کپی برداری ترامپ از پیام اوباما جنجال به راه انداخت

گروه جهان الف،   3981107152

کپی برداری ناشیانه دونالد ترامپ از پیام تسلیت باراک اوباما به بازماندگان کوبی برایانت ستاره بسکتبال آمریکا موجی از انتقادات را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ در تسلیت به خانواده کوبی برایانت، بسکتبالیست مشهور آمریکایی که طی یک سانحه هوایی جان باخت، در توئیتی نوشت، "کوبی برایانت به رغم اینکه یکی از بسکتبالیست‌های واقعا عالی در تمام دوران است، به تازگی دوره مهمی از زندگی خود را آغاز کرده بود. او خانواده اش را بسیار دوست داشت و اشتیاقی بسیار قوی به آینده داشت. از دست دادن دختر زیبایش، جیانا، این لحظه را ویرانگرتر می‌کند. من و ملانیا صمیمانه تسلیت خود را برای ونسا و خانواده فوق العاده برایانت می‌فرستیم. خداوند با همه شما باشد! "

تسلیت ترامپ در حالی توئیت شد که حدود دو ساعت پیش از آن، باراک اوباما این پیام را منتشر کرده بود، "کوبی در زمین بازی یک افسانه بود و به تازگی دوره مهمی از زندگی خود را در چیزی که به اندازه یک نقش دوم معنادار بود، آغاز کرده بود. از دست دادن جیانا برای ما به عنوان والدین بسیار تاسف بارتر است. من و میشل در یک روز غیرقابل تصور عشق و دعای خود را برای ونسا و کل خانواده برایانت می‌فرستیم. "

این کپی برداری ناشیانه و آشکار در حساب‌های بسیاری از کاربران توئیتر منعکس شد. آرون روپار، روزنامه نگار ووکس نیوز تصویری از دو توئیت در کنار یکدیگر را منتشر کرده و نوشته است، "توئیت ترامپ درباره کوبی به طور قابل توجهی به توئیت اوباما شباهت دارد. " اندی اوستروی، نویسنده آمریکایی نیز با مقایسه توئیت‌ها می‌نویسد، "انگار واقعا توئیت باراک اوباما را دزدیده ای. تو رقت انگیزی! " فرانک دانگلو، نویسنده کانادایی با شرم آور توصیف کردن این اقدام ترامپ این طور توئیت کرده است، "بسیار ناراحت کننده و شرم آور است! که مجبور شدی از توئیت رئیس جمهور اوباما سرقت کنی! با حدود ۲ میلیون لایک! زیرا تو واقعا در همدردی ناتوان هستی! دروغگو، خیانت کار، فاسد، بی کفایت، ... " جیمز میشل ساما، نویسنده آمریکایی نیز این اقدام را رقت بار خوانده و نوشته است، "کپی برداری آشکار از توئیت باراک اوباما، خصوصا بخش مربوط به جیانا. تلاشی رقت بار در همدردی! "

همچنین در پاسخ به این توئیت تقلیدآمیز، برخی از کاربران از جمله اسقف تالبرت سوان، رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا، یکی از پیام‌های توئیتری کوبی برایانت که حاکی از مخالفت شدید وی با ترامپ بود را بازنشر کرده اند و خواهان سکوت ترامپ شده اند. برایانت در این توئیت که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، شعار کارزار ترامپ را به چالش کشیده و نوشته بود، "رئیس جمهور آمریکا که نامش به تنهایی خشم و تفرقه ایجاد می‌کند. کسی که کلماتش شکاف و نفرت بر می‌انگیزد، نمی‌تواند آمریکا را دوباره با عظمت سازد. "

یاد آور می‌شود هشتگ» کوبی آسوده بخواب» با بیش از ۳۴ هزار توئیت، امروز ترند سوم در آمریکا بود. همچنین «کوبی برایانت» ترند چهارم توئیتر در سطح جهانی بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین