افزایش تلفات پرندگان مهاجر میانکاله + عکس

گروه اجتماعی الف،   3981107055

در چهارمین روز از پایش تالاب بین المللی میانکاله بیش از ۴۰۰۰ لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شد که براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران عمده لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که بیشترین آن‌ها از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک‌ پهن بوده در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌پایان از توابع بهشهر بوده که در حال جمع‌آوری است.

ایسنا نوشت: آخرین نتیجه آزمایش‌های انجام شده مرگ پرندگان آزاد در مازندران با توجه مردود اعلام شدن علایم نیوکاسل و آنفلوآنزا از قبیل کبودی، خونریزی و تورم طحال احتمال این بود که شیوع این بیماری‌ها در میانکاله منفی است.

در حال حاضر نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مهاجر هنوز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام نشده و در دست بررسی است.

بیش از ۴۰۰۰ لاشه پرندگان مهاجر جمع‌آوری و دفن بهداشتی شد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگویی با بیان اینکه در چهارمین روز از پایش تالاب میانکاله متاسفانه ۴۱۰۰ لاشه پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شده است، اظهار کرد: در چهارمین روز از پایش تالاب بین المللی میانکاله بیش از ۴۰۰۰ لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مهاجر هنوز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام نشده که به محض مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: تیمی متشکل از دام‌پزشکان سازمان حفاظت محیط زیست وارد منطقه شده و در حال بررسی علت و یا علل تلفات پرندگان مهاجر هستند.

ابراهیمی کارنامی ضمن تقدیر از حضور و بازدید استاندار مازندران از تالاب میانکاله و محل تلفات پرندگان مهاجر افزود: با حضور استاندار مازندران جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل پاسگاه محیط‌بانی قلعه پایان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد هر گونه شکار پرندگان مهاجر در شرق استان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام و به منظور حفظ بهداشت و سلامت انسانی، فعالیت بازار عرضه پرندگان مهاجر در فریدونکنار نیز تا مشخص شدن علت دقیق تلفات متوقف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: فردا نیز عملیات جمع آوری و دفن بهداشتی با حضور نیروهای محیط زیست و دامپزشکی انجام می‌شود.

ابراهیمی کارنامی ازهمه مردم  مازندران خواست تا جهت حفظ سلامت خود از خرید و مصرف هر گونه لاشه پرندگان وحشی خودداری کنند.

خرید و فروش هر گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در سطح مازندران ممنوع!

وی یادآور شد: با توجه به تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر درتالاب بین المللی میانکاله و نا مشخص بودن علت این تلفات بنابر تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مدیریت بحران مازندران هرگونه شکار پرندگان مهاجر در شرق استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت انسانی، فعالیت بازار عرضه پرندگان مهاجر در فریدونکنار تا مشخص شدن علت دقیق تلفات، متوقف شده است.

ابراهیمی کارنامی افزود: بنابراین از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود، جهت حفظ سلامت خود از خرید و مصرف هرگونه لاشه پرندگان وحشی خودداری کنند.

ممکن است تلف شدن پرندگان عامل انسانی باشد

یک محیط دار مازندرانی گفت: چندین نوع پرنده در گونه‌های مختلف نظیر فلامینگو، انواع اردک و گونه‌های غواص مثل کشیم در چند روز گذشته در خلیج مازندران تلف شدند.

علی ابوطالبی با بیان اینکه طی گزارش دامپزشکی هیچ گونه بیماری آنفلوآنزا و نیوکاسل در بین پرندگان تلف شده دیده نشده است، اظهار کرد: نمونه این پرندگان تلف شده به تهران منتقل شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است تلف شدن پرندگان عامل انسانی یا طعمه مسموم باشد که هنوز هم در حال بررسی است.

این محیط دار مازندرانی با اشاره به اینکه دیروز در میانکاله تلفات جدیدی از تلف شدن پرندگان گزارش نشده است، گفت: برای نتیجه نهایی تلف شدن پرندگان باید صبر کرد.

ابوطالبی ادامه داد: در سال‌های گذشته چنین تلفاتی در جنگل‌ها مشاهده شد که تلف شدن بعضی از پرندگان حساسیت به جلبک آلگورلا بوده است.

وی افزود: جلبک آلگورلا یک جلبک درون آبزی است که بعد از بررسی‌های انجام شده معلوم شد که چنگرها (نام گونه‌ای از پرندگان) بدنشان به این سم عادت نداشته است.

این محیط دار مازندرانی خاطرنشان کرد: امروزه تلف شدن پرندگان نشان می‌دهد که استفاده از یک نوع رژیم غذایی نیست بلکه مسمومیت کلی بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین