گزارش اختصاصی الف؛ جزئیات عملیات گسترده در جنوب غرب عراق؛ تلاش محور غربی - عبری - عربی برای ناامن کردن استان‌های کربلا و نجف همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981106041 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گفته منابع میدانی، حومه جنوبی و شرقی منطقه « الرطبه» و بیابان های غربی مناطق « الکسره و الهباریه » و مناطق جنوبی النخیب در جنوب غرب، مرکز و جنوب استان الانبار به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

جزئیات عملیات گسترده در جنوب غرب عراق؛ تلاش محور غربی - عبری - عربی برای ناامن کردن استان‌های کربلا و نجف همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، با ادامه اعتراضات و آشوب ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس فدرال و رزمندگان بسیج مردمی، عملیات پیش دستانه ای را برای مقابله با هرگونه ناامنی در مناطق جنوب غربی این کشور آغاز کردند.

یک منبع میدانی از احتمال فتنه جدید محور غربی - عبری - عربی خبر داد و گفت: روند تحولات میدانی نشان می دهد آمریکایی ها و سعودی ها با حمایت از عناصر مخفی داعش درصدد هستد امنیت استان های کربلا و نجف را بر هم بزنند.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها و سعودی ها در تلاش هستند هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش را در صحرای مرکزی، جنوبی و شرقی استان الانبار فعال و آنان را به سمت استان های کربلا و نجف روانه کنند.

وی با بیان این که افزایش نفوذ تروریست ها در مناطق جنوب غرب عراق در دستور است، گفت: آمریکایی ها و سعودی قصد دارند از ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی سوء استفاده و استان های کربلا و نجف را ناامن کنند.

این منبع میدانی افزود: همین مسئله باعث شد رزمندگان تیپ 2 و 26 بسیج مردمی، نیروهای پلیس نجف و کربلا، تیپ 16 پلیس فدرال و تیپ 33 پیاده نظام ارتش عملیات مشترکی را از 4 محور در منطقه آغاز کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی در محور نخست از منطقه « الرفیع» در شمال منطقه « الرزازه» در شمال استان کربلا به سمت منطقه «الفاج» در شرق استان الانبار صورت گرفت.

به گزارش گروه بین الملل الف، عملیات در محور دوم از منطقه « النخیب» در جنوب شرق استان الانبار به سمت مناطق شرقی و جنوب غربی تا مرزهای مشترک عربستان و در محور سوم از مناطق مرزی استان کربلا به سمت مناطق جنوبی انجام شد.

عملیات در محور چهارم از حدفاصل مناطق مرزی تا صحرا و جنوب استان نجف صورت گرفت؛ در حال حاضر جست و جوی منطقه به منطقه نیروهای اطلاعات عراقی در 4 محور عملیات برای پاکسازی کامل مناطق آلوده در جریان است. 

نیروهای عراقی در حدفاصل غرب منطقه النخیب تا مناطق مرزی مشترک با عربستان و از جنوب و شرق منطقه النخیب به سمت استان کربلا بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده را پاکسازی و امن کردند.

به گفته منابع میدانی، حومه جنوبی و شرقی منطقه « الرطبه» و بیابان های غربی مناطق « الکسره و الهباریه » و مناطق جنوبی النخیب در جنوب غرب، مرکز و جنوب استان الانبار به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

از سویی دیگر، بیابان های شرقی و جنوب شرقی النخیب که به مرزهای استان نجف وصل می شوند و مناطق بیابانی در حدفاصل » الرحالیه، الثمیل و النخیب» در شرق استان الانبار و مناطق غربی و شمال غربی کربلا که در نزدیکی دریاچه الرزازه هستند به همراه بیابان ها و صحرای جنوب و جنوب غرب استان نجف به هسته های خاموش داعش آلوده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، اگر عناصر مخفی داعش در بیابان های مناطق « المثیل، الرحالیه و النخیب» نفوذ کنند می توانند جاده کربلا - النخیب را مسدود کنند؛ جاده « کربلا - النخیب - گذرگاه مرزی عرعر» در معرض خطر و نفوذ تروریست های داعش است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین