لاریجانی: آمریکایی‌ها شرایط منطقه را به سمت دیکتاتوری بین‌المللی می‌برند

گروه جهان الف،   3981107147

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها شرایط منطقه را به سمت دیکتاتوری بین‌المللی می‌برند و رفتار تحقیرآمیزی دارند که در این میان همکاری‌های ایران، روسیه و چین بسیار مهم است.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های پارلمانی بین مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی مجلس فدراسیون روسیه که عصر امروز (دوشنبه، ۷ بهمن ماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک سال نو میلادی گفت: این روزها روسیه مشغول تحولات مهمی است که نقش دوماً در این زمینه بسیار با اهمیت است، لذا حضور شما در ایران برای تشکیل این اجلاس نشان از اهتمام شما نسبت به روابط دو کشور دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که ایران و روسیه دو کشور مهم و تأثیرگذار در معادلات منطقه اند، عنوان کرد: ایران و روسیه ضمن داشتن منافع مشترک، دشمنان مشترکی دارند که تحریم از سوی آنها نیز وجه اشتراک ایران و روسیه تلقی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رایزنی‌های نزدیک ایران و روسیه در مسائل مختلف بیان داشت: دو کشور گام‌های بلند مشترکی به خصوص در مبارزه با تروریسم برداشته اند و همچنین همکاری‌های امنیتی-نظامی خوبی دارند که نمونه اخیر آن برگزاری مانور مشترک ایران، روسیه و چین بود و نیز همکاری‌های دو کشور در حوزه اقتصادی مثبت است است که به شتاب بیشتر آن امید داریم.

لاریجانی در ادامه ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس دوماً نسبت به شهادت سردار سلیمانی که نمونه بارز تروریسم دولتی آمریکا ست، اظهار داشت: دولت روسیه در خصوص این موضوع بسیار مسئولانه عمل کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها شرایط منطقه را به سمت دیکتاتوری بین المللی می‌برند و رفتار تحقیرآمیزی دارند که در این شرایط همکاری‌های ایران و روسیه بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، این کمیسیون مشترک را محلی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این کمیسیون در چنین سطحی که نشان از اراده دو طرف برای توسعه روابط دارد، بتواند به تقویت مناسبات دو کشور هر چه بیشتر کمک کند.

ویچسلاور والودین رئیس دومای روسیه نیز در این کمیسیون ضمن تأکید بر ضرورت همکاری‌های بین پارلمانی، گفت: این تعاملات باید به تعمیق روابط دو کشور کمک کند؛ چنان که در اجلاس قبلی که در ایران برگزار شد، مسائل مختلفی در خصوص تجارت میان دو کشور مطرح و پیگیری شد.

وی در ادامه با بیان امکانات و ظرفیت‌های کمیسیون مشترک پارلمان دو کشور یادآور شد: دو پارلمان می‌توانند به نحوی تصمیم گیری کنند که به توسعه روابط دو کشور منجر شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین