رئیسی: دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد اما نه برای مذاکره بلکه برای مجازات آن‌ها

گروه اجتماعی الف،   3981107051 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد؛ اما نه برای مذاکره برای محاکمه و مجازات آن‌ها.

رئیسی: دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد اما نه برای مذاکره بلکه برای مجازات آن‌ها

به گزارش الف به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، راه نجات جامعه را شناخت سیره اهل بیت (ع) و عمل به سیره پاک آن بزرگواران دانست و با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر تصریح کرد: اصلی‎ترین سلاح ما در طول چهار دهه گذشته، پیام‎های انقلاب اسلامی بوده است که موجب خنثی‎سازی توطئه‎های پی در پی دشمنان، به حاشیه راندن خواسته‎های آن‌ها در منطقه و جهان و امیدآفرینی برای ملت‎های محروم و مستضعف شده است.

رئیس قوه قضاییه، پیام انقلاب اسلامی را پیام اخلاص، کارآمدی، عدالت اجتماعی، معنویت پیوند خورده با سیاست، اخلاق، ضدیت با ظلم و استکبار، نجات مستضعفان و محرومان عالم و زندگی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برشمرد و ادامه داد: همین پیام‎های بلند انقلاب اسلامی بوده است که توطئه‎های دشمنان در منطقه و جهان را نقش بر آب کرده و تازه‎ترین نمونه آن نیز طرح از پیش شکست خورده «معامله قرن» است که طراحان آن باید مطمئن باشند پیام انقلاب اجازه نخواهد داد توطئه‎ای جدید در قالب ادبیاتی جدید، منطقه را به آتش بکشد، سلطه بر منطقه را تحکیم کند و حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین را پایمال سازد.

رئیسی با تاکید بر لزوم بزرگداشت ایام الله دهه فجر از سوی مردم و مسئولان، تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و امیدبخشی با عملکرد صحیح را ضروری دانست و اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است و آنچه امروز ایجاد امید می‎کند، کارآمدی دستگاه‎های اجرایی و اداری کشور است. در واقع عملکرد مخلصانه و نشان دادن کارآمدی، امیدآفرین است و دستگاه‎ها باید این جهت را هر چه بیشتر مدنظر داشته باشند و کارآمدی خود را ارتقاء بخشند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، خون حاج قاسم سلیمانی را موجب برانگیختگی ملت‎های آزاده و صیانت از جوامع مورد ستم در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ان شاءالله امر حقوقی و قضایی این جنایت دنبال می‌شود. در گفت و گویی که با رئیس دادگاه عالی عراق داشتم، روشن شد که انگیزه بالایی برای پیگیری این موضوع دارند و از همان ابتدا برنامه ریزی‎های لازم را در این زمینه داشته‎اند. ما هم کار را از طریق مجامع بین‎المللی دنبال می‎کنیم. دیر یا زود با قاتلین شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد؛ اما نه برای مذاکره برای محاکمه و مجازات آن‌ها.

رئیسی در بخش دیگری از جلسه شورای عالی قوه قضاییه درباره برخی احکام صادر شده در ماه‎های اخیر تصریح کرد: احکام دادگاه‎ها باید به نحوی صادر شود که برای افکار عمومی از لحاظ تناسب جرم و مجازات اقناع کننده باشد. مثلا برخورد با کارگری که به دلیل فشار‌های اقتصادی اعتراض می‌کند و فریاد می‌زند و حالا ممکن است در میان اعتراض کلام ناشایستی هم به زبان بیاورد، باید متفاوت از برخورد با کسی باشد که به صورت سازمان یافته و با برنامه ریزی قبلی اقدام به برهم زدن نظم جامعه می‌کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه اسناد رسمی در کشور، اسناد عادی را یکی از مهمترین عوامل موثر بر افزایش میزان پرونده‎ها در قوه قضاییه دانسته و اقدامات اخیر صورت گرفته برای خارج شدن اسناد عادی از چرخه معاملات کشور را یکی از مهمترین تحولات در کاهش حجم پرونده‎های قضائی دانست.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به گزارش رئیس سازمان زندان‎ها و دادستان تهران مبنی بر تعیین تکلیف نزدیک به دو هزار پرونده زندانی که در سفر‌های استانی اخیر در دستور کار قرار گرفته بود، بر لزوم اولویت دادن مسئولان قضایی به اجرای این مصوبات تاکید کرد.

دیدگاه کاربران

قاسم سليمانى ام۱۳۰۸۹۵۰۱۱:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
من انقلابى ام ، ديپلمات نيستم
ناشناس۱۳۰۹۵۴۹۱۵:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
از ریاست قوه قضاییه و مراجع محترم عظام می خواهیم با تشکیل دادگاه غیابی برای عاملین و عامرین ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی احکام و فتوای قصاص آنها را صادر فرمایند تا وضعیت اسفبار سلمان رشدی را پیدا کنند و ذره ذره تا انجام حکم به درک واصل شوند
ناشناس۱۳۰۹۵۷۲۱۵:۴۲:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هر وقت برای مردم ایران مشکلی پیش آمد و رفتی دنبال حل مشکل به این میگن انقلابی وگرنه توی خواب و خیال همه جان برکف- انقلابی- سخت کوش- پرتوان- با اخلاق و .. هستند
مهسا۱۳۰۹۶۱۷۱۵:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
منفیا از آلبانی با .. سوختگی شدید
ناشناس۱۳۱۰۲۷۸۰۰:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
منم انقلابی هستم مثل همه‌ی ده‌ها میلیون نفری در تشییع بزرگمرد ایران شرکت کردند دمار از روزگار وطنفروشها در خواهیم آورد
ناشناس۱۳۰۹۰۳۳۱۲:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
دم رئیسی گرم مرد هست و بزدل نیست بلده چطور کار کنه
ناشناس۱۳۰۹۰۳۷۱۲:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
احسنت پدرشونو در میاریم
ناشناس۱۳۰۹۹۸۴۱۹:۵۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
واقعا!!!!!!
سیروس۱۳۰۹۳۷۳۱۴:۳۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۷
قوه قضاییه باید لایحه ممنوعیت توجیه کردن مذاکره با دولتهای تروریستی مثل آمریکا توسط همه مقامات رسمی ایران را ارائه دهد تا مسئول خاطی در دادگاه محاکمه و منفصل از خدمت گردد مذاکره با تروریستی که افتخار به کشتن ایرانیان و سردار سلیمانی میکند؟؟؟!!!
ناشناس۱۳۰۹۵۸۶۱۵:۴۵:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
چطوری با التماس کردن های مکرر توسط وزیر خارجه .. پیش می برد
سیدعباس۱۳۰۹۶۱۴۱۵:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
عقلانیت انسانی / تعامل جهانی / آسایش ..
ناشناس۱۳۰۹۷۲۷۱۶:۴۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
آقاي رييسي عزيز : شما ترامپ هاي داخلي را هم مجازات كنيد ما راضي ميشويم .
ناشناس۱۳۰۹۷۶۳۱۷:۰۱:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
مرسی, مرسی, رییسی
علی 671۱۳۰۹۷۹۱۱۷:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
انشا الله آقای رئیسی خدا قوت و پایداری از بیانات و منطقی بیان کردن حرف حق و آگاهی شما برای ما قابل قبول است ولی دولت آقای روحانی فردا دستور می دهند و.. اعلام می کند که انتقام سردار دل ها با دولت است و به رئیس قوه قضاییه نیست ..
ناشناس۱۳۰۹۸۰۹۱۷:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۷
کشوری که سالی بیش از ششصد میلیارد خرج ارتشش می کند به این سادگی نمی توان با آن در افتاد. بهتر به جای احساس کمی واقع بین تر بود. جنگ هشت ساله و قطعنامه 598 ..
ناشناس۱۳۱۰۰۱۳۲۰:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ای کاش...به فکر عدل و دادخواهی مردم بیشتر بودید. ظلم بیداد می کند
مهدی اشرف زاده۱۳۱۰۰۲۳۲۰:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۷
من از حاج آقا رئیسی رئیس قوه قضاییه تقاضای عاجزانه دارم که به شهرستان سیرجان استان کرمان سفر بکنند به احترام آقا امام رضا وبه قران شما راقسم میدهم که این سفر راداشته باشید عاجزانه خواهش میکنم
پرتو۱۳۱۰۰۴۵۲۰:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ببینیم و تعریف بکنیم.
ناشناس۱۳۱۰۱۳۷۲۲:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۷
میشه بفرمائید چطور؟
ناشناس۱۳۱۰۱۵۰۲۲:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۷
ما اگر بتوانيم ارزش پول خودمان را در مقابل دلار بالا ببريم پدر ترامپ را در آورديم
ناشناس۱۳۱۰۱۸۸۲۳:۰۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۷
هر چقدر از غرب پرستی و بی تدبیری ها زخم میخوریم، شما مرهم دل ما میشوید. خدا حفظتون کنه آقای رئیسی
ناشناس۱۳۱۰۲۹۳۰۰:۳۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
جناب قاضی القضات طرحی هم برای اجرای منویات فوق دارند؟
امیر۱۳۱۰۴۲۷۰۷:۵۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۸
و بقیه مسببّین و قاتلین داخلی و خارجی البته.
ناشنس۱۳۱۱۷۲۹۲۰:۱۰:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۸
آقای رئیسی شهید سلیمانی بیش از همه دوست دارد قاتلین کودکان کار به خصوص دختربچه هفت ساله گل فروش بی پناهی که به اسم کودک کار در شهر ری توسط سگ های ولگرد دریده شده مجازات شود. قاتل و قاتلین کودکان کار مسئولین فاسد و مفسدان اقتصادی می باشند که سفره کودکان را به خیابانها کشانده اند. آقای رئیسی کاری کنید که دست مفسدان اقتصادی از انگشت قطع شود تا کودکان هفت ساله در خیابانها بی پناه نباشند..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین