کدام رژیم برای گروه سنی فعلی شما مناسب است؟

گروه سلامت الف،   3981107014

بر حسب سنی که دارید و در هر گروه سنی که باشید، برخی از مواد غذایی هستند که شما باید از آن‌ها پرهیز کنید و برخی دیگر را به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید تا سالم بمانید و تناسب اندام خود را حفظ کنید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب  مواد غذایی و رژیم‌هایی که باید در گروه‌های سنی مختلف پیروی کنید را برای شما دسته‌بندی کردیم تا با کمک این دسته‌بندی راحت‌تر مسیر خود را برای سلامت پیدا کنید.

در دوران نوجوانی

در این مرحله از عمر، بدن شما در حال رشد و بزرگ شدن است و شما به مواد مغذی زیادی نیاز دارید. این همان زمانی است که بیشتر نوجوانان صبحانه نمی‌خورند و غذا‌هایی که می‌خورند بیشتر حاوی تنقلات و هله‌هوله یا غذا‌هایی است که فاقد ارزش غذایی هستند؛ یعنی مسیر اشتباه!

اگر شما در این گروه سنی هستید، صبحانه خوردن را از عادات روزانه خود کنید. مجبور نیستید حتما اسنک‌ها و ساندویچ‌های مورد علاقه خود را ترک کنید، اما همین که از مقدار آن‌ها کم کنید کافی است. مواد غذایی سرشار از کلسیم، پروتئین و آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در دهه ۲۰ سالگی

وقتی در دهه ۲۰ سالگی هستید، باید تنقلات خود را سالم کنید! به جای چیپس سیب زمینی از ذرت بوداده یا چیپس خلالی سرخ‌کرده استفاده کنید، به جای شکلات شیری، شکلات تلخ بخورید، به جای بستنی، ماست بخورید و مرغ را به شکل بریان شده طبخ کنید. غذا‌هایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که مملو از اسید‌های چرب امگا ۳ و اسید فولیک هستند؛ مثل سبزیجات سبزبرگ، نان، پاستا، گردو، ماهی سالمون و دانه چیا.

در دهه ۳۰ سالگی

برای پشتیبانی از تغییراتی که در این سن در بدن شما رخ می‌دهد، غذا‌هایی را وارد رژیم غذایی خود کنید که عضله‌سازی کرده و استخوان را قوی‌تر می‌کنند. غذا‌های سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، دانه‌ها، آجیل‌ها، محصولات سویا، سینه مرغ و کوینو دوستان ما هستند. شیر و ماست برای تقویت استخوان الزامی هستند و در صورت نیاز مکمل‌های کلسیم و پروتئین را در نظر بگیرید.

در دهه ۴۰ سالگی

برای تنظیم میزان قند خون و بهبود سوخت و ساز بدن در این مرحله از عمر باید غذا‌هایی مصرف کنید که حاوی فیبر بالایی هستند. مواد غذایی مختلفی مانند بروکلی، غلات کامل و سیب زمینی با پوست به راحتی هر آنچه می‌خواهید را فراهم می‌کنند. باید از تنقلات دور بمانید، اما می‌توانید برگر‌های سبزیجات برای خود تهیه کنید. این نوع برگر‌ها هم سالم هستند و هم غنی از فیبر‌هایی که بدن شما لازم دارد. به جای سفارش دادن برگر، خودتان برگر‌های خانگی سالم تدارک ببینید. مواد غذایی دیگری که می‌توانید آن‌ها را به عنوان ساندویچ‌های خانگی سالم طبخ کنید، لبنیات بدون چربی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات هستند. در هر وعده غذایی خود، حتما پروتئین را بگنجانید.

در دهه ۵۰ سالگی

سرعت سوخت و ساز بدن ما با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل است که توصیه می‌شود غذا‌هایی را بخورید که بدن شما بتواند به راحتی هضم کند. وقتی شما در دهه ۵۰ سالگی عمر خود هستید، باید شیر معمولی را با شیر بادام عوض کنید و به جای مصرف غلات معمولی، غلاتی را مصرف کنید که بدون طعم‌دهنده و شکر هستند. شما می‌توانید عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای کاهش علامت‌های افزایش سن و سالخوردگی، آووکادو، بروکلی، بلوبری، آجیل و اسفناج بخورید. خوردن سیب به کاهش کلسترول و مبارزه با دیابت کمک می‌کند.

در دهه ۶۰ سالگی و بالاتر

وقتی شما در این رده سنی هستید، حتما ۵ وعده سبزیجات و ۲ وعده میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذا‌هایی مصرف کنید که سرشار از آهن هستند؛ مانند اسفناج، عدس و حبوبات. دانه‌های سویا و سبزیجات سبزبرگ می‌توانند سلامت و تناسب اندام شما را حفظ کنند. علاوه بر این، مصرف نمک را نیز باید به حداقل برسانید. اگر می‌خواهید یک ماده غذایی بخرید، قبلا میزان نمک آن را بررسی کنید. آب بیشتری بنوشید و از مصرف تنقلات و شیرینی تا آنجا که می‌توانید خودداری کنید.

آیا شما در رده سنی کنونی رژیم غذایی مناسب را دنبال می‌کنید؟ هر چند وقت یک بار تنقلات میل می‌کنید؟ در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین