گزارش اختصاصی الف / آخرین خبرها از عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب؛ آزادی ۱۵ شهرک پس از ۴۸ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981107193

نیروهای ارتش سوریه از غروب روز جمعه ( چهارم بهمن ماه) عملیات گسترده ای را در جنوب شرق استان ادلب علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند ۷ شهرک و ۲ ارتفاع را به کنترل دربیاورند.

آخرین خبرها از عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب؛ آزادی ۱۵ شهرک پس از ۴۸ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، شهرک های « تل خطره، ابوحریف، کرسیان،الدیر شرقی، الدیر غربی، معره شمارین و تقانه » و ارتفاعات «مصیطف» و «خربه داوود» با مساحت حدود 60 کیلومتر مربع در ساعات نخستن این عملیات از اشغال گروهک های تروریستی خارج شدند.

نیروهای ارتش سوریه 24 ساعت پس از شروع عملیات به پیشروی های میدانی ادامه دادند و شنبه شب ( پنجم بهمن ماه) با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک های « تلمنس و معره شمسه» را به کنترل درآورند و خود را به 800 متری شهرک مهم و راهبردی « معره نعمان» و بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» برسانند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه از عصر روز یک شنبه ( ششم بهمن ماه) دور جدیدی از حملات را از شهرک های « خربه معراته و ابودفنه» علیه تروریست ها ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین شهرک « الغدفه» را پاکسازی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک به سمت شهرک راهبردی « معصران» و جاده بین المللی « دمشق - حلب» متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در ادامه نیز حملاتی را از حومه شهرک « تلمنس» به سمت محور شمال انجام دادند و با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک های « معرشورین و الزعلانه» را پاکسازی کنند.

نیروهای سوری با پیشروی های میدانی در این محور به نزدیکی بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» رسیدند و همچنین شهرک راهبردی « معره نعمان» را از محور شرقی و جنوبی از لحاظ نظامی ساقط کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه یک شنبه شب به پیشروی ها در محور شمالی شهرک های تازه آزاد شده « الزعلانه و معرشورین» ادامه دادند و با عبور از بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» توانستند شهرک های « بابیلا و الدانا» را به کنترل دربیاورند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در شهرک « بابیلا»، حملات غافلگیرانه را علیه عناصر گروهک های تروریستی انجام دادند و با کشته و زخمی شماری از آنان موفق شدند شهرک « الصوامع» را هم از اشغال خارج کنند.

نیروهای ارتش سوریه پس از پیروزی های گسترده در روز یک شنبه ( ششم بهمن ماه) عملیات را از حومه شهرک های « ابودفنه و الغدفه» علیه تروریست ها ادامه دادند و شهرک های « معصران، خربه مزین» و ارتفاع « الشیخ» را پاکسازی و خود را به 13 کیلومتری شهر مهم و راهبردی « سراقب» رساندند.

به گزارش گروه بین الملل الف، در جریان درگیری های 48 ساعت گذشته 15 شهرک از اشغال گروهک های تروریستی خارج شدند و به کنترل نیروهای سوری درآمدند و در حال حاضر عملیات از 4 محور علیه تروریست ها در جریان است.

روند تحولات میدانی در جنوب شرق استان حلب نشان می دهد نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند پیشروی های میدانی از 4 محور تا محاصره کامل شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» ادامه دهند؛ این شهرک یکی از مهم ترین پایگاه های گروهک های تروریستی است و اگر نیروهای سوری این شهرک را به کنترل درآورند، راه برای ورود به مرکز استان ادلب (آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه) باز می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین