظار دارين ؟
ناشناس۱۳۱۴۹۷۶۱۱:۳۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
مردم هم توان دادن اين حجم ماليات و افزايش قيمت اقلام رو ندارند ولي مجبورن، شمام خودت و مجبور كن
ناشناس۱۳۱۴۹۸۱۱۱:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
چرا تاوان تورم را کسب و کارهای آزاد نمیدهند و فقط خانواده های کارمندان و کارگران باید قربانی شوند؟
ناشناس۱۳۱۴۹۹۱۱۱:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب نوبخت! شما هم که حرفهای آقای احمدی نژاد را ميزنيد. اگر افزايش حقوق دلبخواه است ديگر چه نيازی به آوردن عبارت متناسب با تورم، در قانون بود؟!
ناشناس۱۳۱۴۹۹۴۱۱:۵۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خوب کمتر میخوردید
ناشناس۱۳۱۵۰۰۰۱۲:۰۳:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
تورم به گفته خودشون 40 درصده.
اصفهانی۱۳۱۵۰۰۱۱۲:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب نوبخت شماافزایش حقوق کارمندان را درزمان آقای احمدی نژاد یک نیم نگاهی بنداز که عمدتاازتورم افزایش حقوق بیشتر بوده است ولی دردولتی که شمارییس سازمان برنامه وبودجه آن هستید بجز وعده دروغ وافزایش حقوق کمترازنرخ تورم چیزی عاید کارمندان نشد ولی برای قشرعظیم جامعه کارگری که نه شغل پایداردارند ونه امنیت شغلی ونه حقوقی میگیرندکه رفاه حداقلی رابرای خانواده خودشان فراهم کنند من واقعابعنوان یک افسربازنشسته ارتش ازصمیم قلب بااین قشر زحمتکش ابرازهمدردی میکنم چه کنم بنده کاری برای معیشت وشغل این زحمت کشان نمیتوانم انجام دهم انشالله خدا دل مسئولان .. را بانوریکتایی خودش بتاباند ودم ازشعاروسخنرانی پشت تریبون بردارند وفکری به حال معیشت این عزیزان باپیشانی چروکیده ودستان پینه بسته کنند انشاالله تعالی
ناشناس۱۳۱۵۰۰۷۱۲:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
با این عیدی برای یک نفر هم نمی توان یک دست لباس کامل خریداری کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر بخواهیم از خرم آباد تا مشهد برویم فقط هزینه بنزین خواهدشد!!!!!!!!!!!!! اگر بخواهیم عیدی بدهیم فقط می توانیم به خانم و بچه هدیه بدهیم و کودکان فامیل را در ایام عید با یک لبخند بدرقه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خلاصه حرفم اینه که حداقل باید یک سکه بهار آزادی بعنوان در نظر بگیرند تا بشود به آن لقب عیدی داد.
ناشناس۱۳۱۵۰۲۶۱۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خجالت نمی کشی؟
ناشناس۱۳۱۵۰۵۸۱۲:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
مجلس از دولت بدتر، دولت از مجلس بدتر...
ناشناس۱۳۱۵۰۶۱۱۲:۵۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
شما که توان بیشتری ندارین چرا صبح تا شب شعار همسان سازی میدین
ناشناس۱۳۱۵۰۶۲۱۲:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
"نوبخت: تنها توان افزایش ۱۵درصدی حقوق و دستمزد را داشتیم" کارمندان هم دیگر توان کار کردن ندارند با این حاتم بخشی های شما!!! یه قانونی مصوب کنید هر کارمندی با هر سابقه کار با پرداخت حقوق متناسب با سالهای خدمت بازنشست بشه بره دنبال کار دیگه
ناشناس۱۳۱۵۰۶۵۱۲:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
افزایش حقوق اصلا معنی نداره مردم خیلی پر توقع هستند یعنی چه که هر سال کارمندان و کارگران انتظار دارند که حقوقشون افزایش پیدا کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۱۵۰۶۹۱۲:۵۶:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
مملکتی ثروتمند و غنی ،اما مردمی اکثرا فقیر و درمانده ، بنازم به این مدیریت ،
رشید۱۳۱۵۰۸۹۱۳:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
حالا پانزده درصد هم بعید میدونم اضافه بشه در آخر میشه هشت درصد اضافه
ناشناس۱۳۱۵۱۴۸۱۳:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
اینها به یکی ۷۰میلیون حقوق میدن به یکی ۱۵۰۰ بعد رییس سازمان بازنشستگی حقوقهای نجومی رو افشا کرد ورش داشتن شما از .. نمیتوانی تقاضای کمک داشته باشید
ناشناس۱۳۱۵۱۵۱۱۳:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
توان استعفا که دارید.
ناشناس۱۳۱۵۱۸۱۱۴:۱۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
وقتی کشور با اینهمه منابع و درآمد وضع مردمش اینه تقصیر مدیران نالایقه اینها هم باید همین حقوق وزارت کار رو بگیرند اضافش حرامه .
سیدعباس۱۳۱۵۱۹۹۱۴:۲۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
تورم 45 درصدی / حقوق 15 درصدی
جهان۱۳۱۵۲۳۰۱۴:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
باسلام اظهارات دکتر نوبخت درخصوص نحوه افزایش حقوق ودستمزد وعیدی یعنی سوهان روح
ناشناس۱۳۱۵۴۰۴۱۶:۲۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
دکتر رو خوب آمدی از دانشگاه پی وری انگلستان
ناشناس۱۳۱۵۲۳۷۱۴:۴۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این دولت،دولت پزشکان و ثروتمندان است نه دولت مردم.خدایا خودت به داد این مردم بی پناه برس.
ناشناس۱۳۱۵۷۶۷۲۲:۰۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
کدوم دولت دولت محرومان بوده؟؟؟؟ در پر ادعا ترینشون که دولت احمدی نژاد بود با تورم بالای صددرصد فقط ثروتمندان ثروتمندتر و فقیران فقیرتر شدند.
ناشناس۱۳۱۵۲۴۰۱۴:۴۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
آقای نوبخت عزیز تا زمانیکه حقوق شما و امثال شما ماهانه بیش از سی میلیون تومان و بیشتره وضع کارگر و کارمند همینه ، روزی که حقوق شما هم در محدوده حقوق یک معلم و یک کارگر شد تمام مردم راضی خواهند بود چون فقط در اینصورت شما متوجه شدت فقر مردم خواهید شد. سال بعد قیمت گازوییل بیش از سه برابر و قیمت شکر و برنج و مرغ و گوشت و تخم مرغ چند برابر میشه و افزایش حقوق کارگر و کارمند 15% اصلا ما افزایش حقوق نخواهیم چکار باید بکنیم.
sina۱۳۱۵۲۴۸۱۴:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خود کرده را تدبیر نیست!!!!! تدبیر نیست ، امید نیست ، کلید نیست ، فهم نیست ، درک نیست . خدا عوضشو بهتون بده که آسمونو برای ملت کردین یه وجب. هرچی بلا سرمون میاد حقمونه خودمون خواستیم !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۱۵۲۴۹۱۴:۴۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
شاید تو نمیتونی؟ چطور مردم باید بتونن تورم ۱۰۰ درصدی را تحمل کنند
ناشناس۱۳۱۵۲۷۵۱۴:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
والله هرچه بنویسیم میگوییم چه فایده دارد مگر گوش شنوایی هست ما که تقریبا همه چیز را از خوراکی ولباس و کفش و کیف همراه با بچه ها حذف کارهایم والا یک آبگوشت هم نمیتوانیم درست کنیم این یعنی عدالت و عدالت برای بچه .. نه برای همه تحریم و تورم برای یکعده نه برای همه امروزه چیزی پوشیده نمانده میدانیم
ناشناس۱۳۱۵۳۱۲۱۵:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب نوبخت چطور خرج همزمان دو دانشجو در امریکا را می دهد؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۱۵۳۲۷۱۵:۲۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
عمده مالیاتها صرفه غیرمیشود. گلم خودتونو اذیت نکنید
محمدی۱۳۱۵۳۷۹۱۶:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
آقای نوبخت، آیا ۱۵ درصد تناسبی با ۴۰ درصد تورم اعلامی دارد؟ شما هیچ شناختی از دستگاه های زیر مجموعه دولت ندارید، از ریخت و پاش های خلاف قانون دستگاه های دولتی کم کنید تا بتوانید متناسب با تورم حقوق را افزایش حقوق دهید.
ناشناس۱۳۱۵۳۸۳۱۶:۱۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این اقتصاد با تورم چهل درصد و افزایش حقوق 15 درصدی آینده خوشی در مقابلش نیست.
ناشناس۱۳۱۵۵۲۴۱۸:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
فکر کردی کارمندان بعضابرای چی دزدی میکنند؟برای همین حقوق کم کارمندهای دولتی در جاهای مختلف ..
ناشناس۱۳۱۵۵۳۷۱۸:۱۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
اینها تا زمانی که بچه هاشون اونور آب تشریف دارند، باید خرج اونهارو بدن، نمی تونند به مردم فکر کنند.
ناشناس۱۳۱۵۵۹۶۱۹:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
چرا از ثروتمندان مالیات نمی گیرید؟ از خانه های خالی چرا؟ از پزشکان و وکلا و .. سلبریتی ها؟؟؟؟ اینها نورچشمی اند و ما مردم بیچاره.. خدا ازتان نگذرد
abbas۱۳۱۵۵۹۹۱۹:۱۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این 15 درصد هم زیاد است می خواهید چند کارمند ساده نشانتان بدهم که حقوقشان از6 میلیون تومان بالاتر است. مگر بخش خصوصی چقدر حقوق میدهد چرا باید کارمند پاداش پایان خدمت بگیرد؟ آیا بخش خصوصی نیز می دهد؟ چرا باید سال به سال حقوقش افزایش یابد؟ مگر چقدر تجربه برای کاری نیاز است چرا باید کارمند اضافه کاری بگیرد که نمی ایستد ؟ تازه بعضا تعطیل کاری هم می گیرند. چرا کارمند به راحتی استخدام و به سختی اخراج شود.؟ ( من که طول عمرم که 50 سال است ندیدم کسی اخراج شود) و .. آیا واقعا کشورهای اروپایی اینقدر کارمندان را نوازش می کنند ؟
محمدرضا۱۳۱۵۶۲۷۱۹:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
نرخ تورم ها در سال های ۹۳ تا ۹۹ کاملا درست است. یک موقع فکر نکنید که مردم هم مثل خودتان هستند. خیلی وقت است که راه، روش، گفتار،کردار مردم این مملکت با مسوولان بلندگوهای آنان ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. ..
ناشناس۱۳۱۵۶۴۰۱۹:۵۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب نوبخت عیدی خودت چقدره؟کمترین عیدی مسئولین در سه قوه و شورای نگهبان و مجمع تشخیص وارگانها و نهادها و ادارات رو کی میگیره همون قدر بدید بخدا حقوق و مزایا و عیدی شما مسئولین حلال نیست من شخص از سهمی که از بیت المال دارم برای شماها خرج میشه حروم میکنم گر چه شما...
سام۱۳۱۵۶۴۶۲۰:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
یعنی چی توان بیش از این نداشتیم اگه راست میگین بودجه ی شرکت های دولتی رو‌ رو‌کنین
ناشناس۱۳۱۵۷۵۳۲۱:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
انشاالله با انتخاب مجلسی ولایتمدار و رییس جمهوری حزب اللهی تمام مشکلات را باهم حل میکنیم. الهی به امید تو!
ناشناس۱۳۱۵۷۷۷۲۲:۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
بهترین کار این بود دولت به همه کارمندان و کارگران بخش دولتی 1/200 عیدی میداد و به بخش خصوصی کمک می کرد تا آنها هم 1/200 را شب عید به کارگرانشان عیدی دهند ، برادرم در بخش خصوصی با مدرک لیسانس حدود 20 سال در یک شرکت خصوصی کار می کند عیدی پارسال را در برج 2 سال 98 دادند آن هم 700 تومن و کارگران بیچاره هم از ترس اخراج هیچ اعتراضی نمی توانند کنند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین