رئیس قوه قضائیه: هرجا مشکل داشته‌ایم روحیه لیبرال مسلکی حاکم بوده/ دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است

گروه اجتماعی الف،   3981106055 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه هر جا تفکر انقلابی باشد، کار‌ها پیش می‌رود و هر جا مشکل داشته‌ایم روحیه لیبرال مسلکی حاکم بوده است، گفت: تفکر انقلابی به معنای بی برنامگی و دوری از عقلانیت نیست. برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری، عقلانیت و آینده نگری از مهم‌ترین مولفه‌های اندیشه انقلابی است.

رئیس قوه قضائیه: هرجا مشکل داشته‌ایم روحیه لیبرال مسلکی حاکم بوده/ دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب است

به گزارش الف به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار جمعی از فعالان تبلیغی و فرهنگی کشور، از تلاش‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و در راس آن آیت‌الله جنتی قدردانی کرد و گفت: دهه فجر، یادآور پایان ستمگری طواغیت، آغاز حاکمیت دین در زندگی مردم و شکل‌گیری مدنیتی به نام دین و نظامی تحت زعامت، ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم یعنی خواست مردم مبتنی بر آنچه خدا می‌پسندد، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است و امروز این جمهوریت، خود را در عرصه‌های گوناگون نشان می‌دهد؛ چنانکه همه دنیا شاهد بود در حماسه تشییع میلیونی پیکر سردار مقاومت، مردم ما با حضور خود، رای و نظرشان را در عمل ابلاغ و اعلام کردند و به ایستادگی و پافشاری بر آرمان‌های فجر انقلاب رای دادند.

رئیسی، تبیین اهداف انقلاب در این ایام را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: نسل فعلی و آینده کشور باید بدانند که چه رسالت سنگین و سترگی بر عهده دارند و اهداف بلند انقلاب یعنی حاکمیت توحید و اجرای عدالت را باید بشناسند و آن را پاس بدارند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای حاکمیت دین و نفی طواغیت، اجرای عدالت و مبارزه با فساد را در ذات جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: هاضمه این نظام و انقلاب، فسادپذیر نیست و تبیین اهداف انقلاب، این واقعیت را به خوبی برای همگان روشن می‌سازد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، مکتب سیاسی امام را متفاوت از سایر مکاتب سیاسی جهان دانست و خاطرنشان کرد: انسان امروز از سیاست منهای معنویت در رنج و عذاب است. دستاورد این اندیشه چیزی جز سلاح‌های کشنده، ظلم و ستم علیه ملت‌های مظلوم در نقاط مختلف جهان و نقض آشکار حقوق انسان‌ها نبوده است، اما مکتب سیاسی امام، مکتب عدالت اجتماعی، توجه به دیگران در پرتو خدا خواهی است که موجب می‌شود همه مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان عالم به سوی آن جذب شوند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که شهید حاج قاسم سلیمانی را از برجسته‌ترین دانش‌آموختگان مکتب سیاسی امام راحل دانست و تصریح کرد: آنچه شخصیتی همچون حاج قاسم سلیمانی را شکوفا ساخت و الگو قرار داد، دست توانای معلم فرزانه او یعنی مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) بود که توانست مجموعه‌ای از عرفان، ایستادگی، اخلاص، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و ... به نام سردار قاسم سلیمانی را به این عالم عرضه کند.

رئیسی با اشاره به مجاهدت‌های الهام‌بخش شهید سلیمانی در جریان مبارزه با جریان استکبار در منطقه، ایام الله دهه فجر را فرصتی برای تبیین این مجاهدت‌ها و دستاورد‌ها دانست و افزود: امروز فضای شبهه افکنی گسترده‌ای دل و جان جوانان را تهدید می‌کند و دشمن مدام در صدد ارائه یک قرائت بد از انقلاب اسلامی است؛ چنانکه همه دیدیم این بزرگترین ناقضان حقوق انسان در جای جای جهان، چگونه تلاش داشتند با ژست دلسوزی برای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که حقیقتا دل همه مردم ایران را به درد آورد، دو قله تشییع میلیونی پیکر حاج قاسم و تحقیر هیمنه نظامی آمریکا با حمله به پایگاه عین‌الاسد را تحت‌الشعاع قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ انقلابی گری با استفاده از همه ظرفیت‌ها در ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: دشمن نمی‌خواهد نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب، کار تبیینی صورت گیرد و تلاش دارد بزرگداشت این حادثه عظیم، در حد یک مراسم و تشریفات شکلی و صوری باقی بماند، اما همه باید تلاش کنیم در این ایام اعلام کنیم که امروز پنجاه و هفتی بودن یک ارزش و افتخار است و مکتب فجر، دست‌پروردگانی همچون قاسم سلیمانی دارد که منطقه را از شر استکبار نجات می‌دهد.

رئیسی با بیان اینکه هر جا تفکر انقلابی باشد، کار‌ها پیش می‌رود و هر جا مشکل داشته‌ایم روحیه لیبرال مسلکی حاکم بوده است، تاکید کرد: تفکر انقلابی به معنای بی برنامگی و دوری از عقلانیت نیست. برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری، عقلانیت و آینده نگری از مهم‌ترین مولفه‌های اندیشه انقلابی است، چنانکه به اذعان دوست و دشمن، شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی فراتر از یک فرمانده نظامی، یک استراتژیست و دیپلمات بسیار قوی بود.

رئیس قوه قضاییه، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تبیین اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی بویژه ظرفیت‌های فضای مجازی در ایام الله دهه فجر را ضروری دانست و در پایان یادآور شد: روزی که آیت‌الله بهشتی به شهادت رسید، بر همه ما بسیار سخت گذشت، اما هیچ خونی مثل خون بهشتی نمی‌توانست به جریان نفاق و بنی‌صدر خاتمه دهد. تردید نکنید که خون حاج قاسم نیز قطعا آغازی بر پایان حضور مستکبرین در منطقه خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۷۳۹۰۱۱:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
لیبرال مسلکی؟!
ناشناس۱۳۰۷۷۷۰۱۴:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
لطفا قانون از کجا آورده ای که قول اجرای انرا دادید عملی فرمایید بعد از مسله بنزینی روند مبارزه با فساد بشدت کند شده است
ناشناس۱۳۰۸۰۴۲۱۷:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
وحشت در دل مفسدین منفی ده افتاده
ناشناس۱۳۰۸۱۳۷۱۹:۰۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چرا اموال کاندیداها مشروعیت سنجی نمیشود
ناشناس۱۳۰۷۴۳۵۱۲:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اگه اینطور بود الان کشورهای لیبرال باید جهان سوم می بودند. هر جا مشکلی داشتیم از قبول نکردن این بوده که مشکل از خودمونه.
میلاد حمیدی۱۳۰۷۹۴۷۱۶:۵۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
لیبرال مسلکی به معنی مطیع لیبرال ها بودن است و در این صورت بدیهی است که لیبرالهای خارجی اجازه نمیدن شما رشد کنی و از تمام مزایای اون تنها وادادگی و بی بند و باریش نصیب شاگرداشون میشه.
محمدرضا۱۳۱۰۳۹۳۰۷:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۸
لیبرال ما بالیبرال غرب یکم فرق داره. لیبرال اونا:تلاش برای ارتقای سطح رفاه رونق اقتصادی ومدرناسیون کشور مال ما:تلاش برای نوکری ذلت خواری ومقهورغرب شدن همچنین فساد درارکان مختلف.روشنفکر،سلبریتی،ژورنالیست فرمایشی!!!!!!
محمد قاسمی۱۳۰۷۴۵۰۱۲:۰۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حکومت ما درباره ورود اغیار بسیار بسته عمل میکنه ..در اقتصاد جزء بسته ترین کشورهای جهانیم این لیبرالیست ها چطور وارد شدند و همه کار کردند که مردم ندیدن؟ بهتره بازنگری جدی و سریع شروع بشه تا وقت تمام نشده
ناشناس۱۳۰۷۴۵۸۱۲:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
والله قسم وضعیت فعلی کشور نتیجه تفکر لیبرال سرمایه داری است.
ناشناس۱۳۰۷۴۶۲۱۲:۱۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اقای رییسی اگر خیلی هنر داری لطفا اون قوه قضاییه و دادگاه ها و اداره ثبت و زیر مجموعه خودت را به نحوه احسنت درست کن والله این اداره ثبت املاک پدر مردم را داره در میاره
علی 671۱۳۰۷۴۶۳۱۲:۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هنوز خون سردار بزرگ سپهبد سلیمانی خشک نشده و مردم داغدار این سردار بزرگ هستند و ظریف دم از مذاکره با قاتلان آن می زند و التماس می کند .این شرف ایرانی است .و ترامپ دیوانه و آدم کش جوابش را می دهد که خیلی ممنون ما مذاکره نمی کنیم .غیرت کجاست .
علی۱۳۰۷۵۲۳۱۲:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
خواست مردم مبتنی بر آنچه خدا می پسندد را تعریف کنید . امروز همه برداشت خودرا خدا پسند می دانند تکلیف چیست ؟
ناشناس۱۳۰۷۵۸۴۱۳:۱۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اقتصاد لیبرال در غرب ( دانمارک سوئد استرالیا بلژیک هلند آلمان و .... ) خیلی هم موفق بوده ، شرایط تحصیل رایگان بیمه ارزان و ... بازنشستگی و .. همش از شرق بهتر هستن
ناشناس۱۳۰۸۳۶۲۲۲:۱۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اینها سوسیال دموکراتند بروید قدری مطالعه کنید دوست گرام
حسن۱۳۰۷۶۰۱۱۳:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
بفرمایید کجا مشکل نداریم!
ناشناس۱۳۰۷۶۶۰۱۴:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حتی روش لیبرال هم اعتقادی ندارن!
ناشناس۱۳۰۸۰۰۴۱۷:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
باید حداقل کمی .. وضعیت کشورهایی که لیبرال هستند را مطالعه کرد.
ناشناس۱۳۰۸۲۳۶۲۰:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اگر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشور را با کشورهای به قول شما لیبرال مقایسه کنید همه چیز واضحه
ناشناس۱۳۰۸۴۸۲۰۰:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۷
نمیدانم به روش مدیریت احمدی نژادی چه نامی میگذارند . ولی آنچه رخ داد اساس همان مدیریتی که داشت به آرامی راهش را میگشود برهم زد . بایک تصمیم هیئت وزرا و مجوز صندوق های قرض الحسنه بحرانی آفرید که سال ها طول خواهد کشید تا آثار مخربش را جمع کنند .
ناشناس۱۳۰۸۴۹۶۰۰:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۷
شما جلوی فساد را بگیرید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین