«تبریزیان» کیست و چرا «هاریسون» را آتش زد؟

  3981106029 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت‌الله عباس تبریزیان کتاب اصول طب داخلی هاریسون را که مرجع علم پزشکی است آتش زده. او آموزه های طبی خودش را تنها مرجع درست پزشکی معرفی کرده و مدت‌هاست که دارو تجویز می‌کند.

«تبریزیان» کیست و چرا «هاریسون» را آتش زد؟

«عصرایران» در ادامه نوشت: عباس تبریزیان در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده و درس خارج و فقه را هم تدریس می‌کند. او چند سالی است که خود را پدر طب اسلامی نامیده و می‌گوید علم پزشکی امروز دروغ و فریب است. تبریزیان می‌گوید دستیابی به علم طب همانند فقه است و درمان بیماری‌ها را باید از قرآن و احادیث استخراج کرد.

سال ۱۳۹۶ وزارت بهداشت فعالیت او را غیرقانونی دانست و خواستار توقف فعالیت‌های او و شاگردانش شد، اما فعالیت‌های او در زمینه آموزش و تولید دارو ادامه دارد و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی او همچنان فعال هستند. در این سایت‌ها داروهایی برای انواع بیماری‌ها معرفی شده و بخشی هم برای ثبت‌نام دوره‌های آموزشی برای کارآموزان وجود دارد.

تبریزیان به مخالفینش گفته همان داروهای شیمیایی را بخورند، چرا که به گفته او، با خوردن آن‌ داروها زودتر نابود می‌شوند.

تاکنون نقدهای زیادی بر دخالت‌های پزشکی تبریزیان شده که همه آن نقدها هم صرفا از طرف پزشکان و متخصصان نبوده؛ مثلاً نقد حجت‌الاسلام ایازی مدرس حوزه علمیه خراسان که همانند کردن علم طب و فقه را مغالطه دانسته است. ایازی گفته فقه مستند به آیات قطعی قرآن و احادیث معتبر است و حدیث معتبری درباره تجویز دارو برای بیماری وجود ندارد.

حالا تبریزیان با آتش زدن این کتاب دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرده؛ کتاب اصول طب داخلی هاریسون که از مهم‌ترین منابع طب داخلی است. سرپرست نویسندگان این کتاب تینسلی هاریسون پزشک آمریکایی بود و از سال ۱۹۵۰ تاکنون ۲۰ بار توسط پزشکان ویرایش مجدد شده. در این کتاب از عصب‌شناسی تا بیماری‌های عفونی توضیح داده شده و تا امروز مهم‌ترین کتاب مرتبط با طب داخلی در جهان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۷۲۰۰۰۹:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
سخن نگیرین هاریسون هم کتاب بوعلی سینا رو اتیش زد اتفاقی افتاد؟؟ هرکسی ازاده هر کاری میخواد بکنه بکنه . این دکترها که الان صداشون در اومده زمانی که تو اروپا قران اتش زدن کلامی گفتن؟ همین نظام پزشکی از ترس ریجکت شدن ویزاهاشون حرفی زدن یا دم از ازادی بیان داشتن مطمینا کتاب اتش زدن و مخالفت با طب جدید اشتباه هست اما هیاهوی بعد اون هم بد تر هست همونطور که 80 درصد مطب پزشکان کارتخوان دارن اما وقتی بیمار میره میگن نداریم فرار از مالیات اقایان پزشک از همه اینها بد تر
ناشناس۱۳۰۷۹۸۶۱۷:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
،الان 15 گروه شغلی مجبورن کارتخوانشون به دارایی متصل بشه چرا شما فقط آمار پزشکارو داری؟چون ریسس دارایی فقط هرروز وظیفش اینه تو تاویزیون برا پزشک خط و نشون بکشه ،الان بگن چند درصد رستوران دارا کارتخوانشون متثل شد ؟بگن خب مثل قضیه مزشکا هرروز مصاحبه بکنن و رسانه ها مقاله بدن ،کو ؟چرا صداشون درنمیاد ؟پس هدف مالیات نبود هدف چیزی بود که مشخصه مشکل کارتخوان پزشک نه معافیت مالیاتی هزارمیلیاردی قلم چی و گاج و... سلبریتی و سریال سازایی مثل شهرزاد و ... که هدفشون پولشویی آره مشکلتون پزشکای کشورن که با آخرین ورژن کتاب پزشکی دنیا درس میخونن همونی که دانشجوی آمریکایی میخونه وگرنه صنعتمون میتونه پراید بسازه باعث افتخاره و مهندسیمون انقد پیشرفتس جاده هامون سالانه 100هزارنفر کشته میده ،آره برادر شما خوبین وقتی تنها فارغ التحصیلان کشور که مجبورن برن طرح تبعیدی مناطق محروم پزشکا باشن و دردانه های غیرمزشک تحصیلکرده با بیت المال در شریف و امیرکبیر و کلا همه جا از دانشجویی ویزای خارجشون آماده باشه همینه ،محرومیت سیستان بلوچستان فقط پزشک که بچپونیشون اونجا پزشو بدی ولی بقیه رشته ها از مهندس عمران و کشاورزی و آبخیز داری و صنعت و... پاشونو نزارن اونجا ،چون فقط مزشک که از بیت المال درس خونده فقط پزشک که باید مالیات بیشتر بده و ... فقط نمیدونم چرا اگه پزشکی و پزشک اینقدر بده همه آفازاده ها دوست دارن پزشک بشن ،یا دو میلیون نفر کنکور تجربی شرکت میکنه 200هزار نفر ریاضی ،دلتون خوش باشه ایران بهشت پزشکان ،امسال برای امتحان تخصص 6000 نفر !!!کمتر از سال قبل ثبت نام کردند چون همه دارن میرن ،الان تو افغانستان ویزیت پزشک عمومی 35 دلار اما اینجا 2دلار ،دیگه اینو از کارگر افغانی سرکوچتون بپرسین ،پزشکاشم همه ایران درس خوندن با سهمیه اتباع خارجی ولی نموندن ایران !!!
ناشناس۱۳۰۷۲۷۵۱۰:۲۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ایا علم نجوم و فیزیک و شیمی و .... هم در قران و حدیث باید جست
مصطفی۱۳۰۷۸۴۳۱۵:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
سلام . بله . باید جست . زکریای رازی میشناسی؟ شیخ بوده . ابو علی سینا میشناسی؟ شیخ بوده . خوارزمی میشناسی؟ همچنین . علامه حسن زاده میشناسی؟ همچنین . متاسفانه حقیقت زیر خروارها لجن رسانه ای مدفون شده
دکتر داروساز۱۳۰۷۸۵۱۱۵:۵۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
بنده داروسازم و فشرده ای از این کتاب را زیر نظر اساتید داخلی در 25 سال پیش گذراندم. باورم نمی شود یکی از علما این کار را بکند. رفتار ایشان مورد توجه همه دانشجویان پزشکی خواهد بود.
ناشناس۱۳۰۷۸۵۴۱۵:۵۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
علم را بجویید حتی در چین
ناشناس۱۳۰۸۱۳۰۱۹:۰۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
طب شیمیایی که دیگه به تجربه اثبات شده کلی ضرر داره. این جو دادن ها دیگه چیه. طب شیمیایی بنظر میرسه بشکل مسکن هست نه درمان. خودش هم که ضررای دیگه معمولا ایجاد میکنه
اكبر۱۳۰۸۲۲۰۲۰:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
بهتر است اول اين علوم را يادبگيريم بعد در قران تدبر و تفكر كنيم
ناشناس۱۳۰۷۲۸۴۱۰:۳۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
یکی با نام الله گردن می زنند یکی هم با صلوات کتاب علمی را آتش می زنند هر دو از یک قماش هستند
ناشناس۱۳۰۷۳۵۳۱۱:۱۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
خیلی جالبه که طرفداران طب اسلامی در صورت وقوع تصادف و یا بیماری شدید سریعا به بیمارستان مراجعه می کنن!!! اگه راست می گن موقع تصادف یا بیماری شدید بخوابن تو خونه
ناشناس۱۳۰۸۰۸۵۱۸:۳۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
برای اینکه مجوز نمیدن مطب بزنن اقا
پزشک۱۳۰۷۳۷۳۱۱:۳۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
برگشتیم به قرون وسطی،جهل آدمی را پایانی نیست
محبوب۱۳۰۷۳۸۰۱۱:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
من یک مرد دیدم که وقتی پول نداشتی رایگان بهت دارو می داد اونم آیت الله تبریزیان هست
ناشناس۱۳۰۷۸۱۵۱۵:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
باطل بودن این استدلال نیاز به هیچ اثباتی ندارد .
ناشناس۱۳۰۸۲۴۷۲۰:۴۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
میشه باطل بودنش رو اعلام کنی ؟
ناشناس۱۳۰۷۳۹۲۱۱:۴۰:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هزارتا مشکل تو این مملکت هست چندروزه رسانه ها چسبیدن به این موضوع
ناشناس۱۳۰۷۴۳۳۱۲:۰۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ایشان را بفرستید کشور چین تا ویروس جدید را با طب اسلامی درمان کند.
ناشناس۱۳۰۷۴۷۹۱۲:۱۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
روان شناسان می گویند : برخی از انسانها برای بهتر دیده شدن کارهای 《 فوق عادی یا غیر عادی 》انجام می دهند ، که در این مورد قطعاً غیر عادی است .
ناشناس۱۳۰۷۴۸۴۱۲:۲۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حالا کافیه یک دانشمند کوچکترین حرکتی بکنه تا دستگیر بشه. نمونش را داشتیم بردارن علایی که روی بیماری ایدز کار میکردن. همین فضا باعث تولید چنین موجوداتی میشه.
ناشناس۱۳۰۷۵۰۱۱۲:۲۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
وقتی قرآن و احادیث داریم چرا دنبال کتب غربی باشیم طب الصادق ابن سینا ابو نواس ابن سیرین و ده ها کتاب
ناشناس۱۳۰۷۸۲۲۱۵:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چرا با این گونه اظهار نظرهای بدون پشتوانه علمی و تخصصی بهانه بدست ....... می دهید .
ناشناس۱۳۰۷۸۳۸۱۵:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ای کاش انقدر مرد باشی که موقع تصادف خودت یا عزیزانت هم به جای رفتن به بیمارستان طب غربی به طب اسلامی مراجعه کنی
اللهم اشف کل مریض۱۳۰۸۱۹۴۲۰:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
وقتی تمام پول بیت المال صرف طب مدرن میکنند و با چماق تو سر طب سنتی یا اسلامی میزنند باید هم این سوال بپرسید چون اجازه تاسیس این بیمارستان نمیدن.کاری ندارم که آیا این کار درست بود یا نه ولی نکته جالبش اینه که این فیلم مال الان نیست چه بازی میخوان شروع کنن
ناشناس۱۳۰۷۵۲۶۱۲:۴۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
فرق این آقا با آقای عرفان حلقه چیست؟
ناشناس۱۳۰۷۵۶۷۱۳:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اگه هر کسی در حوزه پزشکی بدون تخصص ورود کنه سریع دستگیر و به دادگاه معرفی و کیفر خواست براش صادر میشه . اما چرا برای ایشون این کار نشده .....
ناشناس۱۳۰۸۰۶۱۱۸:۱۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شده
ناشناس۱۳۰۷۵۸۱۱۳:۱۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
این کار احساسی و غلط آتش رو که بگذاریم کنار، ایشون خیلی برای طب زحمت کشیدند. وزارت بهداشت بجای بررسی ادعاهای ایشون فقط توی این چند سال به آزار و اذیت ایشون پرداخته است. خوب بررسی کنید و تحقیق کنید و ادعاهای ایشون رو آزمایش کنید.
ناشناس۱۳۰۷۶۴۰۱۳:۴۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
خوب که چی؟ اگه من نوعی با مدرک دکترا این کارراکرده بودم الان می بایست در اوین آب خنک می خوردم. چرا این آقا سالهاست آزاد است و تشویش اذهان عمومی می کند؟
ناشناس۱۳۰۷۶۸۷۱۴:۱۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
به سلامتی
ناشناس۱۳۰۷۷۱۸۱۴:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
باید خلع لباس شود.
ناشناس۱۳۰۷۷۲۲۱۴:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
به ایشان ویروس ایدز تزریق کنند تا ببینیم آیا میتونه از روش خودش برای درمان استفاده کنه
ناشناس۱۳۰۷۹۵۷۱۷:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
البته که فیلم صحبتهای ایشون رو درباره درمان ایدز باید ببینید! توی 2 تا 3 هفته اگر خاطرم باشه!
ناشناس۱۳۰۸۳۷۹۲۲:۳۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مگه طب غربی ایدز را درمان میکنه؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۰۷۷۹۴۱۵:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اگرطب اسلامی نداریم! پس علم الابدان چیست?
ناشناس۱۳۰۸۳۵۲۲۱:۵۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
العلم ،علمان،علم الادیان وعلم الابدان،اشاره به علوم اسلامی است،اولی علم دین و دومی همان طب اسلامیست!تازه به کوری چشم غرب زده ها، طب الرضا ع وطب الصادق ع هم داریم!
ناشناس۱۳۰۷۸۸۱۱۶:۱۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
ماخد و منبع علم پزشکی غرب متون دانشمندان ایرانی مسلمان است
ناشناس۱۳۰۷۹۵۸۱۷:۱۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
شما برای درمانتون برید پیش همین افراد
ناشناس۱۳۰۷۹۲۷۱۶:۴۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
طب جدید شورش را در آورده و مردم از طب سنتی بیشتر جواب میگیرند.
سینا۱۳۰۷۹۷۲۱۷:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
قیمت کتاب 4 میلیون تومنه این اقا از کجا در آورده داده کتاب آتش بزنن؟ مهمتر اینکه ایشون اصلا" خودش شاگرد کی بوده؟ به درس کی رفته؟
ناشناس۱۳۰۸۰۸۷۱۸:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چرا نمیگذارید هر کس هر روش درمان را که خواست خود انتخاب کند.دخالت در جیب پزشکان درد سر های خیلی زیادی دارد.
ناشناس۱۳۰۸۱۴۰۱۹:۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
احسنت كه منصفانه حرف حساب هر دو طرف را ميكذاريد. كمبين هيجده هزار نفرى در حمايت ازايشان و درمان شده سرطانى وديكري نازايي از بستكان بنده(هرجند لاغرى خودم حل نشد) حاكى از وجود واقعيت در ادعاهاى ايشان است. جرا كه مساله فكرى وعقيدتي نيست كه هزاران نفر اغوا شوند وروز قيامت روشن شود. مساله عينى وقابل لمس است.
ناشناس۱۳۰۸۱۴۱۱۹:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۶
زنده باد ایت ا... تبریزیان
ناشناس۱۳۰۸۱۵۲۱۹:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اولا چیزی به اسم طب اسلامی وجود ندارد طب سنتی یا ایرانی داریم
ناشناس۱۳۰۸۳۸۲۲۲:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
فقط یک مورد از درمانهایی که ایشان انجام دادند و متاسفانه با برخورر وزارت بهداشت مواجه شدند درمان دیابت بود دقت کنید درمان قطعی و صد در صد دیابت نه کنترل ان و نیاز به مصرف انواع قرص و امپول تا اخر عمر میتوانید در این زمینه تحقیق کنید حالا ببینید ایشان با آتش زدن کتاب اشتباه کرده اند یا خیر
ناشناس۱۳۰۸۴۳۳۲۳:۱۲:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
من این کار را تایید نمی کنم ولی در تعجبم زمانی که کتاب خدا را در غرب آتیش زدن کسایی که الان سینه چاک شده اند ساکت بودند!!!!!؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین