ابعاد غیر قانونی بودن معامله قرن از دید کارشناسان آمریکایی/ معامله قرن پیش از تولد مرده است 

گروه جهان الف،   3981108082 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
ابعاد غیر قانونی بودن معامله قرن از دید کارشناسان آمریکایی/ معامله قرن پیش از تولد مرده است 

به گزارش الف به نقل از پایگاه شبکه خبری الجزیره، بسیاری از کارشناسان آمریکایی حتی پیش از اعلام رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رونمایی از طرح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن اعلام کردند که این طرح با شکست مواجه خواهد شد. آنها تاکید دارند که طرح معامله قرن هیچ فرصتی برای موفقیت نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این کارشناسان معتقدند که طرح به اصطلاح سازش ترامپ نتایج کاملا معکوس خواهد داشت و می تواند روند تحقق سازش بین طرف‌های مختلف خاورمیانه را پیچیده‌تر از قبل نمایند، چرا که مبنای تشکیل دولت را نیز نادیده گرفته است.

به نوشته الجزیره کارشناسان آمریکایی معتقدند دیپلماسی ترامپ در تحمیل سازش به منطقه با شکست مواجه شده و این موضوع تهدیداتی برای رژیم صهیونیستی به بار خواهد آورد و اعتبار آمریکا را زیر سوال برده و فرصت ایجاد دولت فلسطینی مستقل را از بین خواهد برد.

کارشناسان آمریکایی در خصوص زمانبندی اعلام این طرح معتقدند که این اتفاق تنها برای حل مشکلات و بحران‌های داخلی ترامپ همزمان با  استیضاح وی و آغاز دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیست، بلکه از سوی دیگر تلاشی برای افزایش شانس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آینده ارزیابی می‌شود، چرا که قرار است سه هفته آینده سومین انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم‌صهیونیستی در طول کمتر از یک سال گذشته برگزار شود. 

این گزارش تاکید دارد که کارشناسان آمریکایی معتقدند که این اقدام دلیل دیگری بر این نکته است که ترامپ منافع تنگ نظرانه شخصی خود را به منافع و امنیت ملی کشور ترجیح می‌دهد.

الجزیره می افزاید:  طرح سازش آمریکا  بعد از مجموعه ای از اقدامات غیر حساب شده ترامپ اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی در دسامبر سال ۲۰۱۷ و  مصادره  65 میلیون دلار از دارایی‌های اختصاص داده شده به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطین در آگوست ۲۰۱۸ و رد راه حل تشکیل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی و همچنین برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین در ژوئن 2019 اشاره کرد. این کنفرانس در شرایطی برگزار شد که گروه‌های فلسطینی شرکت در آن را تحریم کردند و کنفرانس مذکور نیز در جمع‌آوری پول‌های مورد نظر ناکام ماند.

بر اساس این گزارش طرح معامله قرن در شرایطی مطرح می‌شود که طرف فلسطینی اعلام کرده است هرگونه طرح آمریکا را حتی بدون بررسی جزئیات آن را رد می‌کند، چه برسد به اینکه آمریکا بخواهد طرح سازشی را ارائه دهد که در آن مواضع کابینه آینده رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

دانیل شابیرو سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در دوره باراک اوباما معتقد است که اعلام معامله قرن در شرایط کنونی هیچ توجیهی ندارد. چرا که در حال حاضر هیچ دولتی در اسرائیل روی کار نیست و فلسطینی‌ها نیز بلافاصله طرح مذکور را رد خواهد کرد.

شابیرو می‌گوید:  هنگامی که من سفیر آمریکا در اسرائیل بودم این دستورات به من داده شده بود که هیچ طرف سومی نمی‌تواند توافقی را به این دو طرف تحمیل کند و هر توافق احتمالی باید نتیجه مذاکرات مستقیم بین دو طرف باشد.

مارتین اندیک مشاور وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه و فرستاده آمریکا در روند سازش اعلام کرد که تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام معامله قرن قبل از انتخابات اسرائیل و بدون حضور طرف فلسطینی نشان می دهد که این یک طرح سازش نیست و از ابتدا تا انتها یک بازی بچه گانه است. اندیک تاکید کرد که طرح سازش ترامپ شکست خود را تضمین کرده است و فلسطینی‌ها آن را نمی پذیرند و دولت اسرائیل نیز قبل از انتخابات نمی‌تواند چنین طرحی را بپذیرد.

الجزیره به نقل از آرون دیوید میلر مذاکره کننده سابق آمریکا نیز می‌‌نویسد که طرح سازش ترامپ سه هفته قبل از برگزاری انتخابات اسرائیل و  بدون در نظر گرفتن مواضع فلسطینیان دیپلماسی آمریکا را به سطح جدیدی از فروپاشی می کشاند.  وی با تاکید بر اینکه معامله قرن شکست خواهد  خورد، تاکید کرد که ترامپ  در ارزیابی اهمیت مواضع طرف‌های فلسطینی دچار سوء تفاهم شده است. 

ایلان گولدبرگ  مدیر برنامه خاورمیانه در آکادمی امنیت ملی آمریکا نیز هدف از این طرح را منحرف کردن افکار عمومی از استیضاح ترامپ در مجلس سنا و زمینه‌سازی برای انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که هدف دیگر این طرح برآورده کردن رویای دیوید فردمن سفیر دولت ترامپ در اسرائیل مبنی بر الحاق اراضی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۱۱۹۸۷۰۰:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۹
عنوان "حماقت قرن" در دنیایی که قانون جنگل بر آن حاکم است رساتر است!
ناشناس۱۳۱۱۹۸۸۰۰:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۹
حزب الله لبنان همین چند روزه باید یک پاسخ دندان شکن به اسراییل و حامیانش بدهد
ناشناس۱۳۱۱۹۸۹۰۰:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۹
به نظر می رسد که خون آن شهید بزرگوار دارد دامنشان را می گیرد.
ناشناس۱۳۱۱۹۹۳۰۰:۱۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۹
ای آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت بمیر
ناشناس۱۳۱۲۰۱۴۰۰:۵۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۹
خوبه حالا از کارون تا نیل رو به نام اسراییل نکرد.
ناشناس۱۳۱۲۰۴۵۰۱:۵۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۹
بیشتر به معامله فلسطین میخوره ترامپ یهودی
ناشناس۱۳۱۲۰۷۷۰۶:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۹
ترامپ میدونه راضی کردن لابی های صهیونیست یعنی بقا در قدرت. پس هر کاری که برای رضایت اونها باشه انجام میده از بخشیدن کل فلسطین تا جنگ با ایران , با این شرایط چهار سال دیگه هم کاخ سفید خواهد ماند , ما باید یه فکری برای خودمون بکنیم .با این شرایط سیاست خارجی بسته خواهد ماند سیاست داخلی هم از قرار معلوم رد صلاحیت هست و تنگتر کردن فضا, پس قراره چطور امید ایجاد کنیم و از این اوضاع بیرون بیاییم , امیدوارم فکر کنندگان فکری کرده باشند
ناشناس۱۳۱۲۰۸۲۰۶:۴۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۹
در این مورد قانون همان قدرت است .
ناشناس۱۳۱۲۰۸۳۰۶:۵۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۹
یک همکار فلسطینی دارم که میگوید دیگر در آنجا فلسطینی باقی نمانده و فقط عده ایی پیرزن و پیرمرد مانده اند و نسل دوم و سوم فلسطینی ها همگی مهاجرت کرده اند.
ناشناس۱۳۱۲۰۸۹۰۷:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۹
توهم قرن
Valor۱۳۱۲۱۰۲۰۷:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۹
این طرح ها فقط به نفع اسرائیله باید رفراندوم برگزار شود.
ناشناس۱۳۱۲۱۰۳۰۷:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۹
پس دیگه دارن با هم صلح می کنن و این مشکل هم داره حل میشه امیدوارم که صلح زودتر به منطقه برگرده چون هزینه ای که داره به مردم وارد میکنه زیاده باعث پیشرفت اقتصادی کشورها هم خواهد شد بهترین کار همین صلح بود
ناشناس۱۳۱۲۱۵۲۰۹:۴۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۹
گاماس گاماس می پذیرند.‌یه صبر و دو فوت لازم تست.
ناشناس۱۳۱۲۱۸۸۱۰:۴۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۹
شما هم دلتون خوشه کدام قانون . قانونی که متولی ان تود امریکاست .مثل داخل کشور که قاضی و مجرم .و قانون یکیه . و هر کاری دلش بخواد میکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین