ترامپ در دیدار با نتانیاهو: معامله قرن عصر سه‌شنبه رونمایی می‌شود

گروه جهان الف،   3981107164

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید گفت که معامله قرن عصر سه‌شنبه رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که طرح صلح آمریکا عصر فردا (سه‌شنبه) رونمایی خواهد شد.

به گزارش اسکای‌نیوز، رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «طرح صلح تاریخی که فردا اعلام خواهد شد، مورد توافق بسیاری از کشورهای عربی بوده و فکر می‌کنم که فلسطینیان نیز در نهایت خواستار آن خواهد بود.»

وی افزود که طرح صلح شانس (موفقیت) دارد و اگر فلسطینیان خواستار توافق نباشد، توافقی حاصل نخواهد شد.

ترامپ در ادامه سخنانش مدعی شد که معامله قرن موجب شگفتی فلسطینیان خواهد شد چون برای آنها عالی بوده و نتانیاه و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی نیز از این طرح شگفت زده خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «طرح صلح خاورمیانه برای همگان کاملا منطقی است و فلسطینیان باید این طرح را بپذیرند چون در راستای منافع آنهاست.»

نتانیاهو نیز در این دیدار گفت که طرح ترامپ برای صلح، فرصت قرن و فرصتی تاریخی خواهد بود.

وی همچنین در این دیدار از ترامپ سپاسگذاری کرد و گفت: « برای کارهایی که برای اسرائیل انجام دادی همانند برسمیت شناختن قدس و انتقال سفارت آمریکا به آنجا و برسمیت شناختن حق اسرائیل در کرانه باختری قدردانی می‌کنیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش با مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران، از ترامپ به دلیل مقابله با تهران از زمان روی کار آمدنش  و همچنین خروج از توافق هسته‌ای تشکر و قدردانی کرد.

وی مدعی شد که دولت ترامپ باعث محدود کردن خطر ایران شده و اسرائیل در انتظار تقویت همپیمانی با آمریکا است.

آمریکا در حالی عصر روز سه‌شنبه از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی می‌کند که فلسطینی‌ها قاطعانه این طرح صلح را رد کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز گذشته در سخنرانی تاکید کرد: «یکصدا اعلام کنیم که معامله قرن هرگز تصویب نخواهد شد و هجمه استعماری جدید ساقط خواهد شد. وطن پیروز خواهد شد و متجاوزان نابود خواهند شد». 

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن رد کردن طرح موسوم به «معامله قرن» تصریح کرد که این طرح تنها از رئیس‌جمهور آمریکا در برابر عزل و از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر زندانی شدن، محافظت می‌کند. 

«عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز روز گذشته (یکشنبه) تاکید کرد که مخالفت او با طرح معامله قرن پیشنهادی دولت آمریکا «قطعی» است. 

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه طرح سازش موسوم به «معامله قرن» را از پیش شکست‌خورده توصیف کرد و با یادآوری طرح پیشنهادی ایران برای حل مناقشه فلسطین گفت: «کسانی که خود را "پرچمداران دموکراسی" می‌خوانند، بهتر است به جای توهم "معامله قرن" - که از پیش شکست‌خورده است - راهکار دموکراتیک ایران که توسط آیت‌الله خامنه‌ای پیشنهاد شده را بپذیرند: یک همه‌پرسی که در آن همه فلسطینی‌ها (مسلمان، یهودی و مسیحی) در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.» 

برخی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستیطرح صلح پیشنهادی آمریکا را «سخاوتمندانه‌ترین» طرح سازش برای اسرائیل توصیف کرده و اعلام کرده‌اند که در این طرح حاکمیت تل‌آویو بر تمام شهرک‌های اسرائیلی‌نشین به رسمیت شناخته‌شده و مرزهای «اسرائیل» به میزان قابل‌توجهی به سمت شرق گسترش خواهد یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین