بازخوانی گزارش جروزالم‌پست و کشف ارتباط ترور ابوالعطاء با سردار سلیمانی

گروه جهان الف،   3981107150

یک روزنامه فرامنطقه‌ای عرب زبان نوشت بازخوانی یک گزارش رسانه‌ عبری زبان پس از ترور بهاء ابوالعطاء فرمانده ارشد جهاد اسلامی فلسطین در آبان ماه گذشته از وجود یک پیوند قوی میان این عملیات ترور با ترور سردار سلیمانی خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، روزنامه رای الیوم در گزارشی از احتمال وجود رابطه قوی میان اقدام رژیم صهیونیستی در عملیات ترور بهاء ابوالعطا از فرماندهان ارشد جهان اسلامی با اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان خبر داد.

در این گزارش آمده است: «تا به امروز با گذشت بیش از سه هفته از ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنوز مشخص نیست که آیا رژیم اشغالگر اسرائیل در این عملیات که واشنگتن مسئولیت آن را پذیرفت مشارکت داشته است، اما گزارش منتشر شده در روزنامه جروزالم پست پس از ترور فرمانده جهاد اسلامی حاکی از وجود یک پیوند قوی میان این دو عملیات ترور و شاید سهیم بودن اسرائیل در ترور سردار سلیمانی است».

جروزالم پست در نوامبر گذشته با استناد به منابع امنیتی آگاه در تل آویو گزارشی را با عنوان «خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای اسرائیل: نصرالله، سلیمانی و ابوالعطا» منتشر کرد.  انتشار این گزارش به بعد از ترور ابوالعطا (ماه نوامبر- آبان ماه) و قبل از ترور ژنرال سلیمانی مربوط می‌شود.در این گزارش سه شخصیت مذکور خطرناک‌ترین افراد برای امنیت ملی اسرائیل شمرده می‌شوند که باید ترور شوند.

رای الیوم نوشت: در مدت کوتاهی ابوالعطا و سلیمانی ترور شدند در حالی که رژیم صهیونیستی جاه طلبی و آرزوی خود را برای ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله را هم پنهان نمی‌کند از همین رو درگزارش جروزالم پست به نقل از منابع تل آویو آمده است که حذف فیزیکی نصرالله یک اقدام تاریخی و راهبردی خواهد بود.

به گفته منابع امنیتی جروزالم پست ابوالعطا فرمانده گروهان‌های قدس در نوار غزه و یکی از مقامات ارشد نظامی در غزه بود و در برنامه ریزی‌ها برای حملات علیه اسرائیل مشارکت دارد و بر ساخت سلاح و بهبود توان حملات موشک‌های دوربرد نظارت داشت و نزد سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل به عنوان «مسبب تنش» شناخته می‌شد.

سایت «واللا» هم  در دوازدهم نوامبر 2019 در گزارشی مفصل به عملیات ترور ابوالعطا با حمله راکتی به منزل وی در محله الشجاعیه غزه پرداخت که در جریان آن ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند. بر اساس گزارش اطلاعاتی امنیتی که این سایت عبری زبان منتشر کرد عملیات ترور ابوالعطا یک عملیات بسیار پیچیده بود و اجرای این ماموریت نیاز به هوش و دقت بالایی داشت از همین رو ارتش اسرائیل یگان9900 خود را که از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین واحدهای سری نظامی در دنیاست برای اجرای ماموریت ترور ابوالعطا به کار گرفت.

معاون فرمانده نیروهای مسلح در یگان 9900 رژیم صهیونیستی هم درباره ابوالعطا به سایت واللا گفته بود: «او را خوب می‌شناسم او از این شخصیت قوی برخوردار است که موجب جلب توجه اسرائیل شده است به خصوص با حملات راکتی مکرری که در ساعات 9 شب هر جمعه به سمت اسرائیل اصابت می‌کند و به خصوص موشکی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را در حین ایراد نطق خود در نشست تبلیغات انتخاباتی اش در شهر سدیروت هدف گرفت».

بر اساس گزارش واللا، اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اطلاعات حساسی را درباره تصمیم جهاد اسلامی برای حملات نظامی بیشتر علیه نیروهای اسرائیل در مرزهای نوار غزه دریافت کرد و واحد 9900 مکان اقامت ابوالعطا را با تصاویر ماهواره‌ای پیدا کرد و لحظاتی پس از انجام ماموریت خود  فرمانده این عملیات از ترور ابوالعطا ابراز خرسندی کرد و گفت که ماموریتی بسیار پیچیده بود به هوش و دقت بالایی برای اجرای آن نیاز بود.

تاکنون گزارش‌های تایید نشده‌ای در خصوص پشتیبانی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی  در اقدام تروریستی آمریکا که شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان را به دنبال داشت منتشر شده است.
توییت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دو روز بعد از شهادت سردار سلیمانی و قدردانی وی از رژیم صهیونیستی را می توان تایید تلویحی مشارکت رژیم صهیونیستی در این جنایتکارانه قلمداد کرد.

«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا در توییتر نوشت:«من و نتانیاهو گفت‌وگوی تلفنی داشتیم و بر اهمیت مقابله با ایران و تهدیدات آن در منطقه تاکید کردیم. من همیشه قدردان حمایت استوار اسرائیل از مقابله با تروریسم هستم».

سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله پهپادی روز سیزدهم دی ماه آمریکا به نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین